Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 110 ... 114 115
zitvlees

Bekergrens is overigens 3863

Platje

'@Kevin de eerste 3 heb ik ook en dan ook Carapaz, Roglic en Evenepoel.. denk dat jij echt minder budget had dit keer ;)

Zadelpen

Ik heb Higuita voor het eerst op de bank gelaten. Dus..... dat is weer lekker.

floda

Heb je een keer 3 man in de kopgroep van 6, rijdt die k almeida erachteraan…. Nasi zal er blij mee zijn want anders….

ditisdavid

Konden inderdaad wel eens flink wat bankpunten worden met Higuita, vlucht is echter verre van buiten schot.

dewim

Hier Higuita erin omdat ik niets beters meer heb. Wel Gesink op de bank🙈

Rije Rudy

Hier het balen over het niet opstellen van Higuita veranderd in balen over het cappen van Carapaz. Blijkt toch nog maar eens dat je beter altijd voor een klassementsman gaat als (C). Als Belg vind ik het jammer voor Gesink, had de overwinning zeker verdiend

JohnMcBennett

Ik stond op 98.7%, maar Carapaz als cappie vandaag. Dat gaat plekken kosten. Zonde, dat die AK mannen er nog zo hard overheen komen. Als ik het iemand gun is het Gesink

ditisdavid

Evenepoel gecapt, maar als de rest van je klassementsrenners de topacht mist koop je er weinig voor... Duimpje veilig stellen is het hoogst haalbare nu.

NOAD1912

Inderdaad Rudy, ook Carapaz gecapt (net als gisteren) en net als gisteren in de minuten voor de deadline Mas geüncapt voor Carapaz..

dewim

Hier ook Carapaz gecapt. Komende dagen gewoon Remco. Hier ook als Belg zijnde jammer dat Gesink het net niet haalde.

zitvlees

Bekergrens is overigens 3863

* Gouden bekergrens 4134

Gouden bekergrens met 271 gestegen. Zo kan je dus zien of je genoeg stijgt om in te lopen.

P. Krul

Oei, battistella koorts, nog maar 9 man over.
Oei, Vine uitgevallen. Nog maar 8 man.
Oei, geen bergtrui meer voor afrekening en punten merlier.
Oei, van goud naar zilver gezakt, en dat gaat nog meer zakken worden

Zadelpen

Dus.... Mét Mas had team Zadelpen op goud gestaan. Waarom ging ik de hond niet ff uitlaten net voordat de afdaling van Mas in beeld kwam?

Waarom? Why always us?

Eddix

Hier ook Carapaz cap, maar wordt gecompenseert door 2 QS renners a 21 punten per stuk door overwinning Evenepoel. Inmidds op 92%. Gaat een spannend slot worden! Hopelijk kunnen Ayuso en Rodriguez deze klassering volhouden.

nasibal

Voordeel is dat ik mn lul niet op hoef te vreten, nadeel is dat ik nu voor de komende 6 avonden iets anders moet koken.

Thomberg

'@nasibal haha Nice

Ik sta voor eerst in al mijn vuelta’s boven 90% richting het einde. Enige grote ronde zonder beker. Elke keer die aanvallers die het goed doen is lastig voorspellen. Als ik Vine had gekozen, had Chaves 3 ritten gewonnen en als ik Soler had gekozen, was Hirt bergkoning

Verder nog 11 mensen over

arjenzvob

Met 304 punten dicht tegen de goudenbekergrens aan nu. Op 98,3%.

Morgen mag Rodriguez even banken, en Wright de etappe winnen ;) Cap wordt Evenepoel.

Maar de etappe gaat naar een vluchter: Higuita! ;)

Eet smakelijk @nasibal!

Laatst gewijzigd
oborobo

Goed bezig Arjen.

Simcha

Hier vandaag 337 punten. Ik had Devenys nog op de bank zitten, maar liep daardoor nauwelijks punten mis. Dat is een luxe die weinig mensen zich meer kunnen veroorloven, vermoed ik. Vooraf heb ik vooral ingezet op een stevige klimploeg en dat pakt nu goed uit, ook omdat ik geluk heb dat los van de renners die uitvallen weinig renners echt tegenvallen (alleen Higuita eigenlijk).

Dat gouden bekertje komt snel dichterbij (sta op 97,9 procent met nog 56 punten te overbruggen, maar dat was aan het begin van deze week nog bijna 200 punten). Met alleen de eindafrekening kan ik dat gat denk ik wel overbruggen (7 man in top-9, plus top vijf jongerenklassement, twee ploeggenoten van Evenepoel en Carapaz en Pedersen voor het berg- en puntenklassement).

Voor de komende dagen is het kwestie van op save spelen en hopen dat er niet nog een keer ergens een groep van 30 man wegrijd, waarvan ik er niemand bij heb zitten. Dat leek vandaag het scenario te worden, met Higuita op de bank, dus was even chagrijnig, maar dat kwam gelukkig goed (ook al ik Gesink zijn overwinning zeer gegund).

Laatst gewijzigd
rbc1912

Hmmzzzz...
Met mijn 15-koppige selectie toch gestaag aan het stijgen naar 96,5% nu. Dacht eerst dat brons het hoogst haalbare was maar nu heb ik nog hoop op een zilveren beker :)

Fins Els Collons

Wat een drama voor Vine. En passant Top 100 plek zal niet meer lukken. Kan Meurisse revanche pakken voor het wegvallen van Vine?

Platje

'@Simcha met die eindpunten is dat gouden bekertje wel binnen gok ik :)

Donnie D

Verwachten jullie een kans dat er geen kopgroep vooruit blijft en dat het een sprintje word in een uitgedund peloton? Ackerman zat er 3 dagen geleden goed bij bijvoorbeeld, ook al waren dat niet dezelfde puisten als nu. Types als Pedersen en Wright komen hier zeker over, maar kunnen het ook vanuit de vlucht.

SlipWeg

Dat is zeker een optie. Normaliter zou dit een etappe voor de vlucht zijn maar dat kon je over gisteren ook zeggen. Ligt er compleet aan hoe hard er aangevallen wordt door de AK mannen. Persoonlijk vind ik dit de lastigste te voorspellen etappe so far...

1 2 ... 110 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.