Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 18 ... 114 115
Bzuidema

Wat moeten we eigenlijk verwachten van Hayter. In de tour de polen maar 1 keer top 5 en dat was de tijdrit waarmee hij de ronde wint. Mee sprinten voor een top 10/ top 5 doet hij dus niet. oke er was niet echt een heuvel etappe waar hij kon sprinten voor de winst zonder echte top sprinters. In de Vuelta meer kans? Hij heeft al 8 rondes gereden van een week dit jaar waar hij het goed deed. Maar het vaak af moest leggen als er andere toppers meededen. Maar de vuelta is wel anders natuurlijk. Ben benieuwd wat zijn functie echt zal zijn. Tot nu toe doen er weinig sprinters mee dus zijn kansen om een rit te winnen zijn aanwezig.

Poule d'Or

Ik verwacht dat er nog wel wat sprinters bij zullen komen. Bijvoorbeeld een Bauhaus, Kanter, Aranburu, Arkea zal er wel een paar meenemen, misschien QS nog.

Boasson en Hagen

In elk rondje dat Hayter dit jaar heeft gereden rijdt hij een handvol ereplaatsen bij elkaar. Als de Volta ao Algarve, Coppi e Bartali, Romandië of Dauphiné in Scorito zaten was hij daar dé must-have. Tijdritten kun je hem blind opschrijven. TTT in een van de favoriete teams. Grote kanshebber op witte trui (zelfs als INEOS tweede wordt achter Jumbo in de TTT). Kan sprinten na een lastig parcours. Bij echt vlakke massasprints zijn er snellere mannen, maar ik kan er (op de voorlopige startlijst) geen 10 aanwijzen.

Dumoulist

'@Bzuidema Viviani was de sprinter van dienst in Polen. Logisch dat hij daar niet mee sprint. Overigens verwacht ik hem sowieso niet voor de vlakke sprints. Ineos heeft dan andere prioriteiten.

striets

Waar ik eerder zei, Roglic rijdt niet, daar kom ik even op terug. Ik besefte me later pas, dat de prestatie in de rit naar de Glandon, niet kan met 2 breukjes of gebroken wervels. Dat lijkt me echt niet kunnen, hij zou er dan 9 ritten mee hebben gereden.
Dus ik acht het nu 70% wel en 30% dat hij niet start. Maakt dat wat uit? voor mij wel., omdat ik verwacht dat hij zeker in het begin goed zal zijn en zo zijn punten echt wel gaat pakken.
Verder wacht ik rustig af tot duidelijk wordt wie allemaal aan de start komen, zeker qua sprinters, want dat kan een selectie nog aardig doen veranderen

Geoffrey1420

Hoe denken jullie over quintana? 6e in de tour zonder die lange tijdrit aan het einde zou die 5e zijn geworden geloof ik. Nu een veel minder sterk deelnemersveld en volgens mij een parcours dat hem moet liggen. Bij de bookmakers word hij niet echt serieus genomen maar zou hij hier kunnen winnen?

vevie

Quintana heeft al vaker bewezen Tour en Vuelta goed te kunnen combineren. Kan hier zeker top 5 rijden en zeker 5-10.

Laatst gewijzigd
Emootje

Met andere woorden: met Hayter ga je het verschil niet maken. Zonder wel.

Delric

'@SanderdeWit
Minder sterk deelnemersveld? Even in perspectief. Hij eindigt voor Bardet (ja sterke renner, maar had wel grote offday) maar verder Meintjes, Luts en Madouas op 18 min.
Ik acht (mits fits) Roglic, Carapaz, Hindley, Almeida, S. Yates en mogelijk REV, MAL en Higuita toch ook wel minstens zo'n sterke kandidaten voor top 5. Dus ja top 10 zou zeker kunnen voor Nairo. Maar vraag is dan ten kosten van welke andere topper én relatief weinig écht hoog gebergte boven 2k waar hij beste tot zijn recht komt.

vevie

Ik verbaas me ook altijd over ‘het niet sterke deelnemersveld’. Dit terwijl de Vuelta eigenlijk al jaren na de Tour het sterkste ibezet qua AK-mannen en soms nog op hetzelfde niveau ook. De mannen die de Giro rijden, rijden de Vuelta en de afstappers/geblesseerden uit de Tour. Wie straks podium rijdt in de Vuelta, levert echt geen misselijke prestatie en kun je hoger aanslaan dan het AK van de Giro dit jaar.

BassoPietro

Deze lente en zomer weinig wielrennen kunnen kijken. Daarom kijk ik extra uit naar de Vuelta, en ook m'n poule.
Aantal opvallende dingen:

O'Connor 2.5m: Gaf aan het begin van het jaar aan dat hij voor een ritzege (trilogie) wilt gaan. Na de mislukte Tour is het de vraag of hij voor een klassement gaat.
Landa 3.0m: Geeft ook aan voor een rit te gaan, mede vanwege mindere vorm. Of is het zand in de ogen strooien (Bardet). Voor de overgangsetappes is er dan toch wel een lijst met leuke goedkopere opties. Izagirre, Champoussin of Gesbert. En met een schuin oog naar het Lotto duo Van Gils - Cras.
Daarnaast nog een flink aantal renners dat herstellende is. Roglic, Haig, Alaphilippe.

Bij Evenepoel heb ik toch het idee dat hij te vroeg piekt (wat eendagskoersen) en het niet gaat lukken om over drie weken juist te doseren. Verder bij de sprinters nog rekening houden met de verplichtingen voor de nationale ploeg. Merlier voor 3.5 die maar twee keer sprint (bijv.)..
Groves, Thijssen en Aberasturi zijn interessante opties.

Geoffrey1420

Niemand zegt dat het geen sterk deelnemersveld is. Maar niemand haalt het niveau van pogi, rogi en vingegaard neem daarbij dat vlasof in bloedvorm was en Thomas gewoon beresterk, mag je toch best zeggen dat dit een iets minder sterk deelnemersveld is

Linkesoep

Waarom zou Merlier maar twee keer sprinten??

Zutphen

Wat zijn de ambities van Valverde ?

Ajvenema

Merlier zou ik idd voor 4x opschrijven, maar dan moet ie wel voor het eerst in z'n leven voorbij etappe 10 komen, anders blijft he bij 2x :)

Ric

Merlier schrijf ik ook maar voor 2x op.
Daarna komt hij de bergen niet over.

vevie

Oké, maar pogi, Rogi, Vingegaard en Thomas rijden in principe ‘altijd’ de Tour. Dan kun je de Giro en Vuelta dus elk jaar zwak/matig bezet noemen omdat deze mannen de Giro helemaal niet rijden en behalve Roglic ook niet/amper zullen verschijnen in de Vuelta. Terwijl als je kijkt naar het deelnemersveld dan zie je dat bijna alle echte toppers daar onder, behalve Bernal, hier wel aanwezig zijn.

Geoffrey1420

Jaa ben ik met je eens! Daarom vroeg ik me alleen af of in dit deelnemersveld quintana zijn 6e plek van te tour zou kunnen verbeteren. Neemt niet weg dat alle namen die jij noemt idd minstens zo sterk zijn.

hjtimmer

Wordt Ackerman de sprinter met één oog in het land der blinden?

striets

'@tompot
Roglic heeft wel bewezen dat hij niet veel koersdagen nodig heeft. Dat zie ik niet als een probleem.
Enige wat kan is dat hij er dit keer er wel doorheen zakt.
Maar daarvoor wel veel punten potentieel.
Zelfs al wordt hij 10e, met 2 ritzeges paar keer bij top 5en paar dagen in rode trui, kan hij zeker nog voldoende punten halen.

M@thijs

Ik speel serieus met de gedachte om de 4tand van bora of in zijn geheel mee te nemen.
Ik verwacht 2 van de 4 in de top 10, maar durf serieus niet te zeggen wie.
Je kunt voor 1/4e van het budget 1/5e van je plekjes vullen wat geen slechte deal is en je spreidt gelijk je kansen.

Laatst gewijzigd
Antonini

Leuke discussie over sterkte deelnemersveld, Vuelta lijkt altijd sterk(er), sommige kenners houden meer van de Giro, renners meer van de Vuelta. Maar de Tour is de Tour daar worden toch echt de knikkers verdeeld. Je merkt ook nu dat er maar weinig echte informatie is over de Vuelta terwijl het bij de Tour al weken berichten regende over aspiraties en verwachtingen. Ik denk dat Roglic graag zn 3 titels van de Vuelta inwisselt voor 1x de Tour.

Landeirovic

Op papier zijn er 4-6 sprint ritten alleen vraag ik me af. Als Merlier en Ackermann als topsprinters starten. Deze 2 ploegen gaan echt niet elke vlakke rit met hun 2 kunnen controleren. Er is geen QS of een Lotto die een sprinter meenemen. Ook zal Uae met Almeida/Mcnulty en Ayuso al 3 renners hebben die niet zullen helpen controleren. Ik wil het nog wel eens zien of er daadwerkelijk op het "Spaanse vlak" gesprint zal worden.

KissMyAce2.0

Merlier of S. Yates?

striets

'@Tompot: het is een gok, maar je dat maakt het spelletje ook wel weer leuk.

1 2 ... 18 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.