'@Antonini: eens, natuurlijk. Niemand zal dat ontkennen. Mensen neigen vaak alleen maar meer naar de Giro of Vuelta omdat deze rondes minder gesloten zijn en meer strijd hebben, etc. De Tour is en blijft de Tour. De belangen zijn voor de meeste teams groter en daar is het koersgedrag ook vaak naar. Wat vaker niet dan wel een mooi schouwspel oplevert.
Alles is grootser als het om de Tour gaat en dit jaar had de grootste wedstrijd eindelijk weer eens een echte strijd die zo een ronde verdiend. Hopelijk gaan we dit nog jaren meemaken, want de Tour was qua strijd eindelijk weer de mooiste ronde van het jaar. Dat is het de laatste jaren niet geweest. Lijkt me ook niet dat de Vuelta dit jaar mooier wordt, al is het best een open wedstrijd zonder Roglic. Ik denk trouwens ook dat Roglic twee Vueltas zou inleveren voor 1 Tour overwinning. Allemaal weet ik niet, want hij heeft duidelijk wel respect voor de ronde en neemt het altijd zeer serieus als hij start.
Hayter skipte de Tour omdat hij mee zou doen aan de Gemenebestspelen las ik ergens. Hij heeft uiteindelijk niet meegedaan daar dus ik kan me goed voorstellen dat hij dan nu wel 'gewoon' de Vuelta gaat doen.
https://www.cyclingweekly.com/racing/ethan-hayter-and-laura-kenny-headline-team-englands-line-up-for-2022-commonwealth-games-in-birmingham
Ik snap niet zo goed waarom Roglic en Alaphilippe worden afgeschreven op dit forum.
Als Roglic meedoet is hij in mijn ogen een duidelijke favoriet voor de Vuelta. Hij heeft meerdere keren bewezen de Vuelta te kunnen winnen na de Tour de France. Hij heeft een prima ploeg om de ploegentijdrit te winnen, hij eindigt altijd hoog in bergettappes, kan super tijdrijden. En hij is zelf uitgestapt in Tour zodat hij zich kon focussen op herstel.
En ook Alaphilippe durf ik niet thuis te laten. Als die ook maar een beetje in vorm is, wint hij zo meerdere etappes en eindigt misschien zelfs kort in het AK.
Misschien gooit TJV wel zand in de ogen van andere teams met al die 'blessures'.....Roglic staat er echt wel hoor 19 Augustus en gaat inderdaad hele hoge ogen gooien en zoals altijd veel scorito punten scoren. TJV zit ook in de winning mood en Kuss en Bouwman zijn gewoon fit. JV laat geen renners rijden die niet fit zijn! Roglic heeft al die jaren bewezen de sterkste te zijn over 3 weken Vuelta. Dat kan niemand hem nazeggen. Ik neem 4 x TJV mee
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.