Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 20 ... 114 115
valowitz

Ik zie echt niemand die Evenepoel kan verslaan in de Vuelta. Ik neem daarom ook Masnada, van Wilder en Vervaeke mee.

Poule d'Or

'@Michiel Vaal
Waarom kan niemand Evenpoel verslaan?

Laatst gewijzigd
Punchen of verzuipen

Peñalver voor €1.000.000 vind ik toch wat tegenvallen, ze zijn streng bij Scorito!

Poule d'Or

Helaas, Penalver is 1 miljoen geworden, dat is toch best wel prijzig voor een C-sprinter. Het was gunstiger geweest als hij 750k was, dan had je hem met een andere 750k'er kunnen combineren.

Laatst gewijzigd
Eddix

Gaat de Vuelta eigenlijk wel door? Ik zie alleen maar halve teams, of teams waar de helft nog vanaf moet. Het is nog maar ongeveer een week. Ik mis de voorpret van het puzzelen en discussiëren, maar ik ben duidelijk niet de enige.. we zitten pas op pagina 22! Is dit altijd bij de Vuelta?

Punchen of verzuipen

Het coronaseizoen met de vele onverwachte uitvallers en zieken heeft er denk ik wel ingehakt. De agenda is behoorlijk vol en teams moeten flink puzzelen om overal goede, gebalanceerde en bovenal fitte teams aan de start te krijgen.

Antonini

Eigenlijk is er inderdaad van geen enkel top team complete informatie (jumbo, ineos, uae, bora). Enkel Evenepoel, Almeida en Higuita zijn pas echt bevestigd als kopmannen. Verwacht komend weekend wel wat teamselecties.

Penalver echt veel te duur voor wat hij heeft gepresteerd. In de Tour was de beste verhouding 3x A-sprint, 2-3x C-Sprint, Maar vraag me toch af of je deze vuelta met 1 A-sprinter en 4-5 C-sprinters niet beter af bent dan met 3-4 topsprinters aangezien die niet van het niveau Jakobsen, Philipsen en vAert zijn.

Yannickdb

1 A-sprinter is dan toch alleen merlier ?

niek-vdv

De 'sprinter' van Kern Pharma is wel maar 500k natuurlijk ;)

Poule d'Or

Op PCS zijn ze ook wanhopig dat er nog geen deelnemerslijsten bekend zijn en zetten ze er maar iedereen in die nog niet voor andere wedstrijden geboekt is.

Rafal Kiserlovski

PCS voegt nu juist ook allemaal renners toe die al wel op andere startlijsten staan.

pirazzi

Het is in Spanje ook veel te heet momenteel.

Ketjap Manis

Dat er nog weinig bekend is werkt ook niet echt motiverend. Het heeft geen zin om nu te puzzelen. Maandag hopelijk de voorlopige startlijst op PCS.

Steiner

Sprinter van Kern Pharma? Een echte sprinter zit daar volgens mij niet tussen.

Valvuillerdemoz

1 miljoen voor Peñalver. Dat is wel behoorlijk bizar!

Puncheur du Framboise

Ayuso is toegevoegd op PCS. Voor 1 miljoen neem ik hem mee. Het wonderkind.

vevie

Idd, Ayuso gaat mee. Die heeft zoveel talent dat je niet verbaasd kunt opkijken als hij hier top 10 rijdt. Lijkt me zeker een toekomstige podiumkandidaat in de GT’s.

daandej

Ssst stagair leest mee straks is die 2,5 mil

Aanklampen

Over ayuso was al gezegd dat hij een ander programma rijdt..

ZK

Pogacar's eerste Vuelta, kan zomaar veel gelijkenissen hebben met Ayuso. Hij zou in eerste instantie dat jaar nog geen grote ronde rijden, ze gingen hem sparen, voorzichtig omspringen met de talentvolle Sloveen. Toen hij toch werd aangekondigd voor de Vuelta, bombardeerde ik hem tot must have bij mij vrienden, tot dat...zijn ploegleider en interview gaf waarbij hij aangaf dat ze het dag voor dag gingen bekijken, hij waarschijnlijk na 1,5 a 2 weken zou uitstappen, dat weken koers niet goed was voor zijn ontwikkeling en hij al zeker geen klassement ging rijden..... Daarop besloot ik hem toch niet te selecteren. Hij reed Vuelta wel uit, eindigde op het podium en pakte een sloot teampunten. En mijn vrienden maar lachen dat ik de must have zelf niet had geselecteerd op basis van dat interview. Moraal van het verhaal: als Ayuso meegaat, gewoon selecteren. Ongeacht wat ploegleider zegt over zijn kansen, vrijheid etc. Ook al kost hij 2,5m zoals pogacar destijds.

Punchen of verzuipen

Evenepoel geeft aan primair voor ritten te gaan, het algemeen klassement komt misschien als het komt maar is geen doel:
https://www.velonews.com/events/vuelta-a-espana/remco-evenepoel-says-tadej-pogacar-is-still-the-best-rider-in-the-world/

ZK

'@punchen Poging om de druk wat te verlagen. Iedereen weet toch beter. Niet voor niets dat het hele team vol wordt gepropt met tijdrijders. Evenepoel, Flip, van Wilder, cavagna, cerny...

niek-vdv

'@Stijn
Kijk maar eens naar de Ronde van Catalonië 2022, Vuelta a Burgos 2021 en Grand Prix Marseille afgelopen 2 jaar. Is een renner van dat team die na flink wat heuvels toch altijd wel meesprint voor een ereplekje.

vevie

Is idd een poging om de druk te verlagen. We weten allemaal dat hij gewoon voor het AK gaat. Ze willen gewoon de verwachtingen proberen te temperen. Mijn inziens ook omdat ze weten dat de kans groters is dat hij er eventueel erdoorheen zakt, dan dat hij, zoals bij sommige wedkantoren al het geval is, daar als de topfavoriet gaat huishouden.

Ik acht hem echter, als het uiteindelijk echt klikt, wel in staat om te kunnen presteren wat mannen als Mäder en O’Connor hebben gepresteerd. Die hebben ook top 5 gereden en je kunt moeilijk zeggen dat Evenepoel onder doet voor deze renners. Remco is er in belangrijke koersen te vaak doorheen gezakt, maar ‘zou’ op basis van zijn talent wel top 5 kunnen rijden. Remco lijkt mij een beetje een type Wiggins/Thomas, zij het explosiever. In de zin van dat ze bergop nooit de beste klimmers waren, maar allround genoeg om, uiteindelijk, mee te doen voor de klassementen. Ook zij hebben, trouwens, eerst meerdere jaren voor de overige ereplekken moeten rijden voordat ze zelf voor het podium konden meestrijden.

user26782

Ayuso traint ook heel vaak met Pogi en trapt bergop nagenoeg zelfde power-to-weight cijfers. Rijdt inmiddels ook een aardige tijdrit echter weet ik niet of ie een punch kan leveren zoals Pogi dat kan of dat het bergop meer type Mas is...lossen en weer terugkomen. We gaan het zien. Mannetje is nog pas 19 hè! Ik neem hem sowieso mee.

1 2 ... 20 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.