Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 52 ... 114 115
yoeri

Oké, ik zit ook nog met mijn last-minute struggles. Vind dit echt de lastigste opgave van dit jaar qua team. Veel renners die weinig gepresteerd hebben of na een blessure niet gereden hebben, maar wel erg duur zijn. Verder ook nog een erg grote groep kanshebbers en jonkies. Ik zit nog met een paar dilemma's.

Arensman is mijn enige Nederlander, dat terwijl ik O'Connor graag wil maar hier niet de aanpassingen in durf te maken om budget vrij te maken. Arensman voor O'Connor wisselen lijkt logisch maar voelt niet goed omdat ik ook graag uit chauvinisme een Nederlander wil (en vooral Arensman).

Verder heb ik Woods niet, die ik erbij zou willen hebben. Woods kan in de Vuelta een goed klassement rijden als hij niets tegenkomt en behoort anders tot kanshebbers voor de overwinning of klassement bollentrui. Ook zou ik graag Pedersen willen hebben (heb ook geen Groves), maar kom er budgettair allemaal niet uit.

Vraag over de 750K:
Verder twijfel ik nog of ik Chaves wil houden (en ook wat over Pinot). Chaves voor het klassement, wanneer ga je hem opstellen. Pas bij uitvallen. Voor ritwinst, wanneer ga je hem opstellen? Er zijn sowieso naar mijn idee niet veel zekere etappes voor de aanvallers, veel aankomst bergop etappes. Zou ik dan beter voor een Buitrago kunnen kiezen? Buitrago die je op kunst stellen voor de kortere beklimmingen, maarja daar heb je er ook voldoende van binnen de AK-kern. Daarnaast heb je nog de optie Stannard (bij uitvallen Merlier, teampunten Merlier en eventueel kleiner peleton sprint) en natuurlijk van Wilder. Die je eventueel wel kunt opstellen bij de tijdrit en die bij slechte prestaties/uitvallen Evenepoel het kopmanschap voor het algemeen klassement kan overnemen of kan gaan aanvallen. Etaleerde in Burgos een erg goede vorm.

Verdeling op dit moment volgens scorito:
Klassementsrenners: 9 (30,5mln)
Klimmer: 2 (1,75 mln)
Tijdrijder: 0
Sprinter: 5 (9,75mln)
Aanvaller: 2 (1,75 mln)
Knecht 2: (1,25 mln) (sprint knechten)

Ik heb een paar wissel-opties, wat vinden jullie van deze aanpassingen (pakketjes):

UIT: / IN:
Hindley / O'Connor
Chaves / Woods
Stewart / Mclay

UIT: / IN:
Hindley / O'Connor
Coquard / Pedersen
Pinot / Woods
Einhorn / Peñalver

Iemand die zijn licht kan laten schijnen op mijn dilemma's?

Laatst gewijzigd
Mas Nada

Ik zit nog met één combi keuze dat voor mij om het even lijkt:
Groves + Yates of
Coquard + Almeida

Ik heb zelf wel een goed gevoel over Yates al lijkt Almeida - ondanks zijn gezever - constanter en kanshebber jongeren klassement. Coquard versus Groves is voor mij gissen. Iemand aanvullingen of aanbevelingen?

yoeri

Oh, zie nu dat Peñalver eruit is

Rob94

Stel gerust Yates op hoor. Die presteert alleen als ik hem niet heb

yoeri

Twijfel nu vooral ook tussen Chaves en Van Wilder. Van Wilder kan ik opstellen in de tijdrit en TTT (eventuele teampunten later) en Chaves tot op heden nog nergens met zekerheid. Dat moet de koers gaan uitwijzen. Hm, lastig. @Mas_Nada; lastige keuze. Zou zelf gaan voor het type renner dat je ontbeert. Coquard kan iets meer terrein aan, Yates is meer aanvaller.

Guido Maltempi

Waar komt toch het idee vandaan dat er weinig sprinters zijn? Ik tel er juist behoorlijk veel, zeker voor Vuelta-begrippen: Merlier, Ackermann, Bennett, Pedersen, Hayter, Groves, Coquard, Thijssen, McLay, Vendrame, Stewart, Arndt/Degenkolb, Einhorn, Galvan, Canal, Drizners(?). Met Teunissen en Wright nog als mogelijke hapsnap bonus sprinters, en Molano + vPoppel + Bevin/Impey wanneer hun sprintkopman eraf is gereden in de heuvels. En dan had Penalver er eigenlijk ook nog tussen moeten staan...

Goedkope c-sprintertjes en doortrappende leadouts zijn dus wel een risico, voor je het weet is de top 20 gevuld.

Simcha

Carapaz, drie van zijn vier grote rondes op het podium. Er zijn renners waar ik jeuk van krijg, maar wat betreft het selecteren van Carapaz geen enkele twijfel. Polen is gewoon gereden als veredelde training op weg naar de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Antonini

'@GuidoMaltempi, als je Galvan en Canal hebt opgesnort op PCS dan zit je er wel lekker in.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Guido Maltempi, ja waarom niet? Geef ze allemaal maar prijs. Ik heb er eentje in mijn team trouwens die jij niet noemt, maar dat terzijde. Kan ook zijn dat ik er compleet naast zit met hem :)

R. D.

Hoi nieuw als poster lees wel altijd met veel plezier alles. Mijn puzzel ligt, ik blijf er nu ECHT van af(hoop ik). De duurste mannen bij de klassementsmannen laat ik thuis. Corona is wat dat betreft gewoon een gevaar dat voor iedere renner op de loer ligt, naast de valpartijen en andere ongemakken. Het gaat mij niet gebeuren dat Roglic of Carapaz eruit vliegt met een snotneus. Daardoor is mijn klassement/klimmer team wel echt enorm, maar liefst 14 man.

RODRIGUEZ
JESUS.HERRADA
PINOT
SIVAKOV
BUITRAGO
CHAVES
POELS
M.A.LOPEZ
HIGUITA
EVENEPOEL
AYUSO
ALMEIDA
HINDLEY
ALAPHILIPPE

Bij de sprinters heb ik het precies andersom gedaan; geen breedte maar wel de duurste mannen(alleen coquard ipv groves). De groene trui moet toch 1 van deze 6 worden vandaar ...

MERLIER
ACKERMANN
PEDERSEN
HAYTER
COQUARD
BENNETT

Guido73

Heb die met een ander spel ook al een tijdje op het oog en zal 1 van beide ook bezigen door het uitvallen van Penalver, Galvan kan iets beter de bergen over dan Canal.

Lastmanstanding

Groves of Mäder… heb ernaast nog wel (potentiële) sprinters waarvan 1 van de duurdere 3. Uiteindelijk nog 7 met hayter en Teunissen.

Ketjap Manis

'@Guido Staan zeker 6 tussen die ik niet verwacht op het vlakke. Maar we zullen het zien.

jan derksen

fred wright kopman vandaag waarom niet?

Knireflih

Lees al een tijdje mee, nu maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Onderstaand mijn team.

Roglic - Met name FOMO, maar is het zo'n vreemde gedachte dat Primoz op 80 procent ook iedereen naar huis fietst?

Carapaz - Wat een ploeg heeft hij om zich heen. Oké, de meesten moeten zich nog bewijzen, maar dit kan toch niets anders dan torenhoge verwachtingen met zich meebrengen?

Evenepoel - Zelfs wanneer hij er doorheen zakt in de derde week, verwacht ik dat hij daarvoor al genoeg punten bij elkaar gefietst heeft.

Yates - Zie Evenepoel

Arensman - Mijn vorige Vuelta eindigde ik op 13 procent. Alleen maar omdat ik wilde dat "mijn" mannen meezaten, dat niet gebeurde, en ik het zo zonde vond dat ik niet meer kon genieten van de koers, dat ik uiteindelijk niemand meer opstelde. Juichrenner, Nederlander, gaat me dit jaar niet gebeuren

Kelderman - Zie bovenstaand

Ayuso - in 2019 gaf ik Pogi mee als tip aan mijn niet-wielervolgende-vrienden. Daar deden ze niets mee. Dit jaar hem getipt. Zand strooiende Almeida werkte ook goed mee.

Higuita - Stiekem dé man bij BORA? Ik gok erop en laat Hindley dus thuis

Sivakov - Goede voorbereiding, alleen de daalkunsten van hem... Toch, voor deze prijs laat ik hem niet thuis

De La Cruz - hoeft alleen zijn prestatie van vorig jaar maar te evenaren om prijs waard te zijn. Alleen, mogen ze nog wel fietsen bij ASTANA?

Rodriguez - Leuk al die jonkies. Ben heel benieuwd naar hem. Schaduwkopman als Carapaz wegvalt? Kanshebber eerste rode trui als Spanjaard? Ik cap hem vanavond denk ik

Van Wilder - Kan wat laten zien: Grote vraag, waar stel ik hem op? Etappe 10 in ieder geval.

Groves - Sprintkapitein 2

Hayter - Belediging als ik hem van Aert Light noem? Kan zo ongeveer alles, no-brainer

Pedersen - Ziet misschien wel 8 kansen voor zichzelf en ik ook. Vraagteken ivm hitte? Al ging de Tour prima.

Coquard - Sprintkapitein 1. Wellicht half miljoen te duur. Maar Merlier en Ackermann durf ik m'n vingers niet aan te branden. Om nog maar te zwijgen over Bennett.

Thijssen - Alles van Wanty veranderd in goud. Moet dus mee.

Stewart - Opvulling sprinters trein, kan ook op het hellende terrein uit de voeten

Einhorn - Dark Horse 1. 4 x plek bij de eerste 15 en ik ben tevreden. IPT zal nog punten moeten sprokkelen

Batistella - Laatste 500 k man. Ging tussen hem en Adria. Puur op gevoel, deze.

Succes en een prachtig mooie Vuelta gewenst!

Dumoulist

'@KNIREFLIH Met 16 dezelfde namen kan ik alleen maar zeggen dat je een goed team hebt.

Zugzwang

Wat is de voornaamste beredenering van wielerflitsers achter de keuze voor Ayuso?

Ikzelf heb vanaf moment 1 Almeida erin staan... heeft zich bewezen in grote rondes, goede tijdrit, doet mee voor de jongerentrui en was (ondanks zijn berichtgeving in de media) in goede vorm tijdens de laatste voorbereidingskoers.

Als Almeida zijn niveau haalt dan lijkt het mij dat Ayuso gewoon (meester)knecht voor Almeida moet gaan spelen. Een meesterknecht van 2,5m is toch veel te duur? Zeker als je renners in dezelfde rol (en goede vorm) voor minder kan oppikken bij Ineos? Of betaal je dan puur voor de mogelijkheid dat hij een Pogacar-achtige ontwikkeling doormaakt tijdens deze ronde?

Jasperdewaal11

Poeh ik zit zowaar met mijn laatste twijfel en dan is mijn team rond.

Arensman/O'connor + Wright OF McNulty + McLay

Dan is mijn team rond. Arensman is beloftevol en heeft zijn tijdrit maar goed het is zijn eerste kopmanschap. O'Connor gebrand op revanche maar geen tijdrit. Wright is een aanvaller/tijdrijder en gelegenheidssprinter.

McNulty wil lang voor het klassement gaan zegt hij, liet in de tour mooie klim kunsten zien en is natuurlijk ook goed tegen de klok. McLay is de sprinter van Arkea dus die zal voor elke positie wel sprinten.

RvhC74

'@Dumoulist

Helemaal mee eens met 16 dezelfden

MarvinG

Ik vind 2.5 ook te duur. Het is meer dat mensen bang zijn voor een Pogacar scenario inderdaad. Alleen als hij puur als knecht meegaat voor Almeida, dan ga ik daar geen 2.5 miljoen voor neerleggen. Zelfde voor Kuss eigenlijk. Zal voor veel mensen ook FOMO bijzitten. Moet zeggen dat ik dit ook wel een beetje heb voor hem hoor

gratemans

'@Zugzwang ben het met je eens dat ALmeida gewoon op 1 staat (ondanks al dat gezandstrooi. Maar dat deden zo'n beetje alle kopmannen deze week behalve Primoz)
Maar zo'n jong (super) talent krijgt vaak meer een vrije rol in zijn eerste grote ronde. Het echte knechten wordt vaak aan de meer ervaren mannen over gelaten. En terecht imo: ook knechten is een vak.

R. D.

Ik zie Ayuso wel meedoen in alle 3 de klassementen, en dan ben je met een paar mooie rituitslagen toch al gauw 2,5 waard. Knechten worden ook steeds meer meegestuurd in de vlucht en als die het dan haalt scoor je toch mooie punten, ondanks dat je maar een knecht bent,

StevenVlissoe

Mezgec blijft toch een groot gemis

Eddix

Als ik kijk naar mijn eigen team dan heb ik maar een ding te zeggen over de teams die hier al gepost worden:

Dat kan beter! ;-)

El Peruano

Nog even over die Groves. Staat er bij mij al vanaf het begin in. Maar als ik zijn uitslagen bekijk: hartstikke mooi dat hij in de Ronde van Catalonie de puntentrui pakt maar de overige 19 renners in de top 20 van de puntentrui uitslag zijn geen sprinters dus hoeveel zegt die groene trui nou over zijn sprint capaciteiten? Voor 2.5mln... ik weet het niet meer

1 2 ... 52 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.