Ik snap heel goed dat 14 klimmers bij deze Vuelta goed voelt. Je bent er zo 2 of 3 kwijt aan corona of een valpartij, zonder dat er nog maar een kilometer geklommen is.
Ik heb op basis van de quoteringen de eindklassementen gemaakt, en dan per renner de punten per miljoen berekend. Op basis daarvan redde Roglic het trouwens wel, maar ik vind de 6M gok gewoon te groot. Zo kon ik ook mooi Alaphilippe erin fietsen vanwege de FOMO.
Ik heb dat FOMO gevoel ook nog bij Valverde maarja dan moet ik weer puzzelen en dat heb ik mezelf plechtig beloofd niet meer te doen :)
'@Eddix: bedankt voor het vertrouwen 😂. Alhoewel mijn Wieler Scorito carrière bijna altijd neerkomt op strijden voor een plek in de middenmoot op minuten achterstand van de echte toppers. Wellicht breek ik ooit door net als Team Zadelpen.
Blijkt nu dat ik met Corona nu toch het team met heb gemist. Het kan verkeren 😂
'@R.D. Ik heb zelf een vergelijkbaar aantal klimmers ook overwogen, maar het voelt toch niet als de juiste keuze. Ondanks dat het inderdaad fijn is om iets van back-up klimmers mee te nemen lijkt een overtal van 5 toch niet wenselijk. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat in 9 of misschien 10 van die klimmers flink geïnvesteerd is en dat de overige renners koopjes zijn? Misschien is dit niet het geval en is er heel veel uitgegeven aan de klimploeg, dat kan maar lijkt me met oog op een degelijke balans niet wenselijk.
Anyway... er van uitgaande dat er dus 3 a 4 budget klimmers in je ploeg zitten die je in principe niet hoopt op te stellen, denk ik dat je deze plekken beter anders kan besteden. Bijvoorbeeld door budget renners met een specifieke skill (ITT of TTT) dan weet je in ieder geval dat je ze gaat opstellen en er punten voor gaat krijgen.
Nogmaals het idee van een klimploeg groter dan 9 man sta ik helemaal achter en volg ik zelf ook... maar 14 lijkt me dus teveel, denk persoonlijk dat 11 of 12 een mooie balans is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.