Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 6 ... 114 115
Benzardi

De puzzel is nog moeilijk te leggen, we wachten rustig af tot de ploegen bekend zijn.

vevie

En dat is dus het probleem. Hij kan het op goede dagen, maar tot nu toe nog niet wanneer de echte wereldtop er ook is. San Juan, Burgo en Noorwegen zijn mooie prestaties, maar niet te vergelijken met koersen waar de wereldtop in dit werk ook aanwezig is. Wat hier mee doet is toch wel de wereldtop. Geen Pogacar en Vingegaard, maar toch de echte top daaronder. Respect voor Remco als hij hier top 5 gaat eindigen. Ik zie hem bergop (nog) weinig beginnen tegen een Carapaz, Roglic, Bernal, Hindley, Landa en Mas. Kan hij ze op specifieke dagen erop leggen, dat geloof ik meteen. In de hitte van de Vuelta, met dit soort beklimmingen, tegen dit soort renners… Ik twijfel. Daarnaast zijn ook renners als Haig, Almeida, Quintana, Buchmann, Bilbao, O’Connor, Nibali, Valverde en Pozzo taaie mannen om over drie weken te verslaan. Vooral voor een renner die in de lastigere etappekoersen best wel naar huis werd gereden. Ik geloof trouwens meteen dat Evenepoel tot en iets na de tijdrit gewoon hoog zal staan. Ik denk echter dat het daarna een probleem gaat zijn.

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Yates heeft na zijn winst vandaag bevestigd mee te doen aan de Vuelta, ook wel leuk voor de puzzel.

vevie

Een Yates in deze vorm wordt net als in 2018 een serieus probleem voor de rest. Dat wordt opnieuw puzzelen.

Boasson en Hagen

Poh dan wordt het toch wel een hele brede top deze Vuelta. Geen uitgesproken favoriet maar wel een mannetje of 10 die zomaar de eindwinst kunnen pakken. Leuk voor de kijkers, lastig voor de voorspellers.

KV

Zou de vorm van Yates nu ook niet overschatten als je kijkt naar de concurrentie in die 2 wedstrijden…

Antonini

We kunnen heel lang puzzelen, maar met terug van blessures: Bernal, Alaphilippe en Roglic. Wisselvallig: Yates, Landa, Evenepoel. Onduidelijke vorm: Haig, O’Connor. Onduidelijke rol: Higuita, Hindley, Bilbao, Mader. Wordt dit gewoon een grote crapshot. Mijn inziens geen zinnige voorspelling van te maken.

Keshi

De vraag is toch niet wat Evenepoel in het AK kan, maar of hij zijn geld waard is in punten? Ik zie hem meer als een dure aanvaller. Een aanvaller voor zoveel geld is wat gewaagd, maar bij hem weet je wel wat zekerder wat zijn dagen zijn. Zeker als hij net als in Italie vorig jaar de eerste 15 etappes bovenin het klassement hangt.

vevie

Wat punten betreft lijkt Evenepoel mij wel interessant. Ik zie hem echt wel 250-300 punten halen. Dat is gewoon prima. Ik vind het namelijk belangrijker dat een renner levert in de etappes waar je hem opstelt. Ik denk dat de ITT en de TTT sowieso leuke Remco punten zijn. In de eerste zware etappes lijkt het mij dat hij ook gewoon met de favorieten binnenkomt.

Primavoormij

Inderdaad, hij kan best 7e in het eindklassement worden en toch zijn 4M waard zijn.

Ric

Hij kan volgens mij bijna alleen zijn geld waard zijn als ze de ploegentijdrit winnen.
Ik zie hem echt geen goed klassement rijden met zijn waardeloze daalkunsten.

wielergekkie

Mooi dat de Vuelta weer geopend is op scorito. Dan kan ik het scorito debacle in de tour snel vergeten (70%). Verder was de tour wel heerlijk om naar te kijken, genoten.

Dan de Vuelta, vooralsnog heerlijke renners voor het AK om te kiezen die elkaar weinig onder hoeven te doen. Een Carapaz, Hindley, Landa, Roglic (fit?), Higuita, Almeida, Mas, Quintana, S. Yates zijn allemaal kandidaten voor het podium, en dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Hopelijk gaan deze renners ook daadwerkelijk allemaal, dan zal de kans op veel verschillende teams vergroten. Eerst maar eens het parcours bekijken en de (in mijn ogen) ideale verdeling bepalen

Ketjap Manis

Yates is als zo’n ex die er na 8 bier weer leuk uit ziet. De volgende dag heb je er weer spijt van.

Derkus

Gaat Flippie zijn 3,5 mln waard zijn als super-puncheur deze Vuelta

Noppie

Intermarché tot nu toe een erg leuke selectie, genoeg kansen voor dit team.
Tevens is het wachten op meer informatie vanuit de ploegen.. wie moet er knechten, wie heeft een vrije rol... wachten wachten wachten..

williams

Wat doe je met Bennett ? Zou die in dit deelnemersveld iets kunnen presteren ? En wat nu met de kansen van Jordi ?

Laatst gewijzigd
dewim

'@Ric Ik denk dat de daalkunsten van Remco al sterk verbeterd zijn, ik twijfel wel om die reden MAS mee te nemen. Die was hierin echt slecht in de tour.

arjenzvob

'@dewim Mas? Die zojuist door zijn ploegleider met de grond gelijk gemaakt is? Nee, die laat ik lekker thuis.

Welkom

Yates voor 3,5 mil kan je team wel maken of breken

Matsoe

'@Antonini Hindley onduidelijke rol, ik hoop dat je een grapje maakt

SambaMike

Nog iemand die door zijn ploegbaas wordt afgemaakt is Mas. Kunnen we dus ook thuislaten

Valvuillerdemoz

'@SambaMike: wie wordt er dan nog meer door zijn ploegbaas afgemaakt? Dan laten we die ook thuis. Of misschien raken ze juist wel extra gemotiveerd daardoor. Dan moeten we hem toch beter meenemen?!

Thomberg

Ik vind het vooral leuk om de nieuwe Albanese te zoeken. Ik kwam dus Adria tegen. Maar 500K en gaat voor jongerenklassement. Kan ook goed aankomen (won ritje in Frankrijk dit jaar van o.a. Vendrame) en 5de in Spaans kampioenschap. Ik wil hem hier in ieder geval al even gecalled hebben.

Verder @Matsoe, weet ik ook nog niet de rol van Hindley hoor. Hij was heel sterk in Giro, maar wil niet zeggen dat hij dat 2 rondes kan. Laatste die in Giro en Vuelta heel sterk was in 1 jaar was Chaves :-) . Kelderman heeft ook aangegeven hier vol voor klassement te willen gaan. Ze zullen wel allemaal kopman worden, maar Kelderman in topvorm doet (zeker in Vuelta) niet onder voor Hindley.

Ben vooral ook benieuwd naar de ziekenboeg O'connor en Haig. 1 van die 2 gaat sowieso heel belangrijk zijn, maar welke?

SambaMike

'@Valvuillerdemoz ik dacht dat @dewim en @arjenzvob op Superman doelden, maar heb het verkeerd gelezen. Of ze bedoelden die wel, maar gebruikten de verkeerde initialen.

Valvuillerdemoz

MAL. Die is niet afgemaakt maar gewoon rustig op non-actief gezet.

Mas is overigens op PCS van de startlijst verdwenen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 6 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.