Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 7 ... 114 115
niek-vdv

Ben vooral benieuwd bij Bora waar ze nou voor gaan. Namen Bennett niet mee naar de Tour vanwege het klassement en nu hebben ze weer een aantal renners die voor het klassement kunnen en willen gaan. Ik zou als de Ier niet presteert in Polen die gewoon lekker thuislaten en Meeus meenemen in een Van Poppel rol.
3 miljoen voor Bennett, wat gaat Merlier dan ook wel niet worden trouwens?

Laatst gewijzigd
FietsuhWilly

Zie Evenepoel ook meer als een Alaphillipe of van der Poel op het moment nog. Zou er nog niet te hard vanuit gaan dat hij een Vuelta kan winnen al, een goed klassement lijkt me zelfs al best lastig. Maar wel een renner die zomaar eens een hele bult punten kan halen.

Verwacht eigenlijk ook wel veel van Kelderman, die is vaak toch wat onderschat heb ik de indruk.

Simcha

Leuk zo’n ploegentijdrit als eerste rit. Geeft het spel weer een extra dimensie. Drie jaar geleden dacht ik heel slim te zijn door vier jumbo’s in m’n team op te nemen, die zwaar favoriet waren. Ik kreeg bijna een hartverzakking toen ik ze allemaal zag liggen omdat er drie kilometer verder op de berg een badje was geleegd en de bocht daardoor nat was.

Ik sluit niet uit dat ik dezelfde tactiek weer hanteer, maar eerst maar even de teams afwachten.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Prijs wel relatief bekijken hè! Tour had 52 of 53 budget? Vuelta 45. Die prijs van Evenepoel nu is duurder dan Vingegaard Tour dus

niek-vdv

Euskatel-Euskadi is met een voorselectie van 12 gekomen en een Baskisch persbericht. Soto (mede vanwege vaderschapsverlof) en Lobato zitten hier al niet meer bij. Komende wedstrijden bepalen uiteindelijke selectie. Scorito heeft ze allemaal 500k gemaakt, zitten toch wel interessante namen bij voor die prijs.

Valvuillerdemoz

Als Soto niet meedoet zie ik niet wie er van die ploeg, los van dat het wel interessante namen zijn, interessant kan zijn voor Scorito

Laatst gewijzigd
corriol de oriol

UAE met Ackermann in zijn eentje om te sprinten. Oef.

RiesKos

Ik ben Ackermann de laatste paar jaar een beetje uit het oog verloren. Kan hij sprinten zonder treintje?

Yskoud

Ik moet nog zien of Ackerman mee gaat die heeft behoorlijk ruzie met de ploeg, zie ze nog wel weer voor Molano kiezen.

Verder verwacht ik Merlier, Cavendish en Groves ieder voor 3-4 miljoen nog wel mee gaan qua sprinters.

FietsuhWilly

Ackerman maakt ook een redelijk dramatisch seizoen door. Had er veel meer van verwacht.

Welk team is jullie favoriet voor de ploegentijdrit?

Primavoormij

Zijn er mensen die meer dan één 3m+ pure sprinter gaan nemen? Lijkt mij het niet waard op dit parcours.

arjenzvob

Merlier en Groves zijn de twee die ik overweeg. Even de prijzen afwachten. En natuurlijk Aberasturi! Of toch Pietje Allegaert, als hij rijdt?

oborobo

Hoeveel sprintetappes zijn er?

Valvuillerdemoz

Dat weten we pas achteraf zeker in Spanje

joris dor

'@fietsuhwilly: Wie voor mij momenteel naar de favorieten neigen te gaan id ploegentijdrit is toch wel UAE met figuren als Almeida en Mcnulty en evt Soler maar ben nog voorzichtig met DQS

arjenzvob

'@oborobo Vraag het Blaudzun, die heeft er verstand van.

Bzuidema

Is er met die ttt ergens waar je rekening mee moet houden?

Yskoud

Zwembadjes

vevie

TTT lijkt te gaan tussen Ineos, DQS, Jumbo en UAE. Mocht Roglic toch mee doen dan heb je met Roglic, Dennis en Affini een stel brommers. Lijken dan de favoriet als Roglic start.

Ineos brengt van Baarle, De Plus en Kwiat (als hij tijdig herstelt) als dragende krachten.

Bij UAE zal het moeten komen van Almeida, McNulty en Soler.

DQS heeft met Evenepoel, Van Wilder en Alaphillippe mannen die hard moeten rijden in een TTT.

Antonini

'@doe maar renaat, ik zou er minimaal 2 meenemen voor 3M+ als ze het kaliber van Philipsen/Jakobsen hebben. Dan heb je in ieder geval een kopman voor de sprints die top3 rijdt. Ik vrees echter wel dat Merlier de enige van dat kaliber gaat zijn, mocht hij al starten. Maar zoals in de tour 2 top sprinters, 4 vullers van kaliber Hayter, Teunissen, Jon. Wordt nog lang wachten tot meer informatie, van Poppel diende zich ook pas op het laatst aan.

Thomberg

Jongens 3+ is echt teveel. Budget is krapper dan Tour he en daar was zelfs maar 1 sprinter boven 3. Merlier etc zouden echt Max 3 moeten kosten

ZK

En merlier gaat sowieso Vuelta niet uitrijden. Hij is kopman bij Belgische ploeg op EK op 14 september. Dat is niet te combineren met 3 weken Vuelta. Dus 1-2 weken zal het zijn. Dus dat zijn maximaal 3 sprints?

FietsuhWilly

UAE had ik zelf niet eens meteen bedacht. Ging meer uit van Jumbo, Ineos en DQS maar UAE zou inderdaad zomaar eens heel sterk voor de dag kunnen komen.

oborobo

Arjenzvob
Ja,zal ik doen en je hebt toch wel humor Arjen.

Ab Normaal

Heb niet meer zo in mijn hoofd hoe goed Almeida is op die steile klimmetjes. Dacht dat hij vooral goed was op de lopers. Meer een Giro dan Vuelta renner dus.
Weet iemand dat?

1 2 ... 7 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.