Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 66 ... 114 115
user26809

Voor dinsdag: ik vraag me ook af of de sterke sprinters zoals Pedersen, Coquard, Wright e.d. dit trekken hoor; denk eigenljk van niet. Als ze met elkaar aankomen, zal dit voor Roglic, Yates, Higuita, Alaphilippe e.d. zijn.

Of gaat de vlucht het halen deze 4e etappe..?

Thomberg

'@Lo Zar met die kennis had ik vandaag Higuita opgesteld en had met dat echt punten opgeleverd

T1MM0S

'@Nasibal Heb je Twitter? Zo ja gooi eens een tweet met suggesties naar Scorito, is altijd ook wel veel interactie met anderen die op Scorito zoeken. Misschien springen anderen wel mee in de discussie, en zo niet wil ik dat ook nog wel doen.

Lo Zar

'@Thombeg Precies. Jongeren klassement is ook weer terug (naar foutief) aangepast op Scorito. Plapp weer weg uit de rangschikking. Zo weer een puntje erbij voor Evenepoel. Morgen weer eraf. Ja zo gaattie goed. Zoals ie wezen moet.

niek-vdv

Finale lijkt best wel heel erg op de vijfde rit van de ronde van het Baskendland van dit jaar. Die etappe was wel zwaarder qua aanloop, maar was echt te zwaar voor de sterke sprinters. Remco was de beste van de klassementsmannen die dag..

wastewaterpackage

thanks

R. D.

Als ik de bookies volg dan wordt dit morgen mijn team(in de volgorde van het al dan niet juiste algemeen klassement :p)

HAYTER
EVENEPOEL
ALAPHILIPPE(C)
PEDERSEN
ALMEIDA
AYUSO
HINDLEY
HIGUITA
BUITRAGO

Ik hoop eigenlijk dat Jesus Herrada nog wat omhoog kruipt, die heeft een flinke achterstand om aan te vallen(of is hij serieus hard gevallen?)

Laatst gewijzigd
Dumoulist

'@R. D. Persoonlijk zou ik wat meer aan risicomanagement doen en een andere captain kiezen. Het is toch nog wel erg gissen naar de vorm van flip en met Evenepoel in de ploeg kun je wellicht beter voor een andere capo gaan.

@Niballie Ik doelde eigenlijk ook op de etappe van zaterdag waar hij samen met Woods in de laatste paar km's op de grond lag. Gelukkig is hij gisteren gespaard gebleven. Echter zie ik nu (op aanraden van @Niek-vdv) de 5de etappe van het Baskenland. Misschien dat ik de kwaliteiten van Adrià toch wat overschat heb. Hij zat daar weliswaar in de kopgroep maar komt vervolgens op meer dan 6 minuten binnen. Terwijl de ritwinnaar (Rodriguez) won vanuit diezelfde kopgroep.

Antonini

Wat de Vuelta over de jaren heeft geleerd is dat het profiel er in theorie een heel stuk makkelijker uitziet dan de koers in de praktijk. Wellicht dat Pedersen heel sterk is en kan verrassen, maar ik denk niet dat het een makkelijke koers tot de laatste 5 km gaat worden.

R. D.

'@Dumoulist

Risico is normaal gesproken wel waar mijn zwakke plek ligt, zeker bij de scorito wielrenspellen. De captainkeuze is nergens zo belangrijk. Hayter staat bij de bookies vlak achter Flip, met Higuita en Evenepoel erachter. 1 van die 4 zal het worden. Of Evenepoel dan de meest veilige keuze is ... ?

Jasperdewaal11

Totdat Roglic iedereen achter zich laat morgen :P

RiesKos

'@Dumoulist
Quote van Adria zelf:
"Het gaat goed, het is plaatwerk en verf geweest, vooral klappen op de elleboog en heup, maar niet meer dan dat."

Lijkt dus mee te vallen. En goed ook dat hem gisteren niets overkomen is.

Heb ook de LiveStats van Baskenland erbij gepakt van PCS: https://www.procyclingstats.com/race/itzulia-basque-country/2022/stage-5/live/livestats

Adria zat nooit in de uiteindelijke kopgroep. Wel een paar keer in de tegenaanval geweest, maar telkens terug gepakt. Zou niet te veel waarde hechten aan die uitslag.

Ragnar Lolbroek

Pfff moeilijke keuze voor rit 4. Zoveel scenario's denkbaar. Heb een 14-tal renners voor 9 plekjes. Dit wordt een potentieel bankpunten-extravaganza.
Wordt het voor AK/klimmers met een eindschot?
Roglic
Carapaz
Evenepoel
Yates
Kelderman
Higuita
Buitrago
MAL

Kunnen de heuvelsprinters dit aan?
Hayter
Coquard
Pedersen
Stewart

Wordt het een vlucht
Stannard ( kan ook meesprinten met Pedersen e.d.)
Adria ( is al gevallen)

Laatst gewijzigd
Thomberg

Uiteraard ook sterke twijfels voor morgen.

Vendrame en Wright dacht ik vooraf aan. Echter denk ik dat er de berg vooraf hard gereden gaat worden. Pedersen is het echt wel te zwaar voor.

ProScoritoManager

Hoeveel punten zijn er morgen eigenlijk te verdienen aan de meet? En waar zou ik dat zelf kunnen terug vinden?

kevinraar

zeker in me team voor morgen
carapaz
yates
almeida
hindley
kelderman
hayter
pedersen

nog 2 plekken over
lutsenko
arensman
pozzovivo
j lopez
kuss
masnada
champousin
adria
affini
teunissen
vendrame
melier
thijssen

Dumoulist

Dank @Hongerklop dat geeft gelijk een ander beeld. Toch durf ik hem nu door zijn valpartij niet op te stellen denk ik. Overigens kwam Vendrame daar op 20 minuten binnen dus zijn plek staat nu ineens ook op de tocht. Al had die rit natuurlijk een stuk meer hoogtemeters en het blijft op deze manier scorebordjournalistiek.

@R. D. Evenepoel lijkt mij ook de meeste veilige keuze. Hij lijkt zich wederom niet in te kunnen houden (TTT vooraan en in de sprint 14de) dus ik verwacht hem 'gewoon' in de top 5 dinsdag. Daarmee ben ik ook gelijk heel benieuwd hoe Evenepoel het over 3 weken gaat doen. Want vooralsnog zie ik aan zijn koersgedrag niet dat hij ook daadwerkelijk veranderd is als renner. Neemt niet weg dat ik zijn koersgedrag wel enorm kan waarderen.

Derkus

TJV zal morgen gaan controleren. Dus de vraag is wie de volgende rode-trui-drager van dit team zal zijn. Misschien dat het Kuss is. Roglic zal de AK mannen in ieder geval niet laten ontsnappen. Die zullen trouwens hun kruit droog houden voor eerste echte bergetappe met aankomst bergop. Da's donderdag!

BraboCycling

Kuss lijkt me niet explosief genoeg voor die slot punch. Ik denk dat Roglic toch gewoon het rood gaat pakken, want dit lijkt me een sprint worden tussen hem, Higuita, Almeida en Alaphilippe (of Rev).
Ook als er een kopgroep weg is, gaat Rev toch nog wel iets proberen denk ik en zal er sowieso gesprint gaan worden en dan gaan Oomen en Kuss het niet volhouden om voor Roglic te finishen.

zomaareens

zou TJV de trui niet gewoon kwijt willen?

zomaareens

dus een voor het klassement ongevaarlijke groep di het uitmaakt?
Denk niet dat Jumbo ze dan gaat halen? Wie wel?

quickstep?
Bora?

Dumoulist

'@zomaareens Ik denk dat Ineos met topfavoriet(?) Hayter komende etappe wel met rood omcirkeld heeft.

Laatst gewijzigd
Mr. Burns

Dinsdag is zon dag dat achteraf blijkt dat carapaz vooraf een juiste keuze was

Ik bespeur een vleugje wrok! Zullen we er vandaag maar vast over eens zijn dan dat je hem altijd moet opstellen morgen?

Vlucht heeft ook wel een prima kans. Relatief sterk groepje gisteren al in een vlakke etappe, verschilletje met de Tour toch wel. Gok dat TJV er geen zin in heeft de hele dag (alleen) te controleren, maar Quick-Step, INEOS & BORA zullen ook wel kansen ruiken met zo'n finale.

zomaareens

'@Dumoulist Ja? ploeg souperen voor hayter?

Dumoulist

'@zomaareens Dat niet, maar ik denk wel dat zij een mannetje op kop zetten.

Die ploegen hadden de hulp van Israël goed kunnen gebruiken. Maar na de valpartij van Impey (en woods) zullen zij eeder iemand meesturen met de vlucht. Als we renners als De Marchi/Bevin en bijvoorbeeld De Gendt in de kopgroep zien dan zal het behoorlijk lastig te controleren zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 66 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.