Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 67 ... 114 115
Aanklampen

'@Derkus, weet je nog hoe het vorig jaar ging met de rode trui? Die heeft Jumbo heel snel weggegeven. Ze laten andere AK niet wegrijden, dat klopt maar dat lijkt me een redelijk open deur.

Zijn MI maar een paar ploegen die eventueel willen controleren alleen hebben die ploegen ook andere goals die wellicht ervoor zorgen dat ze niet ten koste van alles het bij elkaar willen houden.

Wellicht laten ze 3-5 man wegrijden en gooien het dan op slot..

Pedersen: "8 kansen". Als je de rest bekijkt moet dinsdag wel 1 van die 8 zijn.. Hij is wel afhankelijk wie aan de boom rammelt op die langere klim. 2km a 8% gaat er teveel aan zijn..

Bzuidema

Morgen gaat het gewoon tussen de klassemenstmannen en de punchers. Want ze willen geen tijd verliezen en achteraan zitten betekend 20 seconden aan je broek. dus die afdaling wordt wel hectisch met bora, ineos en tjv dringen geblazen om op de eerste rij te zitten. Normaal gesproken is er maar 1 man die dit goed kan en dat is Allaphilipe. Die zal wel gelanceerd worden door Evenepoel die zich toch niet kan inhouden. Hayter weet ik niet of die dit kan met dit veld. Kelderman kan dit ook goed en een Higuita hebben we 2 weken geleden gezien. Een vendrame zou dit ook moeten kunnen. Ligt er een beetje aan hoe hard ze die laatste beklimming pakken of daar nog gaten ontstaan. Roglic kan zich nu al in het rood zetten. anders zou die bewust tijd moeten verliezen in een etappe waar hij zo goed in is. Valverde zie ik ook wel hoog eindigen op dit parcours. zou mooi zijn als hij hier kan stunten op zijn oude dag.

Thomberg

Bahrein lijkt me voor Buitrago te gaan ook ipv Wright denk ik

zomaareens

Buitrago lijkt me dan weer niet iemand die weg mag vna de klassementsploegen, wright wel

nasibal

'@Burns

Haha het was inderdaad een referentie. Ik stel hem in ieder geval voor de zekerheid op ;)

TheBest

Voorbeschouwing scorito: 'Laatste km loopt aan zo'n 5% op'

Voorbeschouwing wielerflits: 'De laatste 900 meter lopen aan 8,4% op'

Voorbeschouwing indeleiderstrui: 'de laatste vijfhonderd meter lopen serieus bergop, met stijgingspercentages tot boven de 10%'

Voorbeschouwing touretappe: '800 meter tegen bijna 10%'

De voorbeschouwing van scorito wijkt toch enigszins af
t.o.v. de andere voorbeschouwingen, bijzonder.

Ik denk, kijkend naar het parcours van etappe 4 dat dat er best een klassementsrenner is die hier voor de etappe zou willen gaan. In dat geval zal iedere andere klassementsrenner mee moeten gaan om geen tijd te verliezen. In de praktijk doen dan alles klassementsrenners die sterk en explosief genoeg zijn mee om de overwinning. Daarnaast denk ik toch dat dit voor bijna iedere sprinter te zwaar is. Ik verwacht alleen Hayter (wat ik niet een 'echte' sprinter vind). Zelfs voor een type pedersen en coquard schat ik dit parcours te zwaar in.

Dumoulist

'@TheBest de laatste 3 voorbeschouwingen zijn praktisch wel hetzelfde. Wielerflits heeft het gewoon letterlijk van Procyclingstats overgenomen en er zullen best stukken van +10% in zitten. Maar met die percentages neig ik toch steeds meer naar de pure punchers aangevuld met wat klassementsmannen. Vendrame mag op het bankje plaatsnemen.

zomaareens

in het 1e scenario kan pedersen/coquard wel
Vendrame? hoe verhoudt zich die?

Aanklampen

'@zomaareens, wat is eigenlijk jouw vraag? Misschien naam veranderen in 'zomaareenvraag'

Chef83

Ik heb nu ook pedersen en vendrama er nog in staan maar neig toch ook steeds meer naar de klassements heren .

zomaareens

'@aanklampen ik probeer uit te vinden wie ik morgen het beste op kan stellen

jenzrscl

Ik neem gewoon roglic als kopman morgen. Te vroeg voor risicos

Roglic(C)
Evenepoel
Carapaz
Higuita
Yates
Alaphillipe
Hayter
Pedersen
Wright

Goed begonnen sta nu op 98%

Dumoulist

Ik zie het nog wel gebeuren dat Quick-Step gewoon Masnada mee op pad stuurt en het wel prima vindt. Daardoor begin ik alsnog te twijfelen over Vendrame & co...

floda

Voor morgen draait het volgens mij veel meer om die een-na-laatste heuvel dan de laatste. Die is met 2 km met gemiddeld boven 8% en daarna 3 km van 3-4% te zwaar voor de echte sprinters. Die moeten daar volle bak gaan om niet te veel tijd te verliezen, dan volle bak tot aan de voet van die laatste heuvel om erbij terug te komen en als ze er dan nog bij zouden zitten dan komen ze echt tekort tegen de echte puncheurs die dan nog relatief fris zitten. Zeker ook omdat in dienst van die echte puncheurs er veel aan gedaan zal worden om die mannen er van af te rijden (ineos/qs/Bahrein). Tel daarbij op dat Het de eerste echte beproeving is van de fitte klassementsrenners en je weet hoe hard er gereden zal worden om die niet in de problemen te laten komen. 2 potentiële uitzonderingen in mijn ogen voor de mannen die ook op vlakke kunnen sprinten: Hayter en vendrame (eerste meer dan 2e)

Overigens moet ik dan nog steeds keuze maken tussen 11 mensen die dit kunnen in mijn team

R. D.

Wel leuk om te zien dat echt niemand een idee heeft wat er morgen gaat gebeuren. Dat maakt het toch het leukst om te kijken. Ik heb me inmiddels laten overtuigen dat Pedersen en Coquard dit niet gaan overleven. Dus Rodriguez erin voor Pedersen want een vlucht(waar jesus herrada ongetwijfeld in zal zitten)gaat het ook niet halen als we klassementsgeweld gaan krijgen. Ik denk dat ik voor captain Higuita ga, voelt gewoon lekker en In De Leiderstrui is het met me eens. Zou een leuk verschil op kunnen leveren en moet toch iets van risico nemen :)

HIGUITA(C)
HINDLEY
HAYTER
RODRIGUEZ
EVENEPOEL
ALAPHILIPPE
ALMEIDA
AYUSO
BUITRAGO

4 koppeltjes zie ik nu ook altijd leuk.

Laatst gewijzigd
Derkus

Vraag me af of Flippie al wel goed genoeg is om morgen mee te gaan punchen voor de overwinning. Kan ook zijn dat ie REV gaat lanceren. Die heeft in afgelopen klassiekers wel laten zien over explosiviteit te beschikken. Hij trapte op Côte de la Redoute bijna door z'n ketting heen tijdens LBL. En wat ie liet zien in Classica San Sebastian was ook uitzonderlijk!

floda

Voor morgen in de basis:

Rog (C)
Carapaz
Hindley
Higuita
Buitrago
Yates
REV
Van Wilder
Hayter

Op de bank met twijfel:
Rodriguez
MAL
Vendrame
Wright
(En 2 tjv’s omdat ik niet all in op roglic durf)

Baskeee

Pffff het kan veel te veel kanten op morgen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat de sterke sprinters het niet redden (Vendrame, Pedersen) en alleen Hayter dit kan. Maar een Pedersen kan bv ook gewoon mee in de vlucht zoals in de Tour toen hij won. Dilemma's.

Vooralsnog pakken we AK mannen (Carapaz, Roglic, Higuita, Kelderman, Evenepoel) aangevuld met Hayter en opties voor de vlucht (Wright, Adria, Buitrago).

daandej

Laatste keuze morgen

Hindley
Hart
Pozzo
Lopez
Oconnor ?

Wie helpt me

Chef83

Hindley

zomaareens

Hart

pirazzi

vendrama
Lol.

wielergekkie

'@Tompot als ik ergens niet naar kijk is het wel de sterren verdeling die scorito bij de renners neer zet.

Ketjap Manis

'@Tompot Spanje wordt gespeeld door fanatiekere volgers, die zullen de genoemde namen wel op de korrel hebben.

R. D.

Hindley wordt nergens echt genoemd maar heeft wel de zekere punten van Bennett en een potentiele winnaar in de ploeg met Higuita. Dus bij mij komt ie er (voorlopig) wel in.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 67 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.