Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 90 ... 114 115
Thomberg

'@Tompot, eens over Ayuso maar dan kan ik het Mas toch zeker we kwalijk nemen dat hij niet overnam van Rodriguez maar er wel langsgaat in laatste 100m.

In ieder geval leuk dat de jonkies wel boven komen drijven. Los van jonkies zijn dat ook mensen die “maar” 1 grote ronde rijden in een jaar. Hopelijk gaat dat nu vaker gebeuren dat mensen van 1 ronde het doel maken en er dus elke ronde zo’n strijd als in Tour is.

zitvlees

op hellingen van 15% procent kan je niet spreken van overnemen.

Ayuso en Mas hadden het lef (of waren te overmoedig) om Evenepoel proberen te volgen. Rodriguez koos vanaf het begin z'n eigen tempo en raapte zo die 2 op. Vervolgens klampen ze bij hem aan en weet Ayuso er nog een sprintje uit te trekken. Overnemen en samenwerken doe je op een klim van 5-7%.

Die zitten ook nog in deze Vuelta en dan wordt het heel interessant wat er achter Remco gebeurt. Gaan de Spanjaarden samenwerken met Roglic? Gaan de Spanjaarden samenwerken tegen Roglic? Gaan de Spanjaarden onderling zitten bakkeleien? Ik vind het heerlijk hoe open het podium nog ligt. Yates doet stiekem ook nog mee en daarachter staan #7 tot #15 binnen anderhalve minuut. Vamos!

Thomberg

Aangezien iedereen me toch al zo noemde is het nu Thomberg :-)

Eddix

Thombeg en Tompot, ik haal die twee altijd door elkaar.. moet ik nu ineens ook nog thomberg gaan onthouden! Man o man!

Ik voorspel wel meer spanning in de tweede helft. Gaan de favorieten het nog doen, gaan de jonkies het toch zwaar krijgen over 3 weken? Het is een beetje de eliten tegen de jonkies voor mijn gevoel. Als de jonkies winnen, moeten de eliten toch eens na gaan denken op welke grote ronde ze de nadruk gaan leggen.

Thomberg

'@Eddix Thombeg mag je dus vergeten, heb m’n naam veranderd

Platje

Van Wilder die zich spaart.. mag Cavagna wel voluit gaan?

floda

Was 1 van de mannen die gokte op beperkte sprintploeg en dan geld in de dure mannen. Das niet zo goede keus gebleken. Zeker als de enige 2 mio plus sprinter dan ackermann is ipv bennet of pedersen. En met thijsen/stewart/vendrame naar huis, met hayter en wright die niet of nauwelijks meesprinten (gelukkig beide al wel 2x punten gepakt en waarschijnlijk in tijdrit nog een keer).
Met 3x bohra 9waaronder van poppel) en 2x qs, maar hopen dat ik die etappes niet teveel verlies en dat bennett nog drie keer wint in het groen. ;-))

Dan met wel 6 man in top tien waardoor ik nog beetje kan aanklampen maar veel meer dan 80-85% zal er niet inzitten deze keer. Daarmee wordt het dan het slechtste grote rondejaar sinds ik meespeel (80 giro-93 tour en nu tussen 80-85). Volgende jaar maar minder goed voorbereiden ;-))

jenzrscl

Van wilder die zich spaart..
Vandaag rustdag , woensdag ook , want zijn de sprintersloegen.. Hij kan morgen to ch gewoon vol gaan? Snap niet goed :p

Yskoud

Ik ben al 5 renners kwijt. Iemand die meer biedt?

Guido73

Exit Affini!

Symen De boer

Sta op 96.6 %
Morgen

Evenepoel (c)
Roglic
Dennis
Cavanga
Hayter
Almeida
Ayuso
Yates
Wright

Bank
Pedersen, van Wilder en Rodriguez

jenzrscl

Pedersen bank? Goed gek

arjenzvob

'@jenzrscl

Zo gek is dat niet als je naar zijn team kijkt. Als je die keuzes hebt, belandt Pedersen bij mij ook op de bank.
Mijn team bestaat uit REV (c) Roglic, Almeida, Yates, Arensman, Ayuso, Cavagna, Hayter en Wright. Pedersen dus ook op het bankje, omdat 30 km echt langer is dan prologen of redelijk korte tijdritten van om en nabij 15 km. Het is Pedersen of Ayuso en dus Ayuso geworden.

jenzrscl

Nouja maar hij kan top 10 rijden en heeft zekere truipunten..
Ik zou hem niet kunnen banken

Ik heb wel iets mindere tijdritteam

Remco(c)
Roglic
Hayter
Yates
Craddock
Wright
Pedersen
Alaflip
Wilder

Laatst gewijzigd
pirazzi

1 uitvaller, Affini.

Guido73

Met dit deelnemersveld en het profiel van de TT verwacht ik Pedersen ook wel rond plaats 10.

zomaareens

Verwachten jullie iets van mcnulpunty? Hij kan die wel, maar gaat ie ervoor?

Kip

Totaal uit vorm

Chef83

Ik twijfel nog tussen van wilder en masnada voor de zekere 11 pnt

Of ayuso en rodriquez of mal erin te zetten
Denk dat ik toch voor ayuso en rodriquez ga
Denk dat na van wilder ook masnada een snipperdag neemt voor remco?

Zadelpen

Morgen heb ik weinig tijd, dus ik deel het reeds mede:

Manmanman.... wat een zwakke score weer voor team Zadelpen. Auw! Deze zag ik helemaal niet aankomen.

Landeirovic

Ik verwacht mcnulty toch nog in de kopgroep in week 2/3.

snoek1974

Mijn team voor straks

Evenepoel (c)
Roglic
Almeida
Hayter
Arentsman
Mc Nulty
Pedersen
Wright
Valverde

Thomberg

Waarom krijg je eigenlijk geen teampunten voor winnaar ITT. Ik weet uiteraard van die regel, maar als ik. Er over nadenk is het best wel vreemd. Is net zo goed een etappe als alle andere. Zeker als je de overpowered punten van TTT bekijkt

Laatst gewijzigd
zomaareens

Yates of mcnulty?

koenvanhelvoirt

'@Thomberg omdat de ploegmaten geen enkel invloed hebben op de tijdrit winst. Een individuele tijdrit is dus zeker geen etappe zoals andere. In alle andere etappes ga je niet winnen zonder je ploegmaten. Hier zijn natuurlijk altijd uitzonderingen zoals Jay Vine vanuit de vroege vlucht. Maar wie wist op voorhand 100% zeker dat de vlucht het ging halen?

Laatst gewijzigd
1 2 ... 90 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.