Scorito - Vuelta a España 2022

1 2 ... 91 ... 114 115
ProScoritoManager

'@Thomberg: Dat is toch vrij logisch? Op alle andere manieren van punten halen kunnen ploeggenoten hun steentje bijdragen.
Ik vind het een leuk gevonden extra van Scorito, geen enkel ander wielerspel dat ik ken doet dit. Maar voor zo'n tijdrit is het toch echt ieder voor zich, etappepunten aldaar zouden wat teveel van het goede zijn.

Fins Els Collons

Vandaag REV, Rog, Almeida, Yates, Ayuso, Rodrigz, Arensman, Hayter, Pedersen (wil punten voor groen).

Van Wilder bank; Snipperdag?!
Wright bank; Niet nodig vandaag zwaar in te spannen als je later nog een etappe wilt winnen.

Thomberg

Terechte punten! Ik zat helemaal in de gedachte flow van “voorspellen”. Dus dat Scorito je beloont voor het voorspellen van winnaar door een teamgenoot op te stellen. Dit laatste gebeurt natuurlijk ook wel een beetje, maar jullie uitleg is logisch. Ik zat op heel ander denkspoor.

Je zou overigens nu ik er over nadenk ook kunnen redeneren dat je dan alsnog teampunten voor winnaar krijgt als je nu naar van Wilder kijkt. Die geeft eigen punten op om zich nu te sparen om later (en eerder in de ronde) dan zijn kopman (die vandaag ook gaat winnen) te helpen en uit de wind te houden. Dus in principe dragen ploeggenoten (zeker in dit geval) wel bij aan de frisheid van een kopman. En dan zou van Wilder als knecht toch beloond worden. Enfin, kan me goed in jullie redenering vinden hoor, maar vond dit nog wel een interessante invalshoek.

Laatst gewijzigd
CRL

'@ProScoritoManager Dan ken je Velogames niet. Daar heb je zelfs teampunten voor de ploeggenoten van de top 3. En ook nog - en dat vind ik ook wel een goed idee - punten voor aanvallers/vluchters:
Breakaway points are awarded to riders who are in the lead breakaway group at 50% of race distance on each mass-start stage. A breakaway is defined as a group of 30 riders or less, with a measurable gap of five seconds to any groups behind them.

Thomberg

'@CRL gaat wel heel moeilijk zijn bij dat spel om een waarde toe te kennen aan een renner

@De mensen die McNulty hebben (ik niet). Ik zou hem zeker opstellen. Zou niet weten waarom hij niet vol gaat. Heeft geen kopman om echt voor te moeten knechten. En de tijdrijders voor plek 6-20 zijn niet super.

Meijers

Ik kom er niet uit vandaag. Ik heb Ayuso, Kelderman, Rodriguez Cano en Craddock voor 2 plekken. Craddock heb ik als tijdrijder meegenomen maar kwam op achterstand binnen bij de ploegentijdrit, Kelderman is niet echt in vorm en die Spanjaarden kunnen denk ik wel verrassen. Ik neig nu naar die Spanjaarden, wat denken jullie?

pirazzi

Ja, bovendien krijgen die Spanjaarden nog punten voor het jongerenklassement.

Punchen of verzuipen

Hayter heeft corona: https://twitter.com/INEOSGrenadiers/status/1564524546593636352

ProScoritoManager

'@Thomberg: Aangaande je van Wilder voorbeeld: dat wordt wat mij betreft gecompenseerd door het wél uitdelen van truipunten na een ITT. Dat rood/wit heeft hij de afgelopen dagen zijn steentje aan bijgedragen, maar (eventuele/waarschijnlijke) winst in de ITT komt alsnog volledig op conto van Remco zelf.

@CRL: Die ken ik inderdaad niet. Aan de ene kant vind ik de redenatie goed te volgen: als je punten uitdeelt omdat een ploeggenoot heeft bijgedragen aan de hoogste positie, dan kun je net zo goed vinden dat een ploeggenoot heeft bijgedragen aan het behalen van de enerhoogste positie. Aan de andere kant moet je ergens de grens trekken, vanaf welke positie stop je met uitdelen van teampunten? En Scorito's antwoord 'na plek 1' vind ik persoonlijk een prima te verdedigen standpunt.
Wat betreft het uitdelen van punten aan (niet succesvolle) vluchters, daar kan ik me niet zo in vinden. Een vroege vluchter die op tijd genoeg wordt opgeraapt heeft afgezien van exposure van zijn sponsor(en) en allicht amusementswaarde voor de kijker op sportief vlak qua succes voor hem en zijn team niks toegevoegd aan de koers. En dat laatste lijkt mij toch hetgene dat wij in ons poultje proberen te voorspellen.

R. D.

Pfff Hayter ook nog.

Marvuit

Oei het uitvallen van affini maakt een gaatje in de dagopstelling een lastige. Ik heb eigenlijk alleen nog keuzes uit mas, hindley of oconnor. Wie heeft het verlossende antwoord? Bedankt alvast! :)

koenvanhelvoirt

En daar valt 'sprinter' nummer 5 uit... wordt morgen wel heel lastig met een misselijke Teunissen en een lead out Van Poppel. Pedersen moet het bij mij morgen maar gaan doen. Sta nu nog op een mooie 98.8% maar met nog 4 potentiële sprints ben ik al blij met een bronzen beker.

Meijers

Nou het uitvallen van Hayter maakt mijn dilemma van vandaag wel wat makkelijker, Kelderman maar op t bankie dan en Craddock er alsnog in. Wel zuur, uiteindelijk toch een miskoop voor dat bedrag

Dumoulist

De ironie.. dan vermijd je de drie duurste sprinters omdat zij teveel onzekerheid bieden en vervolgens gaan alle andere sprinters naar huis. Het bekertje gaat nu toch wel lastig worden.

zomaareens

Kelderman nog in de punten rijden vandaag? of zien we dat niet gebeuren?

yoeri

Hier ook weer lekker ja.. 5 van mijn 8 'sprinters' naar huis. Met nog wellicht 4 kansen te gaan...

En dan heb ik 1 dure sprinter gepakt en dat is net de slechtst presterende sprinter van het hele pak.. Ackermann dus..

ronnick

99,9% op dit moment. Echter nu al 4 uitvallers, dus ik denk dat ik snel mijn bekertje moet gaan inleveren. Te weinig sprinters meer over om echt het verschil te kunnen maken.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Denk dat iedereen nogal dun in de sprinters zit hoor. Ikzelf heb Merlier, Ackermann, Pedersen en vooruit Wright nog

Laatst gewijzigd
ronnick

Pedersen, Groves, Teunissen (gaat niet meer meesprinten denk ik) en V. Poppel (Bennett te sterk, waardoor niet voor eigen kans, wel teampunten). Is echt te dun voor die etappes helaas.

yoeri

Hahaha, hier Ackermann, Coquard, van Poppel. Twee sprinters dus eigenlijk. Toch niet echt te vergelijken met jouw sprintteam Brabander.

Thomberg

'@Tompot klopt veel gekozen. Toch baal ik, want door zijn wegvallen uit top 5 is er ruimte voor andere tijdrijders die ik niet heb, dus hebben anderen er meer voordeel bij

valowitz

Hoorde gisteren op de scorito podcast dat Remco zijn teamgenoten vandaag geen punten krijgen als Remco de etappe wint maar wel voor z’n eerste plaats in het AK (8 pnt) en eerste plaats in de witte trui(3pnt). Weet iemand misschien waarom dat zo is?

Niels22

Omdat dit de regels van het spel zijn

Boasson en Hagen

Omdat zijn ploeggenoten hem vandaag niet helpen.

koenvanhelvoirt

Bij iedere 25 berichten staat minimaal één keer uitgelegd waarom er geen teampunten zijn bij etappewinst in een tijdrit...

1 2 ... 91 ... 114 115

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.