WF Jeugdavonturen uncut

1 2 ... 17 18 19 20 »
Raul Alcala

Bertus en Babette zijn sinds kort uit elkaar, omdat Bertus eigenlijk een transgender wil zijn die zich identificeert als Babette Plugge. Geen man overboord dacht Mo, en hij nodigde Babette gisteren bij hem thuis uit, in z'n patserige pracht paleisje, wetende dat Babette daar stiekem op geilt.

Yo Mo, was het gisteren gezellig met Babette?

"Broer, ze vond het reuze gezellig, maar vond dat er geen vonk oversloeg."

Balen, Mo. Hoe sta jij er zelf in dan, als ik vragen mag?

"Vragen staat vrij broer."

Hoe sta jij er zelf in, Mo?

"Ik dacht lekker dan, ze had wel drie kaasplankjes naar binnen gewerkt, broer."

Liefde gaat door de maag, Mo. Hoe gaat het trouwens met de geiten, varkens en koeien nu Bertus zich bekeerd heeft? Hij zorgde toch vaak voor ze, als ik me niet vergis.

"Babette vertelde me gister dat ze het alleen nog doen als ze Bløf opzet, broer."

Gisteren uit Lissabon 🎶

Ik mis je en een zoen 🎶

Vandaag uit Praag een kattebel 🎶

Want er is zoveel te doen 🎶

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Appen met Mo

"Broer, Babette vraagt me te bemiddelen tussen haar en Bertus, mag ik je om advies vragen?"

Gvd Mo, het is half 4 in de ochtend, ik lag nog te meuren 😭

"Bertus is nu ook moslima geworden en nu staat de omgangsregeling met de dieren op de tocht. Hij wil de varkens niet meer 2x pw voederen"

Vraag Babette dan Bløf te draaien, jan doedel!

"Maar dan geen doedels uit Israël broer!" 😡

Dadels Mo, dadels!!

"Die vind ik niet te hachelen, broer" 🤮

Waarmee ik je kan helpen, Mo?

"Babette wil dat ik ga bemiddelen omdat ik ook moslim ben, maar ze heeft me net afgewezen"

Mo, ken je de uitdrukking 'some animals are more equal than others?' 🐷

"Ja, dat zei Suske toch tegen Wiske toen ze aan het roddelen waren over tante Sidonia, broer?"

Nee, dat komt uit een boek van George Orwell, Mo. Animal Farm heet ie 

"Bertus is dyslectisch, broer"

Tering, ook dat nog. God hebbe zijn ziel ⛪

"Wollah broer"🙏

Zeg tegen Bertus en Babette dat niet iedereen gelijk is, Mo. Dat maakt ons zo uniek, maar iedereen verdient wel een gelijke behandeling. Ook de varkens.

"Je ontroert me, broer" 😭

Ja, ik vind jou ook om te janken, Mo. Huilon.

"Thanks broer, hier kan ik wel wat mee. Wat wil je voor je advies? Een zak dadels?"

Doe maar een broodje pulled pork met bbq saus, pik 🐖

"Mazzeltov broer!" 👊

💤💤💤💤💤💤💤💤

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo vroeg me of ik mee wil gaan om te protesteren tegen de opening van de nieuwe koffiezaak "Hebrews it" ☕

"Ga je mee die kant op, broer? Die opening gaan we voorkomen!"

Waarom zou ik, Mo? Ik houd van dat zwarte goud, ik kan geen dag zonder!

"Het is een Joodse koffiezaak, broer! Met alles wat ze nu flikken in Gaza, dat kan toch niet?"

De staat Israël voert een oorlog, Mo. Niet de Joden. Dat moet je los van elkaar kunnen zien. En ja, het is vreselijk al die doden en gewonden na 7 oktober. Het liefste zou ik zien dat het vandaag nog stopt. 

"Sinds wanneer ben jij een Jood, broer?"

M'n overleden ex vrouw was Joods, Mo. Zij drinkt nu dagelijks koffie met een baklava gebakje in de hemel.

"Broer,......ik weet niet wat ik moet zeggen."

Drink je je koffie zwart, met melk, suiker, of een combinatie daarvan?

"Zwart, broer"

Mo, je bent m'n mattie, ik wil niet met je matten. Make guns, not war, weetjewel.

"Je bent best een laif jonkje broer, ondanks dat je zo uit je bek meurt. Maar die Joden zitten allemaal op hoge posities, hebben veel macht broer. Dat klopt toch niet?"

Je bedoelt dat ze competent zijn, Mo. Dat is toch mooi, daar kunnen we met z'n allen van profiteren. Zie het als een pluspunt.

"Dat je me je zus gunt?"

Daar moet ik nog een nachtje over slapen, Mo. Maar vooruit, je dichtkunst gaat vooruit. Nee, ik bedoel eigenlijk dat het bijzonder is dat er zoveel haat is tegen de Joden vandaag de dag. En dat zoveel mensen het normaal lijken te vinden als bijvoorbeeld een wielerfeestje in Roubaix wordt verstoord. Is het omdat de Joden zich uitverkoren voelen? Of is het het uitverkorene én dat ze succesvol zijn? Uitverkoren betekent niet dat ze beter zijn, he Mo?

"Klopt broer, die dadels vind ik echt niet te vreten. Doe mij maar een broodje shoarma."

Daarom Mo. Maar waarom zoveel drukte over een groep die wereldwijd 2/10 van 1 procent van de wereldpopulatie beslaat? Ik bedoel, de Japanners denken dat zij elke dag de zon als eerste krijgen, voor de rest van de wereld aan de beurt komt. Het land van de rijzende zon en ook nog een zon in hun vlag verwerkt. Nobody gives a fuck, Mo.

"Haha, inderdaad broer. Maar ik vind sushi wel heeeerlijk hoor."

Dus ga ik niet met je mee om de opening van de koffiezaak te verstoren, Mo. Mensen moeten eens stoppen met dat soort acties. Het lost niets op en het klopt niet.

"Je hebt gelijk broer. Weet je wat? We gaan zo samen naar die koffiezaak en ik trakteer je op een bakkie, gappie!"

 

Heal the world 🎶

Make it a better place 🎶

For you and for me and the entire human race 🎶

There are people dying 🎶

If you care enough for the living  🎶

Make a better place for you and for me  🎶

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Tijdens de monumentale escapades van VDP, die hem in de top tien aller tijden van Dumas zouden piloteren, ontpopte vader VDP zich als waar orakel. 'Als ie goeie bene hep, is ie moeilijk tegen te houden'.

'Ik heb die kleine 1 sms'je gestuurd', zei A3. 'Gefeliciteerd'. En wat was het antwoord? 'Bedankt. Dat werkt voor ons'.

Raul Alcala

Mo is als een kikker op coke, nu de ramadan voorbij is, de malle mongool stuitert alle kanten op en kwaakt er lustig los.

"Broer, broer, broer, ik mag weer suiker door m'n koffie, ik voel me weer helemaal toppie."

Je lijkt wel een godvergeten Duracell konijntje, Mo. Wanneer zijn je batterijen eens leeg? En waarom ben je eigenlijk hier? Ik heb toch niets besteld?

"Ben je chagrijnig broer? Ik wilde je eigenlijk vragen samen Champions League te kijken deze week, maar het hoeft niet!"

Mo, ik heb een nieuwe vriendin zoals je weet, ze klaagt al dat ik meer met jou samen ben dan met haar. Eigenlijk wil ik leven als Donald Duck, zonder broek en zonder jou!

"Broer, dan neem je Katrien toch mee, of houdt ze niet van voetbal? Kan ze gelijk onze kaasplankjes verzorgen."

Annette houdt van korfbal, Mo. Daar heb ik haar ook ontmoet, tijdens het douchen. En ze is van de nieuwe feministische golf. Dus je verzorgt je eigen vreten maar, maat.

"Rijdt ze een nieuwe feministische Golf, broer? Ligt ze dan poedelnaakt op de motorkap terwijl jij gas geeft?"

Je mag hier wel voetbal komen kijken, Mo. Als het doorgaat tenminste, want ik lees net dat IS aanslagen wil plegen tijdens het Champions League voetbal.

"Ja, en nu geef je mijn geloof daar de schuld van zeker? Ik ken jou, ik hoor het je denken, broer!'

Ja wie anders, de Freggels? De clini clown van het plaatselijke ziekenhuis?

"Rinus Michels natuurlijk! Voetbal is oorlog, broer. Nu wordt dat praktisch uitgevoerd, is het wéér niet goed! En over clini clowns gesproken. Toen mijn zieke neefje Appie gisteren hoorde dat de clini clown niet langs zou komen, kon hij van blijdschap spontaan weer lopen."

Wat fijn te horen, Mo. Dan zie ik jou en Appie aanstaande woensdag bij mij thuis.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ochtendstond heeft goud in de mond 

Mo zit aan de ketonen. Hij raakte zo hyper de pieper van alle suiker en Red Bull blikjes dat hij een paar treetjes bij de Zeeman heeft gejat. Want de centjes waren ook op. 

"Brgl, ig wa vam A tot Z vmoet, eg lkr spul mn, die ketnreenb vn de Zman ."

Gast, de muesli repen hangen tot op je kin, ik versta er geen reet van!

"Broer, ik was van A tot Z vermoeid, echt lekker spul man, die ketonenrepen van de Zeeman."

Rustig aan, Mo. Denk om je bloeddruk. Je lijkt soms geen maat te kennen, maat.

"Het gaat wel weer broer, de ramadan is eigenlijk niks voor mij. Normaalgesproken eet en drink ik de hele dag door."

Misschien een idee om je tot Jood te bekeren? Dan krijg je er nu tot en met eind april een gratis fatbike bij, Mo.

"Een gratis fatbike! Wow! De mijne is naar de gallemiezen. Ga ik overwegen broer, want die Jodekoeken vind ik echt zalig, ik smeer er altijd nog een laagje chocolade pasta overheen"

Lijkt me niet echt kosjer, maar ok, ieder z'n ding Mo.

"Kan ik trouwens wat centen van je lenen, broer? Ik ben hartstikke blut!"

Sorry Mo, ik ook. Annette en ik dachten gisteren een Rembrandt op de kop te hebben getikt voor slechts 11.500 euro. We dachten wat een kopie. In het daglicht kon het schilderij echter niet verdragen, en bleek het een copy te zijn.

"Als je er elke dag een uurtje naar kijkt, heb je de kosten er binnen 12 jaar wel uit, broer."

Thanks Mo. Dat is een goede praktische tip, hier ik leen je m'n laatste 50 euro.

"Thanks broer. Ik weet niet wat jij doet, maar ik ga naar de hoeren!"

En weg was Mo alweer, rennend als een soort Forrest Gump, inclusief olijke o benen.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Het blijft behelpen met Mo. Ondanks het lekkere weer de laatste dagen is het toch echt van de de regen in de drup. Het verlies van z'n fatbike en de afwijzing van Babette heeft diepe wonden bij hem achtergelaten. Dus hebben Annette en ik besloten om ons tijdelijk over hem te ontfermen. We hebben het hondenhok uitgebouwd tot een waar paleisje die z'n weerga niet kent. Een dakterras en WiFi, wat wil een mens nog meer.

Ook het ontbijt, lunch en de avondmaaltijd verzorgen we voor hem. In ruil voor een set dildos en een verpleegsters kostuum voor Annette, want dat vinden we zeer opwindend.

"Hmmm broer, dat was weer een heerlijk kopje koffie of thee."

Graag gedaan Mo, ik heb een vraag voor je, niet gelijk nee zeggen.

"NEE."

Toch doen.

"Heb je ook een tosti ketchup voor me, broer, en wat broodkruimels voor de duiven straks?"

Maar Mo, ik heb je gvd gisteren nog een vuilniszak vol kruimels gegeven van de wittebroodsweken van Annette en mij, hoezo zijn ze nu alweer op?

"Sorry broer, maar de buren links hebben gisteren alles opgezogen met hun kruimeldief."

Hans en z'n grietje bedoel je Mo?

"Ja, de buren aan de overkant broer. Met die hond die op een wolf lijkt."

Niets is wat het lijkt, Mo. Het lijkt ons verstandig dat je afentoe je hart gaat luchten bij een zielenknijper. Het is niet niks je fatbike en je grote liefde in één week te verliezen. Ik weet nog wel een goeie, Daisy heeft mij erg goed geholpen toen mijn radiografisch bestuurbare Dukes of Hazard autootje werd overreden door een kano. Ik was er kapot van. En je mag hier best een paar weken vertoeven, maar we willen niet gillend gek van je worden.

"Kano koeken zijn bijkans nog lekkerder dan Jodekoeken, broer!"

Is dat een ja, Mo?

"Natuurlijk broer. Als jij het zegt. Waar blijft m'n tosti nou, ik heb honger als een beer!"

En we leefden nog lang en gelukkig.

Raul Alcala

Mo is opgepakt voor vreselijke vrouwonvriendelijke opmerkingen, en dergelijke. Een combinatie van teveel ketonen, druivensap, crack en cocaïne. Er was geeneens alcohol in het spel.

Hij is opgepakt bij de plaatselijke Albert Heijn, daar waar je je statiegeld flessen inlevert. Anette en ik hebben uit armoede Mo z'n borgsom maar betaalt, en nu zitten we weer aan de gezamenlijke lunch.

Mo jongen, wat heb je allemaal uitgevreten?

"Broer, ik probeerde gewoon wat bij te beunen en vroeg Jenny van een block verder of ze zin had om met een boterhamzakje vol coke in haar pruim naar Amerika te vliegen."

Jezus Mo. Wist je dan niet dat Jenny vliegangst heeft?

"Nee broer, geen idee joh. En toen zei ik tegen Jenny, 'wat trek je een vies gezicht'."

Nee, zo kijkt ze altijd Mo.

"Ja, dat zei zij ook broer. Heb je ook een tosti voor me?"

En er was nog iets gebeurt met de kassa juffrouw toch?

"Ja broer, uit oprechte interesse vroeg ik of ze zwanger of dik was."

En wat zei ze?

"Weet ik veel."

Kom op Mo, dat weet je best.

"Dat is wat ze zei, broer. Weet ik veel."

Aah zo. En wat zei jij toen?

"Respect."

Valt me niks van je tegen, Mo. Hier je tosti met ketchup.

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Mugge en Zeman gingen samenzitten om de ziekenboeg voor de grote ronden te bespreken. In principe konden alleen Mooij, Indebroecks en de Strandhagenees naar de Giro, maar een geluk bij vele ongelukken was, dat de tweeling Van Dijk voor twee telde. Dat was al vijf stuks, en met Apporte en Bob de Bouwman erbij had je al zeven renners.

Het belangrijkste nieuws kwam uit België: Dirk Dewevere bood zijn excuses aan voor vermeende vrouwonvriendelijke opmerkingen. In principe ging het om een privékwestie, zei Dirk, maar hij had in de directe werkomgeving dertien vrouwen gevraagd: 'zullen we poepen'.

'Ik erken dat de uitspraken waar naar verwezen wordt ervaren kunnen worden als dubieus. Het is nooit mijn intentie geweest om iemand te kwetsen, daarom maak ik mijn excuses'. In België zijn geen genderneutrale toiletten, dus de vermeende zinsnede zou sowieso in twee toiletruimten tot uitvoering gebracht moeten worden.

Raul Alcala

Mo kwam er gelukkig van af met wat oprechte excuses, zonder aantekening op zijn uitdijende strafblad. Wel moet hij twee weken lang, onbezoldigd, telefonisch energie contracten proberen te slijten aan mensen die voor meerdere jaren vastzitten aan een contract.

Daar kom je mooi mee weg, Mo. Alleen twee weken bellen.

"Broer, daar heb ik de energie niet voor hoor. Ik regel wel een AI stem. Ze kunnen m'n rug op. Ik ga lekker vogels spotten."

De fazant is een leuke vogel, Mo. De mannetjes hebben een blauw groen hoofd.

"Flikker toch op, broer. Ik ga altijd voor de vrouwtjes."

Je doet me een beetje denken aan een trekvogel, Mo.

"Ik had gisteravond toevallig nog een goed gesprek met een duif, broer."

Wat koerde de duif dan, Mo?

"Leuk je gesproken te hebben, Mo, maar ik ga nog een paar auto's onderschijten voor het donker wordt."

Als daar maar geen poëzie van komt, Mo.

"No shit, Sherlock."

Weet je trouwens wat de nummer 1 doodsoorzaak bij vliegen is, Mo?

"Een crash van grote hoogte, een slapende piloot?"

Slechthorendheid.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo had de halve nacht wakker gelegen, omdat Lee Towers vandaag voor de allerlaatste keer zingt bij de Rotterdam Marathon.

"Broer, moge de Ayatollahs vandaag een rotdag beleven. Dat ze hun kleine teen mogen stoten, dat ze hun sleutels niet kunnen vinden, dat hun veters breken tijdens het strikken. Dat ze tegenwind mogen hebben op hun fatbikes, dat hun band vervolgens lek zal gaan en dat ze moeten lopen en dan in een drol stappen. Dat er vliegjes in hun oog terecht mogen komen, dat ze hun evenwicht mogen verliezen, terwijl ze bovenaan de trap staan. En dat BZN de hele dag daar op de radio te horen is."

Wat heeft dat met Lee Towers van doen, Mo?

"Niets broer, maar je kan het beste maar de schuld geven van alles op de wereld, aan de grootste klootzakken op de wereld."

Je begint steeds meer op mij te lijken Mo, met je flinterdunne filosofische flensjes.

"Over flinterdunne flensjes gesproken, broer. Check deze foto, hier probeer ik een nootje op te rapen met m'n penis."

Natuurlijk Mo, waar heb je zo'n slurf anders voor.

"Apekool, broer."

Ok, maar hoe gaat het nu verder met je Mo?

"Goed broer, maar ik wil het er nu niet over hebben!"

Is goed kerel. Vanmiddag samen naar de AGR maar kijken dan?

"Is goed broer!"

Raul Alcala

Mo heeft raar gedroomd vannacht, en wil vanaf nu liever bij mij slapen.

In één en hetzelfde bed, Mo?

"Als dat zou kunnen, broer. Lekker lepeltje lepeltje, wollah."

Ik weet nog niet Mo. M'n bed ruikt nog naar Annette. Maar waar ging je droom vannacht dan over?

"Over tortelduifjes, fazanten en m'n moeder, broer."

Je moeder is toch overleden, Mo?

"Ja broer. Net als jouw vrouw en je moeder. Ze houden nu theekransjes met port en klaverjassen erop los."

Ik weet het Mo. Ik mis de twee vrouwen in m'n leven ook vreselijk. M'n eerste overwinning als baby was het grijpen van een stukje van de wereld, meestal de vingers van m'n moeder. Later ontdekte ik dat de wereld en de dingen van de wereld ons in hun greep houden.

"Zoals de oorlog in Gaza, broer?"

Ja Mo.

'Wat mis je nog meer, broer?"

De met liefde gesmeerde boterhammen tussen de middag, als je even thuis was van school. De warme knuffels op de bank. Het mogen uitlikken van het cakebeslag die ze speciaal voor je over liet. Het met elkaar gieren om gekkigheid. 

"Cake. Ik houd van cake, cupcake, space cake, cake op de week. Maar best prijzig soms. Welke prijs betaal jij, broer?"

Dit is de prijs die je betaalt voor het hebben van een geweldige moeder. Je krijgt de verwondering, de vreugde, de tedere momenten. En je krijgt ook de tranen aan het einde, Mo.

"Blijven dromen, broer. Blijven dromen."

Dromen sterven gelukkig nooit, Mo. Soms denk je dat ze dood zijn, maar ze zijn gewoon in winterslaap. Als een oude beer. En als de droom al een hele tijd in winterslaap is, wordt die beer chagrijnig en hongerig wakker.

"Broer, laten we samen zingend de kerk uitgaan."

Ja, lekker zingen, Mo.

Have you come here for forgiveness? 🎶

Have you come to raise the dead?  🎶

Have you come here to play Jesus? 🎶

To the lepers in your head 🎶

Did I ask too much? More than a lot 🎶

You gave me nothing, now it's all I got 🎶

We're one but we're not the same 🎶

Well, we hurt each other then we do it again 🎶

You say love is a temple, love a higher law 🎶

Love is a temple, love the higher law 🎶

You ask me to enter but then you make me crawl 🎶

And I can't be holdin' on to what you got 🎶

When all you got is hurt 🎶

One love, one blood 🎶

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Sinds Mo min of meer bij me is ingehokt, voel ik me steeds meer tot hem aangesproken. Word zelfs op hem aangesproken, waardoor hij steeds meer en meer antwoord geeft voor ik überhaupt al eentje in m'n hoofd heb kunnen formuleren. Dat maakt onze communicatie een stuk interessanter.

Het doet me een beetje aan Dolly denken, Mo. Onze verstandhouding enzo.

"Mijn verstand en jouw houding, broer! Maar je bedoelt eigenlijk Bubbles. Dat aapje van Michael Jackson, het mattie van je muzikale held Michael Jackson, broer?"

Ja, die schoot inderdaad ook door m'n hoofd, Mo. Je doet me aan Bubbles denken.

"Dolly is het gekloonde fokschaap van Bertus en Babette broer. Ik zweer."

Met dt, Mo?

Mo keek me een moment minutieus aan, tot z'n oog viel op de paarse prik cactus, links in de hoek.

"Oef, blij dat ik m'n dure -peeeep- zonnebril draag, anders had die cactus van je me zomaar in m'n oog geprikt, broer."

Mo, je bent zo stoned dat je niet meer op je kin kunt leunen als je met me lult. En zo duur was je bril nu ook weer niet. Niemand kent dat merk.

"Ik ben zo stoned als een stel garnalen met de hik, en een sushi vreetkick, broer."

Ouwehoer. Ik heb nog een zak winegums Mo. En een snaak voor de smaak, je kletst maar raak. Hoe gaat het nou verder met je dierenliefhebber rij? Nog roekoeloze duifjes gesproken? Liefde ontloken, zo gesproken?

Op de achtergrond dreunt een Premier Tech beat. (Je verschiet van kleur, de bass dreunt je Björn Borg boxer short terug naar waar ie heurt)

"De otters he broer. Ze zeggen dat ze zogenaamd alleen maar vis eten, maar ik heb er toevallig gisteren met eentje zitten kaasfonduen, en meneer likte de hele pan leeg."

Kom Mo, nog een snelle selfie, en dan gaan we slapen. 

"Say cheese, broer."

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Ik lig nog in m'n bed te staren naar gebaren die ik niet kan verklaren.

Mo, gaat ie lekker?

"Ja broer. Dat is ochtendgymnastiek die ik doe op commandeur."

Goh, dat heb ik je nou nooit eerder zien doen.

"Dat zit zo broer, ik leef voor m'n kinderen."

Sinds wanneer heb jij kinderen?

"Niet. Dat is metaforisch bedoeld, broer."

Doe mij maar een chocomelletje, Mo. Ik ga zo voetballen.

"Voetballen, jij? Ik heb wijven gezien die beter voetbalden dan jij, broer. Met je logge zweetlul."

Ik deed of ik Mo niet hoorde en zei. Chocowakije, daar ben ik ooit eens gestrand met de boemelwagen, Mo.

Prompt bleef Mo op één been staan, als een soort kraanvogel in die Karate Kid film. Ik weet dat hij zot is van chocolade.

"Wat zei je nou net, broer?"

Ik ben een lul in het lichaam van een zak.

"Meen je dat nou broer? Niet zo bescheiden he."

Nee, dat is metaforisch bedoeld, Mo. Ik bedoel, toen heb ik maar een doel op m'n kut geschilderd.

"En toen, broer?"

Twee keer paal en één keer lat, Mo 

"Ik heb zin in een tosti, broer."

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mijmerend kijk ik naar buiten, naar dat bevallige mollige mokkel welke aan me voorbij slentert.

Ze lijkt wat op Babette, Mo. Vind je ook niet?

"Babette had altijd prachtige klotsoksels broer."

Ja Mo. Die scheetgeluiden die ze daarmee kon maken, waren niet van echt te onderscheiden.

"Hahaha. Ja klopt. Trouwens, de joden en de oorlog, hoe zat dat verhaal nou ook alweer?"

Nou Mo. Er was toen veel gedoe, en zus en zo. En toen zei er eentje, "blijf met je rotpoten van onze rotjoden af."

"Ah ik snap het al broer. Dat werd oorlog natuurlijk."

Klopt Mo.

"Heb je ook een tosti voor me broer?"

Ik dacht, kom het is geeneens lekker weer, laten we een ijsje gaan eten.

"Lekker, broer. Ik houd van mijsjes."

Ijsjes Mo. Een ijsje eten.

Ja, is goed broer.

Wil je nootjes of slagroom op je ijsje, Mo?

"Zie ik eruit als een flikker, broer?"

Hmmm, hoe is het eigenlijk met je angst voor meerkeuzevragen, Mo?

A. Helemaal over

B. Bijna over

C. Niet over

D. Erger geworden 

 

Mo?

 

Raul Alcala

Sinds Mo met dieren kan praten, valt alles steeds meer op z´n plaats.

"Broer, het is hommeles in het grote dierenbos, heb je het al gehoord?´ De kip is boos op het werkloze werkpaard, die al om half 11 in het plaatselijke cafe aan de wijn zit."

En toen, Mo. Wat zei de kip?

"Hij zei flikker tegen het werkloze werkpaard en nazizwijn tegen het varken een tafeltje verder."

Die kip maakt geen vrienden Mo,was het stiekem geen haan?

"En twee vogels die bekvechten met elkaar, het hield niet op, broer. Dat ene stel is uit elkaar, omdat het mannetje een trekvogel bleek te zijn."

Als je een tosti wilt Mo, dan moet je het gewoon zeggen he, reageerde ik in de hoop dat al die onsamenhangde kutdieren fantasyverhalen eens ophouden. 

"Maar toen kwam de parelhoender broer, en die suste de boel, en shit."

Snap ik Mo. Parelhoenders zijn Joodse dieren he. Moet je een tosti?

"En de hond, broer, dat is echt een bescheiden gast he."

WAAROM IS DE HOND EEN BESCHEIDEN GAST, MO??

"Ik vroeg hoe het met hem gaat broer sinds hij weer alleen is. En hij zei, ´ik ben gelukkig Mo, zolang ze me maar niet afblaffen'."

Een hotdog met ketchup dan maar, Mo?

"Lekker, broer. Je maakt me gelukkig."

Gelukkig maar, Mo.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo vond de hond in de pot, en was vreselijk verdrietig, laat staan te troosten.

Zullen we er dan maar op proosten, zei ik met veel swaaaag, in de hoop dat Mo rappend aan zou haken, uit z'n put.

"Het was zo'n lief hondje", hoorde ik Mo' s stem nog net galmen, tussen z'n tranen met tuiten door. "Niet op z'n mondje, gevallen, echt gruwelijk grote geelachtig, blauwe ballen, in vele gevallen, oh m'n lieve Fredje is gevallen, van boven naar beneden (niet eens overreden), niet meer te overreden, 28 traptreden, helemaal dood, kapot, hij schoot ze altijd in het netje, wedstrijd op slot.

Tot slot,  ik mis nog het meest je hoge nood, wanneer je weer eens pist, op m'n steeds warmer wordende schoot. M'n lieve, incontinente malloot. Hier, je bot. Ga weg, en val lekker dood. 😭"

Even off the record, Mo. Fredje? Ik dacht de hele tijd dat ie Tedje heette, Mo.

'Tedje, broer?"

Ja, Ted Troost, ken je die niet, Mo?

Ondertussen dacht ik de elpee van George Russell en de Wave breakers op te zetten, Mo z'n favoriete genre. Maar net verhuisd, dus per abuis verwisseld, verdient geen ruis, iedereen is weleens niet pluis, al raak je dan soms onverlet toch ineens doodlopend wat weg, nog verder van huis.

Boompje beestje Mo, wanneer steel je weer eens de show? Of een fiets, die je vervolgens verkoopt voor bijna niets. Pak je jack met gemak, en je dough, en wellicht nog wat flow, en druk je snor en je snoes met een smoes, mee naar de douche en wc, van bioscoop Pathe, terwijl de rest kijkt naar Mo betta Blues. Thuis, op hun breedbeeld tv.

Komt die beat, Mo. En een kus voor je din Loes

"Yo broer, love back voor die track. Echt stoer! Check m'n din Loes, verre familie van die Jood A. Kroes. Dus van de voorbedachte rade, door schade en schande, ze raakte m'n snaren. Verbrande m'n schepen voor op z'n minst 7 weken. 

Vernoemd naar die snoes kleine Loes, baby Benoot, verse koter van Tiesje, bij papa op schoot, geen gekloot of geklieder met rempedalen,  wel veel geniesj en een piesje, in luiers en kannen en kruiken. Kinderverhalen, koppeltje duikelen.

Mijn Lieve Loes, ik zal niet langer dralen, maar het voelt echt als een roes, als we het samen doen, hitsig, buiten in de struiken, achterom bij Kappertje Kroes. Je geile verhalen. Hier, een tongzoen terwijl we palen, en je me stiekem wurgt met je kralen, en ik langzamerhand wat minder ga stralen. Ik heb je lief, zal echt nooit meer balen."

 

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Ondertussen hadden de Qatarezen ook de schaatssport ontdekt. Daar kon je in Nederland geld mee verdienen. Dus hadden Ron al-Debur en co. Jutta Memmingen weten los te weken bij Red Bull.

Haar nieuwe coach werd haar oude coach Pjotr Voltapets, een man die eruitzag alsof hij in Tsjernobyl was geboren, en dat kon je van de voluptueuze Jutta niet zeggen.

Die kwam uit het Westland, waar renners als Gerrit Bollenveld, Remi Vollerding en de koersdirecteur van de Gold Race waren opgegroeid. Harde koppen en kunstmatig groeiende gewassen, dat was hun specialiteit.

'Het gaat me niet om het geld en ik ben geen diva', zei Jutta tegen de pers. Vervolgens verhuisde ze met haar freefighter naar Amerika, waar de beste man een schaatsbaan voor haar aanlegde in de tuin van zijn huis in de Hollywood Hills. Coach Pjotr mocht in het tuinhuisje wonen en reed met de zamboni, die hard moest werken.

 

De weg- en veldritspecialist Jacintha Brand was België uitgezet. Iedere keer als haar achternaam werd omgeroepen renden de toeschouwers weg, en dat zorgde voor gevaarlijke verstoringen van de openbare orde.

Het parket stelde een onderzoek in naar de gebeurtenissen in Middelkerke in januari. Daar waren 5 vermisten na de zege van Brand. Hun lichamen spoelden aan in Duinkerke, waardoor drie landen bij het onderzoek betrokken raakten.

De gendarmerie belde met het hoofdkantoor in Parijs, en het parket van Oostende eiste uitzetting van de Dordrechtse deerne, die in Vlaanderen woonachtig was.

Brand! Riep de bode tijdens de rechtszaak toen de wachtende Jacintha aan de beurt was. En de rechtbank van Oostende werd ontruimd.

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo zocht nog een agenda voor 2024.

Nu kiezen, Mo. Kan nog net. In mei kan het niet meer.

´Ja, dan leggen de vogeltjes een ei, broer. Dan zijn de agenda´s vol in het grote dierenbos. Ik kan natuurlijk ook eentje printen via die ISDN centrale bij Babette. Kijk, broer, echt iets voor jou. 

Scheurkalender Dolly Parton

Ze slaapt nog steeds op haar rug, he Mo.

´Broer, dikke feestdagen deze week. Vandaag is het Wereld Boeken Dag , vrijdag Lesbian
Visibility Day, zaterdag Koningsdag natuurlijk, en dan zondag nog ff Werelddag voor 
Veiligheid en Gezondheid op het Werk!´

Bam, Mo. Dat wordt kiezen geblazen met zoveel diversiteit! Nog een boek gelezen vandaag?

´Nee, maar ik heb wel beerje Corlagol vandaag gezien, broer. Die kwam met z´n broek nog op half 7 de wc uitgebanjerd. Die naait alles wat los en vast zit.´

Als ik had geweten dat Eerste Paasdag en de Internationale Dag van 
Transgender visibiliteit, op dezelfde dag vallen, danne, dan had ik wat minder naar paaseieren gezocht. Wat jij, Mo?

´Als je alles transparant maakt, zie je niets meer, broer.`

Mooi Mo. Diep ook. Ik vind nationale Complimentendag altijd een leuke, wat is jouw favoriet?

´Toen je me opzocht in de bajes, toen met dat met dat gedoe met Jenny enzo. Weetje nog wel, broer. Toen je de cel binnenstapte en tegen me zei dat die strepen me goed staan. Dat deed me nou echt goed, broer. Ook al was het niet mijn t shirt.´

En het was geen eens complimentendag, moet je nagaan, Mo. Vind je de pelikaan trouwens nog steeds een kutvogel?

´Nee broer. Maar de pelikaan heeft wel een volle zak, hij zat gisteravond in de pornobioscoop pal achter de giraffe.´

Aha, naar dit soort verhalen kijk ik altijd halsreikend uit, Mo.

Mo keek me even aan of hij me snapte, maar pakte toen z´n puzzelboekje erbij. ´Slim nachtdier, 4 letters, broer?´

Dat ben ik dus, Mo. RAUL, R.A.U.L.

´Thanks, broer.´

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo begroette me vanmorgen besneden en met een keppeltje op.

´Broer, ik heb me bekeerd, het heeft zo moeten zijn.´

Wollah Mo, maar de hamvraag is waarom

´Ham he, ik houd van ham,  en van varkens als Babette enzovoort.´

Ik snap ´em Mo.

´Maar toen ik langs de bieb liep, was dat het laatste zetje die ik nodig had.´

Over zetjes gesproken Mo, er schijnt een omstreden mop rond te gaan over Queers for Palestine. Maar soms past zwijgen het beste, Mo. 

´Heb je een tosti ham kaas voor me broer´

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Mohamed al Evenpul herstelde van zijn gebroken schouderblad in Londen, waar hij een voetbalwedstrijd van zijn favoriete team Tottenham Hotspur bezocht. Mo had zijn trainer verteld dat een citytripje met Moumi, en af en toe een halal pizzapunt, de beste weg was naar de Tour.

Ook de suggestie van Dewevere dat hij in de Tour de Suisse zou verschijnen werd door Mo ontkracht. "Bewezen is dat je op de Zwift de Tour ook kunt winnen, al heeft een koffierondje met VDP dezelfde trainingsintensiteit."

Dewevere stelde de Belgische pers gerust, tevens met betrekking tot de tegenvallende prestaties in de klassiekers. "Mo appte me dat hij zich volgend seizoen met het voorjaar gaat moeien. Dat was overigens na een gesprek met mij."

"Hij appte mij ook dat Van Wilder Romandië gaat winnen." Ik antwoordde : "Pipowitz is de beste, maar die moet op Blasov wachten."

 

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Mo is bezig met een gele Pritt stift z´n Zwift fiets onvoorzien te voorzien van een stel kledders em klodders. Voor als hij in het donker binnen wil Zwiften.

Niet zo onvoorzichtig, Mo! Je knalt alle kanten uit met die stift van je. Ben je liefhebber van het betere gooi en smijtwerk, of moest Herman weer eens van brood worden voorzien?

´Wil Herman een tosti, is dat wat je wilt zeggen, broer?´

Geef mij die stift eens, Mo. Ik liet een boer, en gaf die boer een stoel. Wat een janboel. Een kloddertje hier, een kloddertje daar. en liet de boel de boel.

´Thanks broer, je kan goed stiften. Heb je in je studententijd toch gedaan, veel stiften, en shit.´

Met de clitorus en die Jagermeister, Mo. Dat is zo´n oud studentenverhaal, ik ga geen Johan Derksentje met je doen, Mo. Ech niet. Straks word ik nog gecanceld.

´Dat is toch die antisemiet met die belegen kop, broer. Johan Derksen. Tenminste, dat zei de kanarie in het kolenbos gisteren tegen me.

Vriend van Herman ook, Mo.

Mo raakte in de war, hij kon het niet verbergen, de lamstraal.

´Wil Johan Derksen ook een tosti, is dat wat je wilt zeggen, broer´

Johan Derksen eet alleen maar brood zonder beleg erop, wat denk je zelf, Mo.

´Ik denk dat Babette onze kanarie in de kolenmijn is broer. ´

Qua seksime, soit. Wel een forse  hoor, Mo.

´Ik ben bang dat ik in mijn broek heb gepoept, broer.´

Van trekvogel naar schijtlijster. Mo kan dat. 

Lekker, Mo. Gimme some mo. Moedigde ik hem mismoedig aan, en gaf hem een potje halfvolle spijkers met een Johan van der Velde sticker erop. Hier Mo, voor als het aanhoudt.

´Valt mee, broer, leek meer dan het was.´

OK, Mo. Hoe was je dag verder?)

´Ik sprak de eendagsvlieg net nog broer. Interessante gast.´

Ja. de eendagsvlieg is niet van gisteren, Mo. Die gaat niet over één nacht ijs. Wat zei die?

´Hij zei, ´pas op voor de wc eend, Mo. Kijk ermee uit hoor. Morgen vertel ik je waarom´. En dat de Schotse hooglander er niks onder aan heeft.´

Morgen weer een dag, Mo.

´Broer, nog ff he. Broer...

 

Maar ik gaf Mo de silent treatment

Laatst gewijzigd
Raul Alcala

Koningsdag, Mo voelt zich Koning kutje,  geen grapje, gebruikt z´n zweetkeppel al vlak na Meppel als mondkapje, met welk nutje?

Sup Mo, waarom een mondkapje op, Corona is weer te zuipen man, kom ik trateer je op een tosti kroket, een kop koffie en een schuine bak. Jij weer op je gemak.

´Je stinkt nog steeds uit je bek, broer. Of ben je bij dat viswijf uit Urk geweest?'

Het zal, broodje bal van de Turk?

´Ik voel me de koning te rijk, reken me nog echt niet rijk, ik zal niet bezwijken voor levende lijken die me niet willen begrijpen, ze vallen zomaar op de tast uit de kast. Toen ik net nog zocht naar een vlaggenmast. Voor vandaag is de vraag nog maar, ben zo traag en ik kom niet klaar...'

Ik heb nog liever dat Mo z´n dierenverhalen aan de lopende band van de band laat rollen, dan die rotrap.

Rap maakt meer kapot dan je lief is Mo, sprak ik hem streng toe terwijl ik m´n zware Van Nelle sigaret in de hens joeg. Heb je in het dierenbos ook een soort van koningsdag. Mo?

´In het dierenbos is er plaats voor allerlei soorten en maten, bomen die praten en knuffels, truffels en dromenvangers aka de behangers van het bos. Ik zeg kattenvangers, ze haten me nog mee dan die deksels sluwe vos. Memmen, ze laten me niet uitpraten als we samen zwemmen in woelige wateren..´

Mo, wel blijven ademhalen, als je spit. 

´Het water van de dove kwartels met hun gesnater. Ze dartelen nagenoeg elk kwartier, plusminus een minuut of 4, louter voor hun plezier, op weg naar een gratis meter bier. Maar ze gaan stiekem door stinkende smurrie en blurrie, oh wat een gehurry, om toch liever te luisteren naar de luistervinkjes op nummero 4, hun geile gefluister en vunzig vertier.'

Proost, Mo. Op de koning. Hoer A Hoer A, Hoer A!

'Gore gluiperds zijn het, broer. Met driftige druipers, broer. Van daar tot zeker wel helemaal hier. Kruipers zijn het broer, door het stof gaan ze, hoer, ik had ze al ver voor corrona in het vizier. Toen deden ze al stoer. Het zit me tot hier..´

Tot waar is hier precies, Mo? 'Hier' klinkt me nogal relatief in de oren. 

'Dus toen zei de gnoe gnah' ,  zei de gnoe, de gnoe zei,.....Je hebt gvd m´n rap doen smoren, broer.´

Dat zei de gnoe vast niet, Mo. En wie is trouwens de bofkoning in het grote dierenbos, Mo? Speel je loftrompet nog maar eens af, als je zin, hept. Maar serieus bro, je rapt echt mad slecht. 

'Ik heb een zwak voor de Koningskrab, gap. Je zou denken, die zal wel arrogant zijn en uit de hoogte doen.' 

Niet dan, Mo?

'Nee, heel erg een no nonsens figuur. De Koningscrab is ook echt een self made man he, broer. Koning pils noemen ze hem ook wel in het grote dierenbos.'

Ja, van die kapperszaken he. Met al die scharen echt geknipt voor.

Laatst gewijzigd
Jean Dumas

Al Evenpul bleef Dewevere maar appen. Hij had gehoord dat Dirk een oogje zou hebben op Tim Cockpid. "In dat geval heb je maar budget voor twee renners", grapte Mo. Dewevere antwoordde niet. Hij was op Professor Barabas Intercontinental Airport in Deurne om het vliegtuig naar Londen te nemen.

De afspraak met Cockpid was in de City of London, dus vloog hij met Luxair in een propellorvliegtuig naar City Airport. Dat was eigenlijk beneden Dirks stand, maar hij had al in Nederlandse Bastion-hotels onderhandeld.

Cockpid had net een lintje gekregen van het Britse koningshuis dus hij was in opperbeste stemming. Dirk begreep best dat Tim de berg opmoest voor zijn hoogtestage, dus kwam de berg tot Mohamed (lees: Dirk naar Tim).

Maar de Premier Inn in Shagwell was toch iets anders dan een flashy kantoor in Roeselare. Het was erger dan Charleroi, omdat je verwachtingspatroon hoger is. Afijn. Dirk kwam onverrichterzake terug, want salariseisen en budget lagen flink uiteen.

Dirk durfde wel te wachten tot na de OS, en dan kon hij zijn zaak beklinken voor het gewenste bedrag. Hij zou het Cockpid ook vergeven als die eerder elders zou tekenen, dat mocht dan wel niet voor 1 augustus, maar het was de praktijk.

Hij vertelde de pers dat de al twee jaar lang onderpresterende Alaphilistine mocht blijven, terwijl hij eigenlijk teveel op de begroting drukte. "Phil hoort bij onze familie, en in iedere familie zijn er weleens problemen. Hij heeft nu eenmaal een vrouw met noten op haar zang."

 

Jean Dumas

Dirk had niet zoveel met Engeland. Toen hij 20 was werd hij zelf profrenner en toen de punktijd klaar was, zo belangrijk in de Engelse cultuurgeschiedenis, stopte hij al. Het was compleet langs hem heen gegaan, de Sex Pistols en dergelijke. 

Hij won in zijn carrière onder meer Gullegem Koerse, Kuurne en een etappe in de Vuelta. Toen de Brixton-rassenrellen aan de gang waren, was hij al assistent-ploegleider bij Vleescentrale-Koga Miyata, met onder meer een ritzege op Alpe d'Huez in de Tour.

Dirk was specialist in de Vlaamse koersen, en als het ging om klassementsrenners: die waren in die tijd het werk van verzorgers. Ze prepareerden zichzelf niet, maar op de massagetafel voelde de klimmer dan een prik in zijn bil, en zei de masseur: 'morgen gaat ge goed zijn'.

Door de fusies van diverse ploegen die hij had doorgevoerd als manager, had hij weleens een Vuelta of Giro gewonnen, zoals met de Zwitser Tony Almhof in de jaren 90, maar hij wist eigenlijk alleen iets van Vlaamse koersen.

Een beetje pijn deed wel, dat hij nooit een Tour gewonnen had, zoals zijn voorbeeld als ploegmanager Pieter Post - ook zo'n grossier in de eendagswedstrijden.

1 2 ... 17 18 19 20 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.