Scorito-Tennis

1 2 ... 27 ... 60 61
HeldS

Ik heb inmiddels al 12 uitvallers, en beide caps hebben ook alweer verloren.

Dus vanaf ronde 3 zal het waarschijnlijk captains Alcaraz en Swiatek worden.

Sloddies

En tot zover Samsonova!. Zo zout heb ik het niet eerder gegeten.

In ronde 1 Sakkari, Kudermetova, Bencic, Kalinina en Cirstea al naar huis.

En vandaag verliest bij de Sloddies eenieder die een racket in haar handjes pakt. Ook Zheng en Vondrousova exit naast genoemde Samsonova.

Maar goed dat ik Scorito speel en niet bij wedkantoren.

Kleine Drekst

Zo captain muchova gewonnen gestegen naar 79 procent daardoor, helaas wel ostapenko en zheng naar huis, morgen nog captain cerundulo.

danusz1986

Ostapenko, Samsonova en captain Vonrouskova er allemaal uit haha. Wat lachwekkend)

jenzrscl

Russen cappen nooit doen tegenwoordig haha

Franky122

Fair enough Niek-vdv over Svitolina.

Je zei nog iets over de meeste 5-setters in ronde 1 en daardoor Humbert te overwegen. Betekent dit dat er omstandigheden zijn in deze editie van RG waardoor er meer 5-setters worden gespeeld? Ik zou denken dat dit complete willekeur is, maar ik ben benieuwd naar je inzichten!

niek-vdv

'@Franky122 Kom't ie :)
Het zijn wel lastige omstandigheden met veel wind, maar het is natuurlijk ook wel een beetje toeval en het algehele niveau wordt steeds iets hoger ook wel vermoed ik. Mocht Humbert wat meer breekkansen benut hebben, had ik hem wel hetzelfde zien doen als Monfils, want die won dankzij de steun van het publiek. Uiteindelijk gekozen voor Jarry, maar wellicht ga ik het wel helemaal op safe spelen met Dimitrov.
Als we het toch over statistieken hebben: 21/64 wedstrijden eindigden in 5 sets, maar slechts 3 keer kwam er een supertiebreak aan te pas. Pleit weer in het voordeel van 'willekeur'. Grootste verklaring kunnen wellicht de ballen zijn, daar wordt ook dit jaar weer over geklaagd door oa Medvedev en Paire. Deze ballen zouden moeilijker zijn voor aanvallend spel en meer rally's opleveren, omdat de bal moeilijk beweegt en niet makkelijk snelheid meekrijgt. Zo worden er hierdoor ook relatief weinig aces geslagen, en voila, een Isner/Cressy vliegt er dan dus ook uit. Als ik dan naar de toppers kijk, zijn deze omstandigheden ideaal voor een Tsitsipas/Alcaraz en vooral nadelig voor Medvedev, die er dus ook al uit ligt.
Tja, en bij de vrouwen zijn er weer andere ballen, maar daar valt al helemaal geen pijl op te trekken, behalve dat de 'grote 3' nog niet een set lang zwakte hebben vertoond. Zeker op gravel en gras zijn er altijd veel verrassingen, en dat is dit jaar allesbehalve anders. Toch denk ik dat er maar 2 échte upsets waren in R1 hier, en dat valt weer mee: Kudermetova en Krejcikova.

Laatst gewijzigd
Sneeuwpop14

Hoppa Zheng er ook uit- beide Caps ook naar huis…

Wel eentonige berichten op dit forum trouwens 😂

kevinraar

mij caiptains deze ronde komen pas mogen in actie

tiafoe en alexsandrova

bij de vrouwen ben ik nu de helft al kwijt

Laatst gewijzigd
groppiestan

Beide benen weer aan de grond zo, scoritowijs

oborobo

Bij de vrouwen al 7 kwijt.

Benzardi

Kom op Griekspoor.........................You can do it

niek-vdv

En om nog toe te voegen: als een speler odds heeft van 3, heeft diegene alsnog 33% kans om te winnen, 4 geeft 25%, etc.
De kans is met tennis ook gewoon groot dat er vaak een underdog wint. Als je echt geen risico wil nemen moet je eigenlijk niemand cappen met een odd hoger dan 1.2/1.25, haal je denk ik altijd wel minimaal een score van 80%, maar tegelijkertijd weer moeilijk een (gouden) beker.

R. D.

Voorlopig 3 spelers in de 3e ronde. Wie biedt minder ? 😂

Benzardi

'@R. D.
Ik doe met je mee, ik heb ook pas 3 naar de volgende ronde

kevinraar

ik ook pas 3 komen nog een hoop in actie

Sloddies

Hier tot nu 2 stuks. En ook nog Hurkasz......

rbc1912

Hier vooralsnog 4 door. Captain bij de mannen Bautista verkloot het ook weer helemaal

Meijers

Wat een chaos tot nu toe, er waren altijd al rare uitslagen maar dit jaar is het wel extreem. Ik heb ff zitten rekenen en de gemiddelde Scorito-speler is nu ongeveer 10 spelers kwijt... Ik zit nu op 8 maar met morgen nog 10 spelers in actie (met sowieso 1 afvaller door Tiafoe-Karatsev) wordt het waarschijnlijk weer huilen met de pet op haha

rbc1912

Tauson maakt me dan weer wel blij :)

TheTank

10 kwijt en toch nog op 92.6% met Jarry(C) te gaan. Zegt genoeg😅. 1 grote loterij

jenzrscl

60% voorlopig, maar mijn meesten moeten morgen nog aan de bak met captain dimitrov dan, voorlopig 6 kwijt. Vandaag maar 1 verloren ,

Vandaag door
Captain mertens
Kasatkina
Shapovalov
Norrie
Alcaraz
Djokovic

Alleen ostapenko verloren

Morgen nog 12 in actie

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Opgave Monfils :( Rune dus ook door naar de derde ronde, maar wel heel erg zonde voor het toernooi.

Laatst gewijzigd
TheTank

Meer dan genoeg over voor een goede score Jenzrscl!!!!

R. D.

Stand na gisteren:

- alle 6 D-spelers er uit.
- nog 1 C-speler over
- 3 vd 4 captains verloren
- na vandaag nog maximaal 9 spelers over
- 17.6%

Laatst gewijzigd
1 2 ... 27 ... 60 61

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.