Over de 3de ronde mogen we niet klagen, met 2 winnende Cappies schiet je als een Elon Musk raket omhoog.
En daarom kan ik deze blije mededeling met jullie delen, we zijn (tot nu) met wel 22,7% gestegen naar 31,6%.
De wereld ziet er weer anders uit met onze toppers. :)
Deze muggenmeppers hebben nog in ons team:
Mannen,
Alcaraz (A)
Djo (A)
Khachanov (B)
Zverev (moet nog spelen)(B)
Dames,
Swia (A)
Jabeur (moet nog spelen (A)
Kasatkina (B)
Pera (D)
Muchova en Etcheverry zijn ook wel veruit de beste D captains in mijn ogen de volgende ronde. Bij de vrouwen verder ook Pavlyuchenkova en Sorribes Tormo interessant, aangezien deze nauwelijks onder doen voor hun tegenstandsters. Bij de mannen geef ik Sonego de grootste kans op een upset, speelt goed en Khachanov is nog niet super constant. Heb zelf Jarry die 2 weken terug nog won van Ruud, maar dat waren wel andere omstandigheden, dus ik vrees ervoor.
Bij de mannen Djokovic de veiligste A cap en daarachter Tsitsipas. Alcaraz een moeilijke match-up tegen in vorm Musetti, maar die zou hij toch wel moeten kunnen winnen. Heb zelf nog Cerundolo tegen Rune en hopelijk Dimitrov tegen de winnaar van de avondpartij, moeilijk, moeilijk.
Bij de vrouwen Swiatek de veiligste A cap, gevolgd door Gauff. Sabalenka zie ik iets meer moeite hebben, maar ook wel doorgaan. Kasatkina veruit de beste B-optie, zie haar op degelijkheid wel makkelijk doorgaan. Haddad Maia veel onnodige fouten en haar tegenstandster rust, dus gaat dichterbij elkaar zitten, maar nog wel licht favoriet. In de C-categorie is Mertens de enige enigszins aantrekkelijke optie, maar gezien haar statistiek (bijna altijd in Ronde 3/4 eruit) en de historie van de Russin geef ik haar toch licht een nadeel voor de partij.
Vorige ronde bijna elke partij goed, maar toch zelf bij gebrek aan iets beters dan A risico genomen met Andreeva en daarmee definitief een topscore gedag gezegd, al zat dat er met nog 2 vrouwen nu over toch niet echt meer in.
Na de winst van captains Cerundolo en Svitolina gestegen naar 93,6%.
We hebben deze strijders nog in het spel
Heren
Alcaraz
Rune
Djokovic
Khachanov
Cerundolo
Sonego
Dames
Swiatek
Sabalenka
Kasatkina
Svitolina
Een A captain levert nog dusdanig weinig op dat ik all-inn ga de volgende ronde.
Captains Sonego en Svitolina
Als er 1 van de 2 wint ben ik dik tevreden
Haha @R.D : hier gaat het nou ook niet echt van een leien dakje, maar als ik jouw berichten lees kan ik weer enigszins relativeren ;)
Balans na ronde 3:
46%
17 uitvallers in totaal. Wie hebben we nog wel over?
A: Şwiątek, Sabalenka, Alcaraz, Ðoković
B: Khachanov
C: Cerundulo
D: Svitolina
Neig vooralsnog naar Svitolina en Khachanov als captains. Om nou een A te gaan cappen vind ik ook zoiets
Ronde 3 zit er bijna op en ik heb mezelf gehandhaafd in de 97%. Bij de mannen Rublev en Fritz verloren, bij de vrouwen Begu en Alexandrova.
Hiermee heb ik bij de mannen over:
Alcaraz, Djokovic, Cerendulo, Jarry en Etcheverry (c ronde 4)
Bij de vrouwen:
Swiatek, Jabeur, Sabalenka en Svitolina. Dat betekend automatisch dat ik vrijwel verplicht ben om Svitolina te cappen. Ik las dat ze ook een goede H2H tegen Kasatkina heeft, dus kansloos is ze niet.
De juiste captain kiezen in de volgende ronde gaat een behoorlijk verschil maken.
'@R.D. Ik moet je voorlopig teleurstellen maar ik ben mede dankzij 2 cap overwinningen van Jarry opgekrabbeld to 33,9%
Volgende ronde geef ik hem weer mijn zegen. Hij heeft Riuud onlangs nog verslagen dis wie weet. 320 punten extra is me wel het gokje waard,; ten opzichte van 80 extra voor Alcataz.
Bij de dames ga ik voor Swiatek. Verder alleen nog Sabalenka over.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.