Officieel is het zelfs geen 'blessure'. Maar dit is half mentaal door de stress en half afgedwongen door Djokovic, aangezien Alcaraz niet gewend was zoveel te moeten rennen voor elk punt. Rune en Musetti er ook al eens af met kramp tegen Djoko in een grand slam, Alcaraz had er ook al last van tegen Sinner in Miami dit jaar.
Maar het blijft jammer voor de wedstrijd, had Djokovic hem op ervaring sowieso wel zien winnen.
'@niev
Ik vind het wel opvallend, dat Alcaraz na 2 sets al kramp kreeg, dit kan betekenen dat hij te weinig heeft gedronken of dat hij aan ziekte van Zandvoort (racekak) leed.
En misschien ook door de druk, al denk ik dat niet omdat hij al meer grote potjes heeft getennist en met druk om kan gaan.
Veel analisten en oud-profs dachten wel aan druk, had hier eerder dit jaar ook al last van. En is zijn eerste halve finale op Roland Garros tegen 1 van de 3 grootheden, en hij is ook nog eens topfavoriet voor de eindwinst. Dan ging de wedstrijd ook moeilijk en zeker na een gewonnen set kan de druk er dan extra opkomen. Lijkt mij een beetje een combinatie van alles.
Ondertussen maakt Zverev weer eens waar waarom hij 1/12 (!) tegen top 10 spelers op de Grand Slams is.
Die is lastig indd, muchova toch redelijk kansloos lijkt me, maar je weet maar nooit, maarja je moet wat met 98.4 als je 99 wilt :p maar je kan ook 400 punten verliezen, weet niet in hoever dat je dat veel verlies doet, deze met gouden beker gaan sws swiatek zetten. Dus stijgen zit er denkik wel niet in met swiatek. En deze eronder , vermoed dat iedereen met 98%+ toch muchova hebben zullen mss wel de gok wagen, tenzei ze denken met ruud een verschil te maken.
Als je ruud hebt zou ik eerder op hem durven gaan dan op muchova
Soms moet je niet kijken waar je staat met Scorito, maar puur naar wat je denkt dat er gaat gebeuren op de baan. Dan is cappen voor 5% kans gewoon niet slim. Zeker omdat toch de helft vorige keer bijna voor Muchova ging en nu dus ook weer genoeg mensen. Daarnaast zijn er ook mensen die wel Ruud hebben en geen Djokovic of zelfs allebei niet, zelfs in de top 100. Ik heb gekeken en die zijn er echt, dus stijgen kan je sowieso al.
Je kunt zelf kijken hoeveel niet en hoeveel Muchova cappers je dan nodig bent voor goud, en of dat dan realistisch is.
Ik denk dat 10% nog genereus is voor Muchova en al dan is er geen berekening dat zij je grootste kans op goud is.
De eerste set maakte Muchova gewoon veel te veel onnodige fouten, duidelijk toch wat spanning om een finale te spelen. In set 3 kwam ze voor, daarna weer een break voor en na breakkansen uiteindelijk met simpele ballen de mist in en afgetopt met een dubbele fout. Denk dat dit vooral een mentale nederlaag was, want haar game plan werkte anderhalve set lang beter.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.