De Australian Open is geopend. Als fervent Scorito-aan die sinds de Krajicek jaren 90 het tennis alleen nog heeeel terloops gevolgd heeft kan ik wel wat tips gebruiken hoe het spel tactisch aan te snijden..
Meer wordt duidelijk na de loting, maar selecteren jullie met in het hoofd bijvoorbeeld... een A speler moet minimaal SF halen, een B speler KF/of R4, etc.?
Ik wil het komende jaar weer in de sport komen. Meer tips van de echte kenners zijn zeker welkom.
Weet niet of ik een echte kenner ben, maar gemiddeld genomen moet je ervoor zorgen dat je in ronde 1/2 een D-speler kiest, 3 (en hopelijk 4) een C-speler en daarna B-speler tot en met de kwartfinale.
mijn ervaring is dat het mannen-toernooi redelijk goed te voorspellen is en dat je winst te halen is bij de vrouwen. Echter is daar vaak geen peil op te trekken en voelt het als een gok.
de podcast met Kees Kwakman is interessant voor de D-spelers en nieuws over geblesseerden etc. Verder ben ik niet deskundig genoeg en heb ook ik niet een standaard formule gevonden om structureel 80% of hoger te halen. Dus zijn er echte toppers met tips...hoor ik het ook graag!;)
Australian Open blijft altijd lastig door het geringe aantal toernooien wat er is geweest. Ik heb nu wel een aardig team staan maar twijfel nog over twee D spelers. Ik heb nu Opelka en Osaka die allebei goed speelden in de voorbereidingstoernooien en beide een relatief makkelijke loting hebben maar met een blessure uitstapten de laatste wedstrijd. Ik weet nog niet of ik ze aandurf..
Volgens mij is het hier al vaker besproken maar mijn D-speler Vondrousova doet schijnbaar niet mee. Uiteraard moet je het zelf ook beter in de gaten houden maar bij Topcoach krijg je een mailtje als een speler niet meer beschikbaar is, waarom niet bij Tennis? En waarom krijg je dan niet die vervanger? Iemand enig idee waarom je direct een uitvaller krijgt?
Ik had haar ook, echt balen. Maar ze had na de scorito deadline opgegeven. Dus dan valt er niets meer aan te passen. Misschien wel een leuke toevoeging op Scorito dat je van elke categrotie een reserve aan wijst mocht er iemand afvallen voor de eerste wedstrijd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.