Scorito Giro d'Italia 2023

« 1 2 3 4 ... 193 194
Bonorrie

Heb op verzoek dit topic aangemaakt voor het Scoritospel van de Giro 2023.

Diegene die uitgeboerd is in het Klassiekerspel kan hier zijn/haar frustratie kwijt en mijmeren over de gouden bekertjes die in het Scorito Girospel wel liggen te wachten :)

Bzuidema

Na op een haar na een gouden bekertje missen vorig jaar doe ik maar al te graag weer mee. Dit jaar zal de team selectie er toch iets anders uitzien. gezien de vele tijdritten en met een fitte Roglic aan de start. Weten we al wat de 2 meeste gekozen renners zullen zijn. Nog even wachten en het puzzelen kan weer beginnen van de grote rondes.

arjenzvob

Fijn!

Benieuwd wie ik naast Roglic en Evenepoel + 3 knechten van ieder ga selecteren ;)

rbc1912

Roglič en Evenepoel de favorieten uiteraard. Wie zullen de overige 18 zijn? Of durft er iemand zot te doen?

arjenzvob

Ik denk dat @Tompot wel zonder gaat, bij wijze van experiment.... ;)

Rad

Hangt af van de prijzen, die 'knechten' zullen niet goedkoop zijn. Plus je moet ook nog goede sprinters ed. kunnen opstellen per dag.

Wielertje12

Ik denk dat ik deze giro ga zonder REV en Roglic, kijken hoeveel punten ik dan ga pakken

arjenzvob

'@Rad Ik weet het hoor, herken enig sarcasme aub :)

Qua sprinters: Pedersen, Gaviria, Groves, Nizzolo, Ackermann, Cavendish, Consonni, Viviani. Mozzato, Ballerini.
Dan heb je Cort Nielsen, Milan en Vendrame voor de wat selectievere sprints. Onze vriend Fiorelli. Testfatsion. Kan Bonifazio nog wat? Cimolai zal knechten.

Van dit rijtje lijken Pedersen, Gaviria en Groves de sterksten. Dat zullen waarschijnlijk ook de duurste sprinters worden. Alle 3 rond de 2,5 miljoen.

rbc1912

Vlak 'Cav' niet uit hè

Bonorrie

Heb van vorige editievan de Giro het één en ander bijgehouden :)
Even ter vergelijking qua sprinters:
Vorig jaar waren dit de prijzen (en van sommigen ook de resultaten) voor deze renners;
C. Ewan € 4.000.000 verder geen info
T. Merlier € 3.500.000 verder geen info
A. Demare € 3.000.000 (was de must-have van de sprinters met 480 scorito-punten en 3e in scoritoklassement
G. NIZZOLO € 3.000.000 (138 scorito-punten) DNS etappe 14
F. GAVIRIA € 2.500.000 (330 scorito-punten) 10e in scoritoklassement
P. BAUHAUS € 2.500.000 (166 scorito-punten) 35e in scoritoiklassement
B. GIRMAY HAILU € 2.000.000 (316 scorito-punten) DNS etappe 11 en toch 12 in scoritoklassement
S. CONSONNI € 2.000.000 (186 scorito-punten) 29e scoritoklassement
M. CAVENDISH prijs onbekend (311 scorito-punten) 13e in scoritoklassement
E. Theuns prijs onbekend (255 scorito-punten) 18e in scoritoklassement
A. Dainese prijs onbekend (195 scorito-punten) 27e in scoritoklassement
A. Vendrama prijs onbekend (172 scorito-punten) 30e in scoritoklassement

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Vorig jaar had ik enorm geinvesteerd in mijn sprint team met zoveel vlakke ritten.
Ik had alle dure topsprinters plus Girmay op ééntje na.

Démare. stond op mijn zwarte lijst. Typisch.

Uiteindelijk op iets van een 0.2% gestrand van een bekertje.

De Meesterknecht

En hoe duur worden de schaduwkopmannen Foss, Arensman, Vine, van Wilder?
Zin an!

Dr.Watt

Foss, Arensman 2M, Vine 2.5M, Van Wilder 1.5m???

De Meesterknecht

Lijkt mij wat weinig voor Foss en Arensman.

Ragnar Lolbroek

Het zijn ook maar knechten hé, geen kopmannen. Scorito durft overigens nogal eens te prijzen op basis van prestaties in het voorgaande jaar. Foss was vorige Giro bv. 2,5 miljoen want had in 2021 iets van 253 punten gescoord. Meer dan 2 miljoen lijkt me dit jaar dan toch prijzig voor Foss.

Bonorrie

Met die wetenschap [B]@Ragnar Lolbroek[/B]
Thymen Arensman vorig jaar 750.000 met 266 scorito-punten.
Benieuwd wat er 20 april uit de hoge Scorto-hoed wordt getoverd.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Als Arensman voor eigen mag zou het mij niet verbaasd hebben🤷‍♂️

Thomberg

Het leuke zijn altijd de sprinters. Stel Demare zou weer rijden dit jaar (is niet zo)… hij wordt er nu alweer door iedereen vanaf gereden en wordt vooral 6de achter renners als Barbier. Dan ga je toch weer twijfelen over zo iemand en dan zal je ook zien dat hij er ook niks van bakt dit jaar en is hij terug op de zwarte lijst.

Het blijft altijd moeilijk met sprinters. Te weinig die altijd leveren. Gaviria zou ik altijd opstellen trouwens. Zal niet te duur zijn en lijkt een fijne ploeg te hebben gevonden.

encanto

Fijn dat we weer verder kunnen gaan met de Giro.

Klassiekerspel is toch wel een teleurstelling aan het worden...wel nog drie wissels, maar meer dan het beperken van de schade wordt het niet...Me teveel laten gekmaken door Poga en de onzekerheid..

Ook de realisatie dat een eerste ingeving natuurlijk altijd beter is (en onder de streep concluderen dat het echt niet had uitgemaakt, op poga na).. Geen pedersen, SKA, poga, madouas, ewan, maar wel stuyven, girmay, pidcock, wellens, vanmarcke).....

Maar goed, terug naar de giro.. Hier heb ik een hoop te verliezen...Door de laatste echte etappe eindelijk maar covi op de bank te zetten kwam ik de 50punten tekort voor een gouden beker....maar wel echt een toffe ronde met als toppers albanese (helaas flink geblesseerd geraakt in het voorjaar) en kamna

Denk dat Foss en Arensman echt niet meer dan 2 zullen zijn. Ik hoop op een strak budget waarbij er echt wel plek is voor de twee die iedereen heeft en dat je daarachter echt moet kiezen... Dus neem je daarna wel almeida en vlasov, dat je daarachter al echt op helpers en gokjes aangewezen bent (en dus op intensief speurwerk).

Doordat we beginnen met een tijdrit zal God of Roglic meteen in het roze komen en daar eigenlijk niet meer uithoeven (behalve als ze dat willen), dus veel truipunten zullen de eerste dagen voor Soudal of Jumbo zijn (met voordeel dat God ook de jongerentrui heeft).

Enfin, heb er wel weer zin in. Mooi parkoers, mooie deelnemers en altijd mooie pareltjes die het verschil maken...

Laat de giro maar beginnen!

Kleine Drekst

arensman sla ik over rijdt dit seizoen nog niet echt top en aangezien thomas kopman wordt bij ineos zal dat waarschijnlijk mijn andere kopman worden na de grote 2

Nijmos

Het heeft zonder prijzen en startlijst nog weinig zin om over namen te praten, denk ik. Wat dat betreft nu meer de vraag watvoor giro jullie in het algemeen verwachten en hoe jullie het parcours inschatten? En misschien kunnen we ook al filosoferen over de winnaar van de proloog: ganna, evenepoel of toch roglic?

Nijmos

Hoe vaak denken jullie dat pure sprinters als cavendish aan sprinten toe kunnen gaan komen? Keer of 6 als ze uitrijden?

Laatst gewijzigd
Nijmos

En wat denken jullie van etappe 3 en 8? Etappe 3 zou later in de koers altijd voor de vlucht zijn, maar nu ook met truien op het spel? Kan me best voorstellen dat pedersen er een goede kans inziet de pure sprinters te lozen, dat een ulissi er een goede kans in ziet om de pedersens te lozen en dat roglic dan denkt: dan moest ik die 10 seconden maar nemen.

Etappe 8 zou in de tour ook gecontroleerd worden voor mathieu wout pidcock girmay of alaphilipe, maar dat soort gasten zijn er hier misschien te weinig? Of zou trek ook hier een grote kans zien? In hun eentje lijkt me dat te weinig, maar misschien zie ik een team met een aardig punchende sprinter over het hoofd.

arjenzvob

Of we over namen praten bepalen we zelf wel @Nijmos ;) Grappig dat jij in de 3e post hypothetisch namen dropt....

De startlijst is voor een groot deel bekend. Dus deze voorpret nemen ze ons niet af.

Nijmos

Haha Arjen, uiteraard staat het ieder vrij te praten over wat hij wil en kan dat dus ook prima langs elkaar door. Ik zeg ook nergens dat het niet mag alleen dat -ik denk- het geen zin heeft. Ik vind het zelf veel nuttiger en zinniger om over het vastliggende parcours de diepte in te gaan en het wel of niet nemen van renners te bewaren voor nadat de prijzen bekend worden. Om een voorbeeld te geven: ik kan nu wel zeggen dat ik G niet neem omdat ik niet geloof dat hij top 3 gaat rijden zoals de bookies denken (althans 3e kanshebber op winst), maar als scorito ook niet in hem gelooft en hem daarom 500k maakt, is het een ander verhaal natuurlijk.

Het parcours ligt daarentegen vast en is bekend, en is ook minstens zo relevant om een goede inschatting van te maken. In mijn verhaaltje noemde ik hypothetische namen ihkv het parcours. Types zijn soms het beste te omschrijven adhv namen. En de kopmannen liggen idd grotendeels wel vast dus je kunt al wel een soort van inschatting maken of er meer pucnhers vluchters of sterke sprinters aan te pas zullen komen in ritten als rit 8. Maar of ik mads ga kiezen is een heel andere kwestie en hangt er enorm vanaf of ze die 2 of 5m maken. En trouwens in specifiek zijn geval ook erg van zijn ambities.

Ambities van specifieke renners vind ik trouwens ook al wel zinvol: denk jij dat pedersen gaat uitrijden @arjenzvob?

« 1 2 3 4 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.