Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 3 4 ... 193 194
arjenzvob

Pedersen die uitrijdt is een belangrijke factor. Hij rijdt (waarschijnlijk) de tour ook. Italiaanse sprinters zijn altijd goed om te nemen, omdat ze willen knallen in eigen land.

Overigens moeten we voorzichtig zijn met al te positief zijn over namen. Het is een bekend gegeven dat Scorito hier meeleest en dat dat zorgt voor inflatie ;)

Nijmos

Ja ik hoop dat mads duidelijk gaat communiceren, maar zal wel niet want is not done om afstappen aan te kondigen.

@scorito: G thomas, topper. Minstens 4m

Nijmos

Welk experiment?

Kanarie

'@Nijmos, het klassiekerspel ingaan zonder Wout en Mathieu te selecteren.

Nijmos

Oke Lol, dat dat geen goed idee was had ik hem vooraf ook wel kunnen vertellen (zonder 1 van beide vooruit). Iemand die het stokje overneemt en dan maar zonder remco en primoz gaat proberen?

Dr.Watt

Ja, Nijmos.

Als Vingegaard en Pogacar de Giro zouden toevoegen.
En eigenlijk zelfs dan pak ik ze nog mee

Dr.Watt

Opletten met het afschrijven van Thomas en kampioenen in het algemeen.

Het zou me niet verbazen als die gewoon mee het podium opgaat.
Op respectabele afstand maar het is niet dat Almeida en Vlasov hem naar de vaantjes gaan rijden.

Kanarie

Zeker met Kelderman in plaats van een voor mij onbekende Duitser had Jumbo wel een heel lekker team voor De Giro. Zonde hoor, Kelderman altijd goed in de Giro.

Nijmos

Kelderman is toch vervangen door Kuss? Het was nooit kuss én kelderman geworden.

rbc1912

Heßmann, Keldermann. Het lijkt Bora wel

Laatst gewijzigd
dadeliva

Als Roglic en Evenepoel zulke huizenhoge favorieten zijn zou het interessant zijn om de prijs echt hoog te maken bijv 8M zodat het echt een keuze is om 1 van de 2 te nemen met een goed middenveld of beide met weinig subtoppers, of beide niet.
Bij het klassiekerspel waren de prijzen van vdAert en VDP niet hoog genoeg en hadden de meeste beide.

Dr.Watt

Dat gaan ze helaas nooit doen want dan haakt het grote publiek af.

Nijmos

'@dadeliva: die discussie hebben we hier vaker gezien. Js dat echt zo interessant? Vooraf is het ongeveer 5050 tussen die 2. Hoe leuk is het dan als de helft die verkeerd "gokt" meteen kansloos is obv die ene keuze.

Kanarie

Ik dacht precies hetzelfde @dadeliva, dan wordt het gokken.

Nijmos

Ik denk zelf dat het leuker is om het spel gewoon te zien als 18 renners voor budget (totaalbudgrt min prijzen evenepoel en roglic). Daar begint iedereen met puzzelen. Uiteraard maken die twee voor de balans wel uit omdat je er maar 9 kunt opstellen in bergetappes en tijdritten, maar ze zijn geen verschilmakers in de teamselectie. Wellicht een keer als captain. Nog steeds trouwens kun je met de inschatting wie van de twee gaat winnen veel verschil maken, bijvoorbeeld in de keuze van een eventuele "knecht" of twee voor teampunten.

de Tour

Allemaal Felix Gall al op het oog ;)

rbc1912

'@de Tour: vorig jaar werd hij hier al veelvuldig besproken. Net als ene Skjelmose ;)

Dr.Watt

Gall staat op mijn shortlist net zoals Cerny :)

Pim96

De halve drankwinkel is ons weer aan het misleiden. Vorig jaar drama. Toch hou ik hem stiekem weer in de gaten. Als is er ook bij AG2R nog een leuke naam

encanto

Albanese meteen weer goed, gaat weer op het lijstje...(al zou hij nu wel duurder zijn).

Eens met hierboven: gewoon die twee erin klikken en daarna kijken wat je keuzes zijn. kijk naar het klassiekerspel: valt nog genoeg te kiezen en verschillen te maken.

Parkoers voor de eerste week lijkt me zo: dag 3/4 wil de leider na de tijdrit (GOD) de trui wel kwijt en dan aan het eind van die week is een zware bergrit. Roglic zal daar wat willen, daar hij in de tijdritten waarschijnlijk gaat inleveren. Dus vanaf dan is de trui wel om de schouders van een van de twee en waarom zullen ze hem daarna nog kwijtraken?

Eerst een paar vlakkere etappes (pedersen/groves gaat zijn team laten rijden op een heuvel voor een gereduceerde sprint) dus hoef je niet te werken en af en toe een bergetappe ertussen. Dus denk dat vanaf het tweede weekend of Roglic of God de trui steeds zal dragen.

Oli4smit

Albanese lijkt ook wel in orde gezien zijn uitslag in Sicilie.
Benieuwd hoe duur hij dit jaar gaat zijn, kan zomaar 1M zijn.

Rad

Gezien zijn uitslagen vorig jaar lijkt me dat goedkoop.

Oli4smit

Helemaal waar, ik was een van de gelukkige die hem vorig jaar had.
Hoop stiekem dat hij weer zo lekker goedkoop zou zijn:)

Maar met zijn uitslagen is 1.5M tot 2M iets realistischer?
Al moet ik nog maar zien of hij zo goed gaat zijn als vorig jaar, zal nog een hele opgave worden

Ragnar Lolbroek

Albanese schat ik een 2 miljoen à 2,5 miljoen.Heeft toch behoorlijk wat gescoord vorig jaar.

Nijmos

Scoorde toen ook wel een beetje aan zijn plafond denk ik? Of waarom zit die nog steeds niet in een worldtour team?

@encanto: zoiets verwacht ik ook. Maar e4 zou voor een vluchter (laten we hem kamna noemen) kunnen zijn. Wellicht kan die de trui dan wel behouden tot na de tweede tijdrit ergens. Zeker als ze een marge van een aantal minuten krijgen in die vierde rit. E2 lijkt me wel een pure sprint, etappe 3 voor een type als pedersen (maar misschien probeert een type als ulissi het ook voor hem te zwaar te maken)

1 2 3 4 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.