Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 3 4 ... 193 194
De Coltrui

Zou Scorito ook bij de rondes nu een aantal wissels gaan introduceren? Zou ook wel eens strategisch een interessante rol kunnen gaan spelen. Vond de stress bij het klassiekerspel bij de meesten wel leuk. Maar geeft ook nog wel kans om bij (dure) uitvallers nog iets te repareren.

arjenzvob

Mannen, let op de inflatie... Albanese heeft er weer een miljoen bijgekregen ;)

Dr.Watt

Dit is mijn eerste breakdown.

3 TT (1klim)
8 sprint
1 Puncheurs
6 berg
3 vlucht

Natuurlijk kunnen enkelen van de bergritten ook naar de vlucht gaan.

Nijmos

8 sprint? Welke etappes verwacht jij dan een sprint? En reken je dan op een pure sprint of een fors gereduceerde?

T0mDum0ul1n

Ik kom ook niet op 8 sprints.

Denk dat Dr.Watt etappe 5 en 6 beide als sprint heeft gerekend. Een van de twee wordt minstens een vlucht, misschien allebei wel, want beiden redelijk veel hoogtemeters, al eindigen ze vlak.

Dr.Watt

5 en 6 reken ik idd als sprint.

Zo vroeg in de race gaan de sprintersploegen zich de kaas niet van het brood laten eten.
Al te beginnen met het niet laten rijden van een sterke kopgroep.

Die rit naar Napoli is ook echt niet zo zwaar als ze lijkt.
Op zo een bergen verliezen sprinters max 40 sec en dan hebben ze nog 60-70km om het recht te zetten.

Gereduceerde sprint met 60-80 man zou zeker kunnen maar de meeste sprinters gaan er wel bij zijn.
Tenzij het sprintpeloton vs sprintpeloton wordt met bvb Gaviria en Pedersen en Groves in het eerste die dan de rest wil afhouden.
Een vluchter lijkt me sterk.

ditisdavid

5 en 6 lijken me allebei sprints, hooguit gaan de zwakst klimmende sprinters net als in de vijfde etappe van vorig jaar overboord zonder terug te keren. Daarmee zit je aan een ondergrens van 5 echte sprints plus een (flink) gereduceerde sprint in etappe 3. De echte vraagtekens zitten voor mij stuk voor stuk in week 2. 8 sprints is voor mij eerder de bovengrens.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Dat is idd de bovengrens.
De geschiedenis leert ons dat er dan eentje geen sprint wordt en dan is er soms onverwacht eentje die er wel nog 1 wordt.

Ik ga alleszins op deze basis mijn team bouwen.

Rit 3 heb ik trouwens voor puncheurs gecategoriseerd.
Rit 10, 11 en 14 verwacht ik ook een sprint. Kan er altijd eentje van wegvallen.
Rit 12 en 15 voor de vlucht.

Laatst gewijzigd
encanto

'@Nijmos: jouw scenario kan ook zeker, maar afwachten voor de startlijst. Kamna wederom kan, maar die wil een klassement rijden...dus dan lijkt me een vlucht niet logisch.

Albanese was vorig jaar 750, dus dit jaar 1.5 denk ik...bij 2 miljoen moet je hem toch eigenlijk niet nemen...of de echte sprinters zijn kneiterduur....

Enfin, leuk deze voorpret!

Dr.Watt

Een interessant detail over Kamna.

Hij heeft in zijn contractbesprekingen laten vastleggen dat hij geen klassementen meer gaat rijden. Hij heeft een zware depressie gehad in de periode dat hij geen uitslagen reed.
Hij wil die mentale problemen in de toekomst vermijden door zich niet meer op GC te richten en Bora is daar mee akkoord gegaan.

Ze kunnen wel proberen hem een tijdje hoog te houden in het klassement maar hijzelf is zeer tevreden met zijn nieuwe rol als rittenkaper/meesterknecht/TT.

Niet vergeten dat Vlasov 100% de vooruitgeschoven man wordt.

Pim96

'@Dr.Watt interessante informatie, heb je daar een bron van. Ik vind alleen juist een bron van Kamna die graag klassement rijdt in Tirreno. Reed ook daar beter rond dan Vlasov

Dr.Watt

Geen exacte bron meer. Maar ik dacht Robbie Mc Ewen tijdens de Giro op Eurosport.
Het was alleszins bekend geworden na zijn 'werderopstanding' in de giro vorig jaar.

vevie

Denk dat de meesten wel meteen Roglic, Evenepoel, Thomas en Vlasov erin zullen klikken. 1 van de laatste twee zou dan ingewisseld kunnen worden voor de zwoegende krijger Almeida. Aanvullen met ploeggenoten van Roglic en Evenepoel en je zou een eind moeten komen als ze allebei niks tegenkomen.

Ook ik zie Thomas ‘gewoon’ podium rijden. Nog steeds zeer constant en nog steeds een goede tijdrit. Dan kom je in deze Giro ver. Heeft wat dat betreft duidelijk een streep voor op Vlasov en Almeida, die toch wat wisselvalliger zijn gebleken.

Dr.Watt

https://www.ad.nl/wielrennen/kamna-ex-sunweb-terug-na-mentale-problemen-ik-heb-verkeerd-geleefd~a6a428e2/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Pim96

Ik denk niet dat iedereen Thomas er meteen inklikt. Zijn vorm is nog ver te zoeken en vind berichten nog niet heel prettig. Dag per dag kijken terwijl de rest wel klaar is voor klassement? Ja hij kan goed pieken, maar heel prettig gevoel geeft het nog niet. Hart vind ik momenteel leuker daar.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/ineos-grenadiers-trekt-met-giro-kern-inclusief-arensman-vol-ambitie-naar-tour-of-the-alps

rbc1912

Thomas vind ik eigenlijk nooit een 'must-have'. Hij zal hier zeker overwogen worden hoor, maar hij komt nogal vaak wat tegen

Dr.Watt

Thomas komt traditioneel slecht uit de winter. Dan gaat de riem er ff af.
Toch een zekerheid op Top 5 als hij uitrijdt.

Met Hart tegen REV en Roglic. Good luck, Ineos

Pim96

Is Thomas niet net zo kansloos tegen Roglic en Evenepoel als Hart? Uiteindelijk heb je mannen nodig die plek 3 tm 10 rijden

Dr.Watt

Vast en zeker.

Maar met Thomas kan je tenminste nog een tijdje de schijn hoog houden.

Nijmos

Thomas heeft wel als bijkomend voordeel dat hij op dag 1 met een eigen top 10 plek en de truien van ganna al flink zou kunnen scoren. Ook de dagen erna kun je hem dan zonder zorgen alvast opstellen, waarna hij ivm de 2e tijdrit al snel een logische klant lijkt om tot week 3 in de top 5 te bivakkeren. Of hij dan in de derde week goed is, is wel nog maar flink de vraag natuurlijk.

nasibal

Hier alvast mijn gouden Giro tip: Valerio conti

18x 7e vanuit de vlucht.

Kleine Drekst

dus thomas kan zowel negatief als positief een gamechanger worden lijkt me wel interessant dan.

Nijmos

'@nasibal: dat het 18 keer voor de vlucht gaat zijn lijkt niet eens heel overdreven dit jaar. Valerio conti moet ik nog zien.

@nick: interessant is thomas zeker. Gaat zonder twijfel teams maken en breken.

Laatst gewijzigd
KB

Als het bericht van meneerscorito op twitter klopt:

Evenepoel: 5.5M
Roglic: 5M
Vlasov/thomas/almeida: 3.5M
Arensman/kuss 2.5M.

Edit:
https://twitter.com/MeneerScorito/status/1646449443217063937/photo/1

Laatst gewijzigd
niek-vdv

Met een totaal budget van 45 miljoen @KB

1 2 3 4 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.