Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 172 ... 193 194
Capra

'@nasibal
Alleen ventilatoren hoop ik 😉

RiesKos

Wonder boven wonder toch nog weer 2,2% gestegen. Alleen jammer dat ik juist vandaag Albanese op het bankie heb gezet…

R. D.

3.2% gestegen naar 66.8% dankzij cap Healy, Albanese en hier en daar wat team en truipunten. Nog altijd geen vetpot.

Nijmos

Vine gewoon 13 puntjes vandaag, meer dan Roglic, noem het maar hype

nasibal

Formolo en Ulissi ook gewoon 13 vette punten

jenzrscl

Dinsdag verwacht ik toch kopgroep met pak knechtten van grote ploegen..
Mooie rit! Hoop dat klassementsmannen het ook mooi maken. Niet super veel vallei dus zeker kans op strijd . Maarja we zullen maar niet hopen.Alleen jammer dat start niet bergop is :p

Ik hoop dat een type rubio meegaat, dat kopgroep geen 8 minuten krijgt. Dan kan klassementsmannen alsnog gaan voor winst.

Titivoeckler

Dinsdag toch een vrij lange vlakke aanloop. Dat werkt de aanvallers in de hand. Vandaag reed fdj het ook niet dicht voor de bergpunten van Pinot. Acht de kans aanwezig dat een flinke kopgroep met een beetje zelfde segment als vandaag weer wegrijdt. Mannen als healy en bais willen waarschijnlijk wel wat punten voor de bergtrui gaan rapen

jenzrscl

30 man, waarvan 10 sprinters die willen antipiceren.
8 knechtten, 7 man die zich leeg rijden voor kopmannen kopgroep. En 5 man die kans maken op ritwinst als ze het redden. Maar dan zullen het echt super klimmers moeten zijn..

jenzrscl

Btw dainese toch ook ferme uppercut gekregen? Zat hij niet in kopgroep? En dan 13 min na voorlaatste binnenkomen

kevinraar

105 punten gehaald sta nu op 47.9 mede komt door de vele uitvallers

TheBest

Los van scorito. Wat vinden jullie van de Giro tot nu toe?

Persoonlijk vind ik het een beetje tegenvallen. Ik kijk liever naar een volledig vlakke etappe om dan de laatste 15 kilometer te kijken naar die sprint treinen die vechten voor de beste plek met dan uiteindelijk een sprint met de snelste mannen van deze planeet. Of heuvel/punch etappes waar continu strijd is. Maar al deze halve heuvel/sprint ritten vind ik persoonlijk niet super leuk om naar te kijken. Leuk dat een Jonathan Milan ineens een goeie sprinter is en dat Derek Gee en Nico Denz ineens boven komen drijven maar ik word nog niet echt warm van het kijken naar deze etappes. Ook tussen de klassementsmannen is het maar weinig strijd. Tuurlijk die 3de week moet nog komen. Maar dit zijn ook nog maar 6 etappes waarvan 2 bijna volledig vlak en 1 tijdrit..

jenzrscl

Laat ons vooral hopen op vuurwerk dinsdag, want woensdag word weeral een slaaprit.

Kleine Drekst

ik vind het een prima giro om het te kijken. Ik kijk altijd online dus heb geen last van reclames het doet me wel weer een beetje terugdenken aan het Armstrong tijdperk. Ik denk wel dat de organisatie een fout heeft gemaakt door de laatste week te zwaar te maken. Het weer heeft natuurlijk ook niet meegewerkt.

Laatst gewijzigd
RVH

De giro kan me dit jaar nog niet echt boeien. Het is een beetje alsof je elke dag naar een voorjaarsklassieker kijkt, maar de grote ploegen doen nog niet bepaald hun best om te winnen.
Jumbo en ook Ineos geven nog niet thuis Stel nou dat Roglic een verkoudheidje oploopt in de laatste week en geen 100% is. En hierdoor net een minuutje te kort komt uiteindelijk om het roze te winnen. Dan slaan ze zich toch voor hun kop dat ze al 2 weken niks doen. Heel de giro mislukt.
Geldt ook een beetje voor Ineos.
UAE wint vandaag nog een ritje, Almeida pakt naar alle waarschijnlijkheid het wit en met een beetje geluk zelfs meer.
BORA pakt 2 ritten met Denz.
Bahrein heeft een ploeg voor het klassement, maar winnen de sprinttrui.
Soudal QS, heeft het goed gedaan, maar nog maar 3 man over. Maar die 3 proberen tenminste wel nog wat.
Hoop dat we een knallende 3e week gaan zien waar de grote ploegen zich gaan mengen in de debatten, maar het zou me niks verbazen als Roglic en Jumbo gewoon goken op de laatste tijdrit

Laatst gewijzigd
KV

Gokken op de laatste tijdrit?

Hoop dat ze hem dan wel een goed passende helm laten aantrekken...

R. D.

Kijk dat laatste geeft me dan wel weer hoop. Je hoeft dus niet heel veel boven gemiddeld te scoren om flink te stijgen. Laten we ons daar maar aan vasthouden dan.

Yskoud

Het voordeel voor de komende dagen is dat je zeker weet dat Bais, Healy, Rubio en Pinot elke dag proberen in de aanval te gaan in de strijd om de bollen.

DrSeuss4

Alleen denk ik dat pinot eerst nog een etappe tijd moet verliezen voordat hij in de vroege vlucht mag.

Gladiool

'@ R.D. Zeker mogelijk. Heb ingezet op een zware klimmersploeg, en steeg in de tijdrit en de bergetappe die Rubio won beide keren met 10%+. Hang nu inmiddels rond de 85 en dat kan komende week nog wel eens flink veranderen... :).

Ted de la course

Heb best kunnen genieten van de Giro tot nu toe hoor. Gisteren weer van zo'n Frigo en eerder van Denz die op z'n tandvlees aanhaakt op de beklimming en dan de ritzege pakt. Ook de relatief onbekende Gee die zich nadrukkelijk toont. Healy sowieso fantastische renner om naar te kijken. Strijd om de bergtrui is ook interessant, zelden zoveel geïnteresseerden in grote rondes.

Klassementsrenners blijven nog in hun hok. Maar dat is zeker niet uitzonderlijk. Pogajar kleurt de laatste jaren de grote rondes maar de anderen koersen vaker defensief dan aanvallend toch? Denk dat de verwachtingen hier en daar gewoon iets te hoog zijn. En het staat nog wel heel dicht bij elkaar allemaal, dus wordt een spannende ontknoping. Ik zet in op Almeida in het roze in Rome!

dadeliva

Door de 4 zware bergritten in de 3e week, het uitvallen van Evenepoel, het inkorten van rit 13 is er helaas tot nu toe niet zoveel noodzaak voor een hevige strijd tussen AK-mannen. Met Evenepoel als grote favoriet zouden de anderen het waarschijnlijk wel vaker geprobeerd hebben.

Mijn team voor morgen:
- Roglic (C)
- Almeida
- Carthy
- Kamna
- Pinot
- Rubio
- Healy
- Buitrago
- van Wilder

Ik ben gisteren o.a. met Healy als captain, Rubio en Albanese bijna 10% gestegen tot 87% en heb er alle vertrouwen in nog verder te stijgen (vanaf 38% na rit 7). Het mag van mij weer zo'n dag worden met een vluchtersgroep strijdend om de bergpunten.

P. Krul

De laatste rit nog 5% gestegen naar bijna 92%
Gezien het drama van velen best een mooi percentage.
Ik ga er vanuit dat de malaise bij anderen groter is dan hier, hoewel:
Ingezet op REV + 3 teamgenoten. Ingezet op gaviria en consonni.
Wie ontbreken er in mijn selectie? Ik zie geen healy, mcnulty , groves, Thomas, Milan of ackerman. Ook geen verrassingen als gee, skujins, bais.

Percentage lijkt dan toch vooral juiste dagopstelling en en captain te zijn. Hopelijk houden we dit vol!

zomaareens

Denk dat rubio en pinot niet in de vroege vlucht mogen?

kevinraar

mij slechte team voor morgen
roglic kopman
thomas
kemna
pinot
buitrago
cort
rota
albanese
bonifatzio

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

Nou hopen dat we de aankomende Bergetappes stappen kunnen zetten met:

- Roglic (c)
- Thomas
- Almeida
- Carthy
- Pinot
- Leknessund
- Buitrago
- Fortunato
- Dennis

Covilli and Riccitello als aanvallers in Back-up

1 2 ... 172 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.