Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 173 ... 193 194
Guido Maltempi

Wat zou Tibopino van plan zijn? Als hij de bergtrui nog wil, kan FDJ het zich niet veroorloven om Healy of Rubio in de vlucht te laten springen zonder dat Pinot mee is. Ze rijden toch al op kop van het peloton, het kan dan op die vlakke aanloop een flinke strijd worden om een vlucht te laten vertrekken zonder de twee directe concurrenten.

Probleempje: als een andere renner vervolgens alle bergpunten opraapt en de rit wint, hebben ze er donderdag nóg een concurrent bij. Het lijkt me voor FDJ daarom logischer om te mikken op een vlucht met Pinot. En dan ben ik wel benieuwd hoe lang Ineos en Jumbo naar elkaar blijven kijken voordat er iemand in actie komt.

Haalt de vlucht het, dan zou Pinot zelfs z'n ritzege kunnen pakken. Lukt het niet, dan pakt hij in ieder geval bergpunten. En hij kan er dan voor kiezen om op de slotklim bewust wat extra tijd te verliezen, zodat hij het donderdag en/of vrijdag nog een keer kan proberen.

Of hij heeft die trui inmiddels uit z'n hoofd gezet en gaat nu gewoon saai aanklampen voor een top 10 AK, dat kan ook.

P. Krul

'@kevin, wellicht heb je nog iets beters dan bonifatio? Daar verwacht ik morgen 0 punten van

kevinraar

heb niks beters alleen cavendish en garviria heb ik nog

Daan Brakenhoff

Zou Gaviria opstellen Kevin. Niet dat het veel uitmaakt, maar er is meer kans dat Rubio wint/bergtrui pakt dan dat Bonifazio teampunten pakt

De Coltrui

Momenteel exact 25% van de renners al uitgevallen. Ik denk dat de meeste van ons echter meer dan 5 uitvallers hebben en daar dus boven zitten. Ik zit met 6 uitvallers nog redelijk, en moet zelfs soms keuzes maken. Maar toch jammer dat je het team niet kan aanvullen. Ik zie de volgende mogelijkheden.

1 Naast het team van 20 renners krijg je een budget van 15% voor 5 invallers. In dit geval dus € 6,75mln. Hoe ga je die verdelen wordt ook een tactisch element. Neem je 2 duurdere renners die niet binnen jouw budget van 20 passen en vul je op met 3 x 500? Of ga je voor de breedte.

2 Het wissel systeem van bijvoorbeeld 3 bij het klassiekerspel. Nadeel is dat iedereen die zwaar tegenvallende renner snel kan inwisselen. De 9% die Milan bijvoorbeeld wel hebben raken zo een groot deel van hun voordeel kwijt.

3 Tijdens de rustdagen 2 wissel mogelijkheden voor uitgevallen renners. Op de eerste rustdag krijg je 75% van de waarde van jouw uitgevallen renners vergoed, op de 2e rustdag nog maar 50% (ook als je op de eerste rustdag niet gewisseld hebt). Team blijft verzwakt, maar je houdt kansen. Goed, in deze Giro met het uitvallen van REV natuurlijk een flinke vergoeding van zo'n dure renner.

Zien jullie dit als verbetering, of is het helaas jammer dan van nu toch het beste? Mijn voorkeur is de volgorder 1-3-2 overigens.

R. D.

Fijn dat ik ook qua uitvallers lekker gemiddeld scoor. Ik heb er 5.

Jv1997

Ik sta op 83.3% en ga eigenlijk met best veel vertrouwen de laatste week in. Heb toch nog een goed bergteam. Helaas wel 8x een kopman met 0 - 4 punten...

Voor morgen denk de volgende 9:

Roglic (c)
Almeida
Kamna
McNulty
Vine
Dunbar
Buitrago
Van Wilder
Pinot

Bank:

Healy
Matthews
Albanese
Mayhrofer
Dalla Valle
Cort
Fiorelli

Uitvallers:

Hart
Evenepoel
Groves
Pedersen

Kirsipuu

Deze mannen moeten het gaan doende komende dagen:

Roglic
Thomas,
Caruso,
Kamna,
Lekessund,
Pinot,
Buitrago,
Vine.

Verder nog Ackermann, Consonni, Albanese, Bonifazio, Cort, Matthews want we gaan ook nog twee keer sprinten. Consonni moet nog twee keer minimaal top 5 sprinten om zijn twee miljoen waard te zijn.

koenvanhelvoirt

Aah jho uitvallers hoort er eenmaal bij. Deze Giro zijn het er wel bijzonder veel maar een 'compensatie' is toch niet nodig. De enige fatsoenlijke oplossing is inderdaad een X aantal reserves voor een X aantal miljoen maar wanneer mag je deze wisselen? Altijd of alleen bij een uitvaller? Dan kies ik een renner van een half miljoen zoals Hiroki Nishimura die in de openingstijdrit van de Giro 2019 buiten de tijd finisht en kan ik hem mooi wisselen voor een extra sprinter voor 3 miljoen. Op deze manier kan het lonen om een goedkope brokkenpiloot te selecteren. Of mag je alleen een renner met dezelfde waarde wisselen? Doe maar allemaal niet. Het spel zit nu goed in elkaar en pech in drie weken hoort erbij als je het mij vraagt.

Een sprinter die aangeeft na etappe X af te stappen zal iedereen dan nemen omdat je hem toch kan wisselen. Een pechvogel zoals Haig of Sivakov worden doorgaans altijd minder gekozen omdat ze nu eenmaal vaak iets tegenkomen. Je kunt op geen enkele fatsoenlijke manier de uitvallers eerlijk opvangen. Het is gewoon een ander spel dan het Klassiekerspel. Bij TopCoach NL hoorde je ook niemand over wisselen toen Bijlow vlak na de deadline weer eens geblesseerd raakte.

Laatst gewijzigd
dadeliva

Als je de percentages van de uitvallers optelt kom je rond de 600 uit, dus een gemiddelde Scorito-speler heeft 6 uitvallers.

@De Coltrui : Ik heb moeite met een wisselsysteem bij grote ronden. Bij het klassiekerspel staat elke wedstrijd op zich, maar bij een grote ronde krijg je ook truipunten en eindklassementpunten. Als je halverwege mag wisselen kun je bijv. nu Milan nemen die vrij zeker nog veel trui- en eindklassementpunten oplevert. Dat lijkt me niet de bedoeling van een wisselsysteem.
Het lijkt me dan het eerlijkst dat een wissel alleen (team)etappepunten kan opleveren, maar geen (team)trui- en eindklassementspunten.

kevinraar

Denk dat hier niemand meer uitvallers heeft dan mij ik heb er 9

Jasperdewaal11

Nee idd die 9 is wel naar. Heb er tot nog toe 3 waarvan er 2 (Pedersen en REV) er heel veel hebben en dus eigenlijk geen verschil maakt.

De Coltrui

Klopt, inwisselen van goedkope renner door een dure is ook niet eerlijk. Soms pech maar gewoon accepteren. Veel pech is voor het spelen dan niet meer leuk, maar gisteren toch genoten dat het cappen van McNulty eindelijk eens loonde. Een stijging naar boven de 91% is dan weer erg leuk. En nog 15 renners in koers, dus ook wel een klein voordeel t.o.v. de ploegen met veel (dure) uitvallers.

Zadelpen

Wilde dit eigenlijk pas delen ná de uitreiking van de gouden bekers. Echter er is zoveel heisa ontstaan over ons matige optreden dat we er voor kiezen om reeds openheid van zaken te geven. Wij hebben onze selectie namelijk laten samenstellen door chatgpt.

“Met welke 20 Scoritorenners pakt team Zadelpen de algehele Giro titel”

Bij het ingaan van de 3de week staan we op 47%..... wat een pruts-chat. Dit is buiten onze schuld gebeurd. In plaats van wanpresteerders zijn wij eigenlijk een slachtoffer. Ons treft geen enkele blaam als je het eerlijk bekijkt.

Dit gaan we dus nooit meer doen. Let op ons in de tour. Hele hoge ogen worden dat.

Puncheur du Framboise

Kunnen we ajb ophouden over het toevoegen van Gouden Wissels in de grote ronde-Scorito-spellen?! All part of the game die uitvallers. Ik heb bijvoorbeeld Vine in m'n team en daarmee nam ik bewust een risico; Vine kan namelijk helemaal niet sturen en iz eigenlijk als ronderenner erg onervaren. Nou, hij was dus onderkoeld in die ene rit. Dat overkomt een Caruso nooit, met zijn ervaring. Het gaat dus ook om keuzes maken! Hierbij dus een oproep om te stoppen met huilie huilie doen.

Overigens maak ik een leuke Giro door:
- na eerste weekend: 41%
- tijdens eerste rustdag: 64%
- momenteel: 91%

Lang leve Healy en Rubio!

rbc1912

Ik zie op zich weinig 'huilie huilie' hoor. Er wordt alleen wat gefilosofeerd

Kleine Drekst

Mijn team voor morgen:
Roglic(c)
Thomas
Almeida
Carthy
Parent Peintre
Rubio
Pinot
van Wilder
Gloag
Wissels Vine McNulty en sprinters.

Laatst gewijzigd
ralfinho77

Op dit moment nog maar3 uitvallers, dus ik kan nog wel wat keuzes maken. Voor morgen heb ik.
Caruso (c)
Thomas
Almeida
Carthy
Pinot
Konrad
Healy
Buitrago

Op het bankje vine, Cort, gabburo en nog wat sprinters. Ik twijfel nog voor vine tozv konrad voor eventueel teampunten. Wat denken jullie?

GoldenWallie

Meer dan tevreden hier, van rond de 25% na de eerste rit (door een domme opstelling) naar randje 95% 😃

Voor morgen mooi ploegje:

Roglic
Thomas
Almeida
Kamna
Caruso
Leknessund
Pinot

Laatste 2 nog te kiezen uit: Vine, Healy en Buitrago.

Vine: net klaar met een antibiotica kuurtje, kan hij het weer aan? In vorm de beste klimmer.
Healy: voor de bergtrui? en wat kan hij waarmaken?
Buitrago: teampunten Milan, jongerentrui. Wellicht zelf top20?

Keuzestress. Foute keuze kan zomaar een bekertje gaan kosten…

Wellicht toch maar voor de “anti-nasibalhype” en de kleine Ier gaan?

Quelbois

Rustdag 2; balansdag . Staan er nog heel goed voor (bekers in zicht) ondanks ook hier het gemis van (slechts) drie (veel gekozen) uitvallers; REV, Hart en Pedersen . Voor de bergen en de eindafrekening wel wat dun , ook zonder Jumbo knechten, dus of we volgende week ook nog bekers in zicht hebben kan , maar is geen vanzelfsprekendheid.

Parels in mijn team ; Leknessund, Healy, MM2 en ook de 2 juiste REV Corona immune knechten Ballerini en van Wilder.

Maar ik mis ook veel mannen die het goed doen ; oa Milan (waarom heb ik wel Consonni er direct ingezet voor 2 mln en hem zelfs niet overwogen? ) Rubio (dan had ik Pinot niet gehad) en Thomas .

Hoge score komt vooral door de juiste dag en vooral captain keuzes (het begint op het klassiekersspel te lijken). En altijd Albanese opstellen:-) (dus af en toe een 0 maar geen bankpunten)

Morgen mix van klassement en aanval / berg trui liefhebbers

Rog (c)
Almeida
Caruso
Kamna
Pinot
Healy
Fortunato
Van Wilder
Laatste plekje twijfel tussen Vine en Leknessund.

Nu Vine erin staan vanwege truipunten Almeida en de verwachting dat Leknessund niet in de vlucht mag (Vine wel) en de echte kleppers moet laten gaan op de laatste berg . Denk dat kleine groep vooruit blijft en de strijd erachter vanaf ongeveer plek 6 zal zijn. Logische keuze? Of toch Leknessund?

nasibal

'@GoldenWallie

Ik moet zeggen dat Buitrago zoals je hem hierboven beschrijft best een aantrekkelijke keuze is.

Laatst gewijzigd
GoldenWallie

'@nasibal Dan lijkt mijn keuze gemaakt te zijn 😉

Nu hopen dat de kleine Ier de bergen goed gaat verteren.

R. D.

Ik startte de giro met een karig bergteam, en bij de afrekening zal het best nog wel tegenvallen, maar met Evenepoel als enige uitvaller ben ik wel blij met de 8 klimmers die ik nog heb. Weinig keuzestress voor morgen:

ROGLIC (C)
HEALY
PINOT
FORTUNATO
BUITRAGO
VINE
KAMNA
KONRAD
MILAN

Hangtieniedanstaatie

Die kleine Ier heeft anders wel gezegd dat hij zowel voor de bergtrui als een extra ritzege wil gaan.

jm dvg

Mensen die zich afvragen waarom ze niet aan milan hebben gedacht. Puur en alleen vanwege het klassiekerspel waar je nergens op hem kon bouwen.
Verder denk ik dat Thomas zomaar eens de eerste uitvaller kan worden in de 3e week. Steeds wanneer hij een interview afgeeft gebeurt het tegenovergestelde. We gaan het zien de 3e week los van het sciritospel nu al zin in.

1 2 ... 173 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.