Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 174 ... 193 194
Cerebral36

Vine oh Vine wat moet ik toch met je. Eigenlijk totaal geen vertrouwen in, maar stel hij is "hersteld" en mag wel in de vlucht dan is het met het huidige verloop van de koers een leuke 9e man. Maar het is hij, Dunbar, Arensman of Healy die moet afvallen. Lastige keuze weer :)

Casselt

Na vorige rit een goede uitslag te hebben ruim 15% gestegen naar 66,8%!

Voor morgen:
Roglic
Almeida
Caruso
Pinot
Vine
McNulty
Healy
Mollema
Van Wilder

Bank:
Cort
Albanese
Oomen
Overige sprinters

Nu de vraag van de dag, winnen de vluchters of de A
Klassementmannen? Daarom ook twijfel tussen Healy en roglic.

Ik verwacht van Roglic toch eindelijk wel een keer wat aanvallen. Als t morgen niet gebeurt, wanneer dan wel? Ook Healy zie ik na de tweede plek gebrand zijn op een ritwinst en de bergtrui..

Iemand nog doorslaggevende suggesties?

Jv1997

'@Cerebral36

Ik heb Healy nu op de bank, maar het voelt niet goed.

Morgen wel 5850 hoogtemeters...

Iemand van Healy, McNulty en Buitrago moet afvallen.

Vine laat ik er instaan ondanks zijn resultaten en dan heb ik nog Roglic, Almeida, Kamna, Dunbar, Pinot en van Wilder die ik er zeker in wil.

De kans dat McNulty weer gaat lijkt me dan wel weer veel kleiner dan de kans dat Healy resultaat haalt..

Nijmos

Oomen erin voor mollema, roglic captain en hopen dat morgen coupe jumbo dag is

hansking

ik zie dat ik met hetzelfde dilemma zit als velen hier: Healy of niet..... Bij mij zou dit ten kosten gaan van Vine, Buitrago, Carthy of Leknessuns. wat zeggen de kenners?

Cerebral36

Hebben de Vine opstellers echt vertrouwen of is het meer van hem die ene rit dat hij wel gaat niet durven banken? :)

hdpveen

Voor het eerst deze ronde slaat de twijfel toe,
Sta op 97,8 procent wat uitzonderlijk goed is gezien mijn afgelopen deelnames met scorito.

Toe nu toe opgesteld.:
Roglic
Kamna
Carthy
Vine
Fortunato
Healy
Buitrago
Van Wilder
Caruso

Bank
Pinot
Albanese
Bouwman
En sprinters

Het liefst zie ik pinot erin maar voor wie ? Vine of carthy?

rbc1912

'@Cerebral36: of niks beters in huis hebben ;)

Cerebral36

'@Brabander: Ik bedoelde ook met name de mensen met het luxe probleem :)

Laatst gewijzigd
Capra

Het hebben van 7 uitvallers zorgt wel voor rust bij de dagopstelling.
Op de bank alleen de snelle mannen
Gaviria, Consonni, Mayrhofer en Fiorelli.
Basis
Roglic (c)
Almeida
Healy
Mc Nulty
Arensman
Buitrago
Dunbar
Pinot
Albanese

Nu nog op 98,1 %, hopelijk kan ik het verlies beperken.

appien jan

Verwacht morgen nog geen actie van de klassement mannen. Groep vluchters gaan wel ruimte krijgen. Fortunato geeft aan 1 van de komende 3 bergetappes er vol voor willen te gaan. Lijkt me morgen een mooi kans voor hem.

hansking

'@Cerebral36 absoluut dat 2de. er is geen enkele rede voor vertrouwen, maar heb nog steeds het idee dat als die gaat hij de sterkste bergop zal zijn. Maar mag en kan hij?

Puncheur du Framboise

Hoezo zijn er mensen met Healy die overwegen om hem morgen niet op te stellen?!

1. Heeft aangegeven voor de bergtrui te willen gaan, dan MOET je morgen wel aanvallen
2. Krijgt vaak de vrijheid van EF. Cepeda zal wel laatste man worden voor Carthy
3. Healy doet qua klimmen zelfs niet onder voor de GC-toppers
4. Laatste klim niet extreem zwaar, waardoor de vlucht het kan halen

floda

Even off topic maar ik zou het mooi vinden als ze bij Scorito in de tour cav gewoon 500k maken zodat iedereen hem gewoon meeneemt.

Rim Brakes

Mensen die Healy banken geloof ik niet. Sterker nog: bij mij is Heay captain.

Ik wordt moe van mensen die Roglic een 'safe' captain noemen terwijl hij buiten de IT's slechts 3x magertjes top 10 is geëindigd (5, 7 en 10). Roglic geen captain maken heeft me veel punten opgeleverd. Zou natuurlijk morgen anders kunnen zijn, maar ik ga desondanks 'safe' voor Healy (c).

LuckyLuuk

Vanochtend ergens gelezen dat Roglic nog last heeft van die valpartij volgens Koen Bouwman. Dus misschien is roglic toch niet zo safe en kies ik Almeida of Thomas als captain

jenzrscl

Loodzware laatste week.

Vrijdag is echt wel loodzwaar

Donderdag valt het al bij al mee en verwacht ik niet veel verschillen

Woensdag vlak

Dus vandaag hopelijk wel wat vuurwerk..

arjenzvob

Mooi gedicht @jenzrscl
Je bewijst maar weer dat een gedicht niet hoeft te rijmen ;)

Kleine Drekst

Simon Clarke ook uit koers.

Yuri2222

'@rimbrakes, een safe captain zou ik Healy niet noemen, eerder een gerichte gok. Stel dat hij niet in de vlucht zit, dan laat hij lopen of moet hij knechten.

Roglic is een safe captain omdat hij altijd bij de eerste klassementsmannen binnenkomt. Normaliter is dat vaak top 20 in een grote ronde, maar deze Giro is het vaak zo dat het een sprint werd of dat er een grote vlucht tussen zat. Verder is hij “safe” omdat veel mensen hem nemen en je dus relatief weinig verliest als hij slecht presteert.

Je gok van Healy cap kan vandaag leuk uitpakken, maar met de 3 resterende bergop aankomsten pak je onder aan de streep veel meer captain punten met Roglic dan dat je met 3x Healy zou doen (verwacht ik). Oftewel, Roglic is een safere cap;).

R. D.

Ik stel Vine echt op omdat ik niks anders heb, dat geldt trouwens voor meerdere klimmers van mij die nog weinig hebben laten zien. Ik hoop dan ook op een goede 3e week.

De cap keuze is ook bij mij Healy of Roglic. Ik vrees dat Pinot roet in het eten gaat gooien voor de vluchters. Als het weer zo'n eindeloze vluchtpoging wordt omdat er steeds van die twijfelfiguren meespringen dan zou het zomaar kunnen dat er niemand meezit van het bergklassement, of er rijdt helemaal niemand weg.

Ik ga voor Roglic.

Laatst gewijzigd
JesperRenrad

Davide geeft er ook de brui aan. Morgen sprinten met Consonni en Gaviria. Gegarandeerd succes :(

Sneeuwpop14

Ballerini naar huis scheelt weer hopen tegen beter weten in.
De resterende sprints zijn volledig vlak. Zag hem daar ook geen top 10 rijden. Nu gewoon plekje opvullen met andere truien.

JesperRenrad

'@Sneeuwpop, aan het begin van de ronde was Ballerini zo'n twijfelsprinter. Maar met 2 overige sprinters had ik hem er graag bij gehad. Alternatief is Van Wilder voor 1 of 2 jongere-punten :)

R. D.

Je kan tegenwoordig Kamna ook prima opstellen bij vlakke etappes, die doet niet onder voor Gaviria deze giro 🤣

1 2 ... 174 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.