Na vorige rit een goede uitslag te hebben ruim 15% gestegen naar 66,8%!
Voor morgen:
Roglic
Almeida
Caruso
Pinot
Vine
McNulty
Healy
Mollema
Van Wilder
Bank:
Cort
Albanese
Oomen
Overige sprinters
Nu de vraag van de dag, winnen de vluchters of de A
Klassementmannen? Daarom ook twijfel tussen Healy en roglic.
Ik verwacht van Roglic toch eindelijk wel een keer wat aanvallen. Als t morgen niet gebeurt, wanneer dan wel? Ook Healy zie ik na de tweede plek gebrand zijn op een ritwinst en de bergtrui..
Iemand nog doorslaggevende suggesties?
'@Cerebral36
Ik heb Healy nu op de bank, maar het voelt niet goed.
Morgen wel 5850 hoogtemeters...
Iemand van Healy, McNulty en Buitrago moet afvallen.
Vine laat ik er instaan ondanks zijn resultaten en dan heb ik nog Roglic, Almeida, Kamna, Dunbar, Pinot en van Wilder die ik er zeker in wil.
De kans dat McNulty weer gaat lijkt me dan wel weer veel kleiner dan de kans dat Healy resultaat haalt..
Voor het eerst deze ronde slaat de twijfel toe,
Sta op 97,8 procent wat uitzonderlijk goed is gezien mijn afgelopen deelnames met scorito.
Toe nu toe opgesteld.:
Roglic
Kamna
Carthy
Vine
Fortunato
Healy
Buitrago
Van Wilder
Caruso
Bank
Pinot
Albanese
Bouwman
En sprinters
Het liefst zie ik pinot erin maar voor wie ? Vine of carthy?
Hoezo zijn er mensen met Healy die overwegen om hem morgen niet op te stellen?!
1. Heeft aangegeven voor de bergtrui te willen gaan, dan MOET je morgen wel aanvallen
2. Krijgt vaak de vrijheid van EF. Cepeda zal wel laatste man worden voor Carthy
3. Healy doet qua klimmen zelfs niet onder voor de GC-toppers
4. Laatste klim niet extreem zwaar, waardoor de vlucht het kan halen
Mensen die Healy banken geloof ik niet. Sterker nog: bij mij is Heay captain.
Ik wordt moe van mensen die Roglic een 'safe' captain noemen terwijl hij buiten de IT's slechts 3x magertjes top 10 is geëindigd (5, 7 en 10). Roglic geen captain maken heeft me veel punten opgeleverd. Zou natuurlijk morgen anders kunnen zijn, maar ik ga desondanks 'safe' voor Healy (c).
'@rimbrakes, een safe captain zou ik Healy niet noemen, eerder een gerichte gok. Stel dat hij niet in de vlucht zit, dan laat hij lopen of moet hij knechten.
Roglic is een safe captain omdat hij altijd bij de eerste klassementsmannen binnenkomt. Normaliter is dat vaak top 20 in een grote ronde, maar deze Giro is het vaak zo dat het een sprint werd of dat er een grote vlucht tussen zat. Verder is hij “safe” omdat veel mensen hem nemen en je dus relatief weinig verliest als hij slecht presteert.
Je gok van Healy cap kan vandaag leuk uitpakken, maar met de 3 resterende bergop aankomsten pak je onder aan de streep veel meer captain punten met Roglic dan dat je met 3x Healy zou doen (verwacht ik). Oftewel, Roglic is een safere cap;).
Ik stel Vine echt op omdat ik niks anders heb, dat geldt trouwens voor meerdere klimmers van mij die nog weinig hebben laten zien. Ik hoop dan ook op een goede 3e week.
De cap keuze is ook bij mij Healy of Roglic. Ik vrees dat Pinot roet in het eten gaat gooien voor de vluchters. Als het weer zo'n eindeloze vluchtpoging wordt omdat er steeds van die twijfelfiguren meespringen dan zou het zomaar kunnen dat er niemand meezit van het bergklassement, of er rijdt helemaal niemand weg.
Ik ga voor Roglic.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.