Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 175 ... 193 194
LuckyLuuk

En uitvaller nummer 7.

Sneeuwpop14

'@jesper - hahaha ja voor 1 puntje als alternatief kan je inderdaad beter een hele dag hopen op een sprint van Davide.
Ik heb zelf nog 5 (halve) sprinters, waarbij ik G@<\#*$a ook nog meetel (over hopen tegen beter weten in gesproken).
Verder nog Marit, Fiorelli, Albanese en C#%*nsoni.
Maar er zullen nog wel wat mindere sprinttreinen rondrijden, dus hoop (tegen beter weten in) nog wat te stijgen.

Aanklampen

Ik heb er 9! Beetje klaar met de saaiste ronde in jaren.. wellicht vandaag een doekje voor het bloeden, als Thijmen naar het roze rijdt..

Guido Maltempi

In dit gemankeerde sprintersveld had een fitte BALR echt nog wel 40-50 punten bij elkaar gefietst. Scheelt toch weer een paar procentjes. Wat in mijn geval vermoedelijk het verschil zou betekenen tussen 74 en 71%, dus ik maak me er niet echt druk meer om.

Voor vandaag:
Roglic (c)
Almeida
Pinot
Buitrago
Fortunato
Vine
Healy
Sivakov
Gloag

Groetjesaandevoetjes

Als ik wil, mag ik gewoon zeuren over wissels. Niks huilie huilie, het is gewoon aangeven dat er iets moet veranderen bij Scorito zolang corona nog zo'n groot effect heeft op grote ronde's. Ik heb 10 uitvallers en het spel plezier is weg en daar gaat het toch echt om bij Scorito.

JesperRenrad

Misschien even iets anders dan het wisselen-of-niet-gediscusseer. Of in plaats van de saaiste-ronde-in-eeuwen-discussie. Wisten jullie dat Roglic ooit schansspringer was? Gewoon even dat je het ook weet, voordat ze het vandaag op de pit gaan bespreken als Roglic een aanval plaatst!

nasibal

'@groetjesaandevoetjes

Jij mag dat zeker. Jij mag zelfs de "boehoe ik vind iets niet leuk, dus ánderen moeten daar naar cateren" mentaliteit etaleren die de afgelopen generaties kenmerkt :)

Ik snap dat je spelplezier weg is en dat is klote. Ff door de zure bef heen, op naar de Tour.

Laatst gewijzigd
Groetjesaandevoetjes

Qua bergklassement kan het wel alle kanten nog op. Bais staat nu op 144, Rubio 116, Pinot 114, Healy 108, maar ik sluit niet uit dat iemand buiten deze groep de bergtrui nog pakt. In deze week zijn er nog 40 punten te verdienen op 7 beklimmingen, is er nog 50 punten te halen op de Cima Coppi (Tre Cime di Lavaredo), zijn er nog 6 beklimmingen waar max 18 punten te verdienen is en nog 1 klim van 9 punten. Alleen al in Etappe 19 zijn er 166 punten te halen als iemand overal als 1e boven komt. Als de klassementsmannen nog oorlog gaan maken, kan de bergtrui daar ook nog heen.

R. D.

Ik denk ook dat we nog een verrassende bergtrui winnaar gaan krijgen, en dat komt omdat Pinot zo dicht staat. Vandaag laat Pinot die 3(Bais/Rubio/Healy) echt niet gaan, en de klassementsploegen laten Pinot niet gaan. Als resultaat krijgen ze er een concurrent bij, een Vine of een Fortunato bijvoorbeeld.

Wel spannend.

drop drover

Wauw, de opvolgster van Jip is zelfs nog lekkerder!

KV

Haha, bedankt voor de tip! Zonet even snel Eurosport aangezet. Was inderdaad de moeite!

R. D.

Waarom was Jip eigenlijk aan vervanging toe, gecancelled ?

floda

De bergtrui kan best wat verschil maken deze ronde in je eigen klassering. Omdat er met healy en rubio 2 mensen in staan die niet enorme hoge pickrate hebben, en met bais iemand waarvan sommige mensen 2 ploeggenoten in hun tem hebben. Dus wel benieuwd hoe dat uitpakt. Verder hoop ik voor de poule dat G iedereen vandaag helemaal zoek rijdt, dan zitten de mensen met veel jumbo helpers ook nog klem.

En hoe zouden Serry en Van wilder zich voelen met 25 man personeel om zich heen?

KV

Roglic verwacht geen bunch sprint at the top today, huh

Doe er jullie voordeel mee!

R. D.

Blijkt toch dat al die mensen die altijd beren op de weg zien geen wappies waren. Ze hadden gelijk.

Daan Brakenhoff

Eurosport probeert Jip (5.000.000) in te wisselen voor een 500k renner. Hier gaan ze het gouden bekertje mee verliezen!

nasibal

Wie is de opvolgster van Jip?

Edit: ok, ik ben succesvol beetgenomen. Chapeau.

Laatst gewijzigd
koenvanhelvoirt

Iris Slappendel

R. D.

Van Wilder klinkt wel lekker positief.

R. D.

Geen Jip, geen Jens op de motor, deze Giro zit in een neerwaartse spiraal.

Milanjacks

Ik vind het corona element juist wel leuk. In mijn selectie hou ik sterk rekening met de immuniteit van desbetreffende renners, een leuk extra element. Daarom heb ik tot nu toe ook nog geen uitvallers met Corona naast Remco.

nasibal

Jup, nu wordt het pas écht saai.

@Milan
Jij had vanwege jouw immuniteitsglazenbol Pedersen niet meegenomen?

Laatst gewijzigd
R. D.

'@Milanjacks

Vandaag komt er naast het corona element weer een nieuw element bij; beren op de weg. heb je daar bij het selecteren rekening mee gehouden ?

Daarom heb ik nl de lelijkste 20 renners geselecteerd.

Laatst gewijzigd
Milanjacks

'@Nasibal

Mads had geen corona maar een luchtweginfectie. Maar hij krijgt ook een minnetje qua immuniteit voor de volgende grote rondes.

Kleine Drekst

73 procent roglic kopman valt nog mee.

1 2 ... 175 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.