Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 176 ... 193 194
ZK

Dan heeft 27% kans op jackpot, aangezien dagzege wel weer voor vluchters zal zijn

floda

Skuijns voor de bergtrui ;-)) maar dit vandaag wel op de bank. Alleen healy mee.

fringale

Ai, Paret-Paintre op het bankje tvv de “ras-vluchter” Rota

Thomberg

Dat ze dan ineens APP en Haig laten rijden. Giro begint deze keer steeds meer op Vuelta te lijken (wat altijd m’n minste ronde is). Hiermee bedoel ik dat slechts de juiste vluchters kiezen nodig is. Dit vind ik jammer want is beetje tombola. En elke debiel die niks van wielrennen weet kijkt dan in wat voorbereidingskosten en kiest dan Healy en het loont. + wat WF tips. Dit zou niet zo moeten zijn.

Nu zeg ik zeker niet dat Healy domme keuze is door mensen op dit forum hoor. Net zo goed te verantwoorden als een Cort etc. Maar zonder kennis had je deze giro ook het heel goed kunnen doen door alleen juiste ontsnappers te kiezen en wat random tips uit voorbeschouwimgen

ditisdavid

Deze vlucht wordt toch gewoon gegrepen? Minder dan 3 minuten nu...

Odin

Deze vlucht heeft geen schijn van kans.

Rim Brakes

'@Thomberg, je betoog vind ik een beetje te kort door de bocht. Het klinkt alsof je team niet overal op kan inspelen en dat frustreert. Healy is veel voorspelbaarder in zijn rittekeuzes dan Cort. Wat dat betreft vind ik hem even makkelijk op te stellen als een topsprinter. Helemaal geen tombola-gehalte bij Healy. Als er een tombola gehalte opzat had ik hem niet mee. Vandaar dat Cort niet in mijn team zit.

Blijft mij verwonderen hoe hier soms het plat slaan van de aanval wordt verheerlijkt. En dan nu mensen die hopen op een aanval worden weggezet als "debielen zonder verstand van wielrennen". Dan ben je wel heel gefrustreerd.

Kleine Drekst

en weer regen straks in de koers.

Kleine Drekst

Sivakov ook uit koers.

Ton Pelo

De tactiek dit jaar was investeren in de sprintploeg en besparen op de klimploeg. Daarom gekozen voor Vine en Sivakov als eventuele verrassingen. Fout gegokt helaas.. Wordt een mager weekje.

fringale

Je kan dus blijkbaar zelf de Giro nog saaier maken dan ie al is, door een foute etappeselectie te maken.

Maurimaler

Dunbar🤯🤯🤯

Caene91

En we komen op een gouden bekertje, gaat lekker

KV

“3de week Carthy” valt me toch ook wel tegen…

Gelukkig is er Eddie nog.

nasibal

"Nasi, adem in adem uit. Healy en Mayrhofr is momenteel nog steeds een betere keuze dan Dunbar en Marit.."

jenzrscl

Donderdag weer vluchters dus nu ineos roze heeft :p tenzei ze eens de plus of arensman vooruit sturen

Uae toch dikke klimploeg hoor
Vine gaf er echt dikke snok aan.

Credits aan kuss die roglic zijn ass redde

Laatst gewijzigd
ditisdavid

UAE zou ook zelf kunnen controleren op donderdag. Dit kon wel eens een Giro zijn die op minder dan een halve minuut beslist wordt, dus Almeida kon wel eens op zoek naar bonificatieseconden willen.

KV

Jeezes. Wat een dramatisch sprintteam houd ik nog over: Alba, MM, MM2, FF en Consonni.

Wie moet je daar nu in godsnaam C van maken...

En dacht voor de Giro gehoord/gelezen te hebben dat Dainese zeker in 17 wou gaan sprinten omdat het dicht bij hem thuis was ofzo.

nasibal

Ik hoop echt dat Cav morgen wint.

Milanjacks

Sam Oomen en Affini zijn nog niet de pick waar ik op gehoopt had.

Gladiool

Inmiddels tikken we de 90% aan met een ploeg waarin Pedersen de enige sprinter boven de 2 miljoen was. Het kan dus prima. Maar dan moet je wel Thomas mee hebben ;-)

Thomberg

'@Rim nee zo gefrustreerd ben ik niet dat je het zo moet interpreteren. Healy was vooraf zeker geen rare keuze maar dat hij zou presteren is natuurlijk wel een gok. Net als Kung in topconditie (die dan wel altijd tegenvalt). Zo zijn er legio voorbeelden van renners die er in een ronde niks van bakken. Dat is het tombola gehalte. In de Vuelta is het verschil om te maken daadwerkelijk de juiste aanvallers kiezen (en wat toppers er naast).

Ik zeg nogmaals niet dat je geen verstand van wielrennen hebt als je Healy kiest. Maar mensen zonder verstand van wielrennen zouden hem ook kiezen omdat hij daarvoor paar keer goed reed en het loont. Het was zeker geen zekerheid dat hij het hier goed ging doen. Dat ga je me niet vertellen. Normaal is het recept de meeste zekere renners selecteren. En dan 4 “gokken/verschilmakers”

Dat een van Wilder nu ook goed uitpakt terwijl die normaal altijd niet zou opwegen tegen een 1 miljoen teamgenoot (waar ik voor koos), is wel frustrerend. Maar goed dat hoort er bij.

Waar de Giro altijd een topronde voor me is en Vuelta (relatief) drama, is deze giro gewoon heel goed te vergelijken met hoe Vuelta’s normaal gaan. En daar komt het dus in mijn ogen vaak neer op juiste aanvaller.

Achteraf had ik zelf niet op teampunten Rev moeten inzetten, wat ik normaal ook niet doe. Maar omdat ik vorig jaar elke keer zilver had hoopte ik dat dat het verschil ging maken naar goud. Maar ik had voor die 2*1 miljoen beter 2 aanvallers reserve kunnen kiezen

Milanjacks

'@Thom

Je had gewoon niet zoveel renners moeten kiezen die vatbaar zijn voor het corona virus.

Sjonge Jonge

'@Milan goed gezien van jou dat Oomen en Affini geen corona hebben gekregen, dat onderscheidt de kenner van ons leken.

nasibal

Healy was vooraf zeker geen rare keuze maar dat hij zou presteren is natuurlijk wel een gok. Net als Kung in topconditie (die dan wel altijd tegenvalt). Zo zijn er legio voorbeelden van renners die er in een ronde niks van bakken. Dat is het tombola gehalte.

Dat is dus het interessante van aanvallers kiezen. Waarschijnlijk omdat je nooit 100% zekerheid hebt én het vaak alles of niets is (een AK renner of sprinter kan nog 'minder' presteren en daarmee in ieder geval nog íets waard zijn) wordt de zekerheid die je wél kan hebben vaak onderschat. Het zijn alleen heel veel randvoorwaarden die je moet onderzoeken en moet interpreteren. Maar op basis van die randvoorwaarden kan je al best wel wat afwegingen maken die zeker geen Tombola zijn. Het is echt geen muntje wat je opgooit en dan maar moet hopen dat hij goed valt. Als dat namelijk wél zo voelt bij een renner moet je hem niet meenemen in die rol.

Verder sluit ik me aan bij Sjonge Jonge.

1 2 ... 176 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.