Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 186 ... 193 194
HaagseHaas

Natuurlijk Cort in de aanval in een etappe waar iedereen hem op de bank heeft..

jenzrscl

Als ze ineos weer laten rijden, zal het weeral naar vlucht gaan,mijn klimteam toch al veel punten verloren zo

mspan

Begon zo hoopvol met ineos UAE en jumbo aanvallen. Maar nu weer dodelijk saai zeg

user26790

Wanneer gaat het peloton los! Voorsprong al 8 minuten. Ik heb Buitrago en Cort, kans op ritzege, mee in de vlucht.

Hangtieniedanstaatie

Cort kans op ritzege? Begint jullie vrijmibo al om 14.30 uur of zo?

nasibal

Jongens, ik heb die bergjes waar ze vandaag overheen gaan ook wel eens gefietst. Geloof me, vóór de Giau wil je helemaal niet 'los'. Die Giau maakt je dood, die Tre Cime stuurt je naar de hel.

ralfinho77

Lekker dan Cort, konrad en Gabburo niet opgesteld. Vol voor de ak gegaan.

Kanarie

Wat een fantastische beelden van de omgeving vandaag.

Kanarie

De Jip fans moeten schakelen naar de RideLondon.

fringale

Lorenzo Rota (en Simone Velasco) toch wel de ontgoochelingen in deze giro. Rota draagt het nummer "1" maar reed hier rond, een kopman onwaardig. Die twee gaan op mijn zwarte lijst.

Is die Gee een blijver of een 3-weeks-vlieg. Komt wat mij betreft compleet uit het niets.

Na twee weken weten we weer hoe een koers verliep in het pre-Pogi/MVDP/WVA/REV-tijdperk.

Nijmos

Fringale wat had je dan verwacht van Rota op dit parcours? Er zat nog geen 2 geschikte etappe bij voor hem

fringale

'@Nijmos : Wat had jij verwacht van Gee ? gebroertjes Bais ? Denz ? ook Zana vind ik toch wel buiten verwachting presteren. En je vraagt je dus af waarom hij geselecteerd werd voor de Giro ? Ik "zag" er wel iets in, als Italiaan in de giro, met die 2e stek vorig jaar en een 4e in de CSB die hij zonder val mss wel gewonnen had. Zijn prestatie in de voorbije EF, gaf volgens mij aan dat de vorm oké is, en dat hij "vluchtgezind" is.

Laatst gewijzigd
KV

Haha. Dan maar Cort opgesteld ipv Carthy. Stel je voor dat die top 5 rijdt vandaag.

pedro

Pfff wat een waardeloze Giro zeg, 2 wkn lang gebeurd er niks vanwege de loodzware slotweek. En zelfs dan willen de ploegen maar 1 keer rijden voor de etappe zege. En nu zelfs in de koninginnenrit rijden Alleen Puccio en Swift de hele etappe in een slakkengangetje op kop(een ploegmaat van Dunbar reed nog een tijdje aan kop anders had een kopgroep met maar 1 goede klimmer 8-9min voorsprong gehad. En haal ik echt hooguit 10 sec voor tijd Cort eruit voor de 2 zekere pnt van Matthews want had hier de AK mannen verwacht met hooguit 5 sterke klimmers vooruit(maar dacht dat JV wel zou rijden omdat Roglic deze etappe(incl. de bonusseconden) wel wou winnen.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Gaapgaap weer

nasibal

Wat had jij verwacht van Gee ? gebroertjes Bais ? Denz ? ook Zana vind ik toch wel buiten verwachting presteren

Niet mee oneens (ok, vooruit, deels wel degelijk oneens, maar laten we die discussie nu niet gaan voeren), maar verkeerd tegenargument op de opmerking van Nijmos. De jongens die jij noemt hebben namelijk wel degelijk een parcours dat bij hun past

LuckyLuuk

Toch fijn dat ik uit armoe Cort he opgesteld vandaag.

KV

Gohja. Had toch ook veel meer verwacht hoor van Rota (heb hem nu wel niet maar stond wel op de longlist).

Als je zijn Ruta del sol bekijkt en feit dat hij opnieuw vorm liet zien in Frankfurt, mocht je toch verwachten dat hij toch enkele keren zou meezitten in de medium mountain stages. En aangezien hij vrij snel is aan de meet, zeker geen gekke keuze voor mij.

Ton Pelo

Ongekende tegenvaller weer tot nu toe. Cort en Oldani op de bank helpt ook niet echt mee...

pirazzi

Nooit gedacht dat Oldani in deze etappe punten zou halen, daarom heb ik hem niet opgesteld.

Guido Maltempi

Etappes 8, 12 en 15 waren op voorhand uitstekend geschikt voor Rota. 15 finishte bovendien in zijn thuisstad. Verder had hij ook in etappes 4 en 14 prima mee kunnen zitten. Als je kijkt welke namen in die etappes de top 10 vullen, dan had Rota (kopman binnen zijn ploeg!) daar echt wel 3x tussen mogen staan.

Eddix

Ik ben aangenaam verrast door Gee, maar ook door Oldani en Cort vandaag, het is ze alle gegund. Als ik Cort had gehad, had ik hem ook niet opgesteld, precies de reden om hem thuis te laten, want je weet het maar nooit met hem. Desalniettemin geweldige renner om te zien!

Ik denk verder dat ze de koers veel te zwaar maken, het peloton is verlamd en actie komt pas in de laatste 10 km. Een koers met minder pittige beklimmingen kan volgens mij veel meer actie opleveren. Nu moet iedereen de energie sparen om überhaupt boven te komen. Of zie ik dit totaal verkeerd?

Jommelb

Haha, gisteren Cort opgesteld omdat Healy misschien de bergtrui zou hebben. Vandaag hem natuurlijk niet opgesteld, maar Mattthews voor die paar truipunten...

Zadelpen

Vorig jaar de ene gouden beker na het andere edelmetaal binnen gestreden. Op grootse wijze aldus velen. De sjaaltjes en andere feestartikelen waren niet aan te slepen. En nu liggen wij he-le-maal in de vernieling, en niemand steekt een helpende hand uit.

Vandaag de dag geen respect meer voor de echt grote spelers zoals bijvoorbeeld team Zadelpen. Echter.... daar is dan Nasi..... die ons de juiste richting heen boetseert, dat stellen wij zeer op prijs.

Als ik het zo lees, ben ik het er wel mee eens. Alleen als ik dan ons team erbij pak, dan lijkt het wel een samenstelling met een veels te hoge “het kan vriezen of dooien renners” waarde.

Nu vraag ik jou, Nasi. Hoeveel van deze categorie wil jij als maximum in je selectie? Is dat er 1, of misschien wel 3, of wellicht wisselt dat per ronde?

Ps. Als waardering voor uw hulp, kunt u na onze tourzege de VIP kaarten voor de huldiging ophalen aan de balie.

nasibal

Nu vraag ik jou, Nasi. Hoeveel van deze categorie wil jij als maximum in je selectie? Is dat er 1, of misschien wel 3, of wellicht wisselt dat per ronde?

Poh dat is een goede. Plek 19 en 20 heb ik sowieso altijd vrij voor 'als ik ze uiteindelijk nooit opstel is het ook prima'-renners. Laat ik de vraag eens omdraaien: Hoeveel renners in mijn selectie mogen sowieso geen dooi/vries-combinaties zijn:

AK : max 6 renners
Sprint: max 5 renners

In theorie dus 9 plekken voor dooi/vries combinaties, al zitten daar misschien ook wel gradaties in. Ik ben bijvoorbeeld naast Fortunato op pad met Pinot, Caruso, Rubio, Healy, Barta en Russo op pad, wat een totaal maakt van 7 renners die je niet bepaald 'zekerheidjes' kon noemen. Toch zou ik alleen Fortunato, Healy, Barta en Russo echt als vriesdooiertjes classificeren. Pinot, Caruso en Rubio meer als "linksom-rechtsom"-renners. Die gingen sowieso wel hun punten opleveren, de onzekerheid zat vooral in het feit of ze méér gingen doen dan dat. Voor succes met mijn team was het wel nodig dat 2 uit die 3 toch wel wat méér zou doen dan 'gewoon z'n ding'.

Lang verhaal kort: Minimaal 2 vriesdooiers, maar dat aantal kan prima hoger oplopen. Beetje afhankelijk van de renners. Belangrijkste is denk ik dat je per dag toch wel 6 man op kan stellen die sowieso niet tegenvallen, de rest kan je indien nodig prima opvullen met truipuntenpakkers en het alsnog prima doen.

1 2 ... 186 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.