Ik denk dat de meerderheid van de Mian eigenaren hem heeft omdat ze veel in hun sprinters hebben geinvesteerd(iemand zei dit al eerder). Dus dan is Milan een logische keuze als 5e of 6e dure sprinter.
Dan blijft er weinig budget over voor klimmers en moet je echt veel goede keuzes hebben gemaakt.
Hier uiteindelijk tevreden geëindigd op 92,2%. Dat zat er heel lang niet in.
De meeste punten harkte Almeida voor me binnen, daarna Roglic en tot slot Pinot.
Pedersen en Evenepoel harkten ook nog 401 en 338 punten binnen.
Caruso was ook weer een heerlijke pick. 1x een mispeer met hem door hem niet op te stellen in de 2e tijdrit. Auw.
Matthews, Rubio en Buitrago waren ook prima picks .
Groves: tevreden. Hem boven Gaviria verkozen dus dan moet je tevreden zijn. Milan laat ik even buiten beschouwing want ik heb hem nooit overwogen.
Healy was een fijne keuze, 221 punten voor me gehaald.
Consonni en Albanese hebben te weinig opgeleverd helaas.
Hart had een mooie pick geweest als hij was blijven zitten. Ben ik van overtuigd.
Fiorelli rechtvaardigt vandaag zijn plekje enigszins.
Vendrame had met dit parcours echt veel potentie. Het liep helaas anders.
Cort Nielsen: Blijf ik een zwak voor houden en pak ik ook tijdens de tour weer mee. Heerlijk frustrerend, maar vaak genoeg ook een fijne pick!
Barta leverde als goedkope tijdrijder uiteindelijk te weinig.
Ballerini en Cerny uiteindelijk te weinig opgeleverd, door uitvallen REV en zelf ook niet uitgereden.
Gefeliciteerd bekerwinnaars! Op naar de tour!
Ook ik ben ervan overtuigd dat het prima mogelijk was geweest om heel hoog te eindigen zonder Roglic. Sterker nog, ik vond alle teams hier zo veel op elkaar lijken, dat ik het van de weeromstuit zonder hem heb gedaan. Het idee: alle ballen op Evenepoel, drie ploegmaats mee, zodat ik in die onmogelijke vluchtetappes van de tweede week met vier plekjes 3x11+1x16 zekere puntjeszou hebben. En extra investeren in sprinters.
Helaas, covid gooide roet in het eten. Tot zo ver deze strategie.
Uiteidelijk eindig ik op 75%, schoon aan de haak. (Met Rev in de koers stond ik op 97)
Op de achterkant van een bierviltje:Met Rev was ik op 90% geëindigd. Was Roglic uitgevallen (zoals hij in 3 van de 4 voorgaande grote rondes deed): who knows. Maar ja. Had mijn tante een piemel gehad, dan was ze mn oom geweest. Gegokt en verloren.
Het experiment was iig leuk. op naar de Tour!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.