Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 20 ... 193 194
Arne Riis

Leuk, weer puzzzelen!

Maar ik merk dat ik het wel lastig vind zonder te weten hoeveel de B-sprinters gaan kosten. Fiorelli, Dainese, Consonni etc erc. Volgens mij ga je er daar toch minstens een stuk of vier, vijf van nodig hebben (en als het even kan de goede), naast 2 of 3 erkende toppers. Als ik goed tel, dan eindigt ongeveer een derde van de ritten in een massasprint, al dan niet met een gereduceerd peloton. Wordt zo’n renner gemiddeld 8 dan heb je al een punt of 25 per renner binnen. (En dat een keer of vijf, zes)

Da’s toch een stukkie meer dan een ploegmaat van een Evenepoel in roze en wit in zo’n rit zou verdienen. Als hij beide truien al zou hebben Even afwachten dus, voor de definitieve knopen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@brabander dat is mijn inschatting. Zou ook wel redelijk zijn. Niet tov Groves (erg prijzig) maar tov budget. Ben bang voor 2.5 maar als ciccone 2 is (net als vorig jaar), dan consonni ook

rbc1912

Je zal er niet ver vanaf zitten denk

jm dvg

Mij team en twijfelaars staan klaar. Komen overeen met alles wat hier al is genoemd. Toch jammer dat mijn goedkopere picks, dark horses en gokjes hier ook veelvuldig worden genoemd. Wat verwachten de kenners hier vd 1e tijdrit en de laatste week? Ikzelf verwacht dat de tijdrit te lang gaat zjjn voor de pedersens en matthewsen. Die gaan daarna met de boni's geen rose trui pakken. Ik verwacht evenepoel 1 en vervolgens ganna roglic kung etc.
De laatste week wordt de pittigste. Ikzelf heb niet goed in beeld welke klassementsmannen dit normaliter goed ligt. Ik verwacht evenepoel en roglic wel, toch vallen die vaak op t eind ook iets terug. Verder hebben caruso thomas hirt arensman in het verleden laten zien dat ze dit kunnen en Vlasov, ciconne, almeida vallen dan vaak het verste terug. Ikzelf ga voor een mix kiezen want de laatste week moet wel eerst gehaald gaan worden zonder valpartijen en ziekte. Graag zie ik jullie verwachtingen wat betreft de tijdrit en laatste week tegemoet. De uiteindelijke keuzes ga ik de laatste week/dag maken.

Hommeles

'@Arne Riis, je stelt die knechten van Evenepoel natuurlijk op in de bergetappes voor de zekere punten. Zeker als de vroege vlucht het haalt zijn dat punten die je anders niet krijgt. Op het vlakke heb je inderdaad meer aan een Bonifazio.

@jmdvg, ik weet niet hoe die verder plooit maar ik vond Carthy juist wel eentje die een hele sterke laatste week had in de Giro van vorig jaar. Ik denk dat ik op hem ga gokken.

KissMyAce2.0

Bedankt voor je epistel Franky.
Heb je wat te melden over de vorm van Gaviria?

Jasperdewaal11

Ik vind menig etappe die aangeduid word als "sprintetappe" / vlakke aankomst best moeilijk om te zeggen dat de sprinters dat ook even gaan doen. Zou best vluchters troef kunnen zijn deze giro.

El Peruano

Kan iemand mij helpen. Wanneer is de kans groter dat een heuvel/bergetappe voor de vlucht is en wanneer voor de klassementsmannen? Oa de plek van de eerste heuvels/bergen is volgens mij van belang. Kan iemand zij of haar licht hier over laten schijnen?

Nylz

'@El Andino Het hangt ook heel erg van andere factoren af. Wil de ploeg die de roze trui heeft deze graag behouden? Ruiken de sprintersploegen kansen en zijn ze bereid om samen te werken om de vluchters terug te halen? Wie zitten er in de kopgroep?
Vooraf kun je op papier wel altijd een aantal etappes aanwijzen die grote kans hebben om naar aanvallers te gaan, maar het hangt uiteindelijk ook af van hoe de ronde verloopt.

Thomberg

Het lastige met vluchters meenemen is dat het moeilijk kiezen is wie en dan ook nog de juiste etappe dat hij meezit gokken. Vaak lonen zekere punten bijna even goed.

oborobo

De grote vraag is altijd;hoeveel sprinters ga ik meenemen?

Kleine Drekst

'@brabander dan ben ik waarschijnlijk de enige die pedersen sowieso niet kiest verwacht namelijk niet dat die uitrijdt (payback time graag na de giro).

voor de rest is het gewoon wachten tot het hele veld compleet is.

rbc1912

Vrijwel iedereen dan ;)
Maar het is inderdaad nog erg vroeg

jenzrscl

Ik werd hier gisteren duidelijk gemaakt dat wanneer ik moet kiezen tussen groves of gavrira , gavrira de keuze word..

Ik ga gavrira toch niet pakken denkik
Groves lijkt me zekere keuze bij de vlakkere ritten, heeft goeie trein bij zich, kan al goed van pas komen dag na tijdrit.. en groves lijkt ook beter te klimmen, zie rit 6 catalunya, waar hij toch ook mooi mee een heuvel over was en won in sprint.. dus die kan ook wel die rzwaardere sprintritten overleven

Verder ga ik ook voor pedersen en toch voor matthews..
Nog eens een kans voor hem voor puntentrui , en nu groenewegen er niet bij is, kan hij elke keer meedoen.

Cort bezie ik ook als sprinter , toch zeker bij de zwaardere ritten, komt er ook in. Heeft groot doel gemaakt om in giro rit te winnen dan won hij in tour vuelta en giro. Dan zal hij toch ook moeten meesprinten soms.

Gavrira pedersen matthews cort en dan kijken voor 2 goedkopere opties

Cavendisch durf ik niet aan, al zou ik het mss wel willen.. als ik de eerste d
10 ritten bekijk, is alleen rit 2 zeker voor type zoals cavendisch, als de ploegen van matthews en pedersen het hard maken ook onderweg. zou hem dan moeten opstellen in ritten wanneer hij mss niet eens mee is, zal toch nog moeten halve gare bonifazio meepakken tenzei er nog andere intressante miljoentjes bijkomen.
Albanese is ook optie maar heb al matthews pedersen en cort

Laatst gewijzigd
ManWithBeard

Mogelijk scenario: God of Ganna (of Rog) pakt roze op dag 1. Deze behouden ze etappe 2 en 3.
Dan komt etappe 4 waar de vlucht veel tijd zal krijgen en ik gok ook de winst pakt, want Quickstep en in mindere mate Ineos zullen het roze niet willen (eens?). Zoals JuanP vorig jaar. Die persoon houdt de trui zeer waarschijnlijk tot etappe 9 (tweede ITT). Wie denk jullie dat hier het beste voor in aanmerking komt? Naar mijn idee een klassementsrenner die niet kan tijdrijden en dus al meer dan 1 a 2 minuten aan zn broek heeft na dag 1 en geen gevaar is. Op dit moment denk ik dan aan: Gall, Paret-Peintre, Cepeda, Uran(?), Pinot, Rubio, Barguil, Dunbar, Fortunato, Pozzovivo. En dan zijn er uiteraard nog ik weet niet hoeveel aanvallers die het zouden kunnen zijn. Als je hier de juiste van pakt, ben je spekkoper.

Kortom: Wie wordt de nieuwe JuanP?

ditisdavid

Wat betreft de sprinters van Israel: Einhorn staat op de voorlopige startlijst van de Ronde van Hongarije, dus tenzij Nizzolo de dubbel Giro-Tour doet lijkt het erop dat ze voor het eerst in lange tijd (ooit?) zonder sprinter starten. Kon wel eens een smal sprintveld worden dit jaar.

jenzrscl

Nizzolo kan toch perfect de dubbel?
Pedersen doet het ook een heeft voorjaar achter de rug

Nizzolo is goed uitgerust :p

jenzrscl

Man met baard ik denk wel dat die namen die hij heeft voor een klassement gaan in eerste instantie welliswaar voor top 10,15 , pinot gall fortu en pozzo, dus denk niet dat ze in rit 4 al gaan voor vlucht.. denk eerder dat je pas kan zien aan mannen die in rit 3 laten lopen op einde om minuten te pakken eerder rit 4 gaan voor vlucht, maarja als je in rit 4 al ga gokken op mensen voor vlucht word het lastig denkik. Rit 2 en 3 zullen de soudal of de ineossen al niet echt vol moeten rijden das voor de sprintteams, en eerlijk moest remco hem hebben , hij kickt denkik wel op die leidertrui dus afgeven zomaar nee.. en indien ganna, gaat ook niet zomaar afgeven, ineos kan hem mss nooit meer terug zien die trui.

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

http://cyclingstartlist.com/event/Girod'Italia
Het hangt er natuurlijk wel van af hoe betrouwbaar dit siteje is. Zo Ja, dan kunnen Nizzolo, Mozzato er nog bijkomen. En dan nog de obligate frotsprinters van Bardiani en Coratec.

KV

En daar staat Ballerini idd niet meer bij. Helemaal correct zal het wel niet zijn want onlangs gaf Dombrowski aan de Giro niet te rijden.

jenzrscl

Nouja kans lijkt wel dat nizzolo giro zal rijden hoor, moest hij rijden en kost 2 miljoen , komt er geen gavrira en geen groves in mijn team, nizzo heeft nog iets goed te maken :p

Dannyco

Spelen er meer mensen met de gedachten. Stel hé je nou Roglič niet neemt. Ook omdat Roglič nog wel eens wat tegenkomt. Heb je mogelijkheden in overvloed.

Ben dan wel van mening dat je naast Evenepoel nog 2 of 3 mannen van Quick nodig hebt. Er vanuitgaande dat Evenepoel de Giro wint wat logisch lijkt als je Roglič niet kiest.

rbc1912

Dat is een scenario waar je voor kan kiezen ja. En die bij ondergetekende ook al de revue gepasseerd is. Maar ik vind Primož dit seizoen wel erg goed weer, dus ga dat niet aandurven
En over Nizzolo: die heeft altijd wat goed te maken. En nooit doet-ie dat ;)

Laatst gewijzigd
Kip

Zonder roglic heb je vast een sterk team als roglic iets tegenkomt en kan je hoog scoren!
Ik acht de kans groter dat dit niet gebeurt..

jm dvg

'@man met baard met jou scenario denk ik ook meteen aan man met snor. Die kan redelijk tijdrijden is geen bedreiging en wil één dag nog wel eens huishouden in een vroege vlucht wanneer het een trui op kan leveren. Het andere scenario is dat jumbo en ineos vanaf week 1 de druk bij Quick step op willen voeren en etappe 4 vol gas gaan.

1 2 ... 20 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.