Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 77 ... 193 194
Simcha

Hier een team zonder Roglic. Ik denk dat dat de enige manier is om duidelijk een onderscheid te maken met veel teams. Ik zie hier toch veel dezelfde namen langs komen.

Er zijn veel sprintetappes (dus met een sterke sprintploeg kan je daar een echt verschil maken), Evenepoel is voor mij favoriet, Jumbo als ploeg is kwetsbaar en de derde week waar Roglic de meeste punten moet gaan pakken is nog ver weg. Ik realiseer me dat het drie heel lange weken kunnen gaan worden, maar dit geeft mi beste kans voor dat gouden bekertje.

mcgrath

Ik vind Vine helemaal niet zo interessant voor 2 mil. Ze zouden het tegenovergestelde bij zijn naam moeten zetten van Mcnulty: "Voor 1.5 was het een no-brainer, daarom hebben we hem 2 mil gemaakt"

Phoenix0000

Als je dan puntenpotentieel van een Gavira, matthews of groves naast dat van de 3-3,5m klassementsmannen legt. … dan pleur je je sprintteam vol en hoop je laatste week op het beste. En goede opvulling.

Jommelb

Ik zit nog te twijfelen of ik Consonni inruil voor Fiorelli, omdat ik met dat miljoentje leuke dingen kan doen. Kunnen jullie je vinden in deze gemiddelde uitslagen in de sprints?
Vlak:
1t/m5: Pedersen, Gaviria, Groves, Ackermann, Dainese?, Cav?
6t/m10: Consonni, Milan, Matthews, Bonifazio?, Dekker?, Albanese?
En daarna vind ik het best wel koffiedik kijken eigenlijk.

Gereduceerd:
1t/m5: Pedersen, Groves?, Gaviria??, Matthews, Consonni
6t/m10: Cort, Vendrame, Fiorelli, Albanese

Landaluze

Iemand die nog wat last minute via DM way vraagjes wil afvuren en beantwoorden?

Masterw

Ik wil 20 goede renners wie zouden jullie kiezen?
:-)

madeinstars

Klassement (8)

Evenepoel: 55% kans op eindwinst
Roglic: 40% kans op eindwinst
Thomas: Super steady, hoge vloer
Hart: Kan helemaal mis gaan, maar hoog plafond
Almeida: steady goed voor 300 punten
Caruso: Voor dat geld, kon ik die niet laten liggen
Fortunato: Gaat top-15 rijden in het klassement en 3e week nog een paar keer hoog eindigen uit de ontsnapping
Pozzo: Uitgesproken opvulling voor weekje 3

Sprinters (8)

Pedersen: Wie heeft hem niet?
Gaviria: De snelste van de rest
Albanese: Gaat zeker meesprinten en kan ook overgangsetappes vooraan eindigen
Consonni: 4 a 5x top-10
Vednrame: Zie Albanese
Fiorelli: Albanese/Vedrame light
Bonifazio: gaat ook wel wat top-10's pakken
Mayrhofer: Voor dat geld wel het gokje waard

Aanvallers (3)

Konrad: Kamna van 2023
Buitrago: Gaat zeker een etappe winnen en kan zomaar top-10 eindigen in het klassement
Cort: De meest onzekere maar met de grootste FOMO

Teampunten:

Cerny: Voor als Evenpoel al snel in het roze/wit rijdt. Eventuele tijdritputjes zouden een mooie bonus zijn.

Antonini

Vorig jaar waren er 6-7 sprint etappes, vergelijkbaar met de verwachting dit jaar. Demare (pedersen) had 480 punten, gaviria (gaviria) had er 330 en cavendish (groves, trein) had er 311, Girmay (matthews) had er 316 in 10 etappes. Opvullers theuns (ballerini), albanese, dainese, consonni, bauhaus en vendrame kwamen allemaal tot 180-230 punten.

Ik zou er met alle liefde de verwachtte top3 erin klikken, maar dat betekend bezuinigen op de AK groep, die significant meer scoort, of bezuinigen op de opvullers die ook constant scoren en je wint er maar 100 punten mee terwijl je een hoger risico loopt (door uitvallen, of slechte positie).

Iemand een ander inzicht?

R. D.

Eigenlijk moet je niet eens teams van anderen willen zien, want dan zie je al die renners die je niet hebt genomen zoals Konrad en Fortunato en dan slaat de fomo weer toe.

Symen De boer

Laatste twijfel nu weer.
Hart en cerny of thomas plus 500k man

Wie helpt mij uit de brand

ralfinho77

Nu nog even een laatste vraagstuk kammna of vine? En Caruso of Mollema? Daarnaast toch een twijfel over roglic. Team begint aardig uit te dunnen zo en met Corona op de loer. Maar roglic links laten liggen is ook nogal een ding. Zeg het maar.

Phoenix0000

'@Antonni

Kun je onderbouwen waarom je denkt dat de AK groep zoveel meer scoort an de topsprinters. Ik zie dat eerder andersom. Even los van de twee.

Zie Gaviria toch zeker 5x meedoen voor top 3. Dat moet een Thomas nog maar gaan doen in week 3.

Matsoe

'@madeinstars Waar lees jij dat Vendrame zeker gaat meesprinten

R. D.

Iedereen begint met 12M voor 2 klimmers, dus eigenlijk moet je dat matchen bij de sprinters die 12M en daarna verder kijken.

Antonini

'@phoenix0000, vorig jaar scoorden een saai rijdende carapaz (555), hindley(496), Juanpe(414), almeida(341), landa(308), bilbao(266), nibali(224), buchmann(214) toch echt meer dan de sprinters. Je zou kunnen beargumenteren dat buchmann en bilbao vervangbaar voor een groves als dat de demare van de giro blijkt te zijn. Maar die omdat de sprint toppers zo duur zijn, loop je ook de kans op Hindley mis.

Wout van der Poels

Ja toch maar McNulty in de dagopstelling gegooid. Ik heb ook gien specifieke tijdrijders meegenomen, maar het zijn veel klassementsmannen/sprinters met een goede tijdrit.
Er zullen er zeker een paar buiten de top 20 eindigen vandaag, maar ja kies maar eens de juiste uit in dit veld.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Nemen jullie arensman in je team?

Aanklampen

'@antonini, leuk overzicht maar je vergeet wel dat de AK wat breder was. Daarmee is het lastiger de juiste te kiezen. Bij de sprinters is dat veel overzichtelijker. Vorig jaar oa Almeida, Yates en Bardet uitgevallen.. die had je dus ook nog kunnen kiezen.

Ik geloof dat Gaviria redelijk eenvoudig tot 350 kan komen, als hij zijn ding doet.. 60pnt in eindklassement, 10x minimaal 6 dagklassement.. kan wel punt of 30 extra zijn, in eerste 10 dagen, dan nog 200 / 230 punten nodig, waarvan 4x zeker sprinten..

Maarel

Ik krijg ineens last minute fomo voor Albanese.

Kung/Ballerini/McNulty (dit heb ik nu)
OF
Riccetello/Serry/Albanese

Ik heb wel al 5 zekere sprinters, en drie die mogelijk meedoen (waaronder Ballerini). Maar toch is het wel een lekker idee om Albanese erbij te hebben.

HB

Van de 80 pagina's tot nu toe gaan er ongeveer 70 over sprinten. Ik heb het idee dat het klassement behoorlijk wordt onderschat. Als je van Pedersen, Groves, Gaviria en Matthews er 3 in je team neemt (of zelfs 4) dan wordt het zweten in week 3 en bij de eindafrekening. Over die eindafrekening wordt zelfs amper gesproken, waar het er voorheen pagina's vol over ging.

Het kiezen van 3 of 4 van de dure sprinters voelt op dit moment als zekerheid, dat begrijp ik. En in het begin zul je er ook ongetwijfeld mee scoren en hoog in de ranglijst staan. Vergeet echter niet dat (bijvoorbeeld) een 10e plek in de eindafrekening ook nog 22 punten oplevert. Dat is als het ware een "extra etappe" ten opzichte van de sprints.

De eindafrekening voor de paarse trui is veel minder van belang omdat alleen de top 5 serieuze punten pakt, vanaf plek 6 zijn het wat kruimels. Net als in vorige rondes is de kans groot dat een Roglic en Evenepoel ook nog eens tussen die top 5 staan.

Persoonlijk stop ik dus liever meer budget in mijn klassementsteam. In het begin zal het geen 95% zijn, maar het is fijner om gedurende de Giro te stijgen dan vanaf 99% stukje bij beetje onder de 90% terug te zakken.

Laatst gewijzigd
Geoffrey1420

'@ralfhino77 optie 1 met afstand!

Antonini

Als je denkt dat Gaviria significant beter is dan rest van het sprintersveld dan zou ik hem zeker kiezen.

Harderijder

Ik stond op het punt Consonni + Kamna voor Matthews + Caruso te wisselen. Ik heb al Gaviria, Pedersen en Groves dus het zwaartepunt gaat dan nog meer naar sprint. Uiteindelijk niet gedaan, wat denken jullie over deze move in isolatie?

user20329

Ik zie een aantal keer opmerkingen over Jake Stewart voorbij komen, in de trant van je team aanpassen.

Kan iemand vertellen of ik iets gemist heb mbt Stewart? Ik kon eigenlijk geen nieuws over Stewart vinden.

Jommelb

Waren mensen die Stewart/Lienhard een berichtje hebben gestuurd. Vlak schijnt voor Lienhard te zijn en de wat zwaardere sprints voor Stewart.

1 2 ... 77 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.