Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 78 ... 193 194
Frits

De laatste loodjes, nog een paar uur mannen. Succes alvast, wissel niet teveel last-minute en bovenal heel veel plezier deze Giro. Op naar goud!

Bzuidema

Ik heb mijn team vanmorgen pas compleet kunnen maken. Ik denk dat het een prima team is met veel goedkope sprinters en wat goedkopere kopmannen. Misschien te middelmatig maar we gaan het zien. Ga het ook niet meer veranderen. Vond het deze giro erg moeilijk puzzelen. Denk dat het door de dure sprinters komt. Maar ook types als kuss als meesterknecht wilde ik er graag bij. Maar toch omgewisseld om meer geld over te houden voor wat anders. Voor vanmiddag een aardig tijdrit team met onder anderen Mollema en mcnulty. Las in een interview van vine dat hij erg positief was over de tijdrit kwaliteiten van mcnulty. Ook met Hirt ipv de wilder voor de zware 3e week nog wat puntjes te pakken. Ook heb ik Gaviria. Denk dat hij sneller is dan groves op het vlakke en in de wat zwaardere ritten heb ik nog wat andere renners. Geen Matthews. Die vind ik te duur voor zijn onzekerheid. Na vorig jaar het gouden bekertje op een haar gemist te hebben hoop ik nu toch ook weer in de buurt te komen.

user20329

Aha, thnx! Dat zijn details die voor die prijs wel uitmaken.

Tijn Hoffman

Mensen ik moet geholpen worden. Ik heb sivakov, hart, pedersen en cort. Er moet er 1 op de bank voor de tijdrit. Ik neig naar cort of hart. Cort is alles of niets voor mijn gevoel. Ik weet niet of hij voluit gaat. Zelfde eigenlijk voor pedersen. Hart verwachr ik misschien tussen de 10 en 20. Jullie meer info of tips?

Jommelb

Sivakov en Pedersen sowieso opstellen. Twijfel tussen die andere snap ik, dan zou ik denk ik voor Hart gaan. Die gaat sowieso voluit.

puntenjager

Vine, hoog puntenplafond maar beetje onzeker door blessure.
Mayrhofer, bonussprinter

Of

McNulty, prima voorseizoen, maar heeft wel 2 man voor zich. Dus wat mag hij.
Ballerini, mag zo af en toe sprinten, dus ook een bonussprinter met teampunten Evenepoel.

Kan iemand mij overtuigen welke optie ik moet nemen. Mijn hoofd loopt op dit moment over en kan niet meer normaal nadenken van al dat gepuzzel, haha. Het wordt zeer op prijs gesteld.

ralfinho77

Vine of kammna is nog mijn laatste twijfel? Wat denken jullie?

Karperdrol

Iemand even sparren deze laatste uurtjes?

nasibal

'@Antonini

Ik hintte er hier al eerder op, maar de sprintersdisccusie is hier elk jaar, met elk jaar ook weer dezelfde conclusies ná 3 weken fietsen. Fijn om te zien dat iemand er even wat getallen achter plakt, dat kan ik altijd wel waarderen :)

Ik denk dat de grootste lering uit jouw cijfers (en jij hint daar zelf ook al op) niet eens het verschil in punten tussen AK toppers en sprint toppers is, maar het verschil tussen A en C renners in beide disciplines (waarbij ik structureel sterke berg aanvallers even tussen de A categorie schaal). Dat is bij sprinters over het algemeen een stuk kleiner. Juist vanwege de reden die iemand anders (ben even uit mn hoofd de naam kwijt) grappig genoeg juist aanhaalt om de discussie met je aan te gaan: Het sprintveld is veel overzichtelijker. C sprinters, mits ze elke sprint een poging kunnen wagen, zullen al heel snel top 15 rijden en kunnen zich zomaar opeens op een 7e plek terugvinden. Een reguliere C klimmer die niet boven zichzelf uitstijgt zal dit hooguit 1 of 2 keer per ronde overkomen.

Dus nogmaals, thnx voor de cijfers :)

Bovenstaande zegt overigens niets over het aantal sprinters, maar meer over de budgetverdeling dat naar sprinters gaat. Qua aantallen doe je in sprintritten in mijn ogen niets anders dan in AK ritten: En kern van max 6 of 7 jongens. Waar je het bij AK ritten aanvult met de structurele aanvallers, is die optie er bij sprintritten niet. Ook is dus de kern van je AK ploeg noodzakelijk duurder dan bij de sprinters. Daarom lijkt het vaak of je 'veel klimmers en weinig sprinters' meeneemt, terwijl die verdeling eigenlijk wel mee valt.

Witte Willem

'@antonini leuk die resultaten van vorig jaar. Uiteindelijk draait het natuurlijk om aantal punten per miljoen. Dan kom ik tot de conclusie dat goedkope sprinters bijna gegarandeerd hun geld waard zijn en de dure sprinters toch een beetje een gok zijn. Zeker met de 2 vlakke sprints in het einde van de ronde. Zitten ze dan allemaal nog wel op de fiets?

Gaviria heb ik nog wel over getwijfeld. Maar gaat hij niet 2 keer (door beperkte steun van team dat geen sprint historie heeft) achterin de sprint eindigen?

Gaat Groves elke sprint top 5 rijden? Heeft ie nog niet eerder bewezen. Ik denk dat het iets van 200 punten wordt voor hem.

Er zijn elke grote ronde wel 2 mannen van 1 miljoen of minder die in de 180-250 groep terecht komen. Ik heb er daar nu 4 van in mijn team zitten die daar in terecht kunnen komen als het mee zit. Ik neem liever daar een gokje mee dan met Gaviria of Groves.

Consonni heb ik me later pas van gerealiseerd dat ie altijd voor Viviani reed en nu pas voor eigen kansen. Dus die neem ik ook mee. Zal wel 200 punten worden ofzo…

ralfinho77

Wie van jullie heeft Thomas? Heeft wel een beroerd voorbereiding. Maar met 3 tijdritten toch wel een optie of toch voor de goedkopere vine gaan.

Jommelb

Nou nasibal ik ga je strategie eens uitproberen als experiment deze Giro. Qua budget erg bezuinigd op de sprinters en veel AK kleppers genomen. Eigenlijk geen AK middensegment.
Denk dat ik wel iets teveel heuvelaanvallers heb, maar ja de puzzelttijd is op.

nasibal

'@JommelB

Ik was een tijd lang erg tevreden met m'n Pedersen + 6, zonder Groves, Matthews en Gaviria. (en nummer 7 niet eens een hele zekere sprinter). Toen toch wel tot de conclusie gekomen dat ik niet in elke etappe Pedersen 100% durf te cappen en je toch ook altijd de kans hebt dat pedersen iets overkomt. Dus toch de boel enigzins overhoop gegooid om Matthews er bij te passen.

Resultaat is wel gelijk dat ik over mn totale selectie opeens net iets minder tevreden ben dan dat ik was, maar je wil niet in een rit opeens zonder captain zitten. Hou daar dus wel rekening mee :)

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@nasibal, waarom Matthews boven Groves? Trein Groves is wel echt de sterkste trein. En Matthews zou ik op vlak-vlak ook geen cap maken. Dan eerder altijd Pedersen. Wat mis ik hier?

Leuk interview met Dekker. Stel ik kies zijn categorie dan toch liever hij dan bonifazio

Pirata

Je kan toch gewoon elke vlakke etappe moeiteloos Pedersen captain maken? Die is ontzettend constant en die zal altijd wel top 5 rijden (dus hele betrouwbare kopman) van Groves (ondanks zijn trein) moet je dat altijd maar afwachten.

Denk eerder dat Nasibal Matthews erbij heeft gekozen, omdat er toch een aantal etappes zijn waarin Matthews toch een streepje voor zou hebben op Pedersen.

Jommelb

'@nasibal, Matthews heb ik inderdaad ook als back-up. Die kan je sowieso in bijna de helft van de etappes opstellen als hij er zin in heeft. Als Pedersen uitvalt wordt het wel pittig in de vlakkere sprints.
Ben benieuwd naar de rest van je team straks!

Pascalll

Ik werd vanmorgen wakker en dacht opeens ik ga het doen!

Team aangepast en nu zonder Roglic... kan heel goed uitpakken of heel erg slecht.

We gaan het zien.

Succes iedereen!

nasibal

'@Thomberg

En Matthews zou ik op vlak-vlak ook geen cap maken

Nee, maar daar durf ik Pedersen prima te cappen. Mocht Pedersen uitvallen wil ik in die eventuele paar vlak-vlakke ritten prima een Consonni cappen. In die ritten ben ik ook helemaal niet zo overtuigd dat Groves the next best thing na Pedersen is.

Het gaat dus vooral om de zwaardere sprintritten. Het kan zomaar zijn dat Pedersen met geen van deze moeite heeft, hij was indrukwekkend in de Vuelta, maar ik was er niet 100% gerust op. Een deel van die ritten zijn ook nog eens ritten waar een aanvaller het kan worden (denk bijvoorbeeld met een berg in het begin of halverwege) en Matthews heeft laten zien er niet vies van te zijn om dan gewoon lekker in de kopgroep te zitten. Groves zou dat ook kunnen, maar daar is toch nog meer onduidelijkheid over z'n intenties en kwaliteiten op dat vlak. Plus 500k duurder.

Wat wel voor Groves spreekt is dat je zeker weet dat hij zich in de vlakke vlakkers zich er vol tussen gaat gooien, waar dat bij Bling elke keer maar afwachten is. Echter ga ik niet zo mee in de Groves hype bij sommigen hier. Heb hem eerder vergeleken met de Coquard van een paar jaar geleden. Prima renner die onder de juiste omstandigheden een wedstrijd zelfs kan winnen, maar als je alle uitslagen achteraf op een rijtje zet kom je tot de conclusie dat hij op het hoogste niveau vaker niet dan wél voor top 3-4 meesprintte. Ik denk dat Groves qua sprintkwaliteiten vergelijkbaar is. Dus voor dat handvol ritjes maak ik me niet heel veel zorgen.

KV

'@nasibal

Denk niet dat Coquard ooit dergelijke trein meegekregen heeft... Groves die het op zijn ééntje moet uitzoeken zou ik inderdaad ook niet gekozen hebben.

LuckyLuuk

Iemand die weet of Cerny voluit mag rijden deze tijdrit ?

RiesKos

Zijn er mensen die er 3 hebben van 3.5M, er vanuit gaande dat je de duurste 3 ook hebt ? Dan wordt het budget snel krap lijkt me.

Ja! Hier drie renners van 3,5 miljoen. Almeida, Gaviria en Groves. En ik heb inderdaad ook de drie duurste en nog een van 3 miljoen. Hoe los ik dat op? 3 renners van 2/2,5 miljoen erbij en 5 renners van 1/1,5 miljoen. Geen renners van 750k (toch een magere oogst dit jaar) en verder opvullen met 2 teamgenoten en 3 gelukszoekers in de categorie 500k.

Zo kom ik uit op een AK-team van 21 miljoen en een sprintersteam van 15 miljoen (of 16 miljoen inclusief Cort).

Laatst gewijzigd
Antonini

Ik stel Matthews ook liever op in de etappes met twijfel tussen sprint en ontsnapping. Alpecin heeft andere kaarten voor de ontsnapping (oldani etc) waar groves dan wacht in het peloton mocht het toch een massa sprint worden.

Gaviria is wel een grotere zekerheid op top3 plekken. Maar dit jaar wisselvallig, won van Arndt en Hayter (c-cat). En dus super duur: Ik zou 2 B sprinters (consonni en albanese) voor hem moeten offeren, of een A segment klassement (Hart) waarbij ik Rev en Rog als buitencategorie beschouw.

Ragnar Lolbroek

Voor de TT in ieder geval dit negental
Remco
Roglic
Almeida
Hart (team-truipunten van Ganna)
Kämna
Vine
Cerny
Cort
Healy

PS: Give me back My Tratnik. 😫

Papa Bart

Healy derin, deruit, derin, deruit, derin, deruit, derin, nu toch echt er uit, maar tjezus ik weet het niet hoor..

nasibal

Denk niet dat Coquard ooit dergelijke trein meegekregen heeft… Groves die het op zijn ééntje moet uitzoeken zou ik inderdaad ook niet gekozen hebben.

Groves zn trein zal inderdaad echt wel impact hebben en Groves zal ook echt wel punten gaan halen deze Giro. In een sprintteam waar je keuzes moet maken denk ik echter dat het niet genoeg, of op de juiste momenten gaat zijn. Mede(!) omdat straks in de vlakkere ritten een Cav en Gaviria prima schijt kunnen hebben aan die goede trein van Groves. De trein van Pedersen is ook niet onaardig. Groves zelf is in mijn ogen tenslotte niet snel genoeg om jongens als Consonni, Dainese en zelfs Dekker per definitie achter zich te houden.

Dus ja, z'n trein kan zomaar de reden zijn dat hij hier 2 ritten wint. Dan is hij een mooie pick. Met minimaal dezelfde waarschijnlijkheid verwacht ik hem ook een paar keer op plek 5 of lager.

1 2 ... 78 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.