Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 79 ... 193 194
Delric

uit betrouwbare bron (geen internet). MM2 heeft last van een knieblessure. Zit pas weer enkele dagen op de fiets. Rome onzeker.. toch Dainese?!

verklaar me nu maar voor gek. Maar Sivakov gaat top 5 rijden.

Aanklampen

'@Nasibal, ik snap waarom jij KG met Coquard vergelijkt, maar ik denk ook dat die vergelijking scheef gaat.

Coquard staat beetje bekend om 'bijna altijd net niet'. Hij wint bijna nooit, mist de echte snelheid en daarnaast had hij ook echt nooit een lead-out.

Daarnaast speelt de nationaliteit van KG bij mij ook een rol. Aussies zijn vaak gewoon winnaars.

Groves heeft in Vuelta Merlier en Pedersen geklopt, in een sprint waar dan Bryan C 13e werd.

Al met al redenen om hem wel te nemen, al vind ik die prijs wel een beetje te... Door weinig echte opties daaronder toch voor hem gegaan...

Bling of Consonni als back-up van Pedersen op het vlakke is MI best tricky. De eerste kan besluiten niet mee te sprinten als puntentrui toch al weg is, en Consonni is vaak de sprinter die door positionering en in het zadel sprint.. Houdt niet echt over qua snelheid.

ps: ik was van die opmerking 'sprinters zijn overzichtelijker'...

Antonini

'@KV groves had ook een prima trein in de Vuelta. Je kunt opzoeken hoe dat afliep.

Aanklampen

Ik verwacht overigens dat de mindere klimmers zo gaar gaan zijn als het op sprinten aankomt dat er wellicht voor de types Dekker en Boni maar 2 opties zijn, aangezien ze die laatste 2 (17 en 21) niet eens (fris) halen.. Dan moeten ze dus MI wel 2x tussen 7 en 10 rijden anders levert het weinig op.

Cav is overigens een groot raadsel. In Romandie na 30km eruit. Zonder echte hulp (misschien Battigoal) is zijn positionering heel erg slecht. Hij begint soms op plek 30 met sprinten, komt tot 15 om vervolgens weer te laten lopen.

MI is de kans dat:
* Cav in eerste week afstapt 25%
* Cav op zijn laatst in week 2 afstapt 75-90%
* Cav niet uitrijdt 100% (die laatste 2 gaat bij niet meemaken)...

Papa Bart

Zou Pedersen in de tijdrit voluit gaan, als hij die toch niet kan winnen, maar de etappe van morgen weer wel?

jenzrscl

Wie isMM2? Vendrame albanese?

Mas Nada

Mayrhofer denk ik

Aanklampen

Onze jonge Duitse sprinthoop @jenzrscl

jenzrscl

Oh ok dankje

Laatst gewijzigd
Daan De Jager

Marius MayrhofeR @jenzscl

maxverton

Ik merk dat ik toch erg graag Kamna mee wil hebben. Heb nu Kamna/Riccitello/Skujins/Cerny. Eerst had ik een wat bredere selectie met Buitrago/Healy/Cort/Van Wilder. Ziet er toch ook wel heel lekker uit moet ik zeggen. Met optie 1 zit ik met 3x 500k en 2x 750k. Best wel veel goedkope gasten dus. Ik twijfel vooral of wat juiste breedte is van team. Hebben jullie iets vergelijkbaars of gaan jullie voor een wat breder team zoals optie 2?

Arne Riis

Ik heb een unheimisch gevoel bij Roglic. Hij heeft een last minute bij elkaar geïmproviseerd team, er waart covid door de schappen bij Jumbo en eigenlijk is zijn track record de laatse paar grote rondes zo wisselvallig als de Nderlandse lente van 2023.

Ik laat hem daarom thuis. Ook omdat hij echt prima is op te vangen als je een niet geheel onlogisch scenario van deze ronde voorziet. Evenepoel pakt roze en rijdt daar lang in rond. Ik geef hem drie ploegmaten mee om optimaal van roze en wit te profiteren, Verder zijn er zat mannen van 750k-1.5m die prima mee kunnen in de bergen. Neem ik ook een roedeltje van mee. Eens kijken welke blijven plakken. Ik heb er van de zeven, drie nodig om de bergritten door te komen.

Het bespaarde geld? Dat gaat naar een hele, hele dikke sprinttrein, met Pedersen, Gaviria, Groves, Matthews, Consonni, Albanese en Fiorelli.

Dit wordt: of he-le-maal niets, of een gouden beker. In de Tour ga ik de gebaande paden wel weer op.

KV

'@Antonini

Bwoah. Was toch meer op GC ondersteuning voor Yates gericht als je het mij vraagt. Inderdaad wel enkele hardrijders maar een goeie trein zou ik dit niet noemen.

valowitz

'@HB
Van de 80 pagina’s tot nu toe gaan er ongeveer 70 over sprinten. Ik heb het idee dat het klassement behoorlijk wordt onderschat. Als je van Pedersen, Groves, Gaviria en Matthews er 3 in je team neemt (of zelfs 4) dan wordt het zweten in week 3 en bij de eindafrekening. Over die eindafrekening wordt zelfs amper gesproken, waar het er voorheen pagina’s vol over ging.

Het kiezen van 3 of 4 van de dure sprinters voelt op dit moment als zekerheid, dat begrijp ik. En in het begin zul je er ook ongetwijfeld mee scoren en hoog in de ranglijst staan. Vergeet echter niet dat (bijvoorbeeld) een 10e plek in de eindafrekening ook nog 22 punten oplevert. Dat is als het ware een “extra etappe” ten opzichte van de sprints.

De eindafrekening voor de paarse trui is veel minder van belang omdat alleen de top 5 serieuze punten pakt, vanaf plek 6 zijn het wat kruimels. Net als in vorige rondes is de kans groot dat een Roglic en Evenepoel ook nog eens tussen die top 5 staan.

Persoonlijk stop ik dus liever meer budget in mijn klassementsteam. In het begin zal het geen 95% zijn, maar het is fijner om gedurende de Giro te stijgen dan vanaf 99% stukje bij beetje onder de 90% terug te zakken.

@HB think you’re spot on there. Je gaat deze Giro niet winnen met 7-8 sprinters waaronder Pedersen,Gaviria, Groves en Matthews.

Arne Riis

'@HB: lol. Ik denk dat de kans ruim aanwezig is dat je gelijk hebt. Maar soms heb ik zin om het even lekker helemaal anders te doen, just for kicks.

Antonini

In de Vuelta werd Groves een aantal keer deftig afgezet maar werd hij gewoon voorbij gereden. Tuurlijk is Sinkeldam een van de beste lead-outs en reed die dit jaar het meeste met Philipsen, maar ik zie Groves niet als een killer afmaker met de reputatie van een Demare en Cavendish. Dat kan veranderen na deze Giro.

nasibal

'@Aanklampen

Coquard staat beetje bekend om ‘bijna altijd net niet’. Hij wint bijna nooit, mist de echte snelheid en daarnaast had hij ook echt nooit een lead-out

Want Groves reigt de zegens aaneen op hoog niveau? ;)

Groves heeft in Vuelta Merlier en Pedersen geklopt, in een sprint waar dan Bryan C 13e werd.

https://www.procyclingstats.com/race/tour-de-france/2016/stage-4 Deze haal ik in 2 seconden klikken naar boven, geef me nog een paar seconden en ik vind er nog wel een handvol voor je :)

Ja die is uit 2016, maar er is een reden dat ik in mijn vergelijking bij Coquard het addendum 'van even geleden' zette :)

Bling of Consonni als back-up van Pedersen op het vlakke is MI best tricky.

Klopt, en als pedersen vandaag zn been breekt ga ik daar punten op inleveren. Ik vond het echter niet het geld waard om geisoleerd daar op in te spelen met een Gaviria, Groves of Cav die dus t.o.v. van MM weer andere tekortkomingen hebben.

Imbatido

Hot take: MM gaat na etappe 15 naar huis.

GoldenWallie

MM2 of Dalla Valle?

Primavoormij

Soft take: in alle etappes waar je Bling capt ten faveure van Pedersen kun je ook Albanese cappen.

P. Krul

Niet tevreden over mijn Bergteam
Resulteert in het schrappen van Kamna en Dalla Valle
Inkomend zijn Mollema en Caruso

Ik vraag me wel af of ik er in de bergen beter op geworden ben

Antonini

De Groves van 2022 werd nog voorbij gereden door Coquard: https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-a-espana/2022/stage-3

Het draait ook om regelmaat, als je met dit budget 3.5M betaald, dan wil je de kwaliteit van Philpsen, Jakobsen, Merlier. Soms denk ik ook dat door de prijs van de renner, mensen denk dat de renner ook die kwaliteiten bezit.

Antonini

'@Imbadito ik ben niet overtuigd dat Bling de Tour mag rijden. Hij had het over “een andere planning”. Ik denk dat de tour volledig in dienst van Yates zal staan. Maar afstappen is zeker mogelijk, maar niet iets dat hij normaal veel doet, hij heeft door pech al veel gemist en klimmen is niet zijn zwakke plek.

R. D.

Ik zie het eerlijk gezegd wat betreft de 9 sprinters zo; iedere sprinter die ik meeneem is een backup voor de andere 8. Dit vanwege de vraag wie er nog bijzit aan het einde. Feit blijft dat er meer sprint-achtige etappes zitten in deze Giro dan ooit tevoren, dus ik wil echt net zoveel geld stoppen in mijn 9 sprinters als in mijn 9 klimmers.

nasibal

MM2 of Dalla Valle?

De een heeft misschien(!) iets meer kwaliteit dan de ander, de ander hoeft waarschijnlijk(!) niet af te wisselen met een teamgenoot. Ga je dus voor kwaliteit of regelmaat is eigenlijk de vraag.

1 2 ... 79 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.