Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 80 ... 193 194
Symen De boer

Hulp gezocht laatste plekje voor de TT Bartra of Pedersen?

Kleine Drekst

Hier laat ik Matthews ook thuis vooral veel vraagtekens over zijn fysieke gesteldheid. Ik ga gewoon Pedersen cappen in de iets zwaardere etappes en in de vlakke etappes cap ik Gaviria (hangt natuurlijk wel af van de eerste sprint) Vond het vooral mooi hoe groves eerder dit jaar op een fiets van een ander de volta limburg Classic won.

Kirsipuu

Ik heb nu uiteindelijk toch Ackerman naast Pedersen, Albanese, Consoni en Bonifazio voor de sprints. In sommige etappes komt Cort daarbij. Ackerman omdat hij sowieso gaat uitrijden (nul kans op Tour) en de echt vlakke etappes 17 en 21 zijn.

Die 3 miljoen van Matthews heb ik in Hart geïnvesteerd.

-Wielerfan

Wie denken jullie dat etappe 1 wint?

A. Evenepoel
B. Ganna
C. Roglic
D. Kung
E. Iemand anders.

Ik stem op B.

PieterZegen

Volgorde van waarschijnlijkheid: B - A - E - D - C

-Wielerfan

'@symen de boer

Pedersen voor de tt.
En dan zou ik meteen bartra wisselen voor een andere renner. Want zonder tt heb je niks aan hem.

Wouter Zin

'@hb
Opzich ben ik het eens met dat je sprinters in verhouding minder zullen opbrengen dan de klassementsrenners alleen vergeet je wel te kijken naar het parcours van deze ronde. Als je ziet hoeveel kansen er dit jaar voor de sprinters/vluchters kunnen zijn (ook in de bergen) twijfel ik zeer sterk of een sterk klassementsteam nodig is.
Die afrekening met 22pnt is leuk maar de juiste sprinter kan in 1 etappe het dubbele behalen en loopt dan 1 etappe voor…

jenzrscl

Ik blijf beter uur weg van dit forum of ik flikker alsnog MM uit me team.

stinopacino

Ballerini wel of niet sprinten... als hij Evenepoel moet begeleiden op het vlakke. Dan zit ie toch al voorin bij het 3km punt? Dan zou ik wel even een sprintje meepakken. Of is dit wishful thinking?

R. D.

Naast het feit dat de verhouding tussen berg etappes en sprint etappes anders ligt dan in vorige jaren, moet je ook eigenlijk de eindafrekening anders benaderen. Iedereen zal namelijk Roglic en Evenepoel hebben, dus de punten die zij pakken in de eindafrekening tellen niet mee, aangezien iedereen die krijgt. Dus eigenlijk moet je de nr 3 van het klassement vergelijken met een Pedersen, en de nr 4 met een Matthews of Gaviria.

Laatst gewijzigd
MvdL

Wie hebben jullie als knecht van Pedersen?

Hoole, Mollema of Tesfastion?

Ik neig naar Hoole maar verwacht individueel weinig punten. Mollema, zie ik ook persoonlijk ook niet veel punten pakken. Ondanks zijn individuele klassen op de tijdrit.

Tesfastion moet je volgens mij net geluk hebben op welke etappe je hem opstelt.

Kunnen jullie me helpen met dit dilemma?

Als laatste heb ik 5 sprinters en Mayerhofer

Moet ik een sprinter nummer 6 kiezen voor een miljoen of verder dit budget gaan inpassen in mijn team.. Ik twijfel namelijk of 5-6 sprinters net te weinig is?

Gladiool

Waarom heeft iedereen het over Bartra? Hij heet Barta jongens :).

Mr.White

Als je een teammaat van Pedersen wil altijd voor Tesfatsion gaan, imo. Goede renner met vrijheid. Gaat er zeker een paar keer goed bijzitten. Een van de leukere in de 750k.

BigMig

Ja Bartra is die gast die voor Barcelona en Dortmund heeft gespeeld, die kan helemaal niet tijdrijden man

Hay

A-B-D-E-C

@ R.D. Pedersen zal toch ook wel iedereen hebben, als dat zo is valt die in die categorie ook weg.

nasibal

Ja Bartra is die gast die voor Barcelona en Dortmund heeft gespeeld, die kan helemaal niet tijdrijden man

Weet niet man, er schijnt momenteel een andere ex voetballer te zijn die het wel aardig onder de knie heeft.

R. D.

Ik heb uiteindelijk geen enkele teamgenoot van Pedersen.

Mollema heeft vele malen in mn team gestaan, maar altijd op de schopstoel. Ergens vond ik het wel fijn om naast 9 klimmers toch stiekem een reserve te hebben met Mollema, die ook als tijdrijder of teampunter ingezet kon worden. Verder niemand overwogen.

Ook geen teamgenoten van Roglic. Wel eentje van Remco. Remco en hij zijn 1 van de 6 koppeltjes in mn huidige selectie, daarnaast nog 8 eenlingen.

Precies 21M voor mn 9 klimmers uitgegeven en ook 21M voor 9 sprinters.

Daarnaast 3M voor tijdrijders, voor het geval dat er toch stiekem 3 vlakke tijdritten komen.

Laatst gewijzigd
MvdL

Hebben mensen hier Gloag nog toevallig?

user26790

Ik ben om mij moverende redenen gekomen tot de volgende opstelling.
Algemeen klassement en/of kandidaten voor andere klassementen. Waarom geen ouderen klassement voor 35+?
Wel een jongeren klassement dan hoort daar ook een klassement voor 35+ bij.

Klassementeners:
Roglic
Evenepoel
Almeida
Geoghehan Hart
Kämna
Arensman
Fortunato
Caruso
Pozzovivo
Pinot

Sprinters:
Pedersen
Groves
Matthews
Vendrame
Fiorelli
Bonifazio-
Stewart
Mayrhofer

Aanvallers:
Buitrago - bergklassement
Cort - sprinter

R. D.

'@HAY

Ik verwacht niet dat de pickrate van Pedersen in de buurt gaat komen van Remco en Roglic. Daar zal toch wel een procentje of 15 tussen zitten, wellicht zelfs meer. Het is nu eenmaal een makkelijke bezuiniging om Pedersen thuis te laten en de meeste mensen leggen toch het zwaartepunt in hun selectie bij de klimmers.

Daan Brakenhoff

Ik durf wel te stellen dat de pickrate van Pedersen bij de ‘serieuze’ scorito spelers 95%+ zal zijn. En tevens terecht

-Wielerfan

Mijn definitieve team:

Evenepoel
Roglic
Almeida
Hart
Kamna
Vine
Pinot

Mcnulty
Buitrago
Van Wilder
Healy
Cort
Hoole

Pedersen
Gaviria
Matthews
Albanese
Fiorelli
Marit
Dalla Valle

Na 95%, 2x 97% en 1x 98% hopen op een gouden bekertje🤞

Laatst gewijzigd
BigMig

'@nasibal
En die moet het dan opnemen tegen een schansspringer voor het AK. Zo lijkt het meer een hobby voor erbij, dat fietsen.

R. D.

Laat het maar beginnen !

R. D.

Wow Groves bijna 2x zoveel gekozen als Gaviria

Pedersen inderdaad toch ontzettend hoge pickrate. Die telt dan idd ook niet mee. @DAANBRKH

1 2 ... 80 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.