Scorito Giro d'Italia 2023

1 2 ... 83 ... 193 194
Kleine Drekst

Het is wel een mooi zooitje met de tussentijden.

Sjas Patatje

Fuck..... Geen Hart opgesteld. Wie had hem wel verwacht in de top 15? Ik had hem verwacht rond plek 15-25. Wat dom! En ook geen MM. Cerny valt tegen vandaag, net als Cort. Wel blij met McNulty, last minute in mijn Scorito team gefietst.

Thomberg

Hmm Cort of matthews viel op Cort. Lekker dan. M’n gevoel zei bling

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Hart heeft zijn longen eruit gereden, ik had evt wel een top 15 verwacht maar dit is wel heel goed.

En natuurlijk heb ik hem op het laatste moment er uit gehaald 😀

Almeida ook stukken beter dan ik had verwacht

Gladiool

Had Hart wel hoog ingeschat. Komt in bloedvorm, laatste twee tijdritten op het vlakke gewoon 8e en 9e. Dus top 5 - 10 had ik wel op gerekend met dat klimmetje.

Kämna daarentegen valt wel behoorlijk tegen.

Laatst gewijzigd
JimKro

Nu al spijt van Arensman ipv Carthy. Betekent indirect dat ik Hart nu op de bank heb. Maar goed, hopelijk haalt hij zijn punten in de laatste week.

Maarten Koning

58 per uur haal ik waarschijnlijk nog niet eens bergaf, laat staan vlak

Kleine Drekst

is sporza alweer pushberichten aan het sturen of valt het mee (vraag voor de belgen)?

Kleine Drekst

8 man in de top 15 met de Captain 1e alleen Carthy viel bij mij tegen en nog belangrijker geen punten op de bank. Goed begin morgen Gaviria kopman.

jenzrscl

Wat een baas zeg remco!

Quelbois

Laatste 2 dagen ondanks alle post en twijfels of FOMO’s zijn het deze mannen geworden voor team Quelbois;

Klassement of berg
1) REV; kopman vandaag, topfavoriet , no brainer
2) ROGLIC: de tweestrijd die komt er. Maar nu wel met matige ondersteuning door diverse oorzaken. Met zijn punch en tijdrit top 3 op eigen kracht en Kuss in de bergen
3) ALMEIDA: veel bergen in de derde week die eigenlijk net te lang zijn , dus komt hij bovendrijven. Ik verwacht ook top 3. ‘As we type’ snelste in deze tijdrit . Sterk begin net als zijn teamgenoten van UAE
4) HART; Boven Thomas gekozen , denk dat hij in de bergen en qua punch meer kan. Begint sterk vandaag. Ook gelukkig opgesteld , maar eerlijk is eerlijk meer omdat ik van Ganna nipt winst verwacht. Top 5 in klassement
5) CARUSO ; knecht volgens Scorito maar die maakt straks de top 5 vol . Komt later bovendrijven en begint vandaag (terecht) op de bank
6) KAMNA; goede tijdrit (maar valt vandaag tegen) , in vorm en altijd aanvallend koersen . Kan erdoor zakken in week 3 maar mag het tegendeel bewijzen. Ik verwacht voor week 3 al zijn puntjes binnen te hebben
7) VINE: hoog potentieel en de verplichte rust na zijn blessure pakt hopelijk goed uit
8) PINOT: meer klimmer dan klassement man mag me qua klassement verrassen
9) LEKNESSUND: jongeren, opvuller, 750 man die Dunbar verdrong uit mijn team
10) FORTUNATO; Top 10 kanshebber en potentiële winnaar bergtrui na een pittige strijd met Vine
11) VAN WILDER: mag lang meedoen met REV bergop dus veel teampunten

Sprinten : ik heb me vaak vergist in de hardheid van de koers in de grote rondes . Focus op sprinters met inhoud dus

12) PEDERSEN : 4,5 mln maar toch een no brainer en wow wat een hoge pickrate
13) MATTHEWS: heeft voor team Quelbois vaak teleurgesteld, was zelfs kanshebber voor de zwarte lijst . Dit parcours en geen vlakke sprinter in zijn team maken dat hij het nu wel mag (en wil ) laten zien. Die had ik moeten opstellen ipv HEALY vandaag . Chapeau!
14) ALBANESE: gaat er altijd voor en kan zijn 9 top 20 plekken van vorig jaar nu weer evenaren, zijn prijs is er ook na
15) CONSONNI: Beste 2 mln alternatief, kan vlak en heuvel net als PEDERSEN maar dan wel paar plaatsen achter hem
16) BALLERINI: REV afzetten op 3 km en dan door voor een top 10 sprint en teampunten
17) CORT; qua profiel van deze ronde en zijn 1 mln prijs een logische pick . Tijdrit selectie vandaag niet gehaald (terecht) ook voor overgang etappes
18) FIORELLI: 1 mln man die mee kan op heuvelsprints en juiste instelling heeft
19) MAYRHOFER; als je Dainese in je achterzak fietst ben je voor 500 k een no brainer en een juist profiel als MM 2 . Ik verwacht 100 + punten

Aanvaller;
20) HEALY: niet zo best begonnen vandaag , ik verwacht de KAMNA rol van vorig jaar . Etappes genoeg nog voor hem .

Goede start vandaag . Op naar een mooie ronde.

Geoffrey1420

'@basementman MM top 15!

jenzrscl

En keuze tussen thomas en hart is echt nog niet gemaakt, 16 seconden.. die kunnen nog perfect wedden op 2 paarden. En thomas komt altijd meer op gang na paar ritten, doet zelfs beter of tour openingstijdrit met zijn top 10.

Ik zie ganna in rit 3 wel wat proberen ..

Laatst gewijzigd
mas22

Hart en Matthews bankie, dat doet altijd pijn. 301 punten slechts, dat had beter gekund dus.

ditisdavid

Droomstart met 389 punten - 7 man in de topacht + Pedersen en Van Wilder. Matthews op de 13e plek banken was zelfs correct.

Thomberg

Prima start. Bling en vervaeke op de bank is jammer. Wilde niet all-in op Remco. Ganna niet kiezen weer heel blij mee.

En zoals @nasibal altijd zegt, meer dan 6 sprinter zijn niet nodig.

Evenepoel, Cerny en Vervaeke leveren al minimaal plek 16 punten op.

Daan Brakenhoff

'@jens Normaal is Thomas wel de betere tijdrijder natuurlijk. Dus alhoewel het klopt wat je zegt, lag dit toch niet in de lijn der verwachtingen.

Hart, Almeida en natuurlijk Evenepoel erg straf vandaag. Zijn toch wel serieuze tijdsverschillen allemaal.

Verder wel leuk om te zien hoeveel mensen Ganna en Küng mee hebben genomen, ‘de eerste klap is een daalder waard’ zeggen ze altijd maar. Maar ben je dan nu tevreden met Ganna die niet wint? zoveel etappes kan je hem (normaal gesproken) nu niet meer opstellen…

Morgen zullen er veel teams hier zijn met bankpunten, aan de ‘sprintheavy’ teams hier te zien. Gaat de keuze vallen op de zekere punten van Almeida/knecht van REV/Ganna? Of 1 van de C-categorie sprinters als MM2, Dalla Valle etc

arjenzvob

Iets onder gemiddeld gescoord, maar dat weet je als je Ganna thuis laat. Vine uiteindelijk ook niet genomen, paste niet meer qua budget. Hij moet het ook nog maar drie weken laten zien (zeg ik ook een beetje hopend van niet, wel een schitterende renner!)/

Matthews niet opgesteld. Het was hij of Cort/Healy. Voor de twee EF-boys gegaan.

En @Destination Leuk om te lezen dat je me miste. Ik was op vakantie. Daardoor o.a. tijd in m'n vrouw gestoken. Ook fijn.

jenzrscl

Was er ook iets van bergtrui punten? Volgens mij ging mcnulty wel 1 van beste die klim op

oborobo

Cerny mocht niet voluit zeker?

Maurimaler

Hier op een (goede) 33% met geen extra tijdrijders
Evenepoel
Almeida
Hart
Roglic
Pedersen
Leknessund
Cerny
Kamna (die toch tegen valt)
Carthy

De rest van mijn team ziet er zo uit: Groves, Milan, Albanese, Consonni, Vendrame, Stewart, Fortunato, Buitrago, Pinot, Mayrhofer en Batistella.

De Tourminator

Team De Tourminator:

Evenepoel
Roglic
Almeida
Hart
Kämna
Vine
Arensman
Fortunato
Pinot
Konrad

Heavy
Buitrago

Pedersen
Matthews
Albanese
Consonni
Ballerini
Pasqualon
Mayrhofer

Cerny

Hier gaan we het mee doen. Helaas Hart en Matthews vandaag op de bank, dus de eerste bankpunten zijn binnen. Vanaf nu kunnen we dus eigenlijk alleen nog maar stijgen…

Thomberg

'@Destination ik laat het helemaal aan @arjen zelf wat hij wel of niet met z’n vrouw doet

niek-vdv

McNulty krijgt de bergtrui uitgereikt, maar die timing klopte niet. Die trui zou dus eigenlijk nog naar TGH moeten gaan

nasibal

'@Thomberg

Of in z'n vrouw steekt

1 2 ... 83 ... 193 194

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.