Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 100 ... 200 201
Daan Brakenhoff

'@dimitrofiets

Keurig volgens template :)

Milanjacks

'@R.D.

Leuk dat je je afvallers opsomt maar het is totale bagger zonder enige vorm van argumentatie draagt het inhoudelijk niks bij.

M@thijs

'@HZ57: Pidcock, pogi , carapaz, ciccone

De gele bliksem

Hierbij mijn team, tips zijn altijd welkom!

1. Pogacar (ak)
2. Vingegaard (ak)
3. Hindley (ak)
4. A. Yates (ak)
5. Bardet (ak)
6. Rodriguez (ak)
7. S. Yates (ak)
8. Skjelmose (ak)
9. G. Martin (ak)
10. T. Johannessen (ak)
11. Woods (klimmer)
12. Van Aert (spr)
13. Philipsen (spr)
14. Jakobsen (spr)
15. Girmay (spr)
16. Coquard (spr)
17. Meeus (spr)
18. Alaphilippe (aanv)
19. Powless (aanv)
20. Van Gils (aanv)

Ik kan Ciccone erin werken voor Rodriguez of S.Yates, hoe denken jullie daar over?

Tips betreft de algemene verdeling van sprinters en klassement?

Mee eens dat VDP te veel risico is, maar zou het toch super vinden om hem nog in mijn team te fietsen, maakt de tour kijken ook leuker. Hebben jullie tips daarvoor?

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

'@De gele Bliksem Ziet er goed uit, ikzelf ben voor 1 sprinter meer gegaan, maar nu heb je natuurlijk wat meer opties in de aanval/overgangsetappes, de kunst zal dan zijn om goed op te stellen.

Zijn er mensen die er Landa overwegen? Heeft een heel sterk jaar gereden (7e in Valencia, 2e Andalucia, 7e Tirreno, 5e Catalunya, 2e Baskenland). Ik zie het wel gebeuren dat hij zich via hoogtestage en Dauphiné heeft klaargestoomd voor de Tour. Ik zie hem niet zo veel passeren, kan toch wel een potentiële verschilmaker zijn. Voorlopig heb ik zelf ook nog Bardet staan, of kan via een upgrade van een 2M man

Harderijder

Ik overweeg Jakobsen uit mijn team te laten. Hoe verhouden de klimkunsten van Jakobsen en Groenewegen zich tot elkaar? Zal Groenewegen veel eerder lossen en daarom in de etappes waar je een sprinter nodig hebt die een heuvel kan eerder afvallen?

Milanjacks

'@Rije

Probleem met Landa is gewoon het routeboek niet zijn vorm. Dit routeboek is een afkeer tegen de ouderwetse klimmers.

@Harderijders

Verschilt heel erg per grote ronde. Heb Groenewegen ook wel eens aardig een heuvel over zien raken. Over het algemeen heeft Jakobsen een lichte voorkeur maar of dat deze tour ook zo is durf ik niet hard te maken. Denk dat ze er allebei vaak bij zullen zitten. En als ze er niet bij zitten vaak allebei niet(maar dat zullen eerder etappes worden waar een klassieke sprinter niet wint).

Laatst gewijzigd
Jommelb

Ik denk dat Groenewegen minstens net zo goed klimt, misschien wel beter. Die heeft daar echt werk van gemaakt.
Ik lees de naam Kristoff weinig, weinig die hem overwegen? Lijkt me zeer gemotiveerd voor zijn nieuwe ploeg en met een paar sprintkansen op het einde kan je hem wel opschrijven. Hij is aan het einde van een grote ronde altijd nog sterk.

Milanjacks

'@Jommel

Kristoff won een keer etappe 1 en heeft daarna het sprinten vaarwel gezegd om volledig in dienst te rijden voor Poga, sindsdien op de zwarte lijst voor mij. Tevens mist hij absolute topsnelheid en betwijfel ik of hij zich in elke vlakke sprint gaat gooien, iets wat je bij andere 1.5 miljoen sprinters minder hebt.

Harderijder

Kristoff heb ik van geleerd bij het klassiekerspel. Daar gaf hij al aan niet de snelheid meer te hebben. Ik sla hem dus over.

Rije Rudy

'@Milanjacks gezien er niet genoeg écht steile klimmen zijn voor hem of?

Nijmos

Weet iemand of S. YATES zijn plannen "in the mountains" te floreren betekenen dat hij een klassement of etappezege ambieert?

@david: hier gaat het over scorito niet over jouw spel. Of ciccone slim is hangt daarnaast erg af van de spelregels en bijvoorbeeld de puntenverhouding tussen bergtrui en andere punten. Ook van jouw eigen doel in het spel. Is het hebben van de winnaar van de bollentrui een must om jouw doel te bereiken dan lijkt Ciccone me een goede, anders niet.

Laatst gewijzigd
Jommelb

Kristoff is natuurlijk niet meer de snelste, maar rond plek 10 zou toch moeten lukken lijkt me?
En hij lijkt aan het einde van een grote ronde toch minder snelheid te verliezen dan de grotere kleppers als Jakobsen.

Racemuis

'@harderijder; een paar pagina's terug heb ik een hele uiteenzetting gegeven mbt de team punten. Helaas kreeg ik hier geen reactie op, maar ik ben er wel uit dat voor mij alleen Yates en Benoot interessant zijn. Normaal vind ik de teampunten altijd lekkere meepakkers, maar ik merk dat ik de huidige teamgenoten of te duur vind, of zelf geen punten zie halen waardoor ik ze toch niet opstel.

ZK

'@jommelb als je Kristoff op plek 10 verwacht, is mozzato dan geen betere keuze voor 1m?

@Racemuis: Yates ben ik met je eens, zeker interessant. Maar waarom Benoot? Waar zie jij hem eigen punten halen? Dan kun je toch net zo goed van Baarle nemen voor 1m?

Laatst gewijzigd
MightySosa

Kristoff is niet meer de snelste en ik denk dat zijn leeftijd nu ook een rol begint te spelen. Voor dat budget kan je beter een Sagan, Cav of Coquard overwegen.

Milanjacks

'@Jommel

Dan moet hij wel altijd mee sprinten, dat waag ik mij echt te betwijfelen.

@Rije

Ik zie hem in de punch etappes weinig punten pakken, bij andere ak mannen heb ik meer vertrouwen.

Rije Rudy

'@Milanjacks gaat het dan over rit 1/2/5/6? In 9/13/14/15/17/20 kan je hem wel perfect opstellen lijkt mij, en eventueel de tijdrit als hij goed klimt als 7e/8e/9e man, voor de rest zie ik niet veel ritten waar ik andere klassementsmannen uit zijn categorie wel zou opstellen en Landa niet

De Tourminator

'@David1977
Ik organiseer zelf ook een poule via Tourploeg. Het mooie daar vind ik dat je maar 12 renners kunt kiezen. Klassement telt nogal zwaar mee. Ciccone is een gok. Hij zegt voor het bergklassement te gaan, maar of hij dat ook gaat redden is niet te zeggen. Als hij al vroeg de bollen veroverd en er lang in rond rijd dan heb je veel extra punten, maar als het niet lukt, kan hij wel eens zeer weinig punten halen. Ik zou voor 6/7 klassement gaan, 4/5 sprinters en een puncheur.

Milanjacks

Ja vind 4 etappes vrij veel. Verder heeft hij ook een mindere tijdrit dan mannen die ik in gedachte heb.

Niballie

Kristoff ging in de Baloise Belgium Tour op de bagagedrager van Wærenskjold toch lekker naar een paar top 5 noteringen. De trein van Uno-X was daar echt heel goed. Sowieso is het verstandig om te kijken naar sprinters die door een goede lead-out zich in elke sprint kunnen plaatsen. Sagan kan dat in zijn eentje en is de uitzondering, terwijl Ewan dan juist vaak weer vergeet om zijn lead-out te volgen.

Racemuis

'@ZK in mijn geval zou ik Benoot boven V Baarle kiezen omdat ik niet verwacht V Baarle snel op te stellen. Als aanvallers in de overgangsritten heb ik alleen alaphilippe, dus zou er dan op gokken dat Benoot daar mogelijk iets kan doen. Waarschijnlijk tegen beter weten in omdat hij bij Ving moet blijven. Dus voor mij vrijwel zeker maar 1 jumbo

De Tourminator

Als we naar de sprinters kijken blijft het toch keuzes maken. Jakobsen+Groenewegen/Girmay of een Pedersen+Sagan/Cav/Meeus/Coquard/Kristoff. Of Pedersen+Groenewegen/Girmay of een WvA+1,5M sprinter. Ik ben er nog niet uit. Voorlopig staat WvA er nog steeds in. Philipsen staat er daarbij ook vanaf het begin in. En ik neig toch naar 1 van de 2 Jakobsen of Groenewegen.

Rije Rudy

'@Milanjacks bedankt voor je mening!

@De Tourminator Ik ga toch voor de eerste optie denk ik. Pedersen zeer interessant natuurlijk, maar acht hem op het vlakke niet bij de snelste 3, zal wel wat meer aan sprinten toekomen dan sommige andere sprinters. Maar waarschijnlijk heb je van de 1.5 M sprinters toch al je 1e en evt 2e keuze in je team verder, dus moet je Mads al met je 3e keuze uit deze categorie gaan combineren. En die zal toch wat minder opleveren dan een Girmay of Groenewegen normaal als je de goede kiest. Tenzij je in 3 sprinters van die categorie veel vertrouwen hebt natuurlijk, heb ik trouwens ook ;) Kan een dubbeltje op zijn kant worden als Jakobsen de laatste 3 sprints niet haalt natuurlijk.

ZK

'@Racemuis zoals je terecht zegt, kans dat ze in ontsnapping mogen is heel klein. Als dit wel zou mogen, dan is kans dat Benoot in ontsnapping geraakt niet groter dan dat van Baarle dat zou lukken. Maar goed vanuit gaande dat ze beide niet in ontsnapping gaan, heb je ze alleen voor teampunten. Dan is van Baarle logischer, aangezien hij 0,5m goedkoper is.

1 2 ... 100 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.