Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 101 ... 200 201
Racemuis

'@ZK terechte visie denk ik en daar ga ik waarschijnlijk ook wel in mee. Alleen bij niet te veel uitvallers is het de vraag of je dan V Baarle opstelt of toch liever een 1M remmer waar eigen potentieel in zit?

chip 010

'@racemuis
Dit is voor jezelf toch een heel makkelijke berekening om hem wel of niet te nemen. Je vult alle etappes van te voren in en kijkt welke etappes je hem als opvulling gebruikt. Neem daarin je potentiële eindpunten mee en tel zijn punten bij elkaar op.
Is hij zijn geld waard mooie opvulling is hij het niet waard beter iemand anders voor deze etappes zoeken.

zomaareens

cavendish + uran vs ewan + ion izagirre

in de kelder van mn pooltje wil ik 1 van deze 2 opties kiezen. welke combi zal het meeste punten scoren?

Squender

M’n laatste twijfelpunt is nog steeds Jakobsen.
Hoeveel sprints zien jullie hem meedoen tov een Meeus, Bauhaus, Mozzato?

Afgaande op de podcast van Thijs Zonneveld komen de echt pure sprinters er bekaaid vanaf vwb vlakke sprints. Hoe kijken jullie daarnaar?

@zomaareens Cav gaat zijn rit winnen ;)

Laatst gewijzigd
floda

Heb mbt landa wel een iets positiever gevoel dan hier door sommige wordt verwoord. Hij heeft sinds vorig jaar volgens eigen zeggen meer gewerkt aan punch, en dat zie je dit jaar ook terug in de kleinere rondes in punchetappes en bijv ook bij waalse pijl. Aangezien JV om pog aan te vallen in de bergetappes zo’n strak tempo zal moeten rijden, komen de echte klimmers daar wel bovendrijven. En dan is hij toch gewoon wel goed.
Hij is inderdaad niet het type wat dan vervolgens op de finish van etappe 1 en 2 mee zal sprinten. Maar van de mannen in de categorie 2-3,5 zijn carapaz en bardet (steeds minder) de enige die dit op <5% aankomsten doen. Waarbij carapaz normaal dus no-brainer is, maar dit jaar….

zomaareens

SJeise waarom knaagt Ewan zo.. iets in mn onderbuik zegt dat ie een paar etappes gaat pakken opeens. Alle statistieken tegen natuurlijk.. bahbah.. nog lelijk gevallen in belgie.

Maestro Mello

Ewan zou zomaareens een etappe kunnen pakken inderdaad. Hij zou ook in etappe 3 het asfalt kunnen kussen en eruit vliegen. Wie het weet mag het zeggen. Is de glazen bol van @hangtieniedanstaatie nog te benaderen voor wat mooie voorspellingen?

Boasson en Hagen

'@R. D. echt spannend die dagelijkse afvalrace, heeft John de Mol nog niet gebeld?

ralfinho77

Ik worstel nog steeds met het aantal sprinters. De combinatie tussen pure sprinters en sprinters die een heuveltje over kunnen. Mijn sprintteam ziet er nu als volgt uit:
Philipsen
Jakobsen
Girmay
Dylan
Coquard
Meeus
Dan heb ik jakobsen Meeus Dylan, Philipsen
Girmay Philipsen en coquard voor het sprinten die een ook een heuvel over kunnen. Wat denken jullie ervan?

landmeister

Grappig om te zien dat (bijna)niemand overtuigd is van Pedersen, ik zelf ook niet maar in vergelijking met hoe veel de andere sprinters worden genoemd lijkt het er toch op dat Scorito hem te duur heeft gemaakt óf Pedersen ons op één of andere manier totaal niet overtuigd...

ZK

Zelfs MeneerScorito vond Pedersen te duur geprijsd en pleitte ervoor om verandering in spelregels door te voeren, zodat ze in laatste week prijzen van renners nog kunnen laten zakken.

Hommeles

'@Landmeister, Pedersen vind ik absoluut te duur. Maar het begint mij wel te knagen dat inderdaad niemand hem neemt. Want hij gaat wel punten pakken.

Guido Maltempi

Pedersen is idd te duur. Scorito heeft hem een kopmanprijs gegeven terwijl je hem vrijwel nergens kopman maakt, zelfs niet als je Philipsen thuis zou laten.

Als budget geen rol zou spelen was Mads de 2de sprinter die ik erin klikte. Grote kans ook dat hij straks het ideale team haalt. Maar voor 4M moet ik op voorhand teveel concessies doen om hem in te kunnen passen.

Pim Todcock

Ik neem Pedersen lekker wel. We weten allemaal wat hij kan en heeft niet veel meters gemaakt in Italië. Nadeel is wel dat de ploeg ook voor Skjelmose gaat en Ciccone voor eigen kansen. Maar genoeg teams die baat hebben bij een gereduceerde sprint. UAE bijvoorbeeld is sterk genoeg om in de makkelijkere heuvelritten Pogi kans te geven op boni.

Wat te denken van Johannessen? Pakte 5 top20 plaatsen in de Dauphiné en is niet erg duur. Is de kopman voor Unox. Verder nog niet al te veel indrukwekkends, maar nog erg jong.

Squender

Ik heb Johannessen op dit moment wel in mijn team. Ik hou sowieso wel van dit soort teams en dit soort opkomende renners. Ben ik gevoelig voor. De ene keer ga ik er compleet nat op (Leknessund in de tour vorig jaar), maar een andere keer blijkt het echt mijn juichrenner te zijn (Ayuso in de Vuelta vorig jaar).

Het risico is in ieder geval erg klein gezien zijn kostprijs.

Antonini

Pedersen is te duur, maar heeft in potentie 3-4 meer kansen dan Jakobsen (etappe 3, 8, 10, 19). Hij zal wel gemiddeld 1 of 2 plekjes lager eindigen, maar heeft dus de kans veel meer punten te pakken. Dus zo gek vind ik het eigenlijk helemaal niet. Toch zie ik Jakobsen heel frequent in de lijstjes en Pedersen nergens. Ben vooral bang dat er hier in hoge mate sprake is van Dunning-Kruger Chauvisme.

Laatst gewijzigd
KV

Jakobsen sprint gewoon mee hoor in 3 en 10 en 19 wordt vluchters

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

Pedersen is te duur, maar heeft in potentie 3-4 meer kansen dan Jakobsen (etappe 3, 8, 10, 19).
In welk scenario zie jij Jakobsen er in etappe 3 niet meer bij zitten en Pedersen wel?

Ik ben het met je eens dat etappe 10 te zwaar gaat zijn voor Jakobsen en Pedersen dit zou kunnen overleven, maar de vraag is of je hier je sterke sprinters gaat opstellen. Dit is één van de weinige etappes voor de rasaanvallers dus die zullen deze kans echt niet laten lopen om het voor vlucht te maken. Je kunt er dus vanuit gaan dat vluchters hier gaan winnen en dat zal ook met een grote groep zijn. Of Pedersen hierbij zal zitten laat ik in het midden maar naast je aanvallers zul je hier hoogstwaarschijnlijk voor zekere punten kiezen met je truipunten.

dr klaas

100 pagina's vol braken over het ideale team en vervolgens klagen dat iedereen 'ongeveer' hetzelfde teamplate heeft.

Ik vind het allemaal teveel een herhaling van zetten, iemand uit Tiel kan zomaar goud halen zo, ik kan er geen traaen om laten.

Mag er nog zand bij ?

41K Deelnemers, sta alweer op zilver, beste resultaat dit jaar.

R. D.

'@BOASSON EN HAGEN

Nee John heeft nog niet gebeld en dat verbaast me wel, we hebben korte lijntjes sinds ik met mn 3.7% op roland garros in Shownieuws zat.

dr klaas

'@Guido Maltempi, iemand die eeen grote kans maakte tot het ideale team te horen die klik je er toch in ?

Pedersen kan ook prima in de vlucht, zo won hij vorig jaar nog een etappe. Stel Skjelmose heeft wit of Ciccone de bollen dan is Pedersen ineens een must-have!

Als het Dunning-Kruger effect, je doet denken aan een nationaal park in Afrika moet je dan nog mee doen met scorito?

Milaan-San Barto

Viel me ook op dat Landa weinig genoemd wordt hier. Vindt hem juist wel interessant. Prima vorm eerder dit jaar, vrij stabiel in het rijden van een klassement en ik vind dat hij juist een parcours op maat gevonden heeft. Een parcours met zoveel klimmen en zo weinig tijdrijden zou die zelf uitgetekend kunnen hebben.

En juist omdat hij weinig genoemd wordt is het wel lekker om hem te nemen. Staat er voorlopig in bij mij en denk dus nu ook dat ie zeker gaat blijve

Milaan-San Barto

Wat betreft Ciccone, gokken op de bergtrui vind ik altijd wel gevaarlijk. Absoluut een toppertje die Ciccone, maar kan me ene Fortunato herinneren die voor de bergtrui zou gaan afgelopen giro…

Hier gaat er gwn een breed klassementsteam in waar ik bijv Martin/Alaphilippe nog wel wat bergpunten zie pakken. Verwacht uiteindelijk dat toch pog/ving hem gwn pakt

Fietseties

'@Pim Todcock, Johannesen heeft een vrije rol. Traeen is benoemd als kopman voor het klassement door Unox.

Thomberg

Voor de twijfelaars:

Wel nemen:
- Adam Yates
- Simon Yates
- Eddie Yates
- Landa
- VdP
- Pedersen
- Madous
- Pidcock
- Cort en Aranburu

Niet nemen:
- Wout van Aert (veel te duur)
- Pogi (veel te duur voor een gebroken pols)
- Carapaz (wat kan hij nou, nog nooit iets gepresteerd in een grote ronde)
- Philipsen. Want de sprints zijn voor VdP, die heeft P-R en MSR gewonnen dit jaar

1 2 ... 101 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.