Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 102 ... 200 201
Qtjelegend10

'@ZK hoe moelijk etappe 3 ook te controleren is, het gaat er bij mij niet in dat de eerste sprintkans in de Tour naar een vlucht gaat. Het belangrijkste voor de sprintploegen lijkt me dan break control; zorgen dat er wat matige renners in de vlucht zitten en geen erkende hardrijders als Cort of Kung. Daarom zou het vormen van die vlucht ook wel eens lang kunnen duren.

mart1202

Wat te verwachten van Corbin Strong..? Rijdt goede uitslagen in heuvelachtige etappes. Staat in Scorito geclassificeerd als sprinter, maar bij PCS bijvoorbeeld als klimmer. Gaat hij zich mengen in de massasprints? Ik weet eigenlijk te weinig van deze renner :)

Qtjelegend10

'@Milaan-San Barto Ik denk dat de bollen dit jaar niet naar de winnaar van het klassement gaan. Aantal van de echte klassementsetappes finisht niet bergop, wat de kansen op een vlucht vergroot en geen dubbele punten aan de top betekent. 2 finishes boven op HC bergen als ik me niet vergis. Puy de Dome en Grand Colombier. Col de la Loze (etappe 17) is hier wel doorslaggevend, dak van de Tour.

Pim Todcock

'@Fietseties
Ah, je hebt gelijk, ik moet de artikelen beter lezen. Hoewel het ook wel verwarrend was dus met Johannessen, Kristoff en Tiller genoemd als "speerpunten" en later Træen dus als klassementsman.

Qtjelegend10

'@mart1202 Volgens zijn ploegleider is ie de aangewezen sprinter, maar ik verwacht hem niet standaard bij de eerste 10 in echte massasprints. Hij kan wel serieus klimmen voor een rappe jongen, dus ik verwacht hem bijvoorbeeld in etappe 2 er ook bij. Ook de vluchtritten 10 en 12 lijken interessant voor hem. Multifunctionele sprinter dus!

ploep

Jakobsen of Neekobsen?

Altijd de sprinter van Pat meenemen zeggen ze, maar het is toch veel leuker om te hopen dat hij de tijdslimiet niet haalt dan andersom?

Maestro Mello

Aantal van de echte klassementsetappes finisht niet bergop, wat de kansen op een vlucht vergroot en geen dubbele punten aan de top betekent.

Dit klinkt een beetje tegenstrijdig, vind je niet? Een klassementsetappe waar de klassementsrenners niet van voren eindigen.

Daarnaast eindigen etappe 6 en 15 ook nog bergop. Er zullen zeker vluchters meedoen om de overwinning, maar is dit structureel dezelfde vluchter of is het aannemelijker dat de klassementsmannen iedere bergetappe plek 4 t/m 15 opvullen? Ik neig zelf naar het tweede.

Titivoeckler

Is er inmiddels al meer bekend dat bij de twee etappes die in een afdaling eindigen toch de finish bergop wordt gelegd?

Wicked Wout

'@titi, volgens mij staat dat overleg voor vandaag gepland. Overigens kan de aanpassing natuurlijk twee kanten op: je kunt hem inkorten (en dus finishen bergop) of verlengen (en na de afdaling nog een stuk vlak toevoegen).

mirkodekeyzer

Tot nu toe was voor mij Powless als renner van EF (i.p.v. Carapaz) een redelijke zekerheid. Na het laatste interview van Carapaz begin ik toch te twijfelen. Blijkbaar werkt ie al sinds oktober toe naar de Tour en voelt ie zich in orde. Een goede Carapaz is kandidaat voor het podium en een minder goede Carapaz maakt makkelijk de omslag naar etappezeges (zie Vuelta vorig jaar). Zijn plafond is natuurlijk hoger dan dat van een Powless, die dan wel weer een goed voorjaar reed. Prestaties in de voorbereidingskoersen was dan weer niet denderend van allebei....

Simonhout

Groenewegen + Powless of Flip en Mozzato? Heb toch wel hele erge fomo met Flip en Groenewegen gaat punten halen maar weet niet of die de 250 gaat halen. Heb overigens al mvdp

Yuri2222

'@fietseties, 99,6% in de index nu. Stond voor de giro 6e algemeen, maar daar ben ik de boot ingegaan met 79,1%.

landmeister

Dingen die mij aan het denken zetten om boven die template-teams van 75% uit te komen zijn:

-Wat als je Hindley thuis laat?
-Pedersen ipv Philipsen pakken?
-Gaudu toch nemen?
-Bernal erin fietsen?
-Vanwege de hoge pickrate geen Traen, V Gils & V Poppel nemen
-Welsford als de 'Giro-Milan'?
-Skjelmose thuis laten?

Het zijn maar enkele gedachten, maar wil niet wéér aankomen met 70-85%...

R. D.

Deze ronde vd schifting was echt lastig, maar ik moest echt keuzes maken in bepaalde prijscategorieën. Pinot echt heel lang willen hebben maar Bilbao en Skjelmose wil ik toch net iets liever. Hetzelfde geldt voor Meintjes, teveel concurrentie voor 1M, Powless/Jorgenson/Martin gaan nog een rondje door. We gaan door met 30, het einde is in zicht.

afvallers woensdag 28 juni:
KL-B.COSNEFROY AG2R
KN-P.KONRAD BORA
KM-L.MEINTJES Intermarché
KL-J.HAIG Bahrain
KM-T.PINOT FDJ
KM-S.YATES Jayco

40 afvallers 16-27 juni:
M.TRENTIN/S.WELSFORD/F.JAKOBSEN/P.SAGAN/B.GIRMAY
S.HIGUITA/M.V.GILS/R.COSTA/T.PIDCOCK/M.V.D.POEL
M.WOODS/S.KRAGH/T.BENOOT/Q.HERMANS/F.WRIGHT
R.TILLER/B.JUNGELS/R.GUERREIRO/V.MADOUAS/P.BAUHAUS
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/D.TEUNS/M.CAVENDISH/B.O'CONNOR
J.FUGLSANG/F.GALL/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/M.VANSEVENANT
A.BAGIOLI/M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/R.URÁN
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

Laatst gewijzigd
Guido Maltempi

iemand die eeen grote kans maakte tot het ideale team te horen die klik je er toch in ?

Was het maar zo'n feest @klaas. Ik verwacht Mads P vrij zeker bij de 5 beste sprinters in het scorito klassement. Maar het zou best kunnen dat hij die plek behaalt met 'slechts' 300 punten.

Doordat er altijd wel ergens een dure topper uitvalt, komt er in het ideale team vanzelf budget vrij om hem in te passen. Ook al was Mads eigenlijk te duur volgens de gouden 100-per-miljoen regel. Maar hoe ga je vooraf bepalen wie die dure uitvaller wordt? Als ik Mads nu zou willen inpassen dan moet ik bijvoorbeeld Hindley downgraden naar Meintjes, of Jakobsen + Groenewegen omruilen voor Mads + Coquard. Of misschien wel gewoon Pogi of Vingegaard thuis laten. Achteraf zit daar vanzelf wel ergens een haalbare optie tussen, maar vooraf is het gewoon niet logisch om zo'n gok te nemen.

Eddix

Jeetje, ik begin het gevoel te krijgen dat je WvA haast moet nemen juist om het verschil te maken... Het moet niet gekker worden. Wat me ook heel erg opvalt is dat er maar weinig mensen voor teampunten gaan. Ik vind het zelf minder leuk met veel teampunten, maar met zoveel klasbakken en kanshebbers op dagsucces, kan juist het kiezen voor teampunten hier ook veel verschil maken.

havana

Meintjes of G. Martin...?

Eddix

'@havana, Meintjes, maar dat zeg ik vooral zodat onze teams niet teveel op elkaar gaan lijken...

Nijmos

'@eddix:
Ik zie hier anders van aert, a. Yates, Rickaert en Mvdp regelmatig in teams opduiken. Dus hoezo niet voor teampunten gaan?

KissMyAce2.0

Landa of Groenwegen?

Jasperdewaal11

Groenewegen want die vind Hertog Jan lekker ;)

KissMyAce2.0

Dat is pas inside information, thnx Jasper

@ Nijmos twee van die 4 neem je niet voor teampunten toch

Jalabert88

'@pim Todcock en Fieteties.
Enig idee waar ik de informatie omtrent UNO-X kan lezen en dan met name tav de rolverdeling. Vooralsnog lees ik enkel dat Johannesen en Traeen ervoor gaan in de bergen.
Het stuk omtrent Traeen als man voor het klassement kan ik niet terugvinden….

Pinot Grigio

Zo, mijn team staat!

Ik twijfel alleen nog tussen Mollema en Froome...

Rije Rudy

Er wordt wel erg blind gestaard op die 100 punten per miljoen. Wat je volgens mij in de Tour krijgt, waar zo goed als iedereen naar piekt en dus in topvorm is, is dat er per rit veel kanshebbers op winst zijn, en zo pakt iedereen dus natuurlijk punten van elkaar af. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de sprinters in de Tour vorig jaar, zijn er eigenlijk maar een aantal die aan die 100 punten per miljoen komen. (WVA 938, 5M; Philipsen 397, 3M; Pedersen 234, 2M met etappe gewonnen in de vlucht; Mozzato 147, 0.5M; Van Poppel 146; 0.75)

De andere sprinters (Jakobsen 249, 4M; Groenewegen 194, 3M; Sagan 181, 2.5M; Kristoff 158, 2.5M; Dainese 146, 1.5M; Hofstetter 138; 2M) waren volgens hun criterium hun geld dus niet waard. Vertrek je dan met maar 5 sprinters? Ik zou het niet aanraden. Dit jaar zie ik ook nog niet direct een sprinter van 0.5 of 0.75M zoveel punten pakken, al kan er natuurlijk altijd iemand verrassen.

Bon, mijn punt is, ik denk niet dat een Pedersen per se een slechte keuze is als hij 'maar' 300 punten haalt voor 4M, en dit geldt ook voor de andere sprinters, zolang je maar een goede balans hebt en ook goeie keuzes maakt in andere delen van je team natuurlijk.

1 2 ... 102 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.