Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 103 ... 200 201
ditisdavid

Vorig jaar waren er ook wel minder sprintkansen dan dit jaar. Denk trouwens dat je ook nog Laporte mag meerekenen als zesde sprinter - een keer eerste, derde en zesde en Jumbo had letterlijk iedere sprint geel en groen in handen. En dan waren er met Vingegaard, Pogacar en een 4e Jumbo ook in een ideaal team precies genoeg opvullers voorhanden die altijd 10+ punten opleverden, wat dit jaar onwaarschijnlijk lijkt.

Kortom, ik denk dat er dit jaar meer dan vijf sprinters aan de 100 punten per miljoen komen. Uitrijden is wel meer dan ooit een pré.

Laatst gewijzigd
De Haai van Milheze

Het moet niet veel gekker worden. Mads Pedersen geeft in een Deense podcast (Forhjulslir) aan zichzelf nog te zien meedoen om de overwinning in de eerste etappe en het geel te pakken. Pak je kans bij de bookies zou ik zeggen. Ik laat 'm zelf even lopen.

ploep

thatsbait.gif

Pim Todcock

'@Jalabert88
Op de voorpagina van deze site vorige week.

Nick P

'@rije rudy: de 100 punten per miljoen is dan ook de grootste fabel die er is.

Het is een handig rekensommetje om een schatting te maken van wat iemand zou moeten krijgen voor zijn prijs, maar de werkelijkheid is vele malen meer ingewikkeld.

Het belangrijkste is dat je elke etappe 9 goede renners op kan stellen, en 1 goede kopman. De rest is bijzaak.

Qtjelegend10

Dit klinkt een beetje tegenstrijdig, vind je niet? Een klassementsetappe waar de klassementsrenners niet van voren eindigen.

@Maestro Mello Hm ik bedoel meer dat het een belangrijke etappe is voor het klassement, dat hoeft dan niet per se te betekenen dat de klassementsmannen bij de eerste 5 eindigen. Je punt dat structureel dezelfde non-GC klimmer dat dan wel moet doen klopt, dat is lastiger. Het verschil in plek 1 op een HC berg en plek 6 is wel flink, namelijk 20 vs 6 punten.

De organistatie heeft echter speciaal om 't bergklassement spannender te maken dit jaar geen dubbele punten op mountaintop finishes gelegd, deze zijn enkel op de Col de la Loze te verdienen ivm dak van de Tour. Hierdoor is de kans mijns inziens wel een stuk groter geworden dat een vluchter er met de bollen vandoor gaat.

Laatst gewijzigd
Antonini

100 punten per miljoen is niet heilig, als een sprinter 250 punten haalt met een prijs van 3M is dat prima. Maar als je 7-8 sprinters selecteert die allemaal net een voldoende scoren dan mis je veel te veel punten in je klim/AK team.

Zo was in de Giro iemand als Consonni 2M met 134 punten heel matig en prima vervangbaar door Stewart, Mayrhofer, Maestri. Door Gaviria te kiezen (3.5M, 128pnt) kon je zelfs een top AK optie niet meenemen. Anderzijds had je alle AK toppers naast Rog en Remco nodig (Almeida, Thomas etc.), en die zijn een stuk lastiger te vervangen.

Als je dat vertaalt naar de Tour, is het voor sprinters is het een stuk beter te beredeneren hoe te optimaliseren. Het liefst neem je naast Vingo en Pog nog 4-5 AK toppers mee (Hindley, Mas, Carapaz, Gaudu, Yates, Bardet, zie de layout van @Daan een paar pagina’s terug). Dan kun je bij je sprinters nog 2-3 toppers meenemen en de rest beter investeren in die goed in te schatten koopjes die beter presteren dan hun prijs. Gelukkig zijn die niet zo makkelijk als Mayrhofer in de Giro.

Pim Todcock

Die 9 rijders per etappe is ook mijn grootste reden om WvA thuis te laten. De superdure renners moeten een duidelijke rol hebben en liefst top3 qua kopmanrol zijn in bepaalde etappes èn eindpunten halen.

WvA is onduidelijk in alle rollen. Hij kan misschien 500 punten halen als alles meezit, maar veel bankpunten en een flink risico dat hij afstapt. Vingegaard zal ook niet heel vroeg van Pogacar gaan winnen.

Met de puntentelling van het klassiekerspel was dat ws anders geweest.

Kirsipuu

Landa of Groenwegen?

Voor de tijdrit? pff, lastig....

DKrikk

Adam Yates als medekopman naast Pogacar maakt hem alleen nog maar interessanter.

BigMig

Dan zou ik voor Landa gaan, die pakt mooi 10 punten voor de ritwinst van teamgenoot en erkend tijdrijder Pelle Bilboa

jenzrscl

Gooo mads !!

Geo Dec

https://www.equipecycliste-groupama-fdj.fr/actualites/prendre-une-claque-se-remettre-en-question-et-repartir/

Eddix

'@jenzrscl ik was erop aan het wachten! haha

Hommeles

'@Geo Dec, tjaaa, ik vind zelf de juiste klimmers kiezen een lastige. Want na een explosief begin, is de derde week nog pittig met etappe 17 en 20. Dan zijn het toch de meer taaie gasten die het goed gaan doen. Gaudu bewees vorig jaar zo'n figuur te zijn. Hij heeft inderdaad geen goeie vorm getoond in de Dauphine maar soms is dat niet eens zo'n hele goeie voorspeller. Vorig jaar kwam Gaudu juist bovendrijven in die laatste week.

AllezzPogie

Heren,
Ik kom mij zo kort voor de start nog even melden bij de echte kenners van de tour..

Welke 1,5 miljoen sprinter zien jullie de meeste punten binnen harken?
Sagan? Positioneert zelf wel goed, maar zal toch wel een keer klaar zijn met die slowaakse gek?
Meeus? Kan zelf niet sprinten, maar met v poppel voor zich kan iedereen opeens hard rijden
Cavendish? Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die gaat winnen, maar het gaat om de punten..
Coquard?

Mensen die mij goed advies weten te geven?

Voor de goede orde dit team staat al wel zo goed als vast:
Pogi
Vingegaard
Hindely
A. Yates
Bardet
Bernal
Skjelmose
Meintjes
Kelderman
Madouas

V Aert
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Mozzato
1,5 mil man

Vd Poel
Powless
Champoussin
Traeen

CRL

'@Geo Dec ik lees daarin eigenlijk alleen in dat Gaudu ook vindt dat hij een slechte Dauphiné heeft, maar dat achter zich wil laten en zich gaat focussen op de Tour. Dat het Franse kampioenschap goed ging zou vertrouwen moeten geven. Maar meer hebben we toch niet om op af te gaan? Hij zegt niks over vermogens die hij trapt tijdens trainingen of iets dergelijks.
Kunnen we nou optimistisch over hem zijn, of juist niet? Wat denk jij?

Fietseties

Sorry Allezpoggie maar neem even de moeite om een aantal pagina's terug te lezen. Deze discussie is al 80x opnieuw gestart.

Karperdrol

Zo ik ben bij.... eindelijk. Wou al paar keer eerder reageren, maar ik had nog veel pagina's te lezen.
Wat mij opvalt... 3/3,5 miljoen mannen zijn lastig. Neem je naast hindley nog een 2e mee?
WvA klik ik er gewoon in, maar is het dan geen overkill met Philipsen, Jakobsen, groenewegen en girmay?
VdP, laat ik wel thuis...

Hebben jullie de Denz en de Gee's al gevonden voor deze tour? En hoevaak zal zo'n groep het halen. Pittig

Squender

Wie kan mij helpen met deze hoofdbrekende kwestie:

Jakobsen & Skjelmose

of

Pedersen & Meintjes

?

Jasperdewaal11

Dat je dat een hoofdbreker vind snap ik niet.

Squender

.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Blijft afgrijselijk, al die teams die hier al worden gepost voor de start, sommige zelfs al twee keer en zelfs lijsten met renners die uiteindelijk niet gekozen worden. En dat krijgen we dan na de start nog eens in veelvoud opnieuw?
Ik verlang al terug naar de Giro toen alle potentieel interessante renners nog net obscure bijnamen werden aangeduid als de Slang van Titicaca, de Tuinman van Weesp, de Exicaanse hoed, en de rechtsbuiten van FC Twente.
Ik zie nu inmiddels door de bomen het bos niet meer terug! Hoe kan ik nou nog een authentiek team kiezen waarmee ik ook nog genoeg punten scoor voor een gouden bekertje? Help!

Edit: en hou ook alsjeblieft op met die vragen over wie je moet kiezen in een ander spel. Dat weten wij niet! Alleen Scorito please! Dat is al moeilijk genoeg.

Laatst gewijzigd
Squender

.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Als het persoonlijk begint te worden, weet je dat we de deadline naderen....

1 2 ... 103 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.