Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 104 ... 200 201
Valvuillerdemoz

'@Squender: Nee, dat ging wel 😄
In dat geval: Jakobsen en Skjelmose.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@valvuillerdemoz

Ik sluit me aan bij jouw bericht. (Vooral die lijst met afvallers, zonder onderbouwing etc… moet niet gekker worden.)

De man van Eva, en de tweelingbroer van, door de ploegleiding zelfs als mede-kopman aangewezen. Eerder gaf hij zelf nog aan in de Tour iets minder risico’s te hoeven nemen aangezien hij niet de aangewezen kopman zou zijn. Wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Als hij er echt voor gaat (en dus ook in de etappes meedoet voor de ereplaatsen), kan hij wel eens een must-have gaan worden. Zeker als Poggi rit 1 al iedereen laat zien dat hij de grote meneer hier is (en die kans is toch wel aanwezig).

Kijk al uit naar rit 1. Is zo’n typische rit waar je sowieso bankpunten gaat pakken omdat de klassementsrenners ook top15 gaan eindigen. ‘Helaas Bardet gebankt die 6de is geworden’ of ‘Hindley gebankt vandaag, maar gelukkig is hij maar door 20% opgesteld’. Allemaal uitspraken die we zomaar eens voorbij zien gaan komen zaterdag avond. Dus kleine tip hierzo, zo’n Aranburu, Teuns of andere ‘goedkope’ puncher vooraf selecteren lijkt leuk. Maar, denk er wel over na dat je er maar 9 kunt opstellen.

Jasperdewaal11

Nou er zitten genoeg etappes in waar Jakobsen gewoon sprint en die is sneller dan Mads en heeft een betere trein.

Skjelmose heeft Meintjes in zijn zak dus makkelijk lijkt me

Guido Maltempi

Daar is-ie dan, de ideale Sprinters Van Anderhalf Miljoen keuzehulp!

• Zoek je een oude man die geen zin meer heeft in de Tour en elke avond bier drinkt? Kies dan Peter Sagan.
• Zoek je een nog oudere man die 'de Jonathan Milan van de Tour' wordt, maar helaas alleen omdat hij ook een dubbele voornaam heeft? Kies dan Alexander Kristoff.
• Zoek je een nóg oudere man die heel graag nog 1 etappe wil winnen en daarbij afhankelijk is van de hulp van 3 lammen, 3 blinden en Cees Bol? Kies dan Mark Cavendish.
• Zoek je een Franse sprinter die elke Tour weer in je team belandt en elke Tour weer tegenvalt? Kies dan Bryan Coquard.
• Zoek je een sprinter wiens voorouders niet wisten wat het meervoud was van 'meeuwen'? Kies dan Jordi Meeus.
• Zoek je een sprinter die helemaal niet gaat sprinten? Kies dan Fred Wright.

Succes!

zeewolde

'@squender Het topic heet "Scorito Tour de France 2023" Ik vraag toch ook niet Alcaraz of Zverev ? Is ook een ander spel .
Maar ik zie dat @Valvuillerdemoz prima geslapen heeft en inmiddels je vraag heeft beantwoord

Laatst gewijzigd
Pim Todcock

Grote kans dat de eerste man 10+8+6+6+3 teampunten plus nog wat eigen punten kan bijschrijven. Die heb ik er alvast ingeklikt met zijn collega kopman.

Eddix

'@Squender, nee maar de titel van het topic is Scorito Tour de France 2023. Sommige van ons zijn minder op de hoogte van andere spelletjes en de keuzes die je daarin moet maken. Heb je daar ook met een budget van doen? Moet je een dagselectie invullen? hoeveel renners kan je kiezen? Op welke manier scoor je punten?

Allemaal vragen die ervoor zorgen dat wij jou vraag niet kunnen beantwoorden.

Edit: er zijn mensen me voor. Poeh wat gaat het toch snel inmiddels met nieuwe posts, ik hou het allemaal niet meer bij hoor...

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

De man van Eva, en de tweelingbroer van, door de ploegleiding zelfs als mede-kopman aangewezen. Eerder gaf hij zelf nog aan in de Tour iets minder risico’s te hoeven nemen aangezien hij niet de aangewezen kopman zou zijn.

Ik denk dat we hier niet te veel conclusies aan moeten verbinden. Pogacar was namelijk zelf ook al bezig om zichzelf in de underdog positie te zetten en Vingegaard naar voren te schuiven als favoriet. Als de ploegleiding dit naar buiten brengt willen ze de druk vooral bij JV leggen.

Neemt niet weg dat ik wel geloof dat ze Adam hoog in het klassement willen houden. Maar als Pogacar het lastig heeft, gaat hij echt wel zijn knechtwerk moeten doen en dat kan ten koste gaan van zijn uitslagen.

Squender

'@zeewolde
Haha, appels & peren vergelijken, knap hoor.
Wist niet dat hier van die kleuters zaten zeg.

Inhoudelijk hebben we het volgens mij allemaal over de Tour de France hier.
Of daar nou Scorito of AD of wat dan ook aangeplakt wordt maakt imo niets uit.

Ik hou het vanaf nu wel weer bij alleen lezen op dit forum.
Toch bedankt voor alle serieuze reacties :)

Eddix

'@Guido, precies de keuzehulp die ik nodig had! Eentje met een originele insteek, eentje om me mee te onderscheiden van de rest, eentje op sentimentele waarde! Bedankt voor deze leuke post, ik kan er zeker om lachen!

Charlie33

Ik ga zoals elk jaar weer vol op de koppeltjes. Powless en Carapaz; Vingegard en Wout; Pidcock en Bernal; Ewan en van Gils; Hindley en van Poppel. Teunissen en Grmay.

Veel mensen vragen mij waarom je vol op koppeltjes moet gaan.
Mijn antwoord hierop is dat je dan 1) volop kan profiteren van teampunten, 2) risico’s kan spreiden binnen een team, 3) optimaal kan profiteren van goede teams en 4) vaak pakt een leadout of laatste bergknecht ook veel punten.

Maestro Mello

'@Pim Todcock Interessante optie. Over het algemeen is spelen op teampunten 'safe' maar in jouw scenario kies je er juist voor om te gokken dat MvdP de rit wint en daarmee veel punten al kan pakken met JP. Is dat wat ik opmaak uit je stelling?

We stellen allemaal dat je wel 9 geschikte mannen kunt vinden om in die eerste etappe op te stellen die allemaal kans maken op de overwinning. Maar ik vind deze optie eigenlijk veel interessanter want van je 9 renners zullen er zeker 4 zijn die niet in de top-5 gaan eindigen. Als je dus goed gokt win je 33 punten en als het geen MvdP wordt verlies je misschien 10 punten. Tel uit je winst.

Thomberg

'@Guido maltempi, dank voor de post. Dit toverde oprecht een glimlach op mijn gezicht.

Nu doen veel andere posts dat ook, maar die zijn niet bedoeld. Hup Pedersen!

Daan Brakenhoff

'@Mello
Hij doelt op Adam ;)

Geo Dec

'@Bourdon Moeilijk om de woorden van Gaudu te interpreteren. Naar mijn mening zal hij op topniveau aanwezig zijn in de Tour, in zijn interview zegt hij dat hij zich in tegenstelling tot vorig jaar zonder blessures heeft kunnen voorbereiden (vorig jaar geblesseerd in Parijs-Nice). Waar plaatst hij zichzelf achteraf in de hiërarchie van klimmers? Ik denk dat hij op hetzelfde niveau zit als Carapaz, Hindley, Landa en Mas.
Aan de andere kant denk ik dat hij op Scorito het verschil kan maken dankzij zijn punch waarmee hij wat meer punten kan scoren dan de genoemde renners.
Gaudu en Carapaz lijken mij de twee beste opties voor dit jaar.
Dan komen Hindley (1e ronde, risico om energie te verliezen in de moeilijke plaatsing bij het naderen van belangrijke sectoren, niet gewend om te wrijven in een grote ronde) en Landa (nog steeds niet de kracht om veel punten te winnen voor Scorito).
Dan Mas (wiens Tour een stage voor de Vuelta vertegenwoordigt).
Bonus: A. Yates (punten gegarandeerd met Pogi), Bardet (is nog nooit zo sterk geweest, goede voorbereiding), Bernal (vordert bij elk nieuw optreden), Skjelmose (een must-have gezien de prijs van 1,5 miljoen).

BigMig

'@Charlie33
Ah ja handig, de koppeltjes Teunissen en Grmay en Ewan en Van Gils zodat je volop kan profiteren van teampunten!

Fietseties

Squender, maakt idd geen klap uit. Daarom heet het topic ook scorito Tour de France... Je reageert zelf vrij aangebrand dus wie er kinderachtig is...

Kashka

'@Geo dec je weet toch dat Hindley al de Giro heeft gereden en die toevallig ook al gewonnen heeft he ? ik denk dat hij perfect weet hoe hij zich moet plaatsen in grote rondes.

Titivoeckler

Ik was eigenlijk vrij zeker van bardet. De laatste jaren levert hij ook zelden heel veel punten op (giro vorig jaar door ziekte weliswaar). Lijkt me wel goed voor 200 punten maar ook niet de verschilmaker die landa bijv wel kan zijn

arjenzvob

Heren, heren rustaaaggghhh.
Neem een voorbeeld aan @Guido. Heerlijke post. Met een flinke dosis humor, maar er zitten wel heel veel goede tips tegelijk in :)

Geo Dec

'@Kachka Als je het wielrennen zou kennen, zou je weten dat de stress in het peloton op de Tour onvergelijkbaar is met die op de Giro of de Vuelta. Dit is de enige ronde waarin alle renners op de top van hun kunnen komen, elke plaatsing is belangrijk, vooral de eerste week. Bovendien is het de enige ronde waar in de eerste week de meeste vallen vallen.

Nick P

Kan iemand mij helpen met een lastige keuze?

Als beide renners een gerecht waren, welk gerecht zou dan het lekkerst zijn?

Turgis of Mezgec?

Frits

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/nog-wachten-op-qs-dit-zijn-de-uitgesproken-ambities-van-de-ploegen-en-deelnemers-in-de-tour-de-france-2023

Uitspraak van MVDP over het verdelen van etappes met JP: 'We komen gewoon goed overeen. We zullen de kansen eerlijk verdelen.'

Antonini

De kruiwagens zand worden eindelijk binnen gereden

KissMyAce2.0

Goedzo scheids Arjen.
Jij voert je taak prima uit

1 2 ... 104 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.