Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 105 ... 200 201
YSoSerious

Als iemand inhoudelijk over zijn/ haar team wil sparren stuur me pm.
Eens kijken of we er samen iets van kunnen maken ;) Dat scheelt een hoop teams hier op het forum

hansking

Ik zit heel erg in de knoop met m’n sprinters team. Hoeveel geld geven jullie er hier aan uit? Incl evt een Van aert, van Poppel, zingle etc.

KissMyAce2.0

16.500.000

Valvuillerdemoz

'@Nick P: kijk dat vind ik nou eens een leuke vraag! Kijken of ik er een nog leuker antwoord op heb. Komt ie:
Als deze renners gerechten waren zou ik gaan voor Mezgec. Turgis doet denken aan een kruising tussen turd en haggis. Lijkt me niet zo lekker. Mezgec klinkt als Merquez. En die smaken altijd heerlijk! Mezgec dus!

@Guido: dank voor je fantastische keuzehulp! Doet me toch weer twijfelen over Mozzato.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Thanks @frits.
vooral dat zinnetje bij Peter de grote had ik nog niet gelezen.
Verder niet heel veel nieuws, wel grappig stukje.

Georgeske

o’connor, Rodriguez en Ciccone…
Kies er 2 van de 3.

Cascoigne

Hierbij mijn gouden tip voor iedereen: Landa wint deze editie.

Vorig jaar zijn we in Denemarken gestart en jullie hebben allemaal gezien hoe dit is geëindigd. Saillant detail is dat de Tour in 2021 eigenlijk al in Denemarken zou starten maar Vingegaard hier nog niet klaar voor was, met als resultaat dat het een jaartje uitgesteld werd.

Kan natuurlijk zijn dat er een andere Bask wint, dus voor de zekerheid stel ik die ook allemaal maar op. Doe er je voordeel mee:
-Landa (geel)
-Izagirre (bolletjes)
-Izagirre (leuk koppeltje)
-Bilbao (top 3, teampunten)
-Castroviejo
-Fraile

Sorry met Landa bedoel ik eigenlijk natuurlijk de Tijger op de Tak.

Valvuillerdemoz

Wisten jullie trouwens dat de bijnaam van zowel Jose Herrada als Jesus Herrada Herrada is?

Guido Maltempi

Iemand heeft op Twitter alvast het volledige verloop van de Tour voorspeld:

https://twitter.com/Eritropoetina/status/1673750032971886593

Je hebt er niks aan voor je poultje maar ik moest wel onbedaarlijk hard lachen (met dank aan @Poeksel die hier in een ander topic op wees).

BigMig

'@Valvuillerdemoz
En wist jij dat, volgens de Spaanse overlevering, Jose de timmerman de vader van Jesus was?

R. D.

Ik zit tussen 18.5 en 19.5 voor mijn 8 sprinters. Ligt er een beetje aan hoe graag ik Ciccone wil.

Valvuillerdemoz

'@BigMig: zeker! José Carpintero noemen ze hem daar.

Pim Todcock

Misschien moet ik iemand vragen om mijn wachtwoord te wijzigen en niet te vertellen tot zaterdagmiddag.

Het mooie team wat ik ooit had is nu gevuld met types als Strong, Cav en Cort en het wordt alleen nog maar erger.

R. D.

Ik moet toch ff wat kwijt over al die zure reacties hier. Is het zo lastig om iets te negeren als het je niet zint?

(blijkbaar, want ik kan het zelf ook niet laten)

Geen wonder dat de WF discord servers uit de grond schieten als paddenstoelen.

Thomberg

'@pim, voeg yates en Bilbao nog Ff toe

DeGladde

Goedendag allen,

Begrijpelijk dat jullie alle ingebrachte teams van nieuwkomers erg vervelend vinden. Dit zal ik dan ook niet doen ;). Ik volg allang Wielerflits, maar via de mobiele app. Pas recent er achter gekomen dat er ook een forum is. Super leuk! En inmiddels 105 pagina's verder gelezen en ook deel ik veel dezelfde discussies.

Nu ben ik geen held in Scorito en heb ik naar mijn idee wel een 'redelijk' team staan. Maar vind ik het lastig in te schatten hoeveel kopmannen je nu eigenlijk moet hebben? Is er iemand die in een DM hierover kan sparren en mij een zetje in de goede richting kan geven?

Ton Pelo

'@DeGladde Stuur maar een pm hoor. Ben overigens niet super ervaren in Scorito, maar heb redelijk af kunnen kijken bij anderen.

Wicked Wout

'@Nick p, doe mij maar lekker Mezgec. Wel zelfgemaakt, niet die voorverpakte

Eddix

'@DeGladde daar kan ik ook zonder PM op reageren. Overigens ook voor andere interessant. Het spelletjes is inderdaad veel meer dan alleen maar een sterk team hebben. Je kan op papier de beste mannen meenemen en nog steeds slechts scoren, waaorm? Het parcour is elk jaar weer anders, en daardoor zullen andere type renners boven komen drijven. Daar komt natuurlijk bij dat iedereen verschillende ambities heeft. Dit werkt door in de kopmannenkeuze. Idealiter wil je per etappe in ieder geval 1 renner kunnen aanwijzen die veel punten gaat scoren (kopmanpunten tellen immer dubbel). Er is geen vast hoeveelheid voor kopmannen, maar meestal wil je per etappe 1 vaste kopman hebben en 1 reserve kopman. Het mogen er ook meer zijn, maar de renners die hiervoor vaak in aanmerking komen zijn vaak relatief duur.

Je keuze voor kopmannen kun je het beste maken door je teamselectie in te vullen bij de verschillende etappes (ja dat kost wel wat werk, zeker als je elke dag je team overhoop gooit). Je kan dan op basis van het ritprofiel een kopman aanwijzen en bedenken wie het wordt als je kopman uit koers is door een valpartij, corona of gewoon omdat hij tegen verwachting presteert.

Voor "echte" klassementsdagen heb je natuurlijk Pogacar en Vingegaard, voor de sprintetappes komt het vaak neer op een Philipsen, WvA, Jakobsen?, Groenewegen? Al iets meer uitdaging dus. Voor de vluchtetappes en gereduceerde sprints is het helemaal moeilijk, die zijn dan ook vaak weer wat goedkoper. Hopelijk heeft dit je een beetje geholpen=)

Edit: Ownee.. je bedoeld toch niet... kopmannen van de verschillende ploegen hé...

Laatst gewijzigd
KV

'@ geo dec

Bardet nog nooit zo goed geweest? Op basis van welke koers geef je die stelling? Of bedoel je met “goed” dat hij nog nooit zo’n goed hart heeft gehad met zijn meelevende instagram posts?

Milanjacks

Koppeltjes theorie die ik hierboven heb gelezen slaat ook nergens op, als je geen goud wilt halen moet je vooral meerdere renners selecteren van ploegen die geen truipunten halen.

ralfinho77

Ik wil even vraag stellen? Hoeveel sprinters nemen jullie mee? Ik heb er nu 6. Alleen vraag ik mij af of dat niet te weinig is? Hoe is jullie verdeling AK sprinters vluchters/heuvels, etc

Sjasfriet

Hierbij mijn voorbeschouwing op de tour de France:
Interessant voor jullie ploegjes ;)
https://www.facebook.com/profile.php?id=100092611834209

Wicked Wout

Ondertussen heeft de ASO wel de bonificatie op de Pike en de laatste kilometers van etappe 3 aangepast, maar over die aankomsten bergop lees ik nog niks. Iemand iets gevonden? Of is de conclusie dat die etappes onaangepast blijven?

ralfinho77

Zou 6 sprinters te weinig zijn? Mijn team is nu als volgt
Poog
Vinegaard
Carapaz
Bardet
Landa
Rodriquez
Bernal
S yates
Johannessen
Philipsen
Jakobsen
Dylan
Girmay
Meeus
Coquard
Pidcock
Flip
Ciccone
Teuns
Van gils

Misschien iemand nog ideeën vooral mbt mijn sprintteam?

1 2 ... 105 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.