Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 106 ... 200 201
arjenzvob

'@Sjasfriet. Vermakelijk. Leuk leesvoer :)

Zadelpen

Stel de eerste etappe rijdt er een groepje weg. Met mannen als Geschke, Champ, Luis Leon etc etc. wie gaat dan dat gat dicht rijden?

Alpecin wellicht. Maar verder? Zou Jumbo daar energie aan willen verspelen? En andere ak ploegen al helemaal niet lijkt me. Dan kan je zomaar een nobody in het geel krijgen tot in ieder geval etappe 5.

Houdt iemand net als ik rekening met dit scenario? Ik denk aan een volle ak uitslag of dit vluchtersscenario. En daar heb ik ook mijn geliefde team Zadelpen op gebaseerd.

Milanjacks

'@Zadelpen

Ik denk dat er genoeg teams zijn die zo'n groep niet laten wegrijden. Tevens dit is de tour, iedereen is er gebrand op om een eerste etappezege te pakken(behalve Jumbo,UAE en Ineos allicht). Ik denk dat het een unicum zal zijn als de eerste etappe naar een vluchter gaat.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Na lang wikken en wegen ben ik er bijna denk ik

Pog
Ving
Hindley
A Yates
Bardet
Oconnor
Rodriguez
S yates
Skjelmose

Philipsen
Pedersen
Girmay
Bauhaus
Sagan
Cavendish
Bol

Flip
Ciccone
Powless
Van gils

A Yates heb ik er toch weer in gegooid na dat eerst gaudu op die plek stond. Maar nu met yates als medekopman, er vanuitgaande dat dat geen strategische uitspraak is, vind ik hem de betere keuze. Hij is echt goed in vorm en gaudu juist niet.

Bernal had ik er sinds het begin in maar toch voor o'connor gewisseld. Lijkt me toch een veiligere keuze met nog steeds een hoog potentieel, wellicht iets lager dan bernal maar ook een lagere vloer denk ik.

Van aert er in en er uit, en dat 10 keer. Ik maak me toch zorgen dat hij bij etappes die hem goed moeten liggen alsnog stalorders heeft. Bijvoorbeeld etappe 1 is hij normaliter een favoriet maar ik denk dat jumbo liever heeft dat hij bij vingegaard blijft. Stel het wordt een sprint dan zal hij er wel zijn maar ik verwacht geen sprint eerlijk gezegd. En dan is er de baby factor...
Voorheen had ik van poppel maar die is omwille van ciccone uiteindelijk veranderd voor bol.

4 aanvallers waarvan er 3 hebben bewezen echt wel meerdere dagen uit te kiezen in plaats van 1 of 2, als er een vlucht is dan is de kans gewoon groot dat ze meegaan. Van gils heeft voor 500k gewoon heel veel laten zien dit jaar, daar heb ik wel vertrouwen in. Ciccone uiteindelijk wel, zo goed rijdt hij niet dit jaar maar wint toch nog wel even een flinke rit zo vlak voor de tour. Plus een uitgesproken doel, wat we fijn vinden.

Normaliter spendeer ik echt minder aan aanvallers maar deze tour leent zich er wel echt voor. Ik vrees, maar dat is inherent bij middengebergte, wel voor bankpunten op die manier maar dat hoort er af en toe maar bij. Thijs Zonneveld heeft me daar ook wat meer in kunnen overtuigen bij in het wiel. En Thijs als kenner heb ik heel hoog zitten.

fringale

Gaat WVA net iets te kort komen op de Côte de Pike ?
Gaat WVA zich mengen in de massasprints ?
Gaat WVA de Tour verlaten ?
Gaat WVA de vanzelfsprekende kapiteinkeuze zijn in een rit waar MVDP dat niet zou kunnen zijn ?
Gaat WVA zijn geld waard zijn ?
Gaat WVA in mijn ploeg staan ?

Milanjacks

Ja
deels
Ja
Nee
Nee
Ja

Zadelpen

'@Milanjacks

Dat klopt, maar veel van die ploegen zonder ak ambities kunnen iemand mee hebben. Kan me haast niet voorstellen dat bv Bachrein gaat mee helpen voor Bilbao. En daarmee kans te lopen dat Landa tegen een counter aan loopt. En dit argument geldt voor veel ak ploegen denk ik.

Dat dit een unicum zou zijn is verwaarloosbaar mijns inziens. Omdat de tour meestal start met een sprint of een tt.

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Beste mensen,

Mijn selectie is nu als onderstaand, ik heb nog enkele twijfels over de verdeling van klassementsrenners en sprinters en of ik toch niet te veel aanvallers meeneem. Ik heb ook wat fomo m.b.t. tot mvdp. Wees zo vrij om mij tips te geven :)

Pogi
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Bardet
O'Connor
Rodriguez (is misschien aan vervanging toe)
Skjelmose
Meintjes

van Aert
Philipsen
Girmay
Ewan (misschien ook te prijzig, beter om misschien te kiezen voor een Cav/Kristoff/Welsford
Coquard
Meeus

Pidcock
Ciccone
Powless
Van Gils
Traeen

Maarten Koning

'@Ralf

Ik zou persoonlijk kijken naar een iets andere verhouding tussen de sprinters, niet perse meer maar simpelweg iets sterkere sprinters.

Neem een etappe 3 dat te boek staat als vlak maar een trek of wanty gaat die finale hard maken, het aantal hoogtemeters is toch echt flink die etappe. Ik vind het nog niet zomaar een gegeven dat dit een volledige massasprint wordt.

Milanjacks

'@Zadelpen

Ik denk dat er voldoende ploegen zijn die een mannetje op kop zetten zodat hun puncheur de dag kan redden. Lijkt mij helemaal niet gek als Bahrain daarin mee zou helpen, nogmaals een AK dag kan als het echt gaat ontbranden, ik zie geen enkel scenario dat er een groepje B-mannen weg rijd en het peloton het wel welletjes vind, daarvoor zijn de belangen te groot.

Maarten Koning

Met dit parcours, en de meer dan redelijke kans dat je uitvallers krijgt binnen je team, denk ik dat het echt wel een pre is om te beginnen met 9 klasssementsmannen.

Jalabert88

Iemand die achter de betaalmuur het artikel van UAE in l’equipe heeft kunnen lezen?
Ben vooral benieuwd, los van het gedeelde kopmanschap van Yates of er ook iets genoemd is over de rol van Trentin.

Milanjacks

'@Maarten Koning

Het "zware" deel van etappe 3 ligt in de eerste 90km, daarna is er nog 100km te gaan. De hedendaagse sprinter kan vrij goed klimmen, anders kom je uberhaupt niet meer op dit niveau. Mareczko kan je op etappe 3 er nog een keer afrijden maar een ploeg als Trek of Wanty gaat hier echt geen topsprinter eraf rijden hoor.

Maarten Koning

Wellicht Milan, en het is nog vroeg in de tour natuurlijk maar Jakobsen zie ik nog steeds niet blij zijn met 4km klimmen aan 3% op 20km.

Maar allicht verwacht ik te veel oorlog van de ploegen met sterkere sprinters. Het zijn toch zeker 3.5 ploegen die er gebaat mee zijn om hier keihard overheen te vliegen.

Zutphen

Sprinters dilemma !
wie zal toch nog wat sprinters punten halen, achter hun sprintkopman ?
Noem er 3 van de volgende 8.
- Mezgec
- Vermeersch
- Waerenskjold
- Bol
- van Poppel
- Teunissen
- Wright
- Zingle

Milanjacks

'@Maarten

4km a 3% moet geen enkel probleem zijn voor een Jakobsen, tenzij de AK mannen oorlog gaan maken(wat natuurlijk nooit gebeurd). Ik delete mijn WF account als Jakobsen in etappe 3 eraf wordt gereden in de laatste 100km(zonder fysiek malheur, pech).

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Wat etappe 1 betreft, Flip demareert op de Vivero, pidcock volgt en van aert blijft zitten. Van der poel, goed als die is, probeert het maar moet ze laten gaan.

Een sprint a deux volgt en flip maakt het af.

Maarten Koning

Nouja, doe dat maar niet, zou zonde zijn.
Maar ik geef je gelijk. Ik denk nog steeds dat sterke sprinters, zeker omdat er nog wel wat kansen op het einde liggen, wat veiliger zijn voor punten op dit parcours. Maar etappe 3 is bij nader inzien toch wel vlak genoeg uiteindelijk.

arjenzvob

'@Zutphen Waerenskjold, van Poppel en Bol.

Valvuillerdemoz

'@Zutphen: Van Poppel, Zingle en Teunissen

ZK

Josu Larrazabal, Head of Performance bij Lidl-Trek: 'Als we met hem ergens aan de start verschijnen, wint hij eigenlijk minimaal altijd één keer', keek hij voorzichtig naar de lachende Deen.

Pedersen dolt, maar is ook serieus: 'Ik steek in topvorm'
'Als je dat doet, en je zit er ook altijd zo kort bij als hem, dan doe je automatisch ook mee voor de puntentrui', vervolgde Larrazabal. 'Dat gaan we dan ook proberen.' Pedersen zelf ging niet direct mee in dat enthousiasme. 'Ik wil het doen zoals in de Vuelta van vorig jaar. Toen pakte ik wat punten en plots deed ik mee om de trui. Die aanpak zullen we nu ook volgen, maar het is niet het hoofddoel zoals in de afgelopen Giro. Toch zal het altijd in mijn achterhoofd zitten. Wie de concurrenten zijn? Dat weet ik niet, misschien zelfs mijn teamgenoot Jasper', schaterlachde Pedersen richting Stuyven. 'Als hij vaak in de kopgroep zit, doet hij net zo goed mee.'

Pedersen gaat er dus toch voor. Maakt hem tikkeltje interessanter dan hij tot nog toe was. Hij gaat dus in ieder geval punten sprokkelen en kijken in hoeverre groen daarmee haalbaar wordt.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Is er ook geen scenario dat ze in rit 3 even vol gas gaan op die col van derde cat. Is dan nog eindje.. (90km)maar eens er een gat is geslaan en ze werken goed samen.. word een minuut rap 2 minuten enz.. sagan flikte het toch ooit eens
Mss trek en alpecin ook.

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

'@Jalabert

Heb je de link? Hierin plakken wil nog wel eens werken: https://12ft.io/

Jalabert88

'@Ton Pelo, dit is de link: https://www.lequipe.fr/Cyclisme-sur-route/Article/Mauro-gianetti-manager-de-l-equipe-uae-yates-sera-notre-coleader/1405197

Werkt helaas niet..

Milanjacks

'@Jenz

Waarom zou Alpecin dat in hemelsnaam gaan doen, ze hebben de snelste sprinter. Ik heb het idee dat heel veel mensen etappes veel lastiger willen maken dan ze daadwerkelijk zijn uit een soort geldingsdrang. "Kijk mij ik heb Groenewegen en Jakobsen thuisgelaten en pluk daar nu de vruchten van". Het routeboek is mijn inziens vrij duidelijk en iemand als Groenewegen voor 2.5 miljoen is gewoon een no-brainer.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 106 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.