Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 107 ... 200 201
Nijmos

'@zadelpen:

Er zijn juist veel teams die van etappe 1 een hoofddoel maken denk ik:
Alpecin met van der poel
Quickstep met Alaphilipe
Ineos met Pidcock
Bahrein met Landa en Bilbao

Die rijden echt wel voor 1% kans om pogacar te kloppen en zelfs voor een ereplaats. Dan heb je nog wat longshots die er op dit parcours vast ook in geloven zoals Cosnefroy Skjelmose/Ciccone. Iedereen heeft bovendien nog 6 a 7 frisse knechten.

Etappe 1 gaat hoe dan ook verlopen als een klassieker en daar wint ook nooit de vroege vlucht. Etappe 2 vind ik wel 1% kans voor de vlucht. Als pogacar op dag 1 heel afgetekend wint bijvoorbeeld en het op dag 2 wel best vindt, er een paar belangrijke ploegen in de vlucht zitten, dan zou het kunnen die dag.

Milanjacks

'@Nijmos

Dan moet op dag 2 , Flip en Alpecin in de vlucht zitten. Lijkt mij ook een behoorlijk onwaarschijnlijk scenario.

Drum

Ik weet niet of iemand mij een beetje kan helpen met de volgende dilemma's. Ook al wil je meedenken over 1 vraag, dank!

- gaat boivin of strong vaker top 10 rijden? Ik neig naar strong omdat hij er voor gaat en kan aardig heuvelop.
- zal laporte mogen meesprinten? Dan is hij in een massasprint een top 5 kandidaat. Of zal Van Aert mogen? Of ze blijven bij Vinnie.
- mag waerenskjold sprinten en voor etappes gaan? Of toch de lead out voor de oudere Kristoff?
- maken in etappe 1 een Hermans, Teuns, van Gils kans op een hoge notering?
- traen, Rodriguez, jorgenson, johannessen, gall zie ik allemaal wel zitten! Maar ik kan er maar max 3 nemen. Bij de Etappes krijgen de eerste 15 renners punten. Ik neem Rodriguez zeker, waarschijnlijk ook jorgenson. Ik neig momenteel naar gall.

Alvast bedankt.

Jannolo Sainz

Ik zie Fred Wright niet zo vaak voorbij komen. Hebben jullie niet zoveel vertrouwen in hem?

arjenzvob

Wright is besproken. Maar is voor 1,5 miljoen wat mij betreft te duur. Zeker door de toevoeging van Bauhaus. Daardoor minieme kans dat Wright nog meedoet voor sprints (was al bijna niet zo). En voor de vluchten heb je meer smaken, die ook nog goedkoper zijn.

Fietseties

Sorry ik zal wel weer een zeikerd gevonden worden, maar het gaat nu een beetje irritant worden. Ik begrijp heel goed dat dit een forum is en het is logisch dat iedereen hier vragen stelt. Maar er komen nu vragen voorbij die echt om de pagina gesteld wordt. Doe even wat moeite, kijk even wat terug en kun je het niet vinden stel dan je vraag.

Fietseties

Wordt is worden natuurlijk

Aerts

'- als ik moet kiezen dan Strong. Maar liever beide niet.
- etappes in de tour kan je niet laten liggen en Van Aert heeft een hogere topsnelheid. Tenzij ze de groene trui met Laporte willen winnen ivm baby van Aert.
- heel het jaar rijden ze voor kristof, ik zou het gek vinden om dat nu te veranderen.
- ja kan, maar die afdaling kan er ook voor zorgen dat ze buiten de top 15 vallen.
- Jorgenson is de renner die het eerst een etappe wint, maar heeft hij ook de meeste top 15 noteringen. En een klassement gaat hij ook niet rijden. Gall en traen hebben aangegeven dat wel te doen. Johanessen heeft het meeste talent, maar komt de tour niet te vroeg voor hem?

Falonso

Dilemma:
Pidcock/van Baarle of S. Yates/Bilbao

Pidcock leuke aanvallende renner die in de 1ste ritten al veel punten kan halen.
Van Baarle voor teampunten in de 2de helft van de tour.
S. Yates ALS hij in vorm is kan hij verassen in klassement.
Bilbao zal zich direct in Spanje wil laten zien.

Welke combi is beter?

Tijn Hoffman

Heeft iemand meer info over Maduouas? Lijkt me een leuke renner, maar vorig jaar moest die de hele tour het handje van gaudu vasthouden. Als dat nu weer zo is, zou dat zonde zijn. Iemand die mij kan helpen?

zomaareens

Toch blijf ik met pidcocker in mn maag zitten..heb m er al lang instaan..echter voor alleen etappes pikken vind ik m te duur.. maar hij kan ook lang int klassement blijven staan toch? Als tegen hanger heb ik Carapaz nu niet.... (enig geschuif in mn sprintteam maakt dat mljn verschil goed)

Die laatste tja... kan best zijn dat ie alles op de toir gefocust heeft, maar hij heeft echt geen goede voorbereiding gehad( die hij normaal wel had )

Mensen die nog argumenten geven voor 1 of ander?

Fietseties

Nobrainer Falonso. Ik zou voor Yates Bilbao gaan. Kan me niet indenken dat v Baarle veel eigen punten gaat rijden en bij Pidcock is het puur giswerk. Hoe is zijn vorm en nog belangrijker hoe is de vorm van de echte klassementsmannen bij Ineos.

Wijon

'@aerts Heb je een linkje naar Gall die aangeeft dat ie een AK doet?

De Tourminator

Op Touretappe.nl hebben ze toch MvdP en WvA als favoriet voor etappe 1 en sprinters met inhoud voor etappe 2. De gewone sprinters voor etappe 3 en 4. Voorgaande jaren hadden ze het daar toch best vaak goed. We puzzelen dus gewoon verder.

Falonso

"Felix is taking part in the Tour de France for the first time, and he wants to give it his all. He's a climber who's constantly raising his level, as confirmed by his stage win in the Tour de Suisse and his very fine Tour des Alpes last April. He'll be there to stay with Ben O'Connor in the mountains, but also to take his chances and try to win stages.

Wijon

Dat lees ik toch meer als; knecht met vrije rol, niet als het rijden van een AK..

Zadelpen

Ik ben helemaal mijn vertrouwen kwijt in Carapaz. Had die in het begin er in geklikt, verder niet naar omgekeken. Maar denk dat zijn vorm zo matig is, dat die geen ak kan gaan rijden, en ook te kort komt om later etappes te winnen of voor de bergtrui te gaan.

Ben bang dat we die veel gaan zien in het begin en midden van etappes, zo van kijk mij eens mijn best doen. Om er vervolgens keihard doorheen te zakken. Op misschien één etappe na, die hij glansrijk wint. En hoe meer ik dat denk, hoe meer ik hem er uit wil. En dan heb ik ineens genoeg cash om probleemloos Van Aert te pakken. Het raakt mijn strategie van vollen bak sprint en ak niet.

Deze versie van team Zadelpen zou wel eens de golden status kunnen bereiken. 19 + 1.

Uran

Voor wie een beetje een idee wil krijgen van mogelijk uitslag van etappe 1. Circuito de Getxo heeft de laatste 3 edities een vergelijkbare finale gehad. Met op het eind de Pike en dan kort daarna de (oplopende) finish. Verrassende winnaar van 2021 en 2020 podium: Nizzolo! Al zal er nu harder gereden.

Kashka

'@Tijn Gaudu heeft zich op het NK kapotgereden voor Madouas die daardoor frans kampioen is. Ik veronderstel dat hij nu een tegenprestatie verwacht tijdens de tour.

David1977

Wat verwachten we van gaudu?
Niet in beste vorm tijdens de Dauphine.
Is o conner een betere optie ?

hansking

'@uran ik heb daar net even naar gekeken, maar zie ook een recente editie met een podium van oa audio en Kelderman waar mannen als Martin op een halve minuut gereden zijn. Zal dus aan nizzolo niet veel waarde tillen. Vooral niet als een TJV
Pogi uit wil testen.

De gele bliksem

A. Twee uit: Mohoric, Gall of Woods (en dan welke 2?)
B. Meintjes of Martin of Jorgenson met Trean

Racemuis

'@zadelpen; carapaz zelf geeft hij inmiddels al 9 maanden naar de tour toe te werken. Hij heeft inderdaad helemaal niks laten zien, maar dat was ook zo bij Thomas richting de Giro. Ik denk dat Carapz de ervaring heeft om exact te weten wanneer hij moeten pieken.

BigMig

'@Racemuis
Thomas reed richting de Giro gewoon een oké resultaat in een voorbereidingskoers waar hij knechtte voor Hart. Met de verhalen over speciaal toewerken naar een piek in de derde week vond ik dat resultaat niet verontrustend.
Als ik echter naar Carapaz zijn resultaten in de Dauphiné kijk vind ik die wel een beetje verontrustend eigenlijk.

Dr.Watt

Welke combinatie haalt de meeste bergpunten?

Van Aert + Ion Izagirre
Of
Van der Poel + Gorka Izagirre?

Alvast bedankt.

Ps.

Ik speel geen Scorito wel een spel met 3 familieleden.
We moeten een budget verdelen van 77milj en je mag enkel sprinters nemen die al ooit groen hebben gedragen.
Degene die het meest budget over heeft wint automatisch.

1 2 ... 107 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.