Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 108 ... 200 201
Eazy-B

Teuns geeft aan dat de eerste dagen hem goed liggen, maar nog moet worden gekeken wie de kopman in het openingsweekend wordt.

Verwachten jullie daar Teuns, of toch Woods?

Dr.Watt

Tussen Girmay en O´Connor twijfel ik ook nog.

arjenzvob

Ik speel een spel waarbij je alleen renners met leren strings en schoenmaat 39 mag kiezen. Iemand suggesties?

Ric

Dan Corbin String meenemen van Israël Arjen.

Capra

'@ Tourminator

Als het over de voorspellende kwaliteiten van Touretappe gaat heb ik wel mijn twijfels.
Bij de Puy de Dome etappe wordt Bardet niet genoemd bij de 10 favorieten, terwijl hij daar om de hoek woont en er een groot doel van maakt. Landa en O'Connor worden ook haast biet genoemd in de bergritten, ook niet in de klimtijdrit (O'Connor dan)

PogaMobiel

'@arjenzvob

Schoenmads Ledersen

nasibal

Of Jack Ghaig

JasperMollema

'@BigMig ik had het idee dat Carapaz vooral aan het trainen was in dd Dauphine ook een aantal felle aanvallen, leek op een interval training. Ik vermoed dat Carapaz a la Thomas er gewoon zal staan deze tour.

Koks colonne

Marc Soleer ook t overwegen waard van UALGBTQ

Kashka

'@De Tourminator ook bij de bookies zijn Wout en Matthieu gwn medefavoriet samen met pogacar voor rit 1

arjenzvob

Dank voor jullie tips mannen. Ik overweeg ze sterk.
Castringviejo had ik als eerste overigens.

zeewolde

'@Arjenzvob Adrien Petit leeft ook niet op al te grote voet

JonasVinegar

In de wielersport is Richard Carapaz een klasse apart,
Racend over bergen, met een leeuwenhart.
Maar dit jaar, o jee, lijkt hij niet in vorm te zijn,
Het brengt me in twijfel, geeft me kopzorgen en pijn.

Hij zwoegt, hij zweet, hij trapt in het rond,
Maar hij vindt geen kracht, geen gezonde grond.
Moet ik hem kiezen voor mijn scorito lijst?
Of zou dat zijn, een foute gijzeling in mijn geest?

Maar wacht! Denk aan die gouden beker daar,
Richard, oh Richard, hij kan het echt, ik zweer.
Ondanks de vorm, hij heeft het nog in zijn been,
Misschien is het tijd, om achter hem te staan, heel sereen.

De Tour de France, een race zo groot,
Richard Carapaz, maakt mijn twijfel dood.
Ik kies hem toch, ik neem het risico,
Want Richard, oh Richard, is mijn ultieme Scorito.

Als hij rijdt, als hij vecht, als hij sprint,
Misschien, wie weet, dat hij dan wint.
En zo niet, wel, dat is de sport,
Maar met Richard in mijn team, ga ik vol overboord.

Laat de Tour beginnen, de wielen draaien rond,
Ik heb gekozen, en sta op heilige grond.
Richard Carapaz, mijn keuze is aan jou,
Maak deze Tour goud, dat is wat ik wou.

Milanjacks

Dan even over een andere boeg. Is er iemand die Mas, Lutsenko of Wright in zijn team heeft. Lijken mij erg matige picks voor die prijzen.

Reus

Wat moet eigenlijk op wielerflits je senioriteit of historische bijdrage zijn voordat je “nieuwelingen met kut vragen” af mag fakkelen?

Maar on topic, die eerste etappe hè, het zou net wat teveel zijn voor VdP en vAert. Bij de bookies staan ze gewoon hoog. En ook hier heb ik ze er weer in geklikt… maar toch weet je ergens dat het een risico is omdat ze uiteindelijk te weinig binnenhalen voor het budget wat ze vreten en er alternatieven zijn.
Maar dan wissel ik ze voor Flip en Pidcock en dan ziet zo’n team er ook weer zo leeg uit…. En dan heb je je dag opstelling nie vol omdat je geen idee hebt of je nou als AK mannen een Bardet, Rodriguez of O’Connor op moet stellen…

NOAD1912

ja die eerste etappe Reus, dan gaan er heel wat spelers jammeren en heel wat jubelen om hun keuzes.. Bilbao kan zo'n sleutelrenner zijn... ploeggenoot Mahder, in zijn eigen Baskenland, zonder duidelijk kopman, op een parcours die hem ligt, maar als het hem niet lukt in de top te rijden (waardoor geel in e2 ook niet mogelijk is) dan is dat de eerste mislukking in je team. En zo zijn er meer (ramp)scenario's rond etappe 1 te bedenken.

Overigens wel fantastische opening door de Tour organisatie. Daar lijkt zowaar de laatste 2 jaar het verstand doorgesijpeld.

regikeulen

Wie denken jullie dat meer gaat op leveren?

Rickaert
- Misschien n enkele keer als leadout Top20 halen.
- Evt punten groene trui Philipsen + Evt Eindafrekening groene trui.
- Punten voor Philipsen en of van der poel die rit(ten) winnen.
- Punten voor een evt gele trui van Van der Poel.

Morkov
Regelmatig als leadout Top20
Teampunten met Alaphilippe & Jakobsen

regikeulen

En dan twijfel ik nog tussen Martin & Powless.

Martin zou dan mn 9de ak man worden met de optie nog om klimmende aanvallers in te zetten in de bergetappes.
Ciccone & Madouas oa.

Of denken jullie dat het beter is om een Powless dan t pakken die vrijuit kan aanvallen in heuvel en bergetappes + kan een aardige tijdrit neer zetten. Zie heuvel tijdrit ronde v Zwitserland.

Graag uw mening.
Bedankt

NOAD1912

Regi,

Dat zijn nu van die typische keuzes waar iedereen mee stoeit.. het segment Martin-Powless-Madouas-Ciccone.. hebben alle 4 in mijn team gestaan, nu nog maar 2. Op dit soort keuzes win of verlies je bekers.

Even een vraagje aan degenen die hem in zijn team hebben, pagina's terug werd ie door vrijwel iedereen genoemd.. Axel Zingle.. waarom? In massaspurts is hij toch hooguit leadout van Coquard? En al zou Coquard in e1 uitvallen, hoe waarschijnlijk is het dan dat Zingle vol voor massasprints gaat?

Ecko

'...nieuwelingen met kut vragen...'. @ Reus: 'kut vragen' hoort (althans in dit verband) aan elkaar.
Kutvragen vragen uiteraard om een dito antwoord.

Laatst gewijzigd
Georgeske

Teuns, Johannesen of Gall?

Phally

Moeilijke puzzel zoals altijd, zit nog te twijfelen tussen 2 opties:

WVA - Martin - Van Gils / Izagirre
vs
Jakobsen - Rodriguez - Ciccone

Balans in team blijft hetzelfde, WVA voelt toch altijd wat fijner aan als cap in de moeilijkere sprint/punch etappe's waar hij super betrouwbaar is tov Philipsen of Girmay maar de kwaliteitsinboeting voor alle andere etappe's kan stuk meer kosten.

Phally

'@Georgeske, ik zou Gall kiezen.

Nederlandsche

MvdP wel een duidelijke afvaller hier. Reden is omdat je het niet kan veroorloven om MvdP en Van Aert in een team te fietsen?

KissMyAce2.0

Ik ben toch maar weer opgestaan vanmorgen

1 2 ... 108 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.