Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 109 ... 200 201
JesperRenrad

Water man, dat was lekker wakker worden met jou ‘ode aan Richard’. Ik laat k toch thuis, maar door jouw mooie beschrijving hoe hij vecht zou ik m bijna weer overwegen!

Indurain1980

Hola de nuevo,
Aquí en España ha saltado la noticia de que Sagan ha sido condenado a 3 años de cárcel; que sabéis de eso?
Por otro lado deciros que ayer el equipo UAE estuvo entrenando la ruta de la etapa 2. Subieron Jaizkibel en grupos de 2; Poga y Adams juntos. Igual no quiere decir nada pero y si Poga tiene puesta su mira en la etapa de mi ciudad????

Saludos a todos.

Es Español; utilizar GOOGLE TRANSLATOR

JS Koers

Wie pakt er geek in Etappe 1?

Ik denk dat ik voor vd Poel en Flipje ga, Wout heeft altijd kans op teamorders, Pidcock idem hoewel hij mee zal proberen te zitten. Mis ik dan nog echt grote favorieten voor de eerste gele trui?

En ik durf na het zien van die Netflix docu geen Franse renners meer te nemen, hadden jullie ook niet het idee dat andere teams veel professioneler oogden?

koenvanhelvoirt

Gee is inmiddels wel echt een no brainer geworden. Reed een fantastische Giro en is nu klaar om de overwinning te pakken in iedere touretappe die eindigt in een vlucht

ralfinho77

Ik zit nog in mijn hoofd met Ciccone. Ook al heeft hij aangegeven voor het bergklassement te gaan, maar het blijft een gok voor 2 miljoen. Plus wie zegt dat hij toch geen klassement gaat rijden? Daarnaast denk ik dat er in de 1 miljoen en daaronder ook misschien wel kanshebbers zijn voor de bergtrui Martin, pinot, Gall, guerreiro? Wat denken jullie van deze opties? Dan kan ik die miljoen steken in het verbreden en versterken van mijn AK.

ZK

Zolang O'connor goed staat om klassement, krijgt Gall geen ruimte voor bergtrui. Wil je bergtrui scoren, dan moet je echt vaak in aanval in bergetappes. Denk dat Gall in eerste instantie vooral ruimte krijgt in de overgangsetappes.

koenvanhelvoirt

Hoevaak wint de favoriet de bergtrui? Niet zo vaak volgens mij. In tegenstelling tot de groene trui is de bergtrui ontzettend lastig te voorspellen. Ciccone dan ook inwisselen voor Pinot of Guerreiro is zo gek nog niet.

WilliamS23

'@NOAD1912

Je conclusie voor betreft Bilbao vind ik vrij bijzonder. Dus als hij 10e finisht in etappe 1, is hij al een mislukking? Die gaat gewoon bij de toppers eindigen in de eerste twee etappes.

En al wordt hij 10e, gaat ie zijn geld nog opbrengen. Die gaat er ook in het hooggebergte gewoon bij zitten. Nee, geen top 5, maar hij strijd altijd en was uitstekend in de Ronde van Zwitserland. Voor mij een no brainer voor dit geld.

Laatst gewijzigd
Nederlandsche

Meintjes - van Aert - Ciccone of Bilbao - Jakobsen - MvdP?

ralfinho77

Misschien geen raar idee, maar ik zie Flip ook nog wel voor de bollen rijden. Een mooie pick voor het baskenland en een losse bergetappe. Hoe kijken jullie daar tegenaan? Ik heb nu Flip en Pidcock, maar over die laatste wel mijn twijfels. Ik heb die gekozen omdat zij denk ik een hoger potentieel hebben qua punten tozv matje.

DKrikk

Pidcock laat gisteravond weten dat hij goed wil blijven staan in het klassement, zich wil meten met de besten in de bergen en vanuit de favorietengroep voor etappes wil gaan.

Beetje aparte combi, maar als het hem lukt kunnen dat leuke punten zijn voor 2.5M.

Guido Maltempi

Is hier iemand met toegang tot de betaalmuur van L’Equipe? Misschien @Geo Dec? Ik ben toch wel benieuwd wat Wout precies zegt in dat interview.

BigMig

'@JasperMollema
Dat intervaltrainen klinkt heel hip, maar als je al vanaf oktober vorig jaar aan het voorbereiden bent, heb je dat volgens mij al genoeg kunnen doen buiten de koers om. Als je dan een van de weinige wedstrijden die je meepakt dit jaar rijdt als voorbereidingskoers, probeer je neem ik aan wel een beetje te kijken waar je ongeveer staat ten opzichte van de rest. Als je dan een vrij matige tijdrit rijdt en op zo'n 30 minuten van de winnaar bijna als laatste finisht in de laatste bergrit...
Ik vind het nogal een gok voor 3,5 miljoen europunten

R. D.

Het einde is in zicht, en we zijn er nog niet helemaal uit. In plaats van alleen mijn 2 afvallers van de dag te melden zal ik ook de 28 renners die ik nog overweeg eens met jullie doornemen en mijn ideeën erbij.

Allereerst zijn Mohoric en Aranburu mijn afvallers van de dag. Ik ben een beetje terug bij af en de gedachte om het geheel zonder aanvallers te gaan doen overheerst. Ik heb nog Ciccone en Powless bij de laatste 28 zitten maar momenteel zitten ze niet bij de eerste 20. Kung heb ik ook nog als budgetoptie bij de groep overig.

Ik denk op dit moment aan 12 klimmers waar er dan ook types als Martin bijzitten die in de loop vd ronde nog aanvaller kunnen worden, er zijn er altijd wel die hun doelen verzetten. Buiten de grote 2 zijn er een aantal die eigenlijk wel vast in mijn klimteam hebben gestaan. Dit zijn A.Yates, Landa, Bardet, Bilbao, Skjelmose en Rodriguez. Dat zijn dus al 9 van mijn klimmers.

3 mannen die er vaak in maar ook vaak net buiten hebben gestaan zijn Mas, Gaudu en Jorgenson. Mas en Gaudu ga ik toch gewoon nemen. Dit geld zat soms in mijn sprintteam maar als ik andere sprintteams zie denk ik toch dat ik met 8 wel prima zit, welke van de 2 varianten ik ook kies(met of zonder wout). Jorgenson of Powless, ben ik ook nog niet helemaal uit hoor, maar zoals ik het nu heb staan voelt de opstelling voor etappe 1 gewoon heel goed. Weinig kans op bankpunten of Mas moet gaan stunten.

de 2 sprintopties zijn dus met of zonder Wout. Philipsen, Groenewegen, Ewan, Mozzato en Strong neem ik zeker, en dan is het of Wout+Zingle+v Poppel of Laporte+Kristoff+Meeus. Ik verwacht dat de optie met Laporte het meest onderscheidend zou kunnen zijn want die heb ik nog bijna niet in gedeelde teams zien staan.

Pedersen en Coquard staan er nu ook nog net buiten.

Laatst gewijzigd
ploep

Weet je wat lekker is? Hindley thuislaten. Scheelt je een hoop centen en zo zeker is het allemaal niet hoor. Eerste Tour, won ooit een Giro in een B-veld, is dit seizoen constant in de subtop maar niet beter dan een O'Connor of Adam Yates, gaat in die tijdrit 2 minuten verliezen op alle serieuze renners.. tsja

zomaareens

O' Connor of S. yates?

yoeri

Weer een lastig interview van WvA op IDL. Hij wil niet voor groen gaan, maar de meeste kans op ritoverwinningen liggen voor hem in de sprints en ook de eerste week zijn er mogelijkheden. Als je bovenstaande beide doet en goed doet dan is groen vrijwel zeker binnen.

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-aert-ziet-kansen-in-de-eerste-week-mijn-beste-kans-op-een-ritzege-ligt-in-de-sprints

KV

'@pierlo

Geloof je dat nu zelf, 2min verliezen in een klimtijdrit die 10k korter is dan in de Dauphiné waar hij 1min op Jonas verloor? Die verliest daar geen (noemenswaardige) tijd tov de andere subtoppers.

JesperRenrad

'@pierlo, ik heb met die gedacht gespeeld maar mijn team komt dat ramvol ‘van-alles-een-beetje’-renners als Pidcock, alaaf, matje enzo. Juist hindley is lekker zwart-wit; bergen wel en plat niet. Ik ben bang met al die klasbakken dat het een dagelijks gevecht wordt wie op te stellen. Beetje een team vol met Magnus Cortjes…

HZ57

'@JS Koers, ik vond het Movistar team als bijzonder ongeorganiseerd uit de Netflix documentaire komen. Desalniettemin wonnen ze het ploegen klassement.

Cascoigne

'@DKrikk: weet nog niet zo goed wat ik moet met die klassementsambities van Pidcock.

Twijfelde tussen Alaphilippe en Pidcock maar dat is wel een plekje voor aanvallers. Als Pidcock vanuit het klassement ritten wil gaan winnen dan zie ik hem niet meer als een klant voor de ritten die meer geschikt zijn voor aanvallers.

Misschien dan toch maar een plekje voor vrijmaken binnen de klassementsequipe, maar dan moet er wel een dure klassementsman aan gaan geloven. Voor mij zou dat iets betekenen als Pidcock + O Connor versus Hindley + G. Martin.

Waarschijnlijk pak je de eerste combi in het eerste weekend wel meer punten. Voor de echte bergritten schat ik Hindley wel hoger in dan O Connor maar dat moeten we natuurlijk nog maar zien. Ik heb liever een Pidcock dan een G. Martin, want Pidcock kan bij een mislukt klassement denk ik nog beter op ritten jagen...

Voor de rest staat mijn Baskische team als een huis.

yoeri

'@JesperRenard; ik heb hem ook (nog) niet, maar van bovenstaande maar 1 persoon ipv alle 3. Heb een (iets te) breed klim/klassementteam waar ik bij moet snijden, maar de weken gehecht aan ben geraakt. Ja, ik ben te vroeg begonnen nu valt afscheid nemen zwaar. Aan de andere kant denk ik dat een breder klimteam met daar tussenin ook mannen die kunnen veranderen van tactiek niet verkeerd hoeft te zijn. Alleen zul je de eerste bergritten hier en daar wat verkeerde keuzes maken. Uiteindelijk zijn de verhoudingen duidelijk en wordt juist opstellen (iets) makkelijker.

yoeri

'@Jos Brinkie; Pidcock kan openingsweekend punten scoren. Pidcock heeft een goed eindschot in een groep. Pidcock doet mee voor het jongere klassement. Pidcock wil een klassement rijden (negatief of toch positief?). Pidcock heeft de kwaliteiten om vanuit vlucht te winnen (als klassement niet lukt). Alleen erg grillig en daardoor ook heel onzeker waar en wanneer je hem wel of niet kunt verwachten.

Cascoigne

'@yoeri: Merk dat ik een beetje FOMO heb. Maar thanks, ik zie die pluspunten maar inderdaad ook de grilligheid. Iets met risk/reward :). Het doet iets af aan de zekerheid van m'n team, maar kan wel bakken met punten opleveren.

Nijmos

'@yoeri: waarom is het dan een moeilijk interview? Glashelder wat je te doen staat toch?

1 2 ... 109 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.