Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 110 ... 200 201
Jasperdewaal11

Pfff WvA wel op de wip bij mij je kan echt leuke dingen met die 5M. Punten gaat hij zeker halen maar zullen het er genoeg zijn? Te beginnen al met het openingsweekend, die zal toch Jonas piloteren.

yoeri

Laat ik moeilijk vervangen voor tegenstrijdig ;)

zomaareens

Gaat het moeilijk worden om een Powless in te zetten?

Volgens Thijsje Zonneveld komen er veel meer vluchtetappes dan ik zelf van te voren had bedacht.

Nu twijfel ik toch om m erin te zetten en van 8 naar 7 sprinters te gaan.

Echter(gaan we eens uit van 5 sprintkansen voor die sprinter), gaat powless 5 keer in de escape terecht komen en stel je hem ook op dan?

ich WeiB nicht..

Iemand?

Reus

Er mankeert elke keer wel wat;

-Breed AK team en dan kom je toch een sprinter tekort… 11 man voor de bergen lijkt veel te veel…
-Pidcock van aert en VdP erin (Flip ook erbij gehad) en je hebt een lekker team voor t eerste weekend…. Maar de tour is langer dan dat weekend…
-Van aert en Pidcock eruit en dan staan Pedersen en Bardet ineens opgesteld in de eerste rit. Ok, is dit dan het moment dat je je niet blind moet staren op het openingsweekend maar van de lange adem uit moet gaan?
-ciccone voor de bollen. Maar dan wordt je team weer een duiventil van aanvallers. Dat wordt weer de goede renner op de verkeerde dag opstellen..
- dan maar zekere sprint punten kiezen; Philipsen én Pedersen erin. Bovenop V aert. Dat wordt scoren, of toch niet want ik zie ineens dat na 6 sprinters het budget tóch op is….

Kortom ik mis een bepaald soort rode draad en helikopter overzicht… gevoed door FOMO van bepaalde renners, daardoor hou je bij elk potentieel team een knagend gevoel en ga je weer opnieuw beginnen..

Ric

Eigenlijk moet je die 5 mln nog minderen met een andere jumbo man. Althans ik neem dat iedereen een teamgenoot van Vingegaard mee wil. Dus het te besteden vrije budget is eigenlijk lager.

Reus

'@jasperdewaal.
Dat piloteren van Jonas, denk je dat Van Aert dat moet doen? Of kunnen ze dat overlaten aan Van Baarle en Benoot zodat Van Aert lekker z’n ding kan doen…..

In dat geval is Van Aert wel een grote kans op geel….

Björn Again

'@ R.D. Ik ga ook voor de optie om geen aanvallers te kiezen. Omdat ik toch altijd de verkeerde kies en als je ze kiest moet je ze eigenlijke elke vluchtetappe en bergetappe opstellen. Als je algemeen klassementploeg goed genoeg is dan moet je keuzes maken en ik maak altijd de verkeerde keuzes.

Maar waarom kies je voor 13 klimmer en 7 sprinters? Denk je de punten in de bergetappes te kunnen compenseren met wat je in de sprints mist? Als ik voor 7 sprinters zou kiezen zou ik wel voor 2 echte toppers gaan. Ik zou sowieso niet voor Laporte gaan. Dat lijkt me een te grote gok. Vorig jaar heeft hij veel punten gehaald door teampunten en die etappe die hij won.

Maar je hebt me wel aan het denken gezet. Ik ga eens kijken of ik een sprinter kan schrappen en Landa en Bardet er in kan fietsen. Maar dan moet ik wel Carapaz verwijderen denk ik. En mijn gevoel zegt dat ik hem moet nemen. Als ik hem verwijder en hij doet het goed dan zit ik weer huilend in een hoekje. Maar dan kan ik in ieder geval jouw de schuld geven :-)

WilliamS23

Ik kan me voorstellen dat iedereen met de grote vier worstelt op dit moment.

Ook hier Flip en Pidcock, maar als ik die allebei als aanvallers zie, wat ze denk ik ook zijn, dan heb ik wat teveel aanvallers en denk ik er toch aan om ze beide te switchen naar MvdP en een 1,5M sprinter. Mijn bergequipe is namelijk wel klaar en kom ik niet meer aan. Maar twijfel of ik aan mijn 6,5 (van Poppel reken ik als half) sprinters genoeg ga hebben.

Nog iets meer dan 48 uur om nog verkeerde switches te maken in ieder geval :)

zomaareens

welke sprinters geven we het meeste kan op afstappen?

Daan Brakenhoff

Welsford

Nijmos

'@yoeri: ook niet tegenstrijdig toch? Groen is niet het doel, maar een bijkomstigheid. Als hij groen wint zal hij niet rouwig zijn. Helder en eenduidig.

Kun je linken naar of verder uitleggen wat Zonneveld verwacht? Welke vluchtersritten ziet hij en gaat dat ten koste van sprints of van ak dagen?

Cascoigne

'@zomaareens: Wout van Aert. Even 70 pagina's terug voor een kansberekening.

zomaareens

zonneveld zegt plenty kansen voor aanvallende klimmers. zeker 2e week. ook puy de dome rit. vindt ie jammer.

Omdat er in de eerste week al zoveel mensen op achterstand komen, is zijn motivatie.

madeinstars

Puy de Dome rit is een hockeystick. Altijd lastig voor echte klimmers om dan in de goede vlucht te komen. Zelfde geldt voor de etappe naar de Grand Colombier.

Punchbox

Is er nog wat te zeggen over de keus voor Pidcock of Alaphilippe?

Maestro Mello

Het valt mij sowieso op dat er veel mensen zijn die het oordeel van Zonneveld hoog op waarde schatten. Ik zou zeggen, houd het bij de feiten. Vergelijk etappe profielen met etappes in het verleden en je komt bij 80% van de etappes tot een logische conclusie. Heel raar dat hij bijvoorbeeld aangeeft dat er weinig etappes voor de sprinters gaan zijn, terwijl je met zo'n breed sprintveld en belangen kan stellen dat het in de sterren geschreven staat dat er in minimaal 6 etappes 'gewoon' met alle sprinters gesprint gaat worden.

Laatst gewijzigd
Chasse-patate

Alle berichten gelezen maar volgens mij nog geen bericht geschreven.. Ik zit sterk in twijfel om Carapaz (hopelijk helemaal fit) mee te nemen en wat te doen met MvdP. Ik denk dat MvdP wel leuke dingen kan doen, met name eerste paar dagen, daarna wordt het toch lastig. Ik laat Jakobsen toch thuis. Als ik hem vorig jaar zag strugglen over de berg, dan geeft dat weinig hoop op goede sprints aangezien er al vanaf dag 1 geklommen wordt. Ik mis denk ik wel nog 1 (top sprinter) en 1 of 2 klassementsmannen teveel.

AK:
Pogi
Vinegaard
Carapaz (twijfel)
Hindley
A. Yates
Bardet
Skelmose
Jorgenson
G. Martin

Sprint:
WvA (denk dat hij stiekem toch veel punten gaat pakken)
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Van Poppel
Liefst nog 1 sprinter ipv AK man

Aanval / Outsiders:
Madouas
F. Gall (cheap)
Alaphilipe (geen toelichting nodig)
Ciccone (gaat voor bergtrui)
Powless (altijd goed voor punten)
Champoussin

Ik denk 1 of 2 aanvallers / outsiders teveel. Ik mis nog 1 a 2 sprinters en sterke MvdP fomo. Wat vinden jullie ervan?

Eddix

'@Chasse Ik denk dat als jij denkt dat je 1 of 2 aanvallers teveel hebt en dat je denkt dat je 1 of 2 sprinters mist je zelf wel weet wat je nog kan verbeteren toch?

Laatst gewijzigd
Chasse-patate

'@eddix dat klopt! Alleen de twijfel welke aanvaller(s) voor welke sprinter(s) is de vraag. Goede sprinters zijn allemaal 1.5 mil of daarboven, dus ik zal 2 aanvallers moeten opofferen voor 1 goede sprinter

Robin0h

Na veel wikken en wegen uiteindelijk tot deze 20 gekomen.
Twijfel vooral nog over klassementsrenners

Yates- Bardet-Bilbao
Carapaz- Landa- Martin/mijntjes
Coquard/cav

En zou heel graag toch v Aert/vd poel of pidcock toevoegen, alleen laatste is eigenlijk afgevallen omdat hij voor het klassement wil gaan.
Weinig aanvallers, maar deze blijven moeilijk wanneer je ze inzet. Dan kies ik liever voor teampunten.
Wat vinden jullie?

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Yates
Bardet
O’Connor
Rodriguez
Skjelmose
Bilbao

Philipsen
Jakobsen
Girmay
Groenewegen
Welsford
Coquard
Mozzato
Van Poppel

Gall
Alaphilippe
Ciccone

Punct

Mooi altijd, die focus op zo'n eerste weekend. De tour duurt drie weken, mensen :)

Ik ga voor 8 volwaardige sprinters, 10 AK-mannen en 2 aanvallende klimmers.

madeinstars

Je moet ook je klassementsrenners en aanvallers een beetje bij elkaar optellen. Jij hebt 13 klassementsrenners en aanvallende klimmers, maar je kan elke bergetappe toch echt maar 9 man opstellen. Daarnaast heb je 5 sprinters, terwijl je er in die vlakke etappes ook 9 op moet stellen...

Je zou dus ook een klassementsrenner (of 2) kunnen opofferen voor een sprinter (en bijvoorbeeld hopen dat Gall/Ciccone een degelijk klassement rijden vanuit de vlucht om dat weer op te vangen)

jenzrscl

Trek die in mijn team meeste renners heeft :p

Zal wss ook de team zijn buiten hun opvallende teneu , team die het meest vooraan te zien zal zijn..

Van sprints tot bergen..

Reus

'@punct
Exact. In de giro van dit jaar en de tour van vorig jaar lag die focus op tijdrijders. Je moet je dus in kunnen houden en niet teveel geld uitgeven aan de eerste dagen.
Wat ik daar wel lastig aan vind is om in te schatten welke AK mannen er kort gaan eindigen. Of dat een Girmay en Pedersen er nog gewoon bijzitten als het onverhoopt op de Pike net wat minder hard omhoog gaat….

FrankSteenbergen

Er stond hier een poosje geleden een link naar een Excel met kansen per etappe voor sprint/ak/aanval etc. Ik kan die niet meer vinden. Heeft iemand die link nog?

1 2 ... 110 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.