Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 99 ... 200 201
Milanjacks

Het feit dat er zoveel duidelijke Sprint/AK dagen zijn betekend dat de waarde van de echte rittenkapers minder is, wat ik persoonlijk jammer vind.

leonstar

Mijn team hou ik nog even voor mezelf maar ik ben zo iemand die blijkbaar niet wil winnen.

Voor mij geen v aert en geen vd poel.

Mega mega goede renners natuurlijk maar gezien het parcours deze tour mijns insziens te duur!

In de moeilijkere heuvelachtige ritten zijn zij topfavorieten maar deze tour zijn er weinig van dat soort ritten.
Het is vaak net te steil of te vlak waardoor je beter maximaal in je sprint en ak team kunt investeren!

Voor heuvels gaat mijn keuze naar alaphilippe die natuurlijk wel wat minder wint momenteel dan de andere heren maar rit 1 en 2 zijn best pittige klimmetjes in de finale die ala wat beter aankan dan poel/aert verwacht ik.

Hij is ook stuk goedkoper!

Als kopman rit 1 ga ik gewoon voor de veiligere pogacar.

Ik zal nog steeds intens juichen bij winst vd poel!

Succes allen!

Ton Pelo

'@Daan Mooie samenvatting van dit topic ;)
Het lijkt me dat de bekertjes voortkomen uit de teams die precies de juiste keuzes maken uit dat template/iets wat er op lijkt. Dat lijkt me veel waarschijnlijker dan precies de juiste 500k vluchter kiezen wat nog wel eens wordt aangehaald in dit topic.

De Witte Klimgeit

Weet iemand wat de ambities zijn van Pinot?
Klassement of wellicht de bergtrui of een etappe

Dimitrofiets

Ik vind de overgangsetappes maar altijd een grote loterij hoor, ga er dus ook niet veel in investeren.

Dan maar volle bak klassement (9) en sprint (8). Opgevuld met 3 mannen die weten hoe ze mee moeten zitten of een etappe naar hun hand dienen te zetten.

Pogi
Vinge
Mas
Hindley
Carapaz
Bardet
O'Connor
S. Yates
Skjelmose

Gall
Powless

Philipsen
Jakobsen
Girmay
Bauhaus
Sagan
Kristoff
Cav
Meeus

Cort

Dimitrofiets

S. Yates vervangen voor Gaudu?

dan moet ik Jakobsen wel wisselen voor Groenewegen en Bauhaus inwisselen voor Coquard. Of een Mozzato of Strong overwegen, maar dat zie ik eigenlijk niet zitten in dit sprintersgeweld.

Dimitrofiets

Pogi
Vinge
Mas
Hindley
Carapaz
Gaudu
Bardet
O’Connor
Skjelmose

Gall
Powless

Philipsen
Groenewegen
Girmay
Sagan
Kristoff
Cav
Coquard
Meeus

Cort

Fietseties

'@Ton Pelo, ik heb de afgelopen 3 spellen 1x boven de 95 en 2x boven de 99 gescoord. Ik luister behoorlijk wat podcasts en kijk natuurlijk wel enigszins naar het parcours maar ik doe ook heel veel op gevoel. De keren dat ik alles tot den treuren uit wilde zoeken scoorde ik juist ontzettend slecht. Natuurlijk moet je weten wat je doet, maar er komt ook een gezonde dosis geluk bij kijken. Maar ik zal nooit renners in mn team nemen waar ik een slecht gevoel bij heb. Te veel berekenen gaat je echt niet altijd verder helpen.

ZK

Sterke ploeg hoor @Dimitrofiets enige die je echt mist is een WvA. In sprintetappes zal het je niet zoveel punten kosten, eerder in rit 1 en 2, 8, tijdrit en ergens een overgangsrit en wat gemiste team/teampunten. Dan moeten die 3,5m klassementsrenners die gemiste extra punten van wva wel voor jou behalen t.o.v. van goedkopere ak mannen die je nu niet selecteert.

Fietseties

Ik zou juist je klassement downgraden en je sprinters upgraden. Er zijn veel betere opties dan alledrie de 3.5 miljoenen. Carapaz is veel te onzeker en mas presteert nooit in de tour. Denk dat er in de categorie daaronder leukere opties zitten. Ook die 4 anderhalf miljoen sprinters is veel te veel van het goede. Duurdere sprinters minder dure klassement als je het mij vraagt. En je mist een v aert Ala vdp of Pidcock.

Fietseties

Zes anderhalf miljoen sprinters zelfs... Denk dat een sprintertje minder zowizo geen kwaad kan.

Nick P

Ik gooi hem er nog maar eens in.

Ik hoor niemand over Mohoric, maar hij is toch best leuk geprijsd. Zijn mensen bang dat zijn team in bijvoorbeeld etappe 1 eerder voor een Bilbao zouden gaan?

Geo Dec

Ik zou uw aandacht willen vestigen op een belangrijk punt: waar kan Pogacar ongetwijfeld tijd besparen op Vingegaard?
Aankomsten voor punchers (E1, E6) en bonussen toegekend tijdens bepaalde fasen (E1, E2, E5, E12, E14, E15).
Sommige etappes bieden echter bonussen bovenaan de laatste pas van de dag (Jaizkibel, Marie-Blanque, Joux-Plane, Col de la loze).
Naar mijn mening heeft Pogacar er alle belang bij om bovenaan deze passes de leiding te nemen, wat zou impliceren dat zijn ploeg de ontsnappingen controleert.
Ik leid hieruit af dat weinig etappes bevorderlijk zullen zijn voor ontsnappingen.
Ruiters als Ciccone, Pinot, Alaphilippe of Powless worden voor mij meteen minder interessant.
Integendeel, de renners in het algemeen klassement zullen dat meer zijn.
Voor de prijs van een Ciconne heb je Carlos Rodriguez of Egan Bernal.
Voor de prijs van een Alaphilippe heb je Bardet of Landa.

ZK

Zoveel kanshebbers voor etappezeges bij Bahrein, zie mohoric dan maar in juiste etappe op te stellen. In praktijk zul je hem ook vaak opstellen wanneer hij niet in de aanval is een daarmee "dure" 0 punters.

Ben Nihilisty

'@Milanjacks maar jij bent toch traditiegetrouw mister teampunten? Dan lijkt me dat meer een voordeel

Geo Dec

Carapaz is het soort man dat je absoluut in je team moet hebben:

https://sportsjuniors.com/cyclisme/tour-de-france-2023-richard-carapaz-je-travaille-dans-ce-sens-depuis- Septembre-et-je-me-sens-bien-physiquement/2595/

Timber

Grappig om te lezen trouwens dat Mas nooit zou presteren in de Tour. Hebben deze mensen de Tour in 2020 en 2021 niet gevolgd?

encanto

Eindelijk eens tijd om te reageren:

In de voorlopige teams veel overeenkomsten met wat ik voor ogen heb.

Heb nu drie teams klaar staan waarbij de ene uitgaat van WVA en Powless (dus 6 miljoen) of Flipje en MVP ( ook 6 miljoen) of een team met Flipje en Powless (3.5 miljoen). Die overige 2.5 miljoen gaat voornamelijk in het sprintteam (dan wordt het Groenenwegen én jakobsen ipv enkel Groenenwegen).

Nu maar een kern van de volgende renners (die staan vast): Vin, poca, hindley,a. yaes, s yates, bardet, skejl, martin, rodriguez (klassement) en philipsen, girmay, groenenwegen, cav, bauhaus. van poppel en dan aanval woods.

Dan heb ik nog 9 miljoen over voor 4 plekken.

Wie kan me adviseren over de inzet van de bovenste drie opties tov van mijn team?

Bij voorbaat dank!:)

Fietseties

Timber, niet presteren is idd wat overdreven maar een gouddelver is het niet. Afgelopen 2 jaar onder de tweehonderd en in 2020 rond de 275. Stel daar tegenover hoe hij structureel boven de 500 punten scoort in de Vuelta en je ziet dat het in de tour elk jaar minder wordt en in de Vuelta elk jaar meer.

DerbertHijkstra

'@Timber, het gaat over het aantal behaalde punten op Scorito. In zijn afgelopen 4 Tourdeelnames is dat alleen maar minder geworden en daarom mijn inziens zeker geen interessante renner voor 3,5 miljoen.

Milanjacks

'@Ben

Teampunten hebben juist meer waarde als er veel overgangsetappes. Ik kan een Majka niet verantwoorden tegenover een 1.5 miljoen sprinter.

Dimitrofiets

'@fietseties @zk

dus iets meer als dit zouden jullie adviseren?

Pogi
Vinge
Hindley
Bardet
O’Connor
Rodriguez
S. Yates
Skjelmose

Gall
Ciccone
Powless

WVA
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Kristoff
Cav
Mozzato

Alaphilippe
Cort

Ben Nihilisty

'@Milanjacks

Touché

David1977

Goedenavond, aangezien er op dit forum veel kenners aanwezig zijn.
Ik doe mee aan tourploeg, waarin je 12 renners moet selecteren, is het dan verstandig om ciccone te selecteren.
Of heeft iemand suggesties voor 12 namen ?
Ben erg benieuwd naar jullie visie.

Harderijder

Ik worstel nog het meest met de teampunten. Ik acht de kans aanzienlijk dat de winnaar van het geel ook de bergtrui krijgt. Dus het liefst heb ik 2x Jumbo en UAE. Maar dan kom je al snel met een team met WvA uit. En dan vind ik mijn team in de breedte wel zwak worden.

1 2 ... 99 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.