Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 98 ... 200 201
Ted de la course

'@boasson dat heb je met bv Pidcock ook, alleen is die een klap duurder.

Nijmos

Waar gaat Girmay de punten pakken die hij in de vlakke sprints ten opzichte van Groenewegen misloopt?

PaulPaal

Bestaat er een openbare google drive excel sheet met de prijzen van alle renners van scorito net als vorig jaar? (Zo nee, heeft iemand zin om dit te doen :) ?)

Maarten Koning

Lijkt me niet dat Powless dat gaat doen. Zelfs als carapaz weg valt zullen ze bij EF wel inzien dat Powless in een aanvallende rol veel meer sportief te winnen heeft dan vechten voor een top 10 plek. Wat hij best moet kunnen overigens, mits het wat meezit. EF blijft een team dat niet overloopt van financiele weelde en powless als schaduwkopman een anonieme tour te laten rijden past niet in dat plaatje..zou ik denken

Ik hoop en denk dat hij weer mag aanvallen en zo de top 15 a la G Martin een beetje inrolt op de laatste dag.

Laatst gewijzigd
zomaareens

En heeft er iemand info van FDj over de rol van Madaous?

Hangtieniedanstaatie

Ik, maar die deel ik niet.

Fietseties

Ga je gang Paul, maak er wat leuks van.

Frits

Na positieve berichten over Skjelmose, heb ik hem toch in m'n team weten te fietsen. Helaas wel ten koste van Groenewegen, die nu vervangen is door Bauhaus. Van Poppel eruit voor Champoussin. 6 sprinter nu, 9 klassement en 5 vluchters. We gaan het zien..

Ben Heal Nie

https://newsinfrance.com/tour-de-france-2023-valentin-madouas-blue-white-dream/

‘Zelfde rol als vorig jaar voor Madouas’

Maar wat als Gaudu weer niet thuis geeft?

Milanjacks

Ik heb 0,0 vertrouwen in het Franse wielrennen. FDJ zijn allemaal dik betaalde franse profs die al jaren onder presteren, Pinot is de uitzondering dit jaar.

Symen De boer

Mijn voorlopige team ook maar eens delen bijna cker

Pogi
Vingegaard
Hindley
A.Yates
Bardet
O'connor
Bilbao
Skjelmose-jensen
Gall

Phillipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Welsford
Cavendish
Mazzoto

Mvdp
Allaphilipe

Poppel
Morkov

Iemand opmerkingen zeg het maar. Hopelijk op naar de 2e gouden beker

HZ57

Vast een domme vraag maar wat zijn de beste dalers nadat ze ook een redelijke tot goede klim hebben gereden?

Björn Again

'@HZ57: Nibali en Savoldelli

Daan Brakenhoff

Wel leuk dat na al de discussies teams toch weer voor 75% op elkaar lijken. Mocht iemand nog opzoek zijn naar het template:

-Pogacar
-Vingegaard
-Hindley
-A.Yates (oké hier zie je ook wel Gaudu/Carapaz/Mas)
-Bardet
-O’Connor
-Skjelmose
-Bilbao/Rodriguez
-Martin/Meintjes

-WvA (Jakobsen én Groenewegen als Wout niet kiest)
-Philipsen
-Girmay
-Jakobsen/Groenewegen
-2mil sprinter
-1.5mil sprinter
- Mozzato/V.Poppel/Zingle

-VdP (als je Wout niet kiest)
- Flip/Ciccone
- 750k/1mil aanvaller/puncher
-V.Gils/Træen (of beide)

Dússs, mocht je team hierop lijken, je hoeft geen goedkeuring meer te vragen aan het forum.

(Ik zeg niet dat jullie dit team over moeten nemen, maar als ik sommige teams hier voorbij zie komen zou ik het maar wel doen ;) )

Ben Nihilisty

'@Daan haha mooie uiteenzetting. Durf wel prijs te geven dat dit verdomd veel overeenkomsten vertoont met mijn team, ouwe hacker.

Desondanks toch even een vraag aan het forum: ik twijfel heel erg tussen Ciccone of een 2m klassementsman (Bernal, Oconnor en half half S Yates). Eigenlijk mist mijn team het type aanvaller a la Ciccone, maar ik vraag me af of het niet verstandiger is om gewoon all in klassementsmannen te gaan. Dan zie je vanzelf wel wie van die mannen er voor het AK afvalt en jouw Ciccone wordt. Door bv Bernal te kiezen vergroot je je kans juist de zitten in het AK, en heb je een extra gegadigde voor de Ciccone rol. Of Bernal dat nou wordt, of pak m beet G Martin of Hindley, Carapaz of Mas, maakt voor m'n insteek eigenlijk niet zoveel uit. Is dit te defensief bedacht of juist tactisch sterk? Of iets daar tussenin of buitenom?

Nijmos

Dat is geen gekke gedachte, Ben, behalve als die Ciccone al in etappe 5 een rit, de bollen en het geel pakt. Dan zit je met je klassementsman die er maar niet hard genoeg door wil zakken. Het gevaar met een Bernal is niet dat hij geen klassement rijdt, maar dat hij een net niet goed genoeg klassement rijdt.

Daarnaast is Ciccone een serieuze kanshebber in rit 1 en 2, denk ik. Al is daar de verdeling met Jensen nog wel een serieus ding.

@hz: van de deelnemers denk ik na een wat serieuzere klim aan Alaphilipe, Pidcock en in het echte hooggebergte aan Bilbao

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

'@Nijmos

Je argument dat het klassement simpelweg (net) niet goed genoeg heb je helemaal gelijk in en heb ik niet over meegenomen in m'n beredenering. Iets met een tunnelvisie denk ik, dus dank! Ciccone wordt weer iets roder omcirkeld

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Krijgt Ciccone al de ruimte in rit 5 als hij nog redelijk kort in het klassement staat? Was toch de enige die REV en Roglic kon bijhouden dit jaar in Catalonië oa, en rijdt een zeer sterk seizoen, ik denk niet dat ze hem snel zullen onderschatten en een grote voorsprong cadeau geven. En als ze de vluchters kort houden riskeert het peloton nog vanzelf terug te komen. Of laat hij zich tijdens de eerste 4 ritten al op afstand rijden om zo vrijheid te krijgen?

Wicked Wout

'@zomaareens, Uran is benoemd als 2e kopman voor het klassement

Ben Heal Nie

'@daan ik voel me wel aangesproken haha; ik zit nog wel over powless, madouas, SKA, Martin of goedkope teampunten te dubben… punt met die goedkope teampunten is wel dat ik niet weet van wie ik die dan zou moeten pakken (pogy of vingegaard).

Wicked Wout

'@nijmos, quote van Girmay zelf: de voor mij meest interessante etappes zullen we gaan verkennen. Dat zijn vooral die in het Baskenland, maar ook de andere vlakke etappes en heuvelritten moeten me liggen.

Die opmerking over t Baskenland verraste me wel

RvhC74

Iedereen kiest vaak voor Bardet en Ciccone terwijl beide rijders nou niet bepaald bekend staan als punten pakkers.

In mijn visie zijn er betere keuzes/alternatieven, die ik uiteraard niet ga noemen.

Misschien sla ik de plank wel mis maar ik ga daardoor ergens anders wel hopelijk het verschil maken.

Mijn team staat voor 99,9% en ik blijf er wrsch wel van af. Tuurlijk over een paar keuzes nog twijfels maar dat is overal zo.

Succes allemaal met de puzzel.

Neanderthaler

Wat ik mij afvroeg is waarom Jumbo geen echte tijdrijder meenement. Gaat van Aert de motor zijn die op het vlakke de jumbo trein moet trekken? Ik mis namelijk een Emden/Tratnik/Affini/Martin figuur. Zie ik een renner over het hoofd die dit kan of heeft Jumbo van Aert hiervoor in gedacht?

Rije Rudy

Van Hooydonck? Of Laporte/Van Baarle/Benoot kunnen dit ook wel als het écht nodig is.

R. D.

De deadline nadert en met de bekendmaking van de teams kwamen er weer een hoop opties bij, terwijl we onze shortlist toch shorter willen maken. Dat betekent keuzes maken, vandaag bij de sprinters 6 afvallers:

afvallers dinsdag 27 juni:
M.TRENTIN UAE Team
S.WELSFORD Team DSM
F.JAKOBSEN Quick Step
P.SAGAN Total
B.GIRMAY Intermarché
P.BAUHAUS Bahrain

afvallers zondag 25 juni:
S.HIGUITA

afvallers zaterdag 24 juni:
M.V.GILS/R.COSTA/T.PIDCOCK/M.V.D.POEL

afvallers vrijdag 23 juni:
M.WOODS/S.KRAGH/T.BENOOT

afvallers donderdag 22 juni:
Q.HERMANS/F.WRIGHT

afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER/B.JUNGELS/R.GUERREIRO/V.MADOUAS

afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/D.TEUNS/M.CAVENDISH/B.O'CONNOR
J.FUGLSANG/F.GALL/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/M.VANSEVENANT
A.BAGIOLI/M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/R.URÁN

afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL

1 2 ... 98 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.