Lijkt me niet dat Powless dat gaat doen. Zelfs als carapaz weg valt zullen ze bij EF wel inzien dat Powless in een aanvallende rol veel meer sportief te winnen heeft dan vechten voor een top 10 plek. Wat hij best moet kunnen overigens, mits het wat meezit. EF blijft een team dat niet overloopt van financiele weelde en powless als schaduwkopman een anonieme tour te laten rijden past niet in dat plaatje..zou ik denken
Ik hoop en denk dat hij weer mag aanvallen en zo de top 15 a la G Martin een beetje inrolt op de laatste dag.
Mijn voorlopige team ook maar eens delen bijna cker
Pogi
Vingegaard
Hindley
A.Yates
Bardet
O'connor
Bilbao
Skjelmose-jensen
Gall
Phillipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Welsford
Cavendish
Mazzoto
Mvdp
Allaphilipe
Poppel
Morkov
Iemand opmerkingen zeg het maar. Hopelijk op naar de 2e gouden beker
Wel leuk dat na al de discussies teams toch weer voor 75% op elkaar lijken. Mocht iemand nog opzoek zijn naar het template:
-Pogacar
-Vingegaard
-Hindley
-A.Yates (oké hier zie je ook wel Gaudu/Carapaz/Mas)
-Bardet
-O’Connor
-Skjelmose
-Bilbao/Rodriguez
-Martin/Meintjes
-WvA (Jakobsen én Groenewegen als Wout niet kiest)
-Philipsen
-Girmay
-Jakobsen/Groenewegen
-2mil sprinter
-1.5mil sprinter
- Mozzato/V.Poppel/Zingle
-VdP (als je Wout niet kiest)
- Flip/Ciccone
- 750k/1mil aanvaller/puncher
-V.Gils/Træen (of beide)
Dússs, mocht je team hierop lijken, je hoeft geen goedkeuring meer te vragen aan het forum.
(Ik zeg niet dat jullie dit team over moeten nemen, maar als ik sommige teams hier voorbij zie komen zou ik het maar wel doen ;) )
'@Daan haha mooie uiteenzetting. Durf wel prijs te geven dat dit verdomd veel overeenkomsten vertoont met mijn team, ouwe hacker.
Desondanks toch even een vraag aan het forum: ik twijfel heel erg tussen Ciccone of een 2m klassementsman (Bernal, Oconnor en half half S Yates). Eigenlijk mist mijn team het type aanvaller a la Ciccone, maar ik vraag me af of het niet verstandiger is om gewoon all in klassementsmannen te gaan. Dan zie je vanzelf wel wie van die mannen er voor het AK afvalt en jouw Ciccone wordt. Door bv Bernal te kiezen vergroot je je kans juist de zitten in het AK, en heb je een extra gegadigde voor de Ciccone rol. Of Bernal dat nou wordt, of pak m beet G Martin of Hindley, Carapaz of Mas, maakt voor m'n insteek eigenlijk niet zoveel uit. Is dit te defensief bedacht of juist tactisch sterk? Of iets daar tussenin of buitenom?
Dat is geen gekke gedachte, Ben, behalve als die Ciccone al in etappe 5 een rit, de bollen en het geel pakt. Dan zit je met je klassementsman die er maar niet hard genoeg door wil zakken. Het gevaar met een Bernal is niet dat hij geen klassement rijdt, maar dat hij een net niet goed genoeg klassement rijdt.
Daarnaast is Ciccone een serieuze kanshebber in rit 1 en 2, denk ik. Al is daar de verdeling met Jensen nog wel een serieus ding.
@hz: van de deelnemers denk ik na een wat serieuzere klim aan Alaphilipe, Pidcock en in het echte hooggebergte aan Bilbao
Krijgt Ciccone al de ruimte in rit 5 als hij nog redelijk kort in het klassement staat? Was toch de enige die REV en Roglic kon bijhouden dit jaar in Catalonië oa, en rijdt een zeer sterk seizoen, ik denk niet dat ze hem snel zullen onderschatten en een grote voorsprong cadeau geven. En als ze de vluchters kort houden riskeert het peloton nog vanzelf terug te komen. Of laat hij zich tijdens de eerste 4 ritten al op afstand rijden om zo vrijheid te krijgen?
Iedereen kiest vaak voor Bardet en Ciccone terwijl beide rijders nou niet bepaald bekend staan als punten pakkers.
In mijn visie zijn er betere keuzes/alternatieven, die ik uiteraard niet ga noemen.
Misschien sla ik de plank wel mis maar ik ga daardoor ergens anders wel hopelijk het verschil maken.
Mijn team staat voor 99,9% en ik blijf er wrsch wel van af. Tuurlijk over een paar keuzes nog twijfels maar dat is overal zo.
Succes allemaal met de puzzel.
Wat ik mij afvroeg is waarom Jumbo geen echte tijdrijder meenement. Gaat van Aert de motor zijn die op het vlakke de jumbo trein moet trekken? Ik mis namelijk een Emden/Tratnik/Affini/Martin figuur. Zie ik een renner over het hoofd die dit kan of heeft Jumbo van Aert hiervoor in gedacht?
De deadline nadert en met de bekendmaking van de teams kwamen er weer een hoop opties bij, terwijl we onze shortlist toch shorter willen maken. Dat betekent keuzes maken, vandaag bij de sprinters 6 afvallers:
afvallers dinsdag 27 juni:
M.TRENTIN UAE Team
S.WELSFORD Team DSM
F.JAKOBSEN Quick Step
P.SAGAN Total
B.GIRMAY Intermarché
P.BAUHAUS Bahrain
afvallers zondag 25 juni:
S.HIGUITA
afvallers zaterdag 24 juni:
M.V.GILS/R.COSTA/T.PIDCOCK/M.V.D.POEL
afvallers vrijdag 23 juni:
M.WOODS/S.KRAGH/T.BENOOT
afvallers donderdag 22 juni:
Q.HERMANS/F.WRIGHT
afvallers zondag 18 juni:
R.TILLER/B.JUNGELS/R.GUERREIRO/V.MADOUAS
afvallers zaterdag 17 juni:
J.HINDLEY/A.LUTSENKO/D.TEUNS/M.CAVENDISH/B.O'CONNOR
J.FUGLSANG/F.GALL/I.IZAGIRRE/T.TRAEN/M.VANSEVENANT
A.BAGIOLI/M.SOLER/M.SOBRERO/A.LEKNESSUND/R.URÁN
afvallers vrijdag 16 juni:
D.MARTÍNEZ/R.MAJKA/S.BENNETT/S.KUSS/E.BERNAL
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.