Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 97 ... 200 201
Ben Nihilisty

'@zomaareens

Ik zie vaker voorbij komen dat het gunstig is dat Ionneke in het openingsweekend van de Tour z'n roots kan ruiken. En tuurlijk hij zal gebrand zijn er iets te laten zien, want het is best zijn type terrein en het is uiteraard vertrouwde omgeving voor de man. Maar maakt hem dat, in dit deelnemersveld met deze belangen op het spel, tot een van de outsiders voor op z'n minst een dusdanig resultaat dat je 'm bij de eerste 9 selecteert? Ik denk dat voor hem, en met hem vele andere (goedkope) klimaanvalers, geldt dat je hem gerust kan meenemen voor wat vluchtpogingen in van die etappes waar de AK mannen geen zin hebben. Maar voor dat openingsweekend zou ik de rol (in ieder geval scoritotechnisch) niet overschatten, daar je waarschijnlijk beter scoort door gewoon de absolute kleppers op te stellen. Maar ik kan er naast zitten uiteraard, hoor graag ander perspectief!

zomaareens

ik deel je twijfel.. echter... in baskenland hoort ion izagirre 6 jjaar op rij bij de top 3..

waarom zou ie het dan za en zondag niet kunnen?

Van Powless vraag ik me af of hij mag.. op dag 1 en 2, zijn eigen kans gaan

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Denk dat ik een steeds duidelijker beeld krijg van hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Maar toch nog wel een paar twijfelpunten en de balans nog niet helemaal juist voor m'n gevoel. Ik schrijf ze eens op:

Klassementsrenners:
1. Vingegaard (geen uitleg nodig)
2. Pogaçar (geen uitleg nodig)
3. Hindley (op papier best of the rest)
4. A. Yates (reed prima rond in Dauphiné + teampunten)
5. Bardet (lijkt als enige redelijk steady in de resterende B-categorie)
6. C. Rodriguez (0 Ineos voelt niet goed, hopen dat de Vuelta van vorig jaar een goede graadmeter is)
7. Bilbao (komt hier veel voorbij, volgens WielerOrakel het meest steady in top 20, misschien toch liever Skjelmose)
8. Meintjes (Lijkt elk jaar z'n punten wel te pakken)
9. G. Martin (Erg mooi geprijsd, gaat z'n punten ook wel halen)

Overige klimmers:
10. Ciccone (Vanaf het begin een goed gevoel bij, goed jaar, grote favoriet bergtrui)

Sprintetappes:
11. Philipsen (Lijkt de meest logische keuze)
12. Jakobsen (Liet in België weer goede vorm zien, maar zijn de bergen niet te zwaar?)
13. Girmay (Komt een heuveltje over, zag er goed in de sprint in Zwitserland, gunfactor)
14. Bauhaus (Iets duurder dan de rest maar resultaten dit jaar zien er ook nét wat beter uit)
15. Sagan/Cavendish/Coquard??? (Sagan op ervaring, Cav voor het record, Coquard lijkt niet onder te doen)
16. Mozzato (Leuk geprijsd, zat er vorig jaar vaak bij, kan een heuvel over)

Aanvallers:
17. van der Poel (Puur op emotie, moet er gewoon bij)
18. Alaphillipe (Gaat veel kansen krijgen op dit parcours, zag er een stuk beter uit in Dauphiné, misschien wel lastiger op te stellen)
19. Powless (Vond ik de meest geschikte naam als aanvaller dit jaar)

20. ??? Nog 1 miljoen over.

Vraagstukken:
- Gaat Jakobsen goed genoeg kunnen klimmen?
- Wie van de drie 1.5m sprinters? (Is al genoeg behandeld)
- Wat te doen met mijn laatste miljoen?

Ben erg benieuwd naar jullie mening/ideeën!

Ben Nihilisty

Heb je absoluut een punt. Mijn onderbuik is in de loop der jaren gegroeid, en ik mijn vertrouwen in 'm daarmee ook denk ik. Ik sla Izagirre over, maar zou het prachtig vinden als die zich er gewoon tussen fietst

Kashka

'@fietseties ik denk toch dat bauhaus in de pure vlakke sprint etappes zal sprinten en niet wright. Bovendien zie ik hem niet onderdoen voor een welsford, sagan etc

Fietseties

'@kaskha, is zeker interessant maar vind die 2mil dan weer net te veel. Dit vooral omdat ik ook nog alle kleppers heb op Pedersen na. Heb besloten toch vdp thuis te laten waardoor ik een wat sterker sprintteam heb en de vechtlust van Cav maakt hem een prettige extra sprinter.

pinotkourov

Hallo Tourfans, ik doe voor het eerst met de scorito tourpoule mee en heb een aantal vragen. Hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

- Wat is, gezien het parcours, een goede verdeling van soorten renners in de poule? Hoeveel klassementsmannen, sprinters, aanvallers enz.?

Vooralsnog heb ik het volgende team staan:

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
S. Yates
Bardet
Rodriguez
Skjelmose
Uran
Meintjes
Johannesen
Pidcock
Powless
Gall
Van Aert
Laporte
Philipsen
Welsford
Zingle
Wright

Scorito schaart bovenstaande team als volgt in:

11 klassementsmannen
1 klimmer
0 tijdrijders
5 sprinters
3 aanvallers
0 knechten

Wat vinden jullie van mijn team en de verhouding? Hoop op wat advies.

Thanks en gr.

Squender

Denken jullie dat ik er goed aan doe om Jakobsen 1-op-1 in te ruilen voor een Bauhaus of Meeus? Hebben op worldcyclingstats dezelfde waarde. Zit hier over na te denken omdat ik denk meer te hebben aan sprinters die een heuveltje kunnen verteren. Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Mozzato zou ook nog kunnen, is 1 punt goedkoper zodat ik die wellicht in een andere renner kan investeren.

Benieuwd naar jullie expertise

Antonini

Tegen Bauhaus, Meeus en wellicht zelfs Groenewegen kun je wel inbrengen dat ze slechts plan A zijn en hun leadout, Arndt/Wright, van Poppel en Mezgec, allemaal een prima plan B zijn. Omdat er zoveel sprint etappes zijn met enorm veel hoogtemeters, kunnen sommige teams er dan voor kiezen door te schakelen naar plan B en niet met het hele team te blijven wachten.

Zo zou van Poppel prima de sprint optie kunnen zijn in etappe 3, 8 en 18 terwijl Meeus zich allen richt op 4, 7, 11 en 21. Als hij 4x top 6 rijdt dan is het natuurlijk nogsteeds een prima optie, maar het liefst heb je een sprint opvuller die 7 keer meedoet en geen 4 etappes kans maakt. In goede doen daarom Sagan, Coquard en wellicht Aranburu betere 6-7 sprint opties. Iemand die die analyse deelt?

zomaareens

Meeus verteert ook prima heuvels toch?

Hommeles

'@Antonini, het gaat er echt om hoe de hiërarchie is georganiseerd in de ploeg. Veel ploegen hebben een hele duidelijke sprinter aangewezen. Dan ga je niet zomaar voor plan B kiezen. Groenewegen is apart gehaald om te mogen sprinten in de Tour de France. Groenewegen claimt die rol ook duidelijk. In deze machtsverhoudingen zal die ploeg het niet zomaar flikken om ineens voor Mezgec te gaan.

JonasVinegar

'@Ton Pelo,

Mooi team, heb zelf wel gewoon van Aert dus voor de rest wat goedkopere sprinters moeten kiezen.
Mozzato is leuk geprijsd maar bakt er wel heel weinig van dit jaar (heb hem zelf ook want niet meer budget, maar zoek nog naar alternatieven)

En je vragen:

- Nee
- Cavendish
- Mozzato upgraden naar 1.5m en er 500k bijpakken.

Ik schat tussen de 86 en 98.8% met dit team afhankelijk van wanneer de kleine van Aert geboren gaat worden.

Laatst gewijzigd
ZK

'@pinotkourov voor de verdeling sprint, ak etc moet je deze blog even lezen:
https://www.cyclingoracle.com/nl/blog/tour-de-france-2023-het-dagboek-van-nostrahoekstra

Squender

'@zomaareens
Ja dat klopt. Daarom zit ik erover te denken om Jakobsen uit mijn team te fietsen, en Meeus daarvoor dus in de plaats te zetten (of Bauhaus,Mozzato).

Frits

Ik zie zo'n Skjelmose ontzettend hoog staan in de odds, wat verwachten we hiervan? Op basis van zijn prijs in Scorito en verwachtingen van de bookies een must-have. Al moet je je natuurlijk niet blind staren op alleen odds.
Maar als winnaar van de Tour wordt die toch hoger geschat dan een Carapaz, broertjes Yates, Bardet, Gaudu en heel Ineos.

Heb momenteel zelf nog Rodriguez erin staan, voelt toch gek om zonder een renner van Ineos de Tour in te gaan namelijk.

Kashka

'@Frits inderdaad, ik gok dat dit een beetje recency bias is door zijn winst in Tour de Suisse alsook zijn resultaten in de nationale kampioenschappen + het feit dat de namen die je aanhaalde nu niet echt hun beste vorm toonden de laatste weken/maanden

Pim Todcock

'@Frits Dat is omdat Skjelmose een grotere onzekerheid is dan Mas of Landa. Je hebt meer kans op dat hij gigantisch stunt en de Tour wint (zij het nog steeds nihil) maar minder kans dat hij in de Top10 eindigt. De wat oudere jongens hebben wel bewezen wat ze kunnen.

Boasson en Hagen

Ik denk dat Skjelmose er doorheen gaat zakken voor het AK. Desalniettemin heb ik hem, omdat ik verwacht dat hij zijn vorm in de eerste week nog wel kan doortrekken op zijn terrein. Daarnaast nog wat witte puntjes en misschien wat aanvallen als hij uit de top-15 is weggezakt.

Antonini

'@Hommeles, het gaat niet alleen om hierarchie, maar ook om kunnen. Jakobsen kwam vorig jaar tot 4 keer sprinten, Groenewegen 5, Mozzato 6, Philipsen 7. Wanneer Groenewegen sprint dan finisht hij waarschijnlijker top 5, en kun je hem eerder kopman maken. Maar voor die opvulplekken 5-7 in je sprint selectie heb ik liever iemand die er altijd staat.

Björn Again

Ik neem Skjelmose zeker mee. Gaat in de eerste twee etappes veel punten pakken in alle scenario's verwacht ik. En dan zal hij in de eerste week ook hoog staan in het klassement en de jongeren trui. Dan heeft hij al voldoende punten gehaald voor zijn prijs. Mocht hij dan nog hoog in het klassement eindigen dan kan zijn maximaal aantal punten erg hoog worden. Dus voor 1,5 miljoen voor mij een must have.

Boasson en Hagen

Powless-kiezers: in welke etappes zijn jullie van plan hem op te stellen? Ik zie in hem een heuvelrenner zonder echte punch. Vaak niet de snelste van het groepje. Ik verwacht hem dus in de heuvels, maar vorig jaar haalde hij een top-4 in zowel de kasseienrit als de Alpe d'Huez, een groter verschil heb je bijna niet. Zijn jullie dan niet bang voor bankpunten?

Hommeles

'@Antonini, ik reageer op jouw punt dat het team wellicht met Mezgec gaat sprinten als Groenewegen de klimmetjes niet kan verteren, kiezen voor plan B i.p.v. plan A. Dat is natuurlijk een logische gedachte maar deze zie ik in de praktijk niet zoveel. Als Jakobsen niet mee kan, hoef je er geen rekening mee te houden dat Morkov zich gaat mengen in de sprints.

@Bjorn Again, Skjelmose is inderdaad een no-brainer, zeker voor 1.5 mln. 8e in AGR, 2e in WP en 9e in LBL. Als je dat al laat zien, dan ben je echt een goede kanshebber in die eerste twee etappes. Maakt het algemeen klassement niet echt uit, misschien later nog beetje aanvallen. Maar helaas, durf ik wel te stellen dat Skjelmose een hoge pickrate zal hebben.

Antonini

'@Hommeles, Morkov is wellicht een nog slechtere klimmer dan Jakobsen. Mezgec en van Poppel zijn betere klimmers dan Groenewegen en Meeus en zouden dus een optie B kunnen zijn.

Meeus is sowieso in mijn ogen een erg overrated klimmer. Iemand ergens een voorbeeld waar hij wel aan sprinten toekwam en 50% van de andere sprint opties niet a la van Aert, Sagan, Pedersen etc?

sprintgeit

'@Boasson
Die veelzijdigheid is ook wel fijn toch? Je kunt 'm in vrijwel alle vluchtritten wel opstellen. En bankpunten.. ja dat is bij de meeste aanvallers wel zo denk ik. Je kunt ook geen 12 AK mannen opstellen toch?

Overigens ben ik er nog niet uit of ik een "Powless kiezer" ben. Zijn zoveel mannen voor die specifieke kwaliteit. Mohoric, Woods, Teuns, Cort, Chaves, Guerreiro, Boeroe Boeroe, Asgreen, Champoussin, Geschke, Johanneson, van Gils.. zou me god niet weten wie van deze mannen nou het meeste punten gaat binnenharken..

zomaareens

Is het nog een optie dat Powless en klassement gaat rijden?

1 2 ... 97 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.