Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 96 ... 200 201
Fietseties

Je kunt schijnbaar ook niet zeggen wie er beter zijn voor die prijs. Daarbij heeft hij nu wel Bol bij zich die redelijk in vorm is. Cavendish won 2 jaar geleden nog groen en drie etappes. Het zit er echt nog wel in. Ja je mag meer verwachten van alle sprinters vanaf 2.5 miljoen maar de prijs voor een gemotiveerde cav is echt zo slecht niet. Maar neem lekker Sagan en Kristoff.

jan derksen

ik neem ze alle 4 mee; vdp wva pidcock en flip

BigMig

Ik heb een paar keer het argument zien langskomen dat Mads Pedersen misschien minder goed zou zijn in de Tour omdat hij al een druk programma heeft gehad dit seizoen, waarbij hij in topvorm was tijdens de voorjaarsklassiekers en vervolgens ook nog eens aan de Giro reed. Ikzelf vind dat dit argument geen steekhoudt omdat Mads voortijdig uit de Giro stapte en vervolgens voldoende rust heeft kunnen nemen, daarnaast heeft hij eerder aangetoond twee grote rondes achter elkaar goed te kunnen zijn.

Echter heb ik een soortgelijk argument voor Cavendish nog niet gezien. Hij wordt door sommigen hier, en ook door mij, als een van de meer aantrekkelijke opties onder de 1,5 miljoen sprinters gezien, maar is dit niet iets om mee te nemen in de overweging? Het kan voor sommige sprinters, zoals hier eerder benoemd, wel eens een zware tour gaan worden waarbij ze in de sprintetappes in de derde week niet meer zo goed in staat zijn om mee te sprinten voor de overwinning als je zou hopen. Normaal is Cav iemand die hier volgens mij niet zoveel last van heeft, maar zou dat nu niet anders zijn met de Giro die hij al in de benen heeft?

Simonhout

Teampie is staat vrijwel zeker
Pogi, geen uitleg nodig
Vini, idem
Hindley, prima vorm te pakken en is in staat om goed te herstellen tijdens een grote ronde
A. Yates, goede vorm, zouden hem hoog kunnen houden in het ak en als pogi toch tegenvalt ivm pols
S. Yates, verdacht stil en onduidelijke omtrent hem. Denk dat hij erg sterk gaat zijn voor ak of etappes
Bardet, zekerheidje voor een steady aantal punten
Rodri, acht ik het sterkst van Ineos vooral met al die bergetappes
Skella, voelt wel goed aan en kan ook punchen
Martin, top 10 en zekerheidje voor puntjes

Philipsen, spreekt voor zich
Jakobsen, altijd de sprinter van Quick step meenemen
Groen, 1 vd snelste mannen
Bini, kan heuvel over en gaat er altijd voor
Bauhaus, zit er vaak bij de plekken tussen 4-10
Kristoff, wil punten sprokkelen voor Uno en laten zien dat ze er zijn
Meeus, beste lead out bij zich
Poppel, zie Meeus

Mvdp, te groot fan om hem thuis te laten + denk dat hij ook top 20 eindigt in de sprint
Woods, nog twijfel maar heeft een goede punch en voor de ontsnappingen
Powless, gaat ook vaak mee en heeft een goede vorm te pakken

zomaareens

7 of 8 sprinters mee?

op zich 7 genoeg denk ik, maar hoeveel risico dat er afvallen? en van 6 naar 9 opvullen wel jammerlijk toch?

hoe denken anderen hierover?

Björn Again

'@Georgeske: Je team ziet er goed uit. Lijkt erg op mijn team, maar voor mijn gevoel ziet de jouwe er beter uit. Komt met name omdat je WvA, Philipsen, Jakobsen en Groenewegen er in hebt gekregen. Ik heb meer gekozen voor Pedersen en meer sprinters van 1,5 miljoen. Maar daar heb ik nog niet echt een goed gevoel bij. Dus ik ga nu denk ik Ciccone weglaten en dit gebruiken om een sprinter te upgraden. Probleem is nu alleen dat ik niet weet welke sprinter van 1,5 miljoen ik moet weglaten. Sagan of Coquard. Dus puzzel nog verder.

Fietseties

Bigmig, Pedersen is bijna 3 x zo duur als cavendish he. Dus die zal dan ook minstens 200 punten meer moeten verdienen. Ik vind dat nogal een bak punten.

KJP

Ik heb Rodriguez en O’Connor er echt al vanaf dag 1 iedere keer in gehouden, maar doordat die gasten echt in ieder team staan wat ik langs zie komen begin ik nu toch steeds meer te twijfelen haha. Denk namelijk dat ze wel op niveau gaan zijn, maar ik denk niet dat ze echt het verschil gaan maken.

Octopus Paul

Zo, al bijna 100 pagina's volgekletst en dan moeten veel renners/ploegen nog een boekje open doen over de doelen en de rollen binnen de ploeg!

sprintgeit

'@Guido Benzo
Mooi team! Heb je al een idee wie je kopman gaat maken in etappes, als etappe 2 of 8? (de typische v Aert ritten?) Dit is mijn dubio als ik naar m'n "zonder WvA/MvdP team" kijk.. Alle ballen op Bini toch wel spannend na z'n slechte voorjaar :D

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

'@zomaareens zit hier min of meer met hetzelfde dilemma. Vaak selecteer je m.i. al snel teveel sprinters: 8 kleppers selecteren is budgettechnisch niet mogelijk. Maw: dan eindig je al snel met de mindere sprintgoden, en plekje 8 kan je dan vaak toch al beter benutten om Pogacar en Vingegaard neer te zetten dan, pak m beet Mozzato of een Zingle. Anderzijds valt of staat die these wel met het leveren van de 7 sprinters die in je ploeg zitten - en dat maakt enige onzekerheid. Valpartij Cavendish in etappe 2 en je zit opgescheept met 3 fillers, wat zoals jij terecht aankaart een karige sprintploeg betekent. Maar ja, hoeveel rekening houd je met valpartijen en andere externe factoren?

Maestro Mello

Het sprintersveld in de tour is vele malen beter dan in de Giro en Cavendish gaat hier geen hulp krijgen. Mag blij zijn als ie 1x top 5 zit ,hoe graag hij ook wil.
Dat het sprintersveld in de Giro minder was dan nu in de Tour het geval is wil ik zeker in meegaan, maar dat hij geen hulp gaat krijgen is natuurlijk onzin. Bol is al aangewezen als leadout en Astana hoeft de vlucht niet terug te halen, daar zijn genoeg andere sprintersploegen voor die de verantwoordelijkheid moeten nemen.

Ik heb een paar keer het argument zien langskomen dat Mads Pedersen misschien minder goed zou zijn in de Tour omdat hij al een druk programma heeft gehad dit seizoen, waarbij hij in topvorm was tijdens de voorjaarsklassiekers en vervolgens ook nog eens aan de Giro reed. Ikzelf vind dat dit argument geen steekhoudt omdat Mads voortijdig uit de Giro stapte en vervolgens voldoende rust heeft kunnen nemen, daarnaast heeft hij eerder aangetoond twee grote rondes achter elkaar goed te kunnen zijn.

Je gaat ook niet per se op zoek naar of iemand hetzelfde niveau haalt als in een eerdere grotere ronde, maar juist naar of je iemand boven in de daguitslagen verwacht. Het argument dat Mads topvorm haalde in de voorjaarsklassiekers zegt niks over mogelijk topresultaten in de vlakke sprints, waar hij het toch voornamelijk moet gaan doen. Als hij de vorm heeft kunnen vasthouden, kun je 'm zeker wel een paar keer in de top 5 verwachten, maar rechtvaardigt dat ook zijn prijs van 4 miljoen?

Echter heb ik een soortgelijk argument voor Cavendish nog niet gezien. Hij wordt door sommigen hier, en ook door mij, als een van de meer aantrekkelijke opties onder de 1,5 miljoen sprinters gezien, maar is dit niet iets om mee te nemen in de overweging?

Omdat je dus voor Cavendish minder in de buidel tast. Het prijsverschil is er niet voor niks en voor 1,5 mil heb je een reële kans op genoeg punten. Stel dat hij, zoals eerder gesteld, 1x top 5(32pnt) zou rijden, 2x 7e(56pnt), 2x 9e(48pnt) en vooruit; 1x 14e(14pnt) wordt. Dan heb je in een heel slecht scenario al 150 punten bij elkaar. Ik denk als de Giro een argument voor Cav zou wezen en bovenstaande resultaten niet bij elkaar zou kunnen fietsen, hij zich af moet vragen of hij niet per direct de fiets aan de wilgen moet hangen.

Laatst gewijzigd
BigMig

'@Fietseties

Ik bedoelde niet de twee renners te vergelijken, maar vond het meer opmerkelijk dat voor de een het argument dat het programma van eerder dit seizoen de resultaten kan beïnvloeden wel wordt genoemd terwijl dit volgens mij niet relevant is, terwijl voor de ander dit argument niet wordt genoemd, waar het volgens mij wel relevant zou kunnen zijn.

Er zijn verschillende redenen om Mads of Mark wel of niet te nemen. Maar als je nog een sprinter van ongeveer 1,5 miljoen in je team zou stoppen neig je misschien wel naar Cav. Echter vraag ik me dus af of hij door zijn Giro-deelname misschien niet minder interessant wordt (in die specifieke categorie van 1,5 miljoen sprinters dus).

BigMig

Ter verduidelijking: ik geloof absoluut in de kwaliteiten van Cav en had hem tot nu toe ook in mijn team staan. Echter vroeg ik me dus af of hij, met de Giro al in de benen en relatief veel klimwerk in de eerste twee weken van de Tour, misschien niet een beetje uitgeblust gaat zijn tegen de tijd dat er in week 3 nog een paar keer gesprint moet worden. Maakt dat dan niet dat Cav in zijn prijscategorie minder interessant wordt?

Laatst gewijzigd
Fietseties

Die Giro kilometers kunnen idd een ding zijn, echter vind ik de alternatieve nog minder. Ewan is niet te vertrouwen want laat gewoon lopen, Welsford is een hulk die nauwelijks een drempel overkomt, Kristoff Lijkt meer moeite met zn leeftijd te hebben dan Cav, Meeus in intrinsiek niet snel genoeg(al is Poppel natuurlijk wel goud waard), Tsaar Peter houd al jaren iedereen voor de gek en Coquard moet de sprints mogelijk delen. Dat zijn mijn afwegingen.

Guido Benzo

'@sprintgeit

Momenteel voor 2 nog geen idee. Met die laatste klim kunnen het ook zo maar even aanvallers zijn. Dus misschien Alaphilippe. Voor 8 denk ik wel dat Philipssen misschien sterk genoeg gaat zijn. Maar verwacht hier ook wel Girmay & Pedersen (die ik niet meeneem).

Ted de la course

Ik zie hier heel veel teams zonder Van Aert. Waarom niet Philipsen thuis laten dan? Is maar een half miljoen goedkoper. Geeft zelf aan dat Van Aert in de remmen moet knijpen om geen groen te pakken. Zal zeker z'n punten halen maar is Jakobsen of Groenewegen niet net zo'n zekere kopman in de vlakke sprints en Van Aert in de zwaardere?
Ik heb Philipsen er eigenlijk continu in gehad maar denk nu toch dat ik m niet mee ga nemen om wat budget vrij te spelen.

Dingetje

Ik heb nog geen bijdrage geleverd voor deze tour. Hierdoor voel ik mij genoodzaakt gelijk even de gouden tip geven en op dit hoogtepunt ook weer direct stoppen. Komt ie: Alex Aranburu. Zal er altijd bij zitten in de etappes met 2e en 3e categorie klimmen. Slechts voor 750k op te halen. Graag gedaan ;)
BTW: Philipsen, vd Poel en Pedersen blijven bij mij lekker thuis. Die moeten wel heel erg presteren om het geld waard te zijn. Ik zet deze tour in op de iets mindere goden waarvan er in ieder geval één toch wel uit zijn slof moet kunnen schieten.

zomaareens

'@Ben Nihilisti

Ik heb 2 plekken nu naast 7 sprinters: ion izairre en powless: beide leuk maar moeilijk in te zetten

ik kan daarvan 8 sprinters maken(mozzato) en izagirre.. of zelfs 8 sprinters en powless(waarbei ik ewan ga downgraden naar een 1.5 mljoen sprinter(cav of kristoff)

zow... heb ik het voor mezelf ook duidelijk:)

mijn dilemma zit m in de inzetbaarheid.. powless lijkt me breder inzetbaar.. izagirre baskenland 1e etappe... kweenie.. of ie echt kans maakt.. Maar powless, mag hij wel?

wie helpt me?

Ben Nihilisty

'@BigMig Ik denk dat het antwoord op je vraag 'high risk high rewards' luidt. Eens met je uiteenzetting over Cav, waar nog eens bovenop kom dat ik ondanks z'n Giro mijn persoonlijke twijfels over zijn huidige niveau heb. Echter blijft zijn plafond wel het meest aantrekkelijk in zijn prijscategorie. Coquard en Meeus kan je voor de degelijke middelmaat aantrekken, Sagan zit er een paar keer niet bij en zal een paar keer naar stek 5 boeren op basis van z'n positionering, en Kristoff, daar kan je over twijfelen of die de enige is die puntjes mag snoepen bij de rookworsten. Cav kan daarentegen zomaar per ongeluk het goede wiel pakken en wel concurreren met de toenamen + natuurlijk het feit dat hij ontzettend gebrand zal zijn voor die ene ritwinst. Keer op keer zal die echt alles op alles zetten om er goed bij te zitten.

Kashka

'@fietseties vergeet je Bauhaus niet ?

Fietseties

Sorry Pierre, maar die heeft Fredje naast zich en ben ik niet zo kapot van.

jan derksen

iemand die ff wilt sparren?

BigMig

'@ Fietseties & Ben Nihilisty
Grotendeels eens met jullie argumenten. Ik zie ook nog niet gelijk betere alternatieven (heb op dit moment 2x 1,5 miljoen in m'n selectie en neig naar Cav en Meeus). Maar leuk om hier jullie meningen over te horen. Ik denk dat de conclusie is dat er bij elke renner in die categorie wel een maar is, en dan is Cav inderdaad misschien wel de optie met de mogelijk grootste reward. Nu alleen hopen dat hij niet al vroeg in de ronde per ongeluk een etappe wint en vervolgens op zijn lauweren gaat rusten haha.

TheTank

Heb een zeer vergelijkbaar team @Salomon. Paar kleine verschillen:

Pogi
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Bardet
Rodri
Skjelmose
Martin

Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Bini
Meeuws
v. Poppel

MvdP

S. Yates > Bilbao
Woods > Gall
Powless > Pidcock
Bauhaus > Mozzato
Kristoff > Cav

Zullen we het zo laten staan en kijken waar het schip strand?👍🏻

1 2 ... 96 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.