Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 95 ... 200 201
Nijmos

Ik ben niet van de aardbodem hoor. Maar voorlopig besteed ik mijn tijd aan podcasts, nieuwsberichten, puzzelen en het lezen van jullie schrijfsels/fitties.

zomaareens

OKe, sprintgeit. En de durability(laatste week nog goed zijn van groenewegen/ewan/cavendish? En het OTL-risico van groenewegen/ewan/cavendish?

Fietseties

Mag ik vragen wat jullie wieler index is op scorito? Ben benieuwd wat voor vlees we in de kuip hebben hier! Die van mij is 97.5

Hangtieniedanstaatie

Over 750k-pareltjes gesproken!

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-stuyven-rijdt-in-dienst-van-pedersen-maar-beproeft-ook-eigen-geluk-jaag-sowieso-dagsucces-na

Laatst gewijzigd
ladislaw

Ik was er de hele tijd zeker van Pedersen niet te nemen voor dat geld, maar met al dat gepraat over de uitzonderlijke hoeveelheid hoogtemeters en de mogelijkheid dat veel sprinters vroegtijdig zullen afhaken doet zich ineens een groot dilemma voor: Jakobsen + Groenewegen (toch naast Phillipsen de beste 'pure' sprinters) of Pedersen + Kristoff/Meeus/Coquard (in de hoop dat zij de laatste sprintetappes nog puf hebben waar de Nederlanders kapot of uit de koers zijn). Hebben mensen hier een sterke mening over?

Fietseties

Ladislaw, ik zeg afblijven. Heeft al een giro achter de rug en wil hij niet shinen op het wk?

Hommeles

Beetje googelen lijkt wel te suggereren dat Pedersen voor de sprints gaat. Ik dacht dat hij alleen wat etappes mee wilde zitten.

zomaareens

Ik krijg ook de indruk dat pedersen uitging van een volle giro, en dat heeft ie niet gedaan. Blijft staan of hij nog vol voor wk wil gaan en daarom de rem erop zet tijdens de tour..?

Verteert Ewan de bergen beter dan cavendish en groenewegen?

Fietseties

Als Pedersen snel een etappe pakt, is het voor hem met oog op het wk dan niet super aantrekkelijk om de boel de boel te laten? Ik denk denk dat hij echt te duur is voor het risico dat hij zeer waarschijnlijk vroegtijdig af stapt.

Fietseties

En daarbij zijn er op het vlakke echt 4/5 snellere mannen.

Bizziecle

Over de discord chat
@everyone Je vind hier wielernieuws en voorbeschouwingen van diverse nationale en internationale sites in de kanalen. Zet een kanaal op dempen of @mentions als je geen meldingen van een kanaal wilt ontvangen.
De chat is opgezet als alternatief voor de cyclingfever chat (die nog steeds niet is gesloten overigens) en voor liefhebbers van wielerspellen. Je kunt daar ook je spellen organiseren/ promoten.
https://discord.gg/KeKdEmPJFV

Laatst gewijzigd
MightySosa

Ja de sprinters blijven het lastigste voor mij. Nadat ik gisteren mijn team hier deelde is mijn sprintersteam weer op de schop gegaan. Maar ja Pedersen blijft natuurlijk een interessante optie. Hij kan goed een berg verteren en zie hem toch in menig daguitslag hoog eindigen.

Maar zoals @Eddix hier al een keertje aangaf. Heb je een kopman nodig voor de sprints + een reserve. Dus dan is de hamvraag. Gaat Pedersen je kopman of reserve kopman kunnen zijn?

Waaier2020

OK mensen, 1e post omdat ik aan het worstelen ben met mijn Tourpoule, ik ben wel een fervent meelezer!
Ik twijfel tussen Carapaz en Bardet in mijn Sporza poule, wie zouden jullie kiezen?
Vast bedankt!

Wicked Wout

Vooral dat laatste wat mij betreft, Fietseties. Hij gaat echt wel vaak top 5 rijden en mogelijk zelfs winnen, maar ik zie m zijn prijs echt niet rechtvaardigen. Zie hem niet meer punten pakken dan (bv) Philipsen

(Ook al wordt dat wel een mantra wat ik mezelf moet blijven vertellen, iedere keer als hij er straks bij zit)

GoldenWallie

'@Waaier2020 Lekker voor Carapaz kiezen. Ook leuker om dan de etappes te kijken ;)

mirkodekeyzer

Ik doe zelf niet mee aan Scorito maar aan een Poule waarbij je maar één renner per ploeg max selecteren (extra gepuzzel dus). Lees hier altijd mee voor de inspiratie en de 'inside scoops'. Zit zelf nog een beetje te worstelen met de volgende dilemma's:

Hoeveel sprinters neem ik mee (max 15 renners in mijn ploeg)? Ik neem sowieso Philipsen (ipv MVDP), Cav (want die gaat er sowieso voor) en Pedersen. Gezien de zwaarte en het feit dat de meeste sprint-etappes pas later volgen, twijfel ik heel erg over Groenewegen. Gaat niet meedoen voor Groen of voor de tussensprints, en eindigt misschien 3x top 3. Zelfde twijfel over Jakobsen (al schat ik die een stuk hoger in), maar dan t.o.v. Alaphilippe. De Tour lijkt redelijk op diens lijf geschreven, maar bij hem heb ik for some reason laatste twee jaar een beetje het gevoel alsof ie over the hill is. En hij was natuurlijk ziek, dus hoe goed gaat hij zijn? Ik neem in ieder geval Girmay mee, daar verwacht ik wel wat van in de niet-pure sprint etappes.

Verder lichte twijfel over Ciccone. Die kan ik eigenlijk niet meenemen want gaat ten koste van Pedersen, maar er zijn een hoop etappes waar hij punten kan scoren voor een renner die uitgesproken heeft voor de bollen te gaan. Maar hoe zit het met zn vorm na zn Corona besmetting?

Lichte twijfel tussen de twee INEOS boys Carlos en Pidcock. Carlos verwacht ik meer van in het AK en die lijkt beter in vorm. De eerste etappes lijken echter meer op het lijf geschreven van Pidcock. Dus ook kans op een aantal dagen geel eventueel voor hem. Vooralsnog lichte voorkeur voor Carlos.

Ook Mas vs. Jorgenson is weer een klassiek geval van: 'hoeveel mag de 'knecht' voor zijn eigen kans gaan'? Mas is een aanklamper en waarschijnlijk wel een zekerheidje voor 5-7 AK. Jorgenson heeft in principe veel kansen met de heuvelritten die er gaan komen. Maar gaat die daarvoor, of blijft ie steeds bij Mas en spaart ie zich om een goed AK te rijden (en wordt dan 1-12 ofzo).

Tot slot: het trio van Groupama. Wie oh wie? Gaudu de onbetwiste kopman waarvoor de rest moet werken, maar wel hooikoorts en niet in vorm. Madouas daarentegen wel, maar die heeft qua uitslagen nog niet heel veel laten zien in een grote ronde. En bij Pinot weet je het nooit. De meest domme renner ooit, maar probeert in ieder geval wat. Geen idee met wat voor instelling hij de Tour gaat rijden...

Fietseties

Of met dat miljoen wat je over gaat houden als je voor bardet kiest mooi een andere renner upgraden. Ik denk dat oo dit moment de punten van bardet wat zekerder zijn dan die van Carapaz. Al ligt zn plafond natuurlijk wel hoger.

Bizziecle

Cav zou ik niet veel van verwachten

Fietseties

Bizziecle niet? Kijk eens naar de andere 1.5/2 miljoen sprinters en zeg mij maar wie er meer punten gaat halen. Cav wil hoe dan ook die zege en heeft in de giro laten zien dat hij nog genoeg fighting spirit heeft om zowizo 5/6 sprints mee te gaan doen. Zie het Ewan, Welsford, coquard en Kristof niet beter doen.

Guido Benzo

Gezien mijn ploeg toch nog -tig keer gaat wijzigen post ik hem even.
Belangrijk om te weten dat ik praktisch nooit top eindig.

POGACAR (Lijkt me logisch)
VINGEGAARD (Lijkt me logisch)
HINDLEY Best of the rest? Maar heeft in mijn ogen al evenveel gefaald dan bevestigd. Toch gaat ie mee.
GAUDU Was echt slecht in Dauphine, maar de rest van het jaar top. Hopelijk wat minder door hoogtestage/hooikoorts.
YATES Teampunten, + nu Roglic niet mee is, kan UAE eens het teamspel spelen.
BARDET Valt altijd aan, gaat er voor. Niet sterk genoeg voor top 3. Maar kan verrassen voor top 5.
O'CONNOR Sterk in dauhpine, misschien iets te diep gegaan. Maar toch al iets laten zien en kan top 5 aan.
RODRIGUEZ Sterk vorig jaar, hopelijk nu de kopman bij Ineos.
SKJELMOSE Sterk in Zwitserland, misschien vormcurve dat terug gaat dalen maar ik blijf er nog bij.
JOHANESSEN Kan verrassen, laat ie zijn ritjes maar uitkiezen
MADOUAS Heel sterk op het FR kampioenschap. Mag zijn ritjes uitkiezen om aan te vallen.
GALL Mag ook verrassen en zijn ritten uitkiezen. Als ie eens meezit met de benen van Zwitserland...
JAKOBSEN De snelste sprinter
PHILIPSEN De sterkste sprinter
WELSFORD Wat te duur naar mijn gevoel, maar weet niet wie anders
MEEUS Redelijke trein en kan ook verrassen
STRONG Naam zegt alles, toch?
GROENEWEGEN Gekozen voor paar toppers, gezien C-sprinters me niet bevallen.
ALAPHILIPPE Eerste rit is op zijn lichaam geschreven, hopelijk.
CICCONE Deze kan alles.

Geen MVDP, Geen WvA, groot risico.

Iedereen heeft zijn mening over Van Aert. Waarom wel, niet. Ik heb geprobeerd om door het forum te gaan, maar het blijven persoonlijke meningen. Dus volg ik gewoon mijn eigen mening. Net iets teveel vraagtekens voor zijn 5 miljoen. Tuurlijk gaatie punten pakken.
-Teampunten: Gaat ie genoeg nemen? Dan moet vingegaard al snel de gele trui nemen.
-Tijdrit: Eentje en misschien is ie dan al naar het ziekenhuis voor zijn 2e kind.
-Sprint: Wout kan alles. Maar op de vlakke, snelle sprints denk ik dat ie wat snelheid heeft ingeboet. Ook José De Cauwer gaf al aan dattie volgens hem toch net dat tikkeltje snelheid kwijt is. Qua sterke sprints heb je dan dit jaar ook Girmay, Pedersen en Philipssen die ver mee kunnen. + Je hebt nog Laporte die misschien ook wel eens mag/wil. Als laatste vraagteken lijkt het me ook dat hij dit jaar vooral zijn ogen heeft op het WK. En daardoor misschien net dat tikkeltje meer rust gaat inbouwen. Maar dattie punten gaat nemen staat vast. Ik hoop gewoon een pak minder dan vorig jaar.

Ook MVDP is in extremis naast de ploeg gevallen. Lijkt zo sterk dat ie een certitude was in mijn ploeg. Maar ik had nog wat geld over en kon hem plots vervangen door Alaphilippe/Groenewegen. Met Thieu weet je nooit. Kan volgens mij ook zoveel aan, maar bij de meeste ritten kom ik toch op andere jongens die ik kan cappen.

Fietseties

Kleine correctie Benzo, gaudu was compleet ruk in de Waalse klassiekers. Dus het zit al langer niet lekker.

Nick P

Wat denken mensen van Mohoric? Kan natuurlijk echt een koopje zijn, maar kan ook zomaar zichzelf op moeten offeren. E.g. gaan ze etappe 1 niet liever voor Bilbao?

Björn Again

Ik hoor vaak hooikoorts als reden om Gaudu niet te nemen. Maar volgens mij is de Tour altijd in juli, dus waarom had hij hier de laatste twee jaren dan geen last van? Ook zijn prestatie in de Dauphiné is voor mij geen reden om hem niet te nemen. Als je alleen naar de Dauphine en Ronde van Zwitserland kijkt dan is het makkelijk. Pak gewoon iedereen uit de top 10 van die rondes die de Tour rijdt.

Ik heb verder alleen het argument dat hij snel is in de sprint in de 1e twee etappes om hem wel te kiezen. Dus misschien heb ik last van tunnelvisie.

Bizziecle

Het sprintersveld in de tour is vele malen beter dan in de Giro en Cavebdish gaat hier geen hulp krijgen. Mag blij zijn als ie 1x top 5 zit ,hoe graag hij ook wil.

Georgeske

Ik denk dat mijn puzzel compleet is. De enige waar ik over twijfel, die er nu niet bij is, is Ciccone.
Ziehier mijn team:
Pogacar
Vingegaard
Hindley
A.Yates
S.Yates
Bilbao
Bardet
O’connor
Rodriguez
Skjelmose
Van Aert
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Bauhaus
Meeus
Van Poppel
Teuns
Træen
Van Gils

Hopelijk de goede keuzes 😊

1 2 ... 95 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.