Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 94 ... 200 201
ZK

Nijmos is de nieuwe Discord groep ingedoken denk ik, daar kan hij al zijn schrijflust in kwijt. Maar zou leuk zijn als hij ook hier weer eens post! 😉

jenzrscl

Haha naja da zou echt stunt zijn, als remco zou starten zullen er toch een pak vdpoel uit team flikkeren.. openingsweekend op zijn maat.

Zou me verbazen dat hij start aan andere kant ook niet..
Lefevre had gezegd als remco zelf tour wil rijden , dan zullen we het bespreken..

Patje is ook niet bang om een flip of jakobsen thuis te laten voor remco.

Zeg nu zelf wereldkampioen in tour zou niet mistaan.

Laatst gewijzigd
Racemuis

Ik ben benieuwd naar jullie mening mbt teampunten deze ronde. Normaal gesproken neem ik altijd wel 1 of 2 knechten van de topfavoriet. En zeker bij een tour zoals deze waar 2 duidelijke topfavorieten zijn lijkt dat aanlokkelijk, echter:
Jumbo:
V Aert (5M); reeds genoeg over gemeld en wat mij betreft kies je hem niet voor de teampunten. Voor mij erg de vraag of hij zich de massasprints echt gaat mengen.
Laporte (3,5M); duur om alleen voor teampunten te nemen. Voor mij erg de vraag of hij zich de massasprints echt gaat mengen.
Kuss (2,5M); kan ook zelf punten halen (moet ook wel voor deze prijs), maar heeft reeds een Giro achter de rug.
Kelderman (2,0M); kan ook zeker eigen punten halen, zowel in de bergen als mogelijk klassement. Is echter op het laatste moment toegevoegd en heeft een afwijkende voorbereiding
Benoot (1,5M); Kan (en misschien belangrijker mag) hij in de overgangsetappes zelf gaan? Heeft een hoog potentieel, maar kan ook zelf 0 punten scoren en wanneer stel je hem dan op (niet in de bergen of sprint etappes)?
V Hooydonck en v Baarle (1,0M); zullen op kop sleuren als Ving geel heeft en zie ik zelf niet veel punten halen. En wanneer stel je ze op (als je ze niet opstelt, heb je ook niks aan team potentieel)?

UAE (misschien wel interessanter vanwege ook wit potentieel):
Yates (3,0M); zal zelf punten moeten scoren om zijn bedrag waard te zijn, maar voor mij potentieel een top 10 kandidaat, dus zeker mogelijk.
Trentin (2,0M); waar gaat hij zelf punten scoren en stel je hem op. Sprinten zie ik hem niet doen
Bjerg (1,5M); zal op kop gaan als Pogi geel heeft, maar zie ik zelf geen punten scoren.
Soler, Majka, ringel s (1,5M); kun je zeker in de bergen altijd opstellen, maar wie gaat de laatste man zijn van het trein (en komt daardoor mogelijk zelf nog in de top 20)?
Laengen (1,0M); zie ik zelf geen punten haal en zal ik dus ook niet opstellen mits ik niet veel uitvallers heb.

Heel lang verhaal kort; in tegenstelling tot normaal gesproken heb ik geen uitgesproken kandidaten voor de teampunten. De balans in mijn voorlopige team lijkt nu goed en kanshebbers voor een plekje zijn dan voor mij alleen Yates (inwisselen voor Gaudu) of Benoot (leuk voor de overgangsetappes (maar dat zou betekenen dat een Skjelmose het team verlaat).

Hoe zien jullie de teamgenoten van de toppers deze keer?

KasperSebastiaan

'@jenzrscl , dit staat er in de meta text: Selectie Soudal Quick-Step 2023. Remco Evenepoel Fabio Jakobsen · Julian Alaphilippe Mauri Vansevenant Florian Sénéchal Michael Morkov Rémi Cavagna Andrea...

pisscock

In de afronding van mijn team stuit ik op het volgende dilemma:

A. Yates + Skjelmose, of
Bardet + S. Yates

A. Yates en bardet zie ik als redelijk steady klassementsmannen. Skjelmose en s yates kunnen twee kanten op; klassement en anders ritten kapen. Misschien is dat tweede voor beide mannen wel aannemelijker. Verder heb ik 7 ak mannen, 7 sprinters en 4 mannen voor de tussenetappes. Ben daar redelijk zeker over (mvdp en van aert zitten er allebei in bij mij)

Pedro321

Goedemorgen allen. Voor mijn geval staat mijn team inmiddels aardig vast:

AK
Pogajar (must)
Vingegaard (must)
Hindley (gevoelsmatig de meest logische nr 3)
Bardet (doet weinig gekke dingen)
Bernal(veel risico maar voor 2 m durf ik de gok aan)
Rodrigues(jongeren en goede vuelta verleden jaar)
Skjelmose(hoge verwachtingen van)
Meintjes(altijd goed in de bergen)
Martin(opvulling AK)
Kuss((verwacht iets meer van vingegard dan pogi)

Sprint
Van aert(had m eerst niet maar dat durf ik niet aan)
Philipsen(kopman in alle vlakke sprints
Groenewegen(goedkoper dan jacobsen vandaar)
Ewan(wel iets van onzekerheid voor zijn prijs)
Cavendish(laatste kans op record zal hier vol voor gaan)
Mozzato(weet ik relatief weinig over maar qua prijs leuke opvulling)
Strong(zelfde als mozzatto maar wil in de sprints ook wat opvulling hebben)

Aanvallers
Allaphillipe
Ciccone
Madouas(deze klik ik steeds in en uit met jorgenson waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?)

Wat vinden we hier van? Teveel B garnituur sprinters of wel een leuke verdeling?

ZK

'@pisscock ik zou er geen 2 kiezen, maar ze alle 4 nemen. Gewoon plek voor maken, gaan stuk voor stuk hun geld waard zijn

Pim Todcock

Zoals verwacht was die 1.35 voor WvA groen dus geen indicatie. Philipsen is licht favoriet. Tiller is wel een mooie budgetoptie, maar waar ga je hem inzetten?

In de bollen gaat het tussen Ciccone en de AK mannen. Is het daarmee een must-have? Niet zo zeer als bij Pinot in de Giro, maar wel het overwegen waard.

Voor de eerste etappe staat na Pogacar MvdP op de lijst der favorieten. Skjelmose staat ook opvallend hoog.

Fietseties

Ik schrik er eerlijk gezegd van hoeveel mensen er nog voor Ewan gaan! Die man laat volledig lopen als t even tegen zit en presteert al jaren minder en minder. Ik zal mijn vingers er iig niet aan branden

jan derksen

kan iemand mij de link nog sturen van de discord groep?

Wicked Wout

Artikel op IDL staat inmiddels online. Geen evenepoel, dus iedereen kan rustig doorpuzzelen ;-)

Sies

'@Jan derksen

Als het goed is is dit m.

https://discord.gg/BmPW7h54

Laatst gewijzigd
MightySosa

'@ProScoritoManager Dat komt inderdaad door onze discussie.

Thanks voor de feedback. Ik denk na alle reacties dat ik inderdaad meer moet investeren in een ak man en aanvaller zoals een pidcock of mvdp. Alleen ik zou mijn god niet weten wie, ik heb bij allemaal het idee dat ze het waard kunnen zijn. Alleen ik heb ergens een onderbuik gevoel waar ik precies de verkeerde ga uitkiezen haha. Zal het wel op tijd laten weten zodat niemand anders de fout in gaat.

zomaareens

Wie wil zijn licht laten schijnen over de sprinters?
Bijv wie geven we het meeste kans op een OTL?

Heeft Ewan meer sprintkansen dan Cavendish?

Groenewegen, hoe klimt hij t.o.v. cavendish en ewan?

dr klaas

Bjerg kan top 20 rijden in de tijdrit, al is de dag erna de zwaarste rit van de tour qua hoogtemeters.

Tis pedomme een mooi puzzeltje.

Zon Ciccone ik laat hem thuis.

MightySosa

In dit Deens artikel gaat een expert in op wat voor kansen Pedersen heeft in de aankomende Tour.

https://www.feltet.dk/nyheder/eksperten_vurderer_mads_ps_tour-chancer_dt_er_hans_naeste_skridt/

Om een of andere reden kom ik de discore niet in.

Sies

Ik heb net de link geupdate @mightySosa, zou nu moeten werken

Fietseties

'@zomaareens met dit parkoers in week 1 moeten ze op puy de dome bijna allemaal uitkijken dat ze niet buiten de tijd finishen. Groenewegen heeft iig op hoogte getraind, Philipsen Girmay Pedersen en Meeus kunnen wel een heuveltje hebben. Ik heb cavendish wel in mijn team omdat hij hoe dan ook het record wil verbreken. Dus die gaat hoe dan ook all in, dat laatste gaat Ewan zowizo niet doen dus daar blijf ik vanaf. Die strong ben ik als goedkope sprinter wel van gecharmeerd en kan geaccidenteerd terrein ook wel handelen.

KJP

Als er één bergetappe is waar sprinters echt niet buiten tijd finishen dan is het de Puy de Dome wel.

sprintgeit

'@zomaareens: Ik denk dat het eerder de vraag is welke etappes mannen als WvA, Philipsen etc. wel sprinten en een Welsford/Groenewegen eraf liggen. Etappe 8 is best wel een duidelijke, maar het kan ook zijn dat een man als Welsford in de laatste week z'n krachten wel verspeeld heeft. Ewan en Fabio vind ik ook niet echt helden qua "durability". Een Cav heeft gek genoeg dan wel vaak weer de kwaliteit om in een ronde te groeien.

Ben Heal Nie

Ik ga nog een keertje mijn team delen (ik gebruik het forum ook als een soort dagboek om mijn gedachte te structureren en vast te leggen om er vervolgens hopelijk niet meer op terug te komen); voor mijn gevoel "ben ik er wel". Knopen zijn doorgehakt, lessen uit de Giro zijn geleerd (m.a.w. teampunten zijn enorm chill met corona op de loer en ik ben niet vies van bankpunten) en de belangrijkste take-aways van dit forum zijn verwerkt (met een eigen jus wel te verstaan).

Ik lees veel over teams met 9/10 klassementsrenners, dat vind ik met het brede veld echt een risico, dus ik het dat iets anders ingestoken. Daarnaast heb ik naar uitslagen gekeken in Zwitserland en de Dauphine en de tijdrit resultaten uit het GC gehaald en zo mijn renners gekozen omdat ik denk dat die marginale vlakke kilometers (12km) over 3 weken te verwaarlozen zijn :). Vingegaard (no-brainer), Pogacar (no-brainer), Jay Hindley (voor mij absoluut de enige 3,5 miljoen man die aanwezig was in de dauphine en gezien de weinige tijdrit kilometers ook een no-brainer), Adam Yates (team punten pogy en in de dauphine best of the rest), Romain Bardet (degelijk in Zwitserland en als je de verloren tijd met tijdritten daar van zijn score afhaalt staat hij op luttele seconde van de top 2/3), Ben O'connor (komt een beetje over als een kneus in de netflix docu maar leek bijzonder sterk in de dauphine als je de tijdrit wegdenkt + Gall houdt het geen 3 weken vol), Wilco Kelderman (opgang gekomen in Zwitserland, geen giro in de benen zoals Kuss en dus een teammakker van Vingegaard), Skjelmose (inmiddels ook een no-brainer te noemen), Bilbao (heb een artikel over hem gelezen lijkt me een fijne en betrouwbare vent, lijkt beter in vorm dan Landa, is een Bask en gebrand om zijn verloren ploegmakker te eren (dit bedoel ik met alle respect)).

Ik ben voor pure vlakke mannen gegaan en de rest kan wel een drempel over (ow ja, wout blijft thuis bij mij):
Philipsen (nog meer fan since de bromance met MVDP), Jakobsen (leek de laatste sprints erg gewaagd aan Philipsen), Groenewegen (in bloedvorm), Girmay (zag er sterk uit en outsider voor de groene trui) Bauhaus (geen winnaar maar zit er altijd bij en welsford komt echt nog geen drempel over in de ronde van Belgie), Meeus (achterop de scooter bij Danny kan iedereen top 10 rijden), Mozatto (vorig jaar altijd top 10 en zit er altijd bij).

Mathieu van der Poel (ik ben gewoon fan en hij pakt geel tm etappe 4) en Maxim van Gils (heeft zich al terugverdient na 2 dagen en ik stel hem eerder in die etappes op dan oconnor bijv.)

De smerigste mannen van het stel: van Baarle en Laengen.

Fietseties

'@kjp ik bedoel eigenlijk meer dat de sprinters dan zo veel hoogtemeters hebben gehad die week dat ze op de Puy de Dome bijna van de fiets af vallen.

Boasson en Hagen

Waarom zou je de tijdrit van O'Connor in de Dauphiné wegdenken? Dat was zijn beste resultaat in een ITT ooit. Dat wil zeggen dat
1. Ben extra heeft getraind op zijn tijdrit.
2. De nieuwe tijdritregels positief zijn voor Ben.
of
3. Hij gewoon in bloedvorm is.

sprintgeit

Ik ben al aardig op weg met mn selectie. Alleen nog een beetje met de verdeling aan het worstelen. Momenteel

9 AK a 28.5M (waarbij eigenlijk geen hele goedkope namen zitten. Alleen Skjelmose van 1.5m, de rest is 2 of meer)
7 Sprint (incl. WvA) a 18M
4 aanvallers (met alleen Ciccone als dure man) a 4.5M

Ik twijfel nog een beetje of ik niet te veel op mn aanval heb bespaard, en of ik niet nog een zekere kopman a la MvdP, Pidcock of Ala erbij moet nemen. Zeker omdat ik toch behoorlijk wat overgangsritten zie. Zouden jullie met deze achtergrond zeggen "ga voor de combi Bardet + Woods" of toch verstandiger te switchen naar Ala + Gall zodat ik iets meer aanvallend potentieel heb? En wat denken jullie uberhaupt van deze verdelling?

KJP

Yeah ik ben het er wel mee eens dat veel sprinters minder interessant worden doordat de sprintkansen ook veelal laat in de ronde liggen. Er zijn heel veel sprinters aanwezig, dus de vraag wat de plus is tov bijvoorbeeld truidragers is al gerechtvaardigd. En dat gecombineerd met overlevingskansen maakt zwaar investeren in pure sprinters voor mij ook lastig.

1 2 ... 94 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.